• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Газ природний

Газ природний

Торги не відбулися

198 360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 991 800.00 UAH
Період оскарження: 22.12.2017 14:21 - 02.02.2018 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга

Номер: 358622432ca3470aa6a46824c17e25cf
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.b10
Назва: Скарга
Скарга:
ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС" не погоджується з рішенням замовника , з підстав викладенних у скарзі що додається.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 14.03.2018 21:27
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 14.03.2018 21:27
Автор: ТОВ "УКР ГАЗ РЕСУРС", Даценко Руслан Владимирович (044) 224-77-73 tender.ugr@gmail.com
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: a5db2aa7e46f4787865afec91ba8cb75
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.c5
Назва: Вимога
Вимога:
Філією «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» у відповіді на вимогу було повідомлено, що у Філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» відсутні претензії від постачальників із визначеною сумою заборгованості. Повідомляємо, що діючий постачальник неодноразово звертався до філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» щодо урегулювання спірних відносин (копія додається) щодо обсягів природного газу, спожитих у березні та квітні 2016 року, відбір яких може розглядатися як несанкціонований. Тому, оскільки зміна постачальника за даних умов призведе про порушення Закону України «Про ринок природного газу» та Правил постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496), просимо відмінити процедуру відкритих торгів та розглянути лист діючого постачальника.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до частини першої статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором. 29 грудня 2016 року Додатковими угодами (зокрема з ТОВ «Нафтогаз-Альянс» було укладено Додаткову угоду №9 від 29.12.2017) було продовжено строк дії договорів на постачання природного газу терміном до 31.12.2017 року з можливістю дострокового розірвання в порядку, передбаченому умовами Договорів, після укладення споживачем нових договорів, що будуть укладені за результатами процедур закупівлі, які розпочато, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Частина друга містить правило, що у разі недосягнення згоди договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої ним шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У серпні, листопаді, грудні 2017 року через несвоєчасне заведення лімітів постачальником ТОВ «Нафтогаз-Альянс» було відключено ряд стратегічно важливих підприємств галузі було відключено від газопостачанні, через що було вимушено призупинено виробничий процес. ПАТ «Укрзалізниця» в особі філії «Центр забезпечення виробництва» вважає такі дії вищевказаного постачальника істотним порушенням, у зв’язку з чим йому було направлено вимогу про розірвання Договору на постачання природного газу №П/Т-1548/НЮ від 31 грудня 2015 року.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога

Номер: 2440d675047a436fb29facc52c9d555f
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.c4
Назва: Вимога
Вимога:
З оприлюдненого оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товару – природного газу (ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо CPV: 09120000-6) є очевидним намір ПАТ «Укрзалізниця» змінити постачальника природного газу шляхом проведення відкритих торгів. Наявність зобов’язань ПАТ «Укрзалізниця», що не припинені за договором на постачання природного газу з діючим постачальником, перешкоджають можливості ПАТ «Укрзалізниця» змінити постачальника. Стаття 14 Закону України «Про ринок природного газу» встановлює наступне: За умови виконання споживачем своїх зобов’язань за договором постачання: 1) зміна постачальника за ініціативою споживача має бути завершена в термін не більше трьох тижнів з дня повідомлення таким споживачем про намір змінити постачальника, за умови дотримання правил зміни постачальника, у тому числі обов’язку щодо здійснення повного остаточного розрахунку з попереднім постачальником. Відповідно до цих норм Закону, у разі бажання змінити постачальника ПАТ «Укрзалізниця» зобов’язане виконати наступні умови: - повідомити діючого постачальника за 21 день до першого дня подачі номінації на наступний місяць. - виконати свої зобов’язання (не тільки грошові) за діючим договором постачання природного газу, зокрема щодо врегулювання відносин з ПАТ «НАК «Нафтогаз України» щодо обсягів природного газу, спожитих у березні та квітні 2016 року, відбір яких може розглядатися як несанкціонований. На даний час зобов’язання ПАТ «Укрзалізниця» за договором (як грошові, так і не грошові) не виконані. Окрім того, за Правилами постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496), при укладенні договору з новим постачальником споживач повинен розірвати чи призупинити договір з діючим постачальником та підтвердити відсутність заборгованості перед діючим постачальником. Тому, вимагаємо надати копію підтвердження розірвання чи призупинення договору з діючим постачальником Замовника, підтвердження відсутності заборгованості перед діючим постачальником у вигляді довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків з діючим постачальником та докази врегулювання відносин з ПАТ «НАК «Нафтогаз України».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ПАТ «Укрзалізниця» в особі філії «Центр забезпечення виробництва» згідно статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» є замовником, до якого застосовується сфера дії Закону України «Про публічні закупівлі». Філією «Центр забезпечення виробництва» було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю природного газу з метою визначення найвигіднішої пропозиції. Згідно статті 3. «Принципи здійснення закупівель» Закону України «Про публічні закупівлі» закупівля природного газу філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» здійснюється за такими принципами: Добросовісна конкуренція серед учасників; Максимальна економія та ефективність; Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; Недискримінація учасників; Об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; Запобігання корупційним діям та зловживанням. Щодо розірвання договорів з діючими постачальниками повідомляємо, що дані договори укладені з можливістю дострокового розірвання в порядку, передбаченому умовами Договорів, після укладення споживачем нових договорів, що будуть укладені за результатами процедур закупівлі, які розпочато, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Також повідомляємо, що у філії «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» відсутня заборгованість за використаний природний газ згідно діючих договорів та відсутні як претензії від постачальників із визначеною сумою заборгованості, так і рішення суду, в якому встановлена сума заборгованості.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Перегляд кінцевого строку подання пропозиції

Номер: cf0b683993bc40c294765d50c1846817
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.a1
Назва: Перегляд кінцевого строку подання пропозиції
Вимога:
У зв’язку з великою кількістю документів, які необхідно підготувати Учаснику (згідно тендерної документації), а також зі святковими(додатковими вихідними) днями, які припали на період підготовки та подачі пропозиції, просимо Вас, перенести кінцевий строк падання на 10 днів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: До тендерної документації замовником було внесено зміни та опубліковано в електронній системі закупівель
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 95e4c187c0084f42bfab8010b8d35714
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.c9
Назва: Скарга
Скарга:
Вих. № 49/2 від 31.01.2018 р. Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35 Суб’єкт оскарження (Скаржник): Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» Україна, 01021, м. Київ, вул. М. Грушевського, 28/2, н/п № 43 ЄДРПОУ 34881820 т. (044)545-63-10, office@nga.kiev.ua Замовник: Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» 03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15 ЄДРПОУ 40081347 +38 (044) 465 08 82, tender@czv.com.ua СКАРГА про порушення процедури закупівлі № оголошення: UA-2017-12-22-001603-a Предмет закупівлі: Газове паливо (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове паливо CPV: 09120000-6) 22 грудня 2017 року Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» оголошено про проведення відкритих торгів UA-2017-12-22-001603-a товару – природного газу строком поставки до 31 грудня 2018 року. Рішенням органу оскарження № 460-р/пк-пз від 19.01.2018 року скаргу ТОВ «Нафтогаз-Альянс» залишено без розгляду. Разом з тим, іншим Учасником до даної процедури було подано скаргу щодо окремих положень тендерної документації, а саме щодо наступної вимоги: «У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)». Дану скаргу також було залишено без розгляду органом оскарження з посиланням, що «скарга не містить обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів». Оскільки ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – Філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця», та мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником, вважаємо, що ця дискримінаційна вимога прямо стосується ТОВ «Нафтогаз-Альянс», порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Нафтогаз-Альянс» з огляду на наступне. ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є юридичною особою резидентом України. Замовником – Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» – підпункт 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації для учасників – юридичних осіб резидентів України викладено у наступній редакції: «4. Кваліфікаційні критерії: Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям: 4.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Довідка з інформацією про виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою. Учасник відповідає кваліфікаційній вимозі, якщо наведена в довідці інформація підтверджує досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів поставки природного газу, а також учасником надано підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) за вищезазначеними договорами у вигляді листа-відгуку споживача. У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).». В аналогічній редакції даний пункт викладено для нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців. Дане положення Тендерної документації суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме частині 1 статті 3, яка визначає, що принципом здійснення закупівель є недискримінація учасників; частині 3 статті 5, яка визначає, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників; частині 4 статті 22, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця», мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником. У відповідності до вимог Тендерної документації, ТОВ «Нафтогаз-Альянс» у складі Тендерної пропозиції буде зобов’язане надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів). По-перше, оскільки ця вимога розповсюджується на Скаржника, від ТОВ «Нафтогаз-Альянс» вимагається інший набір документів, ніж від учасників, які не мали договірних відносин з Замовником у 2017 році. Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто, стаття 16 Закону не надає Замовнику права встановлювати різні кваліфікаційні вимоги для різних учасників. Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс». По-друге, встановлюючи дану вимогу Замовник вимагає від учасника, якщо він мав договірні відносини з Замовником у 2017 році, надавати у складі Тендерної пропозиції документ, виданий самим Замовником. При цьому, встановлюючи дану вимогу Замовник залишає за собою можливість самостійно вирішувати, надавати такий документ певному постачальнику (а саме ТОВ «Нафтогаз-Альянс») або не надавати його; або надати його з запізненням таким чином, що строк подання тендерних пропозицій цим учасником буде пропущено. Самостійно контролюючи процес видачі таких листів-відгуків, Замовник навмисне та свідомо залишає за собою можливість не допустити до даної процедури закупівлі окремих учасників, які мали договірні відносини з Замовником у 2017 році, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс». У відповідності до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс». ТОВ «Нафтогаз-Альянс» зверталося до замовника з вимогами про усунення порушень процедури закупівлі, в тому числі з вимогою припинити порушення процедури зміни постачальника, визначеної Законом України «Про ринок природного газу» та Правилами постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496). У відповідь на вимогу Замовником повідомлено про направлення діючому постачальнику вимоги про розірвання Договору постачання природного газу. Однак, у відповідності до Правил постачання природного газу, Замовник при укладенні договору з новим постачальником повинен у тому числі підтвердити відсутність заборгованості перед діючим постачальником (у вигляді довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків). Довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків Замовником не надано. У відповідності до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Тому, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника - Філію «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» - усунути дискримінаційні умови, а саме ВИКЛЮЧИТИ з підпункту 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації наступний абзац: «У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)» для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців (сторінки 13, 15, 18 Тендерної документації). Директор П.Ю. Янковський Додатки: 1. Платіжне доручення № L4011 від 31.01.2018 року. 2. Роздруківка додатку № 2 до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.02.2018 21:40
Автор: ООО "Нафтогаз-Альянс", Сергій Костюк +380930976006 sergey@unge.com.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: ad8066f772b04d318e5a5ba4b833efa4
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.c8
Назва: Скарга
Скарга:
Вих. № 34/2 від 23.01.2017 р. Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35 Суб’єкт оскарження (Скаржник): Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» Україна, 01021, м. Київ, вул. М. Грушевського, 28/2, н/п № 43 ЄДРПОУ 34881820 т. (044)545-63-10, office@nga.kiev.ua Замовник: Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» 03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15 ЄДРПОУ 40081347 +38 (044) 465 08 82, tender@czv.com.ua СКАРГА про порушення процедури закупівлі № оголошення: UA-2017-12-22-001603-a Предмет закупівлі: Газове паливо (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове паливо CPV: 09120000-6) 22 грудня 2017 року Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» оголошено про проведення відкритих торгів UA-2017-12-22-001603-a товару – природного газу строком поставки до 31 грудня 2018 року. Рішенням органу оскарження № 460-р/пк-пз від 19.01.2018 року скаргу ТОВ «Нафтогаз-Альянс» залишено без розгляду. Разом з тим, іншим Учасником до даної процедури було подано скаргу щодо окремих положень тендерної документації, а саме щодо наступної вимоги: «У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)». Дану скаргу також було залишено без розгляду органом оскарження з посиланням, що «скарга не містить обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів». Оскільки ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – Філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця», та мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником, вважаємо, що ця дискримінаційна вимога прямо стосується ТОВ «Нафтогаз-Альянс», порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Нафтогаз-Альянс» з огляду на наступне. ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є юридичною особою резидентом України. Замовником – Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» – підпункт 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації для учасників – юридичних осіб резидентів України викладено у наступній редакції: «4. Кваліфікаційні критерії: Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям: 4.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Довідка з інформацією про виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою. Учасник відповідає кваліфікаційній вимозі, якщо наведена в довідці інформація підтверджує досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів поставки природного газу, а також учасником надано підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) за вищезазначеними договорами у вигляді листа-відгуку споживача. У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).». В аналогічній редакції даний пункт викладено для нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців. Дане положення Тендерної документації суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме частині 1 статті 3, яка визначає, що принципом здійснення закупівель є недискримінація учасників; частині 3 статті 5, яка визначає, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників; частині 4 статті 22, яка визначає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для Замовника – ПАТ «Українська залізниця», мало протягом 2017 року договірні відносини з замовником. У відповідності до вимог Тендерної документації, ТОВ «Нафтогаз-Альянс» у складі Тендерної пропозиції буде зобов’язане надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів). По-перше, оскільки ця вимога розповсюджується на Скаржника, від ТОВ «Нафтогаз-Альянс» вимагається інший набір документів, ніж від учасників, які не мали договірних відносин з Замовником у 2017 році. Стаття 16 Закону визначає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Тобто, стаття 16 Закону не надає Замовнику права встановлювати різні кваліфікаційні вимоги для різних учасників. Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс». По-друге, встановлюючи дану вимогу Замовник вимагає від учасника, якщо він мав договірні відносини з Замовником у 2017 році, надавати у складі Тендерної пропозиції документ, виданий самим Замовником. При цьому, встановлюючи дану вимогу Замовник залишає за собою можливість самостійно вирішувати, надавати такий документ певному постачальнику (а саме ТОВ «Нафтогаз-Альянс») або не надавати його; або надати його з запізненням таким чином, що строк подання тендерних пропозицій цим учасником буде пропущено. Самостійно контролюючи процес видачі таких листів-відгуків, Замовник навмисне та свідомо залишає за собою можливість не допустити до даної процедури закупівлі окремих учасників, які мали договірні відносини з Замовником у 2017 році, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс». У відповідності до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Така вимога є прямим порушенням ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та призводить до дискримінації окремих учасників, в тому числі ТОВ «Нафтогаз-Альянс». У відповідності до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Тому, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника - Філію «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» - усунути дискримінаційні умови, а саме ВИКЛЮЧИТИ з підпункту 4.3. пункту 4 Додатку № 2 до Тендерної документації наступний абзац: «У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)» для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців (сторінки 13, 15, 18 Тендерної документації). Директор П.Ю. Янковський Додатки: 1. Платіжне доручення № L3977 від 15.01.2018 року. 2. Роздруківка додатку № 2 до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.01.2018 20:16
Автор: ООО "Нафтогаз-Альянс", Сергій Костюк +380930976006 sergey@unge.com.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: 3d8de0cb48a34c2bab068ddb643f1149
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.c7
Назва: Скарга
Скарга:
Вих. № 21/2 від 17.01.2017 р. Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Нафтогаз-Альянс» Україна, 01021, м. Київ, вул. М. Грушевського, 28/2, н/п № 43 ЄДРПОУ 34881820 т. (044)545-63-10, office@nga.kiev.ua Замовник: Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» 03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15 ЄДРПОУ 40081347 +38 (044) 465 08 82, tender@czv.com.ua СКАРГА про порушення процедури закупівлі № оголошення: UA-2017-12-22-001603-a Предмет закупівлі: Газове паливо (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове паливо CPV: 09120000-6) 22 грудня 2017 року Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» оголошено про проведення відкритих торгів UA-2017-12-22-001603-a товару – природного газу строком поставки до 31 грудня 2018 року. При цьому Замовник, оголошуючи про проведення відкритих торгів та маючи намір змінити постачальника природного газу не дотримується процедури зміни постачальника, визначеної Законом України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 року № 2496. Стаття 14 Закону України «Про ринок природного газу» визначає, що за умови виконання споживачем своїх зобов’язань за договором постачання зміна постачальника за ініціативою споживача має бути завершена в термін не більше трьох тижнів з дня повідомлення таким споживачем про намір змінити постачальника, за умови дотримання правил зміни постачальника, у тому числі обов’язку щодо здійснення повного остаточного розрахунку з попереднім постачальником. Правилами постачання природного газу у пункті 2 розділу ІV встановлено, що Зміні постачальника у відповідному розрахунковому періоді має передувати укладання договору постачання природного газу з новим постачальником та розірвання договору постачання природного газу з діючим постачальником або його призупинення в частині постачання природного газу, а також відсутність у споживача простроченої заборгованості за поставлений природний газ перед діючим постачальником. Відповідно до пункту 4 розділу ІV Правилам постачання природного газу, кожен споживач, який має намір змінити постачальника у відповідному розрахунковому періоді, повинен виконати свої зобов'язання по розрахунках за природний газ перед діючим постачальником та підписати з ним угоду про розірвання договору постачання природного газу або його призупинення в частині постачання природного газу з дати, з якої постачання природного газу буде здійснювати новий постачальник, відповідно до пункту 5 цього розділу. Відповідно до пункту 4 розділу ІV Правилам постачання природного газу, повідомлення споживачем діючого постачальника про намір змінити постачальника є пропозицією про розірвання договору постачання природного газу або його призупинення в частині постачання природного газу і повинно містити дату розірвання (призупинення) чинного договору постачання природного газу, яка визначається останнім календарним днем перед датою, з якої договір постачання природного газу з новим постачальником набере чинності. ТОВ «Нафтогаз-Альянс» є постачальником природного газу для ПАТ «Українська залізниця» у 2017 році. На даний момент між ТОВ «Нафтогаз-Альянс» та ПАТ «Українська залізниця» є неврегульовані правовідносини (відносини, які підлягають врегулюванню між Замовником та ПАТ «НАК «Нафтогаз України» щодо обсягів природного газу, спожитих у березні та квітні 2016 року, відбір яких може розглядатися як несанкціонований), і затримка в їх врегулюванні спричинена діями ПАТ «Укрзалізниця». На даний час зобов’язання ПАТ «Укрзалізниця» за договором (як грошові, так і не грошові) не виконані. Окрім того, за Правилами постачання природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2496), при укладенні договору з новим постачальником споживач повинен розірвати чи призупинити договір з діючим постачальником та підтвердити відсутність заборгованості перед діючим постачальником. Таким чином, проведення даної процедури закупівлі та укладення договору постачання природного газу між Замовником та будь-яким іншим постачальником буде прямим порушенням прав ТОВ «Нафтогаз-Альянс». Окрім того, фактичне виконання укладеного договору новим постачальником буде неможливим у відповідності до Закону України «Про ринок природного газу» та Правил постачання природного газу, затвердженими постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 30.09.2015 року № 2496. Скаржником було надано вимогу надати копію підтвердження розірвання чи призупинення договору з діючим постачальником Замовника, підтвердження відсутності заборгованості перед діючим постачальником у вигляді довідки від діючого постачальника або підписаного акту звірки взаєморозрахунків з діючим постачальником та докази врегулювання відносин з ПАТ «НАК «Нафтогаз України». Замовником даних документів надано не було. Тому, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника - Філію «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» - відмінити процедуру закупівлі № UA-2017-12-22-001603-a. Директор П.Ю. Янковський Додатки: 1. Платіжне доручення № L3976 від 15.01.2018 року. 2. Лист ТОВ «Нафтогаз-Альянс» від 28 грудня 2017 року.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.01.2018 17:20
Автор: ООО "Нафтогаз-Альянс", Сергій Костюк +380930976006 sergey@unge.com.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга

Номер: b6a4c572c01145ddabcf5864344c80da
Ідентифікатор запиту: UA-2017-12-22-001603-a.c6
Назва: Скарга
Скарга:
Вих. 41 від 16.01.2018 Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ, 03680 тел./факс (044) 594-64-12 Суб’єкт оскарження (скаржник): Товариство з обмеженою відповідальністю «Газпостач-Черкаси» 18002, Україна, м. Черкаси вул. Добровольського, 20 Замовник: Філія «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» ЄДРПОУ 40081347 03049, Україна, Київська обл., Київ, Повітрофлотський проспект, будинок 11/15 Оголошення №: UA-2017-12-22-001603-a СКАРГА щодо положень тендерної документації Філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця» (далі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі Природного газу (ДК 021:2015:09120000-6 — Газове паливо, CPV: 09120000-6) у обсязі 7227 тис. куб. м строком поставки до 31 грудня 2018, очікувана вартість – 71 677 386,00 гривень. Товариство з обмеженою відповідальністю «Газпостач-Черкаси» (далі – Скаржник) вважає, що положення Тендерної документації, оприлюдненої Замовником, не відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та є дискримінаційними стосовно окремих категорій учасників. У пункті 4.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Додатку № 2 до Тендерної документації (сторінки 13, 15, 18 Тендерної документації) для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців Замовником у якості документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору передбачена наступна вимога: «Довідка з інформацією про виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою. Учасник відповідає кваліфікаційній вимозі, якщо наведена в довідці інформація підтверджує досвід виконання аналогічного/аналогічних договору/договорів поставки природного газу, а також учасником надано підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) за вищезазначеними договорами у вигляді листа-відгуку споживача. У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів).». Дане положення Тендерної документації суперечить вимогам частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якою визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Зокрема, у відповідності до даного положення Тендерної документації, Учасник, який мав договірні відносини з Замовником протягом 2017 року, зобов’язаний надати у складі Тендерної пропозиції лист-відгук від Замовника. Тобто, по-перше, Замовник вимагає надання додаткових документів від певних учасників в залежності від наявності договірних відносин з Замовником у минулих періодах. Стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Оскільки Законом не передбачено можливості для Замовника встановлювати різні кваліфікаційні критерії для різних учасників в межах одної процедури закупівлі, така вимога є дискримінаційною і підлягає виключенню. По-друге, встановлюючи дану вимогу Замовник залишає за собою право надати одному учаснику відповідний лист-відгук, а іншому учаснику – відмовити у наданні такого листа-відгуку на власний розсуд. Встановлюючи таку вимогу, ПАТ «Укрзалізниця» як Замовник надає неконкурентну перевагу тим постачальникам, які мали договірні відносини з Замовником у минулому періоді, тобто своєму чинному постачальнику, цим самим дискримінуючи учасників закупівлі, які ніколи не здійснювали постачання природного газу Замовнику. Законом України «Про публічні закупівлі», по-перше, не встановлено права Замовника встановлювати різні кваліфікаційні критерії для учасників в межах однієї процедури закупівлі, і, по-друге, не встановлено права Замовника вимагати у складі Тендерної пропозиції документів, виданих самим Замовником. У відповідності до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Скаржник звертався до Замовника з вимогою виключити даний абзац з Тендерної документації (а саме з пунктів 4.3. Додатку 2 для юридичних осіб резидентів України, нерезидентів, фізичних-осіб підприємців), надавши відповідне законодавче обґрунтування. Замовником у задоволенні вимоги Скаржника було відмовлено. У відповідності до частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. З огляду на вищевикладене, ПРОШУ: 1. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури та зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови, а саме внести зміни до Додатку № 2 Тендерної документації та виключити з пункту 4.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Додатку № 2 до Тендерної документації (сторінки 13, 15, 18 Тендерної документації) для учасників – юридичних осіб резидентів України, нерезидентів України та фізичних осіб-підприємців наступний абзац: «У разі наявності договірних відносин з Замовником (філією «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця») протягом 2017 року обов’язково вказати це у Довідці та надати підтвердження факту безперебійної поставки природного газу (належного виконання постачальником зобов’язань) від філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця» у вигляді листа-відгуку, підписаного її уповноваженими особами (з дотриманням правила двох підписів)». Директор О.М. Клименко Додатки: 1. Скан-копія оригіналу платіжного доручення № 4233 від 15 січня 2018 року; 2. Роздруківка оголошення про проведення відкритих торгів; 3. Роздруківка додатку № 2 до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.01.2018 18:19
Автор: ТОВ "Газпостач-Черкаси", Олег Клименко 0502302638, +380472731012 gaspostach-ch@ukr.net