-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку об’єктів КНП «КЛШМД» ДМР
Торги відмінено
7 452 298.08
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 261.49 UAH
мін. крок: 0.5% або 37 261.49 UAH
Період оскарження:
02.06.2023 15:40 - 25.06.2023 00:00
Скарга
Скасована
Акт візуального огляду об'єкта
Номер:
af97e8be36094ae49c98779a25e8d52d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-02-011306-a.c4
Назва:
Акт візуального огляду об'єкта
Скарга:
02.06.2023 року Замовником було оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі відкриті торги з особливостями на закупівлю Послуг із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку об’єктів КНП «КЛШМД» ДМР за адресами: Дніпропетровська обл., Дніпро, вул. В. Антоновича , 65; вул. Філософська, 62; вул. Левка Лук'яненка, 4 А; пр. Івана Мазепи, 47; вул. Степана Бендери, 26. Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-02-011306-a Очікувана вартість закупівлі: 7 452 298,08 грн з ПДВ.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Охорона24» (далі – Скаржник) вважає умови закупівлі дискримінаційними відносно нашого підприємства та такими, що порушують права Скаржника.
Відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” Кабінет Міністрів України затвердив постанову від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі – Постанова 1178). Пунктом 1 Постанови 1178 визначено: «Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.». Згідно з п. 52 Постанови 1178 оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням цих особливостей.
В зв’язку із зазначеним Товариство з обмеженою відповідальністю «Охорона24» вимушене звернутися з цією скаргою за захистом своїх прав, що були порушені в результаті недотримання Замовником процедури закупівлі при формуванні вимог Тендерної документації, а саме:
В Додатку 4 до тендерної документації Замовником вимагається:
- Учасник в обов’язковому порядку до закінчення періоду уточнень повинен здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з обсягом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в присутності відповідальної особи замовника. За результатами огляду складається акт візуального огляду об’єктів замовника за підписом представника замовника та представника учасника. Зазначений акт надається у складі пропозиції.
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що порушує п. 1. п. 4 та п. 6 Статті 5 ЗУ про публічні закупівлі, а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
та обмежує право участі нашого підприємства в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Крім того, виїзд до місця надання послуг є прямим порушенням норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням акту візуального огляду об’єктів замовника за підписом представника замовника та представника учасника. Адже особисті зустрічі можуть призвести до зловживань з боку Замовника та можуть містити ознаки корупційних правопорушень (наприклад вимагати винагороду в будь-якій формі за сприяння в позитивному результаті розгляду пропозиції такого учасника), а також порушення положень Законів України «Про захист економічної конкуренції» та «Про публічні закупівлі». Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону
Звертаємо вашу увагу на те, що проаналізувавши попередні закупівлі вищещазначених послуг Замовником, можна побачити що в закупівлях брав участь лише один учасник, що підтверджує факт дискримінації інших потенційних учасників та може свідчити про факт змови між Замовником та єдиним постійним учасником, чим були порушені права ТОВ «Охорона24» на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, що передбачено ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Отже, беручи до уваги відмову Замовника на численні звернення потенційних учасників прибрати дискримінаційну вимогу та на наявні ознаки змови між Замовником та єдиним на протязі тривалого часу учасником, та враховуючи попередню практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме:
Рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021,
Рішення Колегії № 6653-р/пк-пз від 08.11.2022
Та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням особливостей встановлених п.п. 52 – 64 Постанови 1178,
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію, а саме: виключити з Додатку 4 до тендерної документації «Технічні, якісні та кількісні вимоги до предмета закупівлі» вимогу про виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з обсягом та місцем надання послуг
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 06.06.2023 12:34
- Статут ТОВ Охорона 24 від 20.01.2023.pdf 06.06.2023 12:34
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
07.06.2023 00:01
Скарга
Виконана замовником
Дискримінаційні вимоги документації
Номер:
988f6899530e4e42ba259d13155f8ce4
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-02-011306-a.c3
Назва:
Дискримінаційні вимоги документації
Скарга:
детально у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Документ Microsoft Word (2).docx 06.06.2023 11:18
- 3. Договір Ліберті Люкс.pdf 06.06.2023 18:21
- Д5_ Рішення від 02.05.2023 № 5781.pdf 06.06.2023 18:21
- Договір оренди авто ШЗ 2022 4 авто.pdf 06.06.2023 18:21
- Д4 _ Рішення від 15.09.2021 № 21047.pdf 06.06.2023 18:21
- Д2 _ Рішення від 29.03.2021 № 6298.pdf 06.06.2023 18:21
- Д3 _ Рішення від 11.08.2021 № 18417.pdf 06.06.2023 18:21
- Фото авто.pdf 06.06.2023 18:21
- 2. Договір з ДУ _ ТОВ_РС_Україна (ор.).pdf 06.06.2023 18:21
- скарга.docx.p7s 06.06.2023 18:24
- скарга.pdf 06.06.2023 18:24
- Виписка.pdf 06.06.2023 18:24
- 1. Договір Гонтарєв О.Б. (ор.).pdf 06.06.2023 18:24
- Д1 _ Рішення від 29.05.2020 № 10669.pdf 06.06.2023 18:24
- скарга.docx 06.06.2023 18:24
- Лист.pdf 08.06.2023 17:14
- Рішення від 08.06.2023 № 8327.pdf 08.06.2023 18:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2023 № 8893.pdf 20.06.2023 15:13
- Рішення від 19.06.2023 № 8893.pdf 22.06.2023 19:49
- ТД_громадський порядок_02.06.2023.doc 12.06.2023 14:17
- Заперечення на скаргу.pdf 12.06.2023 14:17
- Заперечення на скаргу.docx 12.06.2023 14:23
- Протокол №105.pdf 23.06.2023 14:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2023 16:20
Дата розгляду скарги:
19.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.06.2023 18:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.06.2023 19:49
Дата виконання рішення Замовником:
23.06.2023 14:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення №8893-р/пк-пз від 19.06.2023 КАМУ Замовник вніс зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за «Єдиним закупівельним словником» ДК 021:2015 код CPV 75240000-0 «Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку» (Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку об’єктів КНП «КЛШМД» ДМР), ідентифікатор закупівлі: № UA-2023-06-02-011306-a.
Вимога
Відхилено
акт візуального огляду об’єктів!
Номер:
2fdb20b58df14cbb9d6a73aa72e30c6a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-02-011306-a.b2
Назва:
акт візуального огляду об’єктів!
Вимога:
Шановний Замовнику! В Додатку 4 вами зазначена вимога: Учасник в обов’язковому порядку до закінчення періоду уточнень повинен здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з обсягом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в присутності відповідальної особи замовника. За результатами огляду складається акт візуального огляду об’єктів замовника за підписом представника замовника та представника учасника. Зазначений акт надається у складі пропозиці.
Дана вимога є дискримінаційною, та порушує Статтю 5 ЗУ про публічні закупівлі, а саме:
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Також доводимо до вашого відома, що ваша аргументація стосовно особливостей об'єкта не є підставою для зазначення вимоги про огляд, оскільки Відповідно до статті 23 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») Технічна специфікація повинна містити ОПИС УСІХ НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРІВ, РОБІТ АБО ПОСЛУГ, ЩО ЗАКУПОВУЮТЬСЯ, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тобто, Замовник має надати повну та вичерпну інформацію щодо особливостей об'єкту чи послуг що закуповуються в Технічній специфікації. На данний момент нічого, крім корупційної складової та дискримінації у вашій вимозі не вбачається, оскільки період уточнень в закупівлях наразі дуже короткий, та не всі компанії мають змогу в такі стислі терміни виконати дану вимогу.
Також повідомляємо, що стосовно даної вимоги є чітка позиція АМКУ, яка визнає дану вимогу дискримінаційною, до прикладу: Рішення Колегії № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021, № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021
Тож вимагаємо привести у відповідність Додаток 4 до тендерної документації та прибрати дискримінаційну вимогу про обстеження об'єкта. В іншому випадку будемо змушені відстоювати свої права в АМКУ
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2023 10:40
Вирішення:
Шановний Учасник!
Розглянувши Вашу вимогу UA-2023-06-02-011306-a.b2 надаємо відповідь:
Закуповуючи послуги Замовник, крім вартості послуг, дбає про якість та надійність їх надання. Послуги з забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку для Замовника, враховуючи сферу його діяльності та цінність предметів що зберігається на наших об’єктах, складають важливе значення - в зв’язку з чим якості послуг приділяється велика увага. Візуальний огляд об’єкту не може бути дискримінаційною вимогою для учасників, так як всім учасникам надаються однаково рівні права доступу до об’єкту для оцінки власних можливостей (оскільки територія лікарні займає велику розгалужену територію, учасник повинен ознайомитися з значним обсягом надання послуг, ресурсами, які необхідно бути використовувати, ознайомитися з розташуванням евакуаційних виходів та обʼєктів охорони, щоб розрахувати свою логістику), наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання важливої інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції. Наголошуємо увагу, що пости охорони дислоковані на різних територіях міста, обсяги і територія охорони значні. Відповідно до таблиці 1 п. 8 Додатку 4 ТД - необхідно подбати про 24/7 забезпечення до евакуаційних виходів в умовах воєнного стану. А також необхідно забезпечити охорону об’єкту згідно дислокації посту, яку за вимогою Замовника може бути змінено упродовж трьох днів. Маємо зауважити, що більшість місцевих та іногородніх компаній мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України та покликані якраз для швидкого реагування та вирішення питань. Зауважуємо, що Замовник надав повну та вичерпну інформацію щодо особливостей об'єкту чи послуг що закуповуються у Додатку 4 до Тендерної документації проте, наголошуємо, що дана вимога є необхідною для вжиття усіх необхідних заходів та розкриття всієї об’єктивної інформації для усіх потенційних Учасників, а також спроможності потенційному переможцю виконати в повному об’ємі всі послуги у строки визначені Замовником.
В даному разі йдеться про візуальний огляд Учасником обсягів та місця охорони на території Замовника, де необхідно організувати ефективну охорону. Замовник не погоджується, що дана вимога дискримінаційна, навіть навпаки, огляд об’єкту перед подачею пропозиції допоможе реально оцінити вартість замовлення і Ваші можливості під час аукціону.
На переконання Замовника, Учасники мають бути зацікавлені в проведенні візуального огляду, в отриманні як можна більш повної, вичерпної інформації щодо об’єктів, на яких має бути організована ефективна та якісна охорона. Звичайно, якщо йдеться про надання ефективних та якісних послуг, особливо в нинішніх запроваджених умовах воєнного стану. Оцінити великий обсяг майбутніх послуг є дуже важливим. Відповідно до ч. 3. Ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації вимогу щодо обстеження учасником об’єктів, де буде надаватися послуги. На виконання п.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», доступ до об’єктів надається учасникам без будь-яких перешкод, у робочий час.
Наголошуємо, що за наявності заявки Учасника на огляд об’єкту, відсутні підстави для виникнення умов, незалежних від суб'єкта господарювання, в результаті дії яких Замовник може не підписати згаданий вище акт огляду об’єкту, що в подальшому може стати, з незалежних від учасника торгів підстав, причиною відхилення Пропозиції.
Замовником надано достатньо часу для відвідування об’єкту саме в період уточнень, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного Акту огляду. Дана вимога не є дискримінаційною, та такою що порушує Статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не погоджується, що дана вимога дискримінаційна, навіть навпаки, огляд об’єкту перед подачею пропозиції допоможе реально оцінити вартість замовлення і Ваші можливості під час аукціону. Таким чином, враховуюче вищезазначене, відсутні підстави, щодо внесення змін до Тендерної документації в цій частині. Дякуємо!
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Обстеження об'єкта
Номер:
09a80d7cdb4249959633be74985ab939
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-02-011306-a.c1
Назва:
Обстеження об'єкта
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику. В Додатку 4 до тендерної документації вами вимагається - Учасник в обов’язковому порядку до закінчення періоду уточнень повинен здійснити виїзд до місця надання послуг для ознайомлення з обсягом та місцем надання послуг. Огляд проводиться в присутності відповідальної особи замовника. За результатами огляду складається акт візуального огляду об’єктів замовника за підписом представника замовника та представника учасника. Зазначений акт надається у складі пропозиції. Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі. Нагадуємо, що стосовно даної вимоги є чітка позиція АМКУ, та низка рішень, якими дану вимогу визнано дискримінаційною. Тож вимагаємо видалити дану вимогу з тендерної документації. В іншому випадку будемо змушені звернутись до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.06.2023 09:33
Вирішення:
Шановний Учасник!
Розглянувши Вашу вимогу UA-2023-06-02-011306-a.c1 надаємо відповідь:
Закуповуючи послуги Замовник, крім вартості послуг, дбає про якість та надійність їх надання. Послуги з забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку та громадського порядку для Замовника, враховуючи сферу його діяльності та цінність предметів що зберігається на наших об’єктах, складають важливе значення - в зв’язку з чим якості послуг приділяється велика увага. Візуальний огляд об’єкту не може бути дискримінаційною вимогою для учасників, так як всім учасникам надаються однаково рівні права доступу до об’єкту для оцінки власних можливостей (оскільки територія лікарні займає велику розгалужену територію, учасник повинен ознайомитися з значним обсягом надання послуг, ресурсами, які необхідно бути використовувати, ознайомитися з розташуванням евакуаційних виходів та обʼєктів охорони, щоб розрахувати свою логістику), наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання важливої інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції. Наголошуємо увагу, що пости охорони дислоковані на різних територіях міста, обсяги і територія охорони значні. Відповідно до таблиці 1 п. 8 Додатку 4 ТД - необхідно подбати про 24/7 забезпечення до евакуаційних виходів в умовах воєнного стану. А також необхідно забезпечити охорону об’єкту згідно дислокації посту, яку за вимогою Замовника може бути змінено упродовж трьох днів. Маємо зауважити, що більшість місцевих та іногородніх компаній мають своїх регіональних представників, які мешкають в різних містах України та покликані якраз для швидкого реагування та вирішення питань. Також наголошуємо, що дана вимога є необхідною для вжиття усіх необхідних заходів та розкриття всієї об’єктивної інформації для усіх потенційних Учасників, а також спроможності потенційному переможцю виконати в повному об’ємі всі послуги у строки визначені Замовником.
В даному разі йдеться про візуальний огляд Учасником обсягів та місця охорони на території Замовника, де необхідно організувати ефективну охорону. Замовник не погоджується, що дана вимога дискримінаційна, навіть навпаки, огляд об’єкту перед подачею пропозиції допоможе реально оцінити вартість замовлення і Ваші можливості під час аукціону.
На переконання Замовника, Учасники мають бути зацікавлені в проведенні візуального огляду, в отриманні як можна більш повної, вичерпної інформації щодо об’єктів, на яких має бути організована ефективна та якісна охорона. Звичайно, якщо йдеться про надання ефективних та якісних послуг, особливо в нинішніх запроваджених умовах воєнного стану. Оцінити великий обсяг майбутніх послуг є дуже важливим. Відповідно до ч. 3. Ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації вимогу щодо обстеження учасником об’єктів, де буде надаватися послуги. На виконання п.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», доступ до об’єктів надається учасникам без будь-яких перешкод, у робочий час.
Наголошуємо, що за наявності заявки Учасника на огляд об’єкту, відсутні підстави для виникнення умов, незалежних від суб'єкта господарювання, в результаті дії яких Замовник може не підписати згаданий вище акт огляду об’єкту, що в подальшому може стати, з незалежних від учасника торгів підстав, причиною відхилення Пропозиції.
Замовником надано достатньо часу для відвідування об’єкту саме в період уточнень, гарантовано доступ до нього та підписання відповідного Акту огляду. Таким чином, враховуюче вищезазначене, відсутні підстави, щодо внесення змін до Тендерної документації в цій частині. Дякуємо!
Статус вимоги:
Відхилено