• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дороги по провулку Шкільний в с. Гірне Стрийського району Львівської області

Завершена

2 227 043.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 135.22 UAH
Період оскарження: 02.06.2023 11:22 - 09.06.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА

Номер: 595f0b2c8ebe4ccf9cbff7015b3414e3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-06-02-004472-a.c1
Назва: СКАРГА
Скарга:
Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 СКАРЖНИК Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМУНАЛЬНИК 1» Адреса: 82400, Львівська обл., м. Стрий, вул. Нижанківського 50 ЄДРПОУ: 25240544 ЗАМОВНИК: Грабовецько-Дулібівська сільська рада Стрийського району Львівської області Адреса: 82434, Львівська обл., Стрийський р-н., с. Дуліби, вул. Шевченка, 170А ЄДРПОУ: 04370998 ІНФОРМАЦІЯ ПРО ЗАКУПІВЛЮ Капітальний ремонт дороги по провулку Шкільний в с.Гірне Стрийського району Львівської області» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-06-02-004472-a СКАРГА на порушення законодавства з питань публічних закупівель під час проведення відкритих торгів з Особливостями на закупівлю 02 червня 2023 року через авторизований електронний майданчик на веб-порталі Уповноваженого органу prozorro.gov.ua Грабовецько-Дулібівською сільською радою Стрийського району Львівської області (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2023-06-02-004472-a про проведення відкритих торгів на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (надалі – Особливості) на закупівлю робіт та Тендерну документацію для процедури «Відкриті торги з особливостями» «Капітальний ремонт дороги по провулку Шкільний в с.Гірне Стрийського району Львівської області» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», затверджену рішенням уповноваженої особи з питань публічних закупівель (протокол від 02.06.2023 р.) (надалі - ТД). Додатково до ТД Замовником було розміщено в якості окремих файлів додаток № 1 до ТД, додаток № 2 до ТД, додаток № 3 до ТД та проєкт договору. 07 червня 2023 р. на підставі протоколу уповноваженої особи від 07.06.2023 р. в ТД були внесені зміни. Товариством з обмеженою відповідальністю «КОМУНАЛЬНИК 1» (надалі – Скаржник) у строки, встановлені ТД було подано свою тендерну пропозицію через електронну систему закупівель (надалі - ЕСЗ). В силу п. 37 Особливостей після відкриття тендерних пропозицій (надалі - ТП) ТП Скаржника визначена ЕСЗ найбільш економічно вигідною. Згідно з п. 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник по відношенню до Скаржника 15 червня 2023 р. о 16.59 год в ЕСЗ розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, серед іншого, в п. 2 Вимоги зазначив наступне: «Відповідно до п.п.1. п. 1.1. Розділу 1 Додатку 2 тендерної документації для підтвердження інформації зазначеної в Таблиці «А» учасник повинен надати: - «у разі залучення до виконання робіт машин та механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди, лізингу, надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути належно оформлені, та укладені на строк, не менший ніж строк виконання робіт по предмету закупівлі. Учасник надав Довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, де вказано, що Автогрейдер ДЗ-143-1 є орендованою технікою. Підтвердженням того надано договір оренди № 05/06/23 від 05.06.2023 року між ТзОВ «Комунальник 1» та ФОП Пак Соломія Василівна. Термін дії договору до 01.06.2023 року». В п. 2 Переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей Замовник зазначив наступне: «Учасник повинен надати договір оренди транспортного засобу (Автогрейдер, марки ДЗ-143-1), укладений на період, не менший ніж строк виконання робіт по предмету закупівлі». На виконання вимог п. 2 Вимоги Скаржник у строк, передбачений п. 43 Особливостей, в 13.50 год 16 червня 2023 року в ЕСЗ розмістив новий договір оренди транспортного засобу на строк до 01 червня 2026 р. (п. 5.3. Договору, файл «оренда_автогрейдер» від 16.06.2023 р.). Оскільки період виконання робіт по предмету закупівлі встановлений Замовником в п. 4 розділу І ТД до 31.12.2023 р., то Скаржник повністю виконав вимогу Замовника. Однак, незважаючи на це, Замовник протоколом щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 19.06.2023 р. відхилив ТП Скаржника, яка є найбільш економічно вигідною, відповідно до абзацу 5 п.п. 1 п. 44 Особливостей, посилаючись на те, що Учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, при чому аргументуючи наступним: «Станом на 13 год. 50 хв. 16.06.2023 року учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник 1" не повністю виправив виявлені невідповідності, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів. Замовником вимагалося, що Учасник повинен надати договір оренди транспортного засобу (Автогрейдер, марки ДЗ-143-1), укладений на період, не менший ніж строк виконання робіт по предмету закупівлі. У зв’язку із цією вимогою Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник 1" могло пролонгувати діючий договір шляхом укладання додаткової угоди або задовольнити потребу у наданні послуг шляхом укладання нового договору. Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник 1" не уклав додаткової угоди до договору оренди № 05/06/23 від 05.06.2023 року із орендодавцем ФОП Пак Соломія Василівна, а також не уклав нового договору оренди на автогрейдер, марки ДЗ-143-1. У свою чергу, Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник 1" самовільно замінив сторінку №3, а саме п.п. 5.3. п. 5 Договору №05/06/23 від 05.06.2023, що може розцінюватись як службове підроблення та використання завідомо підробленого документа у власних інтересах». Детально ознайомившись із змістом Протоколу Скаржник категорично не погоджується із рішенням Замовника про відхилення його ТП. Вважаємо, що рішення Замовника за Протоколом є хибним і безпідставним, упередженим та таким, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника, як Учасника вказаної процедури закупівлі, зокрема порушено право бути визначеним переможцем процедури закупівлі та право на укладання договору, порушено право на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, що випливає зі змісту ст. 5 Закону. Відповідно до п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. Протокол щодо відхилення ТП Скаржника оприлюднено 19.06.2023 р. о 17:30, тому скарга подається в межах визначеного законодавством строку на оскарження. Скаржник вважає, що Замовником було неправомірно відхилено ТП, чим порушено права останнього та положення Закону з наступних підстав: 1) Згідно п. 2 Переліку інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей Замовник зазначив наступне: «Учасник повинен надати договір оренди транспортного засобу (Автогрейдер, марки ДЗ-143-1), укладений на період, не менший ніж строк виконання робіт по предмету закупівлі». На виконання даної вимоги Скаржник у строк, передбачений п. 43 Особливостей, в 13.50 год 16 червня 2023 року в ЕСЗ розмістив новий договір оренди транспортного засобу на строк до 01 червня 2026 р. (п. 5.3. Договору, файл «оренда_автогрейдер.pdf» від 16.06.2023 р.). Оскільки період виконання робіт по предмету закупівлі встановлений Замовником в п. 4 розділу І ТД до 31.12.2023 р., то Скаржник повністю виконав вимогу Замовника. Скаржнику не зрозуміла аргументація Замовника, яка повністю розходиться з текстом Вимоги щодо того, що він не уклав додаткової угоди до договору оренди № 05/06/23 від 05.06.2023 року із орендодавцем ФОП Пак Соломія Василівна, а також не уклав нового договору оренди на автогрейдер, марки ДЗ-143-1, оскільки такий документ наданий Замовнику, так і причина, чому Замовник втручається в господарську діяльність Скаржника і інформує, яким чином він повинен документально оформляти господарські договори. 2) Також Скаржнику не зрозуміла позиція Замовника щодо безпідставного та неправомірного, без жодних на те підстав, звинувачення його в кримінальному злочині, а саме службовому підробленні та використанні завідомо підробленого документа у власних інтересах. Більш того, вважаємо за доцільне наголосити, що така дивне твердження Замовника не входить до компетенції чи функціональних обов`язків останнього як органу місцевого самоврядування, утвореного в силу Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». 3) Слід додатково підкреслити, що як додатковий та підтверджуючий доказ існування господарських відносин між Скаржником та фізичною особою-підприємцем Пак Соломією Василівною у складі ТП міститься письмове підтвердження останньої від 07 червня 2023 року (файл «підтвердж_автогрейдер.pdf») наступного змісту: «Я, фізична особа-підприємець Пак Соломія Василівна, даним листом надаю підтвердження щодо незаперечення використання згідно договору оренди від 05 червня 2023 р. мого автогрейдера для виконання робіт ТзОВ «Комунальник 1» за предметом закупівлі UA-2023-06-02-004472-a «Капітальний ремонт дороги по провулку Шкільний в с. Гірне Стрийського району Львівської області» на весь строк надання послуг за предметом закупівлі», що надане на виконання вимог п. 1 п.п. 1.1. Розділу І Додатку 2 до ТД. Дане письмове підтвердження в повній мірі спростовує усі безпідставні твердження Замовника та додатково підтверджує чинність договору оренди як мінімум на весь строк надання послуг за предметом закупівлі. Вважаємо, що усі вищезазначені дії Замовника, а саме відхилення ТП Скаржника порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема: принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них та принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Враховуючи вищевикладене, вважаємо що рішення Замовника, яке оформлене Протоколом, порушило права та законні інтереси Скаржника як потенційного переможця в даній процедурі закупівлі, оскільки Замовник безпідставно та незаконно відхилив ТП Скаржника, яка цілком відповідала вимогам ТД та Закону. На підставі всього вищезазначеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення законодавства з питань публічних закупівель, зокрема визнати протиправними дії та рішення уповноваженої особи Грабовецько-Дулібівської сільської ради Стрийського району Львівської області, зазначене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою Грабовецько-Дулібівської сільської ради Стрийського району Львівської області від 19 червня 2023 року, яким відхилено тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНАЛЬНИК 1». 3. Зобов’язати Грабовецько-Дулібівську сільську раду Стрийського району Львівської області скасувати рішення уповноваженої особи, зазначене в Протоколі, щодо прийняття рішення уповноваженою особою Грабовецько-Дулібівської сільської ради Стрийського району Львівської області від 19 червня 2023 року, про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМУНАЛЬНИК 1». Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо. Всі документи, що підтверджують все викладене в скарзі, вся необхідна інформація знаходиться у вільному публічному доступі, у тому числі, на сайті prozorro.gov.ua. Додатки: 1. Тендерна документація для процедури «Відкриті торги з особливостями» «Капітальний ремонт дороги по провулку Шкільний в с.Гірне Стрийського району Львівської області» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)»; 2. Додаток № 2 до Тендерної документації; 3. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2023 р.; 4. Файл «оренда_автогрейдер.pdf» від 16.06.2023 р.; 5. Файл «підтвердж_автогрейдер.pdf». З повагою та сподіванням на законність і неупередженість під час розгляду нашої скарги В.о. директора Пак І.В.
Дата розгляду скарги: 05.07.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.06.2023 17:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.07.2023 15:32
Дата виконання рішення Замовником: 27.07.2023 12:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати Рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Комунальник 1» за процедурою закупівлі - «Капітальний ремонт дороги по провулку Шкільний в с. Гірне Стрийського району Львівської області» від 19 червня 2023 року.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Комунальник 1", Сопків Сергій Васильович +380677365379 sergiy.sopkiv@gmail.com