-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 55520000-1 Кейтерингові послуги
Завершена
9 010 320.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 90 103.20 UAH
мін. крок: 1% або 90 103.20 UAH
Період оскарження:
23.05.2023 13:16 - 28.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
щодо внесення змін до ТД
Номер:
c0a7af6849b0412e8bbdea2e6afe23aa
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-05-23-008067-a.a1
Назва:
щодо внесення змін до ТД
Вимога:
Шановний Замовник!
Користуючись своїм правом згідно п.1 розділу «Порядок унесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» та Законом «Про публічні закупівлі» , а саме: « Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 3 (три) дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру» вимагаємо дати роз’яснення та внести відповідні зміни в тендерну документацію (Додаток№1)
1.Згідно Додатку 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» замовник вимагає :
«Сканований оригінал діючого на момент розкриття пропозиції сертифікату на систему безпечністю харчових продуктів відповідно ДСТУ ISO22000:2019(ISO22000:2018,IDT); системи управління якості ДСТУ ISO9001:2015(ISO9001:2015,IDT), системи екологічного управління ДСТУ ISO14001:2015(ISO14001:2015,IDT)».
В нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація у тендерній документації повинна бути «відповідно до законодавства». Наявність в учасника Сертифікатів не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні. Також зазначається, що дані Сертифікати надаються при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі.
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до учасників. Оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності сертифікатів ISO для здійснення господарської діяльності. Сертифікація не є обов’язковою на території України. Тому, вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженої організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить статті 31 Господарського кодексу України та Закону України «про публічні закупівлі».
2.Згідно Додатку 1 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» замовник вимагає :
«Сканований оригінал експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження та копію рішення про реєстрацію потужності за видом діяльності зберігання, діяльність з доставки готових страв та напоїв. Документ повинен бути виданий на ім’я та потужності учасника.»
Експлуатаційний дозвіл – це документ який видається підприємству лише за результатами інспектування потужності аудиторами Держпродспоживслужби. Експлуатаційний дозвіл треба отримувати підприємствам, які здійснюють безпосередню діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження (ст. 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»).
До продуктів тваринного походження відносять:
• Молоко;
• М’ясо;
• Риба;
• Молюски і ракообразні;
• Яйця;
• Мед;
• Інші продукти, виготовлені з частин тварин, окремих їх органів та/або тканин, призначені для споживання людиною.
При цьому підприємствам не треба отримувати експлуатаційний дозвіл, якщо:
• Потужність це заклад громадського харчування (кафе, ресторан, тощо) або заклад роздрібної торгівлі;
• Стан продукції тваринного походження істотно не змінюється;
• Здійснюється лише транспортування продукції тваринного походження;
• Здійснюється лише зберігання продукції тваринного походження за температури вище 10 °C;
• Продукти тваринного походження використовуються як інгредієнти для виробництва інших харчових продуктів.
Всі інші підприємства, які задіяні у будь-якій стадії виробництва або обігу харчових продуктів, чия діяльність не вимагає отримання експлуатаційного дозволу повинні реєструвати харчову потужність. Якщо підприємство вже отримало експлуатаційний дозвіл, то реєструвати потужність не треба!
Реєстрація потужності – це процес включення харчової потужності до державного реєстру потужностей та присвоєння персонального номеру виду r-UA-xx-xxxxx. (ст. 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»). Реєстрація проводиться шляхом подачі заяви до територіального органу Держпродспоживслужби без інспектування.
Таким чином, кейтерингові послуги передбачають отримання рішення на державну реєстрацію потужностей. Вимога щодо надання експлуатаційного дозволу є дискримінаційною та такою, що порушує права на рівну конкуренцію.
3.Згідно Додатку 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» замовник вимагає :
«Сканований оригінал свідоцтва(або сертифікату) стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)(або термогігрометр(и)) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, отримані не раніше 2022 року, які видано органом, що проводив вищезазначені роботи.»
Згідно Наказу Міністерства №142-22 від 21.01.2022р.:
«…1.6. Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв'язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл."»
Дана вимога суперечить Закону, є дискримінаційною та такою, що порушує права на рівну конкуренцію
4.Згідно Додатку 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» замовник вимагає :
«Сканований оригінал свідоцтва(або сертифікату) стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)(або термогігрометр(и)) з метою підтвердження, що зазначені засоби відповідають вимогам, встановленим під час обігу предмета закупівлі, отримані не раніше 2022 року, які видано органом, що проводив вищезазначені роботи.»
Термометр - прилад для вимірювання температури через перетворення тепла в покази або в сигнали.
Гігрометр- прилад для вимірювання величин, які характеризують вологість речовини в газоподібному стані (наприклад, вологості повітря).
Термогігрометр - це незамінний прилад для моментального контролю параметрів вологості й температури повітря.
Зазначені прилади використовують в складському приміщенні. Надання кейтерингових послуг не передбачає наявності складського приміщення.
Дана вимога суперечить Закону, є дискримінаційною та такою, що порушує права на рівну конкуренцію.
Підсумовуючи викладені тезіси стає зрозуміло, що вищезазначеними вимогами Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають вищезазначених документів тощо, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ їх отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретного учасника. Тому, можемо стверджувати, що у вас як у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого Ви лобіюєте. І при чому робите це без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно на власному бажанні. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Вимагаємо надати законодавчі підстави щодо вищезазначених вимог та внести зміни в Тендерну документацію (Додаток№1)
Якщо, відповідні зміни не будуть внесені, залишаємо за собою право відстоювати свої права і законні інтереси в спосіб, передбачений законодавством України, зокрема шляхом подання скарги до Антимонопольного комітету України, ініціювання моніторингу Державною аудиторською службою України тощо.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.05.2023 14:05
Вирішення:
1. Стосовно сертифікатів відповідності ДСТУ ISO, надання яких передбачається умовами додатку 1 тендерної документації повідомляємо.
Сертифікати відповідності ДСТУ ISO вимагаються на підставі Закону України № 771/97-ВР від 23.12.1997 року «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів, згідно з Наказом Мінагрополітики України №590 від 01.10.2012 року «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), згідно якого для операторів ринку, що проводять свою діяльність пов’язану з харчовими продуктами є обов’язковим запровадження Системи аналізу небезпечних факторів та контролю в критичних точках (НАССР), яка дозволяє контролювати усі небезпечні фактори, які можуть бути у харчовому продукті та метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), зокрема для підтвердження відповідності стандартам ДСТУ ISO 22000 : 2019 (ISO 22000 : 2018, IDT), ДСТУ ISO9001:2015 (ISO9001:2015,IDT), ДСТУ ISO14001:2015 (ISO14001:2015,IDT).
Вказані національні стандарти є діючими та чинними, будь-який суб’єкт господарювання, що здійснює свою діяльність, пов’язану з харчовими продуктами або наданням послуг з громадського харчування або кейтерингу, та діяльність якого відповідає усім вимогам даного стандарту, може отримати усі документи, що вимагаються згідно додатку 1 тендерної документації.
Небажання або неможливість Скаржника отримати згідно з чинним законодавством Сертифікати відповідності ДСТУ ISO свідчить про його небажання або про те, що його діяльність не відповідає вищевказаному стандарту.
Крім того наявність сертифікатів - це гарантія спроможності учасника стабільно та безперервно забезпечувати якість та безпечність послуг, постачання товару протягом всього часу їх виконання; забезпечення упевненості в тому, що послуги, постачання товару, які виконуються відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість послуг, постачання товару знаходяться під контролем .
Отримати необхідні сертифікати відповідності, які вимагає Замовник може будь-який суб’єкт господарювання, незалежно від організаційно-правової форми власності за умови відповідності учасника стандартам. Наявність сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ЗАМОВНИКОМ ділових якостей учасника, його спроможності щодо якості послуг, постачання товару в налагодженій системі менеджменту на підприємстві, котра характеризує учасника як надійного партнера, спроможного виконувати умови договору у будь-якому разі, та своєчасно реагувати (приймати оперативні рішення) при виникненні різних обставин.
Сертифікат є документом, що передбачається чинним законодавством України –відповідним ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ, вимога щодо надання сертифікату цілком відповідає вимогам законодавства, діючого на території України. Практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг у сфері публічних закупівель підтверджує наявність права Замовника вимагати відповідності Учасника вимогам ДСТУ/ ISO/ ДСТУ ISO/ISЕ. АМКУ у своїх рішенням вже підтверджувала те, що дані вимоги не є дискримінаційними.
2. Стосовно експлуатаційного дозволу на зберігання харчових продуктів тваринного походження, надання яких передбачається умовами додатку 1 тендерної документації повідомляємо.
Згідно із ст. 22-23 ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» передбачено :
- експлуатаційний дозвіл - документ дозвільного характеру, що видається територіальним органом компетентного органу операторові ринку за результатами інспектування його потужності та посвідчує право оператора ринку здійснювати визначену цим Законом діяльність з виробництва та/або зберігання харчових продуктів тваринного походження.
- Експлуатаційний дозвіл отримують оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження.
- Особи, зазначені у частині першій цієї статті, зобов’язані отримати експлуатаційний дозвіл на кожну окрему потужність до початку її експлуатації.
Надання послуг з організації харчування пацієнтів є комплексною послугою, яка передбачає доставку автомобільним транспортом, приготування страв та зберігання продукції, з яких здійснюється приготування страв.
Харчування пацієнтів складається в тому числі з продуктів тваринного походження, а тому учасник у відповідності до чинного законодавства зобов’язаний для зберігання продукції тваринного походження отримати експлуатаційний дозвіл.
Викладена вимога не є дискримінаційною, так як вказаний документ може отримати будь-який суб’єкт господарювання, що здійснює свою діяльність, пов’язану з харчовими продуктами та діяльність якого відповідає усім вимогам чинного законодавства.
3. Стосовно свідоцтва(або сертифікату) стосовно проведення учасником процедури калібрування засобів вимірювальної техніки (термометр(и) та гігрометр(и)(або термогігрометр(и)) , надання яких передбачається умовами додатку 1 тендерної документації повідомляємо.
Згідно Переліку категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці (затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 374 від 04 червня 2015 року), що застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології передбачено: «Пункт 21. Вологоміри, гігрометри, гігрографи (використовуються під час здійснення контролю умов зберігання продуктів харчування…).
Надання послуг з організації харчування пацієнтів є комплексною послугою, яка передбачає доставку автомобільним транспортом, приготування страв та зберігання продукції, з яких здійснюється приготування страв. Зберігання харчових продуктів передбачає обов’язковий контроль умов зберігання продукції, а саме вологості та температури.
Викладена вимога не є дискримінаційною, так як вказаний документ може отримати будь-який суб’єкт господарювання, який звернеться до уповноваженої установи, укладе відповідний договір та надасть прилади.
Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у ст.3 Закону, та з дотриманням законодавства в цілому.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
31.05.2023 15:00