• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області за адресою: вул. М. Хвильового, 2, м. Рівне. Коригування)

Відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами)

Завершена

10 866 974.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 108 669.74 UAH
Період оскарження: 05.05.2023 14:17 - 10.05.2023 00:00
Скарга
Відхилено

скарга на дії замовника

Номер: b84274f0eca84a9b847ff9807921ea3f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-05-009033-a.a6
Назва: скарга на дії замовника
Скарга:
скарга на дії замовника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.06.2023 18:27
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.07.2023 19:14
Автор: ТОВ Українська будівнича компанія, Кутовий Сергій Юрійович +380991127333 usk_Lis@ukr.net
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА ПРО ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ РОЗГЛЯДУ ПОДАНИХ ПРОПОЗИЦІЙ

Номер: 4253f39ab4834c6ab4c7d50995a83dca
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-05-009033-a.c5
Назва: ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА ПРО ПОРУШЕННЯ ПОРЯДКУ РОЗГЛЯДУ ПОДАНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
Вимога:
Згідно з Особливостями Замовник не має право публікувати вимогу про усунення невідповідностей в інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Таким чином, у Замовника наявні підстави передбачені Законом та Особливостями для відхилення тендерної пропозиції ПРИВАТНОГО ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА "СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ" на підставі вищезазначеної норми з наступних підстав. Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частиною 2 статті 22 Закону зазначено в Додатку 4 до цієї тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником; Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції оригінали документів у сканованому вигляді, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: - договірну ціну та пояснювальну записку до неї; -локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; - розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису; - розрахунок витрат на перевезення робітників, на відрядження робітників, на перебазування підрядної організації та інші (у разі врахування у договірній ціні); - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат врахованих у вартості об’єкту будівництва; - розрахунок прибутку (в межах усереднених показників). Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника згідно Додатків до Оголошення. Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами). Ціна пропозиції учасника торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва та поточних цін на них. Ціна пропозиції формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів тощо. В ціні пропозиції Учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. При визначені ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ, зазначається інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України. Ціна, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт по об`єкту замовлення та поточних цін на них. Додаток 3 Документації містить проект договору, у якому зазначено, зокрема: "3.4. Договірна ціна є приблизною (динамічною) і може уточнюватися протягом усього строку виконання робіт при зміні норм законодавства, які впливають на вартість, обсяги робіт, зміни цін на ресурси, зміні умов робіт, уточненні загально виробничих, адміністративних та інших витрат, якщо такі зміни не призведуть до збільшення договірної ціни і змін характеру робіт". Додаток 4 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі, зокрема, технічне завдання. Відповідно до підрозділу "Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" розділу V "Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)" Кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва": 5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. У разі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівель з використанням укрупнених показників вартості робіт пункти 5.3 – 5.30 та 5.33 цієї Настанови не застосовуються. Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. За рішенням замовника відомість обсягів робіт може бути складена за міжнародною системою вимірювання, визначеною Замовником. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. 5.31. У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. Враховуючи викладене, зважаючи на попередні рішення Замовника про відхилення нас, як учасника закупівлі і Пропозиції ТОВ «Українська будівнича компанія» як таких, що не відповідають умовам технічно специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації кошторисні розрахунки яких здійснені з порушеннями норм України "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами) пропозиція ПРИВАТНОГО ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА "СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ" також має бути відхилена як така що складена з порушеннями. 23.05.2023 року Вами опубліковано вимогу на усунення невідповідностей у поданій пропозиції учасника ПРИВАТНОГО ВИРОБНИЧОГО ПІДПРИЄМСТВА "СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ" проте жодним чином не враховано, що учасником теж порушено порядок розрахунків в коштористій документації. Зокрема у п. 5.31. Настанови вказано: «У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі:…..», проте зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується. Тендерною документацією визначено ціну, як Динамічну. Тому відповідно при розрахунках не враховуються кошти на покриття ризиків, які учасник ПРИВАТНЕ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ" врахував у розрахунках, встановивши показник 2,40 % чим порушив Настанову. Зважаючи на викладене вимагаємо усунути порушення Замовника в частині розглянутої пропозиції учасника (ПРИВАТНЕ ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ"). У разі залишення рішення Замовника без змін залишаємо за собою право подальшого оскарження до Антимонопольного комітету України та відстоювати свої права в судовому порядку. Директор ТОВ «ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ» О. ІЛЬЧУК
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовником уважно розглянута Вимога Учасника - ТОВ ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ щодо підстав відхилення пропозиції іншого учасника відкритих торгів з особливостями ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ», згідно положень діючого законодавства з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, із змінами (далі — Особливості). Відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій відбуваються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону. Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Згідно п.6 Розділу ІІІ. Тендерної документації по процедурі відкриті торги (з особливостями) ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами). Відповідно до Стаття 42 Господарського кодексу України Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01.11.2021 року № 281 затверджено Кошторисні норми України у будівництві, до складу яких входить Настанова з визначення вартості будівництва (далі – Настанова). Згідно положень абз. 2 Розділу І Настанови, ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). У відповідності до визначення термінів у п.1.2. Настанови: договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі; приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору. Пунктом 4.40. Настанови визначається наступне: Кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; 2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів. Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків. Так, у Таблиці 3 Додатку 28 Настанови встановлено показники розміру коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва, які застосовуються у зведеному кошторисному розрахунку вартості об’єкта будівництва – п.5. Об’єкти ремонту – 2,4%. Далі, п.5.1. Настанови визначається, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. 5.2. Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. 5.7. Визначення непрямих витрат у вартості експлуатації будівельних машин та механізмів: Непрямі витрати, що не враховані вартістю однією машино-години експлуатації будівельних машин та механізмів, а саме: загальновиробничі витрати, кошти на виконання будівельних робіт у зимовий та літній періоди, якщо таке планується, прибуток, адміністративні витрати, кошти на покриття ризиків, податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені законодавством і не враховані складовими вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, розраховуються в цілому на об’єкт будівництва. Також у Настанові зазначено п.5.31. у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни — не враховується. Розмір цих коштів залежить від повноти інформації про об’єкт замовлення та способи виконання робіт, що зменшує небезпеку непередбачених ситуацій на будівельному майданчику при виконанні робіт. 5.32. Під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. Також, Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25 червня 2021 року № 162 затверджено Порядок застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва. Цей Порядок визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі - будівництво). Застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві є обов’язковим для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Вартість будівництва включає прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій, кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов’язкові платежі. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. На стадії проведення взаєморозрахунків у вартості виконаних робіт враховуються прямі витрати, загальновиробничі витрати, кошти на зведення і розбирання тимчасових будівель і споруд, кошти на виконання будівельних робіт у зимовий (літній) період, інші супутні витрати (на відрядження, перевезення працівників, доплати працівникам у зв’язку з втратою часу в дорозі тощо), а також прибуток, адміністративні витрати, кошти на покриття ризиків, на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені законодавством і не враховані складовими вартості будівництва У разі відсутності вищезазначених непередбачуваних обставин в ході виконання будівельних робіт, зазначені кошти на покриття ризиків повертаються до державного бюджету. Відповідно до розділу VI Настанови, при розрахунках з підрядником за динамічної договірної ціни прямі витрати при визначенні вартості виконаних робіт розраховуються на підставі нормативних витрат трудових і матеріально-технічних ресурсів, виходячи з фізичних обсягів виконаних робіт та цін ресурсів, прийнятих в договірній ціні. Компенсація підряднику витрат, спричинених зростанням вартості матеріально-технічних ресурсів, здійснюється у складі вартості цих ресурсів за поточними цінами відповідно до умов, передбачених договором підряду. Вартість матеріальних ресурсів у складі прямих витрат при проведенні розрахунків за обсяги виконаних робіт визначається на підставі виконаних обсягів робіт, нормативних витрат матеріальних ресурсів, визначених за КНУ РЕКН, та їх уточненої вартості. Враховуючи викладене, та той факт у зазначених законодавчих актах немає прямої заборони щодо обчислення і включення до складу договірної ціни коштів на покриття ризиків, замовник не вбачає у таких діях порушення норм чинного законодавства. Також слід зазначити, що кошти, які враховані у складі договірної ціни учасника (підрядника) на покриття ризиків, як і кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, за відсутності відповідних потреб (обставин) і обґрунтувань їх використання не можуть бути пред’явлені до оплати і підлягають поверненню до державного бюджету. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Згідно з абзацом 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації; Таким чином, у Замовника були відсутні підстави передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями для відхилення тендерної пропозиції ПВП «СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ» на підставі вищезазначеної норми.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Відхилено

Оскарження неправомірного відхилення

Номер: 7414c1af26e4459c97c6ed21df496df8
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-05-009033-a.a4
Назва: Оскарження неправомірного відхилення
Скарга:
Об’єкт оскарження: відхилення тендерної пропозиції учасника (неправомірне відхилення) Інформація про закупівлю: Відкриті торги з особливостями, Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-05-009033-a, ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області за адресою: вул. М. Хвильового, 2, м. Рівне. Коригування) СКАРГА Відхилення тендерної пропозиції учасника ( неправомірне відхилення) у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі" (у порядку, визначеному статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі") та Порядку оскарження відкритих торгів визначеному Постановою № 1178 КМУ від 12.10.2022 р. Головне управління Національної поліції в Рівненській області, ЄДРПОУ: 40108761, 05 травня 2023 року було оголошено закупівлю: Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-05-05-009033-a, ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області за адресою: вул. М. Хвильового, 2, м. Рівне. Коригування). Скаржник подав свою пропозицію на участь у Закупівлі 12.05.2023 року. 19.05.2023 року Замовник опублікував Повідомлення (Протокол) про відхилення пропозиції скаржника. А саме: 1) Згідно абзацу 8 пункту 6 Розділу III Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено: «Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами).» «Ціна пропозиції формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів тощо». Надалі за текстом врахувати такі скорочення та визначення: КН України - Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 Відповідно до абзацу 5, пункту 5.1. Розділу V КНУ, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. Згідно пункту 5.33. КН України До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Відповідно до пункту 6 розділу III Документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначено в пункті 6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу III Інструкція з підготовки тендерної пропозиції та в додатку 4 до цієї Документації. Додаток 4 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області за адресою: вул. М. Хвильового, 2, м. Рівне. Коригування). Відповідно до абзацу 7 пункту 6 Розділу III Документації ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника згідно Додатків до Оголошення. Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами). Ціна пропозиції учасника торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва та поточних цін на них. Ціна пропозиції формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів тощо. В ціні пропозиції Учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт. . Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. При визначені ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ, зазначається інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України. У складі Пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ» міститься документ, зокрема, «ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області за адресою: вул.М.Хвильового, 2, м. Рівне. Коригування, що здійснюється і 2023 році» (файл «Договірна Ціна.рсИ»), в якому зазначено, зокрема, «Вид договірної ціни: динамічна.» «9. Кошти на покриття ризиків «-» 10. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами - «-» Відповідно до пункту п. 5.33. КН України До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, розраховуються виходячи зі строків будівництва, виду будівництва, структури робіт, вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, врахованих у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні), та на підставі на підставі прогнозних індексів цін виробників промислової продукції на наступні періоди, що встановлюються Кабінетом Міністрів України. Таким чинном, наданий учасником документ не відповідає вимогам закону. 2) Згідно вимог пункту 6 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) встановлено вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону зазначено в Додатку 4 до цієї тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Так, абзацом 12 пункту 6 розділу III Документації передбачено наступне: «Огляд об'єкта Учасником, для вивчення обсягу робіт та узгодження неперервного виробничого процесу Замовника, перед подачею пропозиції є обов'язковий із складанням акту обстеження об’єкту. Пропозиції учасників, які не були присутні на об'єкті та не надали акт обстеження не беруться до уваги та не розглядаються! (акт обстеження надається учасником у складі тендерної пропозиції, за підписом представника Замовника). Витрати на відвідування огляду об'єкту Учасник несе із власних коштів.». За результатами розгляду на відповідність вимогам тендерної документації пропозиції учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ» встановлено, що у складі пропозиції відсутній акт обстеження об’єкту, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі згідно вимог п. 6 розділу III Тендерної документації. 3) Відповідно до вимог пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом договору (договорів) додатку 2 до тендерної документації», визначено: «3.1. Інформаційна довідка або лист (у довільній формі) за підписом уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі її використання), на фірмовому бланку (за наявності для ФОН) про наявність досвіду виконання не менше двох аналогічних договорів. 3.2. На підтвердження виконання аналогічних* договорів надаються: - копія виконаних договорів на момент подання пропозиції, - копія (-Ї) акту (-ів) виконаних робіт або копія (-Ї) видаткової (-их) накладної (-их), або інші документи, що підтверджують їх виконання; - позитивний лист-відгук щодо виконання одного з договорів, зазначеного відповідно до п.3.1. * Під аналогічним договором у розумінні цієї тендерної документації розуміється договір з виконання подібних робіт не залежно від класу наслідків об’єкту та назви предмету аналогічного договору щодо капітального ремонту, будівництва, реконструкції. За свої сукупністю аналогічні договори мають охоплювати загальнобудівельні роботи, вогнезахисну обробку конструкцій, влаштування блискавкозахисту та електромонтажні роботи.» Учасником в складі тендерної пропозиції надано копію Договору підряду №717 від 20.07.2021 на виконання робіт згідно ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні роботи - Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області, за адресою: м.Рівне, вул. Пушкіна, 4, однак учасником не надано копію (ї) акту (ів) виконаних робіт або копію (ї) видаткових накладних, або інші документи, що підтверджують їх виконання (завантажені копії актів на інший об’єкт). Учасником не надано позитивний лист-відгук щодо виконання зазначеного договору. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначених норм. Відповідно до Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає гака невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі І переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. ВИРІШЕНО: 1. Відхилити тендерну пропозицію Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ» на підставі п.п. 2 п. 44 Скаржник у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі" та Порядку оскарження відкритих торгів визначеному Постановою № 1178 КМУ від 12.10.2022 р. звертається до Антимонопольного комітету України - органу оскарження, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, щодо відхилення пропозиції, в наслідок чого порушено право та законні інтереси Скаржника на визнання переможцем. Скаржник вимушений звертатись до уповноваженого органу та просити Антимонопольний комітет України - Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: прийняти дану скаргу до розгляду, та при розгляді скарги прийняти у повному обсязі обґрунтовані, об’єктивні та законні підстави, які ґрунтуються у наступному: 1. У складі Пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ» міститься документ, зокрема, «ДОГОВІРНА ЦІНА» на будівництво Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області за адресою: вул. М.Хвильового, 2, м. Рівне. Коригування, що здійснюється і 2023 році» (файл «Договірна Ціна.рdf»), в якому зазначено, зокрема, «Вид договірної ціни: динамічна.» «9. Кошти на покриття ризиків «-» 10. Кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами - «-» відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами), Відповідно до Настанов Розділ V. Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) - Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) 5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Звертаємо Увагу, що Згідно абзацу 8 пункту 6 Розділу III Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено: «Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами).» «Ціна пропозиції формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів тощо». Трактування норми законодавства Замовником «Надалі за текстом врахувати такі скорочення та визначення:» не передбачено Тендерною документацією замовника що оприлюднена в системі Прозоро. Згідно абзацу 8 пункту 6 Розділу III Тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», що опублікована Замовником передбачено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частиною 2 статті 22 Закону зазначено в Додатку 4 до цієї тендерної документації. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником; Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозиції оригінали документів у сканованому вигляді, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: - договірну ціну та пояснювальну записку до неї; -локальний кошторис; - відомість ресурсів; - розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів; - розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису; - розрахунок витрат на перевезення робітників, на відрядження робітників, на перебазування підрядної організації та інші (у разі врахування у договірній ціні); - розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат врахованих у вартості об’єкту будівництва - розрахунок прибутку (в межах усереднених показників). У випадку заниження цін на матеріальні ресурси замовник може вимагати додаткового підтвердження їх вартості, яка склалася на момент подання пропозиції учасником. Матеріали, які будуть використовуватись учасником для виконання робіт повинні мати сертифікати якості (відповідності), висновки санітарно-епідеміологічної (санітарно-гігієнічної) експертизи. Сертифікати на будівельні матеріали, конструкції, вироби, які будуть використовуватися в роботі та які потребують обов`язковій сертифікації надаються після підписання договору підряду та придбання конкретних матеріальних ресурсів. Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельних робіт, з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки, безпечних умов праці та додержання вимог щодо застосування заходів із захисту довкілля. Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на виконання всіх видів робіт, передбачених в технічних вимогах Замовника згідно Додатків до Оголошення. Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами). Ціна пропозиції учасника торгів (підрядника) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва та поточних цін на них. Ціна пропозиції формується на підставі вартості підрядних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкту, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів тощо. В ціні пропозиції Учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання підрядних робіт. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. При визначені ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ, зазначається інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України. Учасник при розрахунку ціни тендерної пропозиції не має права включати в ціну тендерної пропозиції будь-які витрати, понесені ним у процесі підготовки тендерної пропозиції.» Пропозиція Скаржника, відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі згідно Закону та визначених умов Тендерної документації, оскільки згідно з п. 5.32. Настанови під час розгляду проектної документації учасник процедури закупівлі (підрядник) вивчає можливість виникнення ризиків на об’єкті будівництва та при розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначає умови, які б запобігали виникненню ризикових ситуацій або компенсували його втрати на такий випадок. При аналізі ризиків, що можуть виникнути під час спорудження об’єкта будівництва, доцільно виділити ризики, пов’язані з проектною документацією. Зменшення таких ризиків можливо досягти шляхом детального вивчення проектної документації та усунення припущених помилок. Для цього підряднику доцільно обстежити будівельний майданчик з метою виявлення проблем, що можуть виникнути на будівельному майданчику (непередбачений стан ґрунту, наявність комунікацій та споруд, не нанесених на генеральному плані тощо), та з’ясувати із замовником усі необхідні питання. При виявленні недоліків проектної документації вносяться необхідні зміни у проектну документацію в установленому порядку. Компенсацію ризиків, усунути які немає можливості, слід враховувати у ціні пропозиції. При залученні учасником процедури закупівлі (підрядником) для виконання окремих видів робіт субпідрядників кожен з них має аналізувати власні ризики та передбачати їх компенсацію у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні). Визначення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, а також п. 5.33. Настанови – « До складу ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни незалежно від її виду) включаються кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, призначені на відшкодування збільшення вартості трудових та матеріально-технічних ресурсів, спричинене інфляцією, яка може відбутися протягом будівництва. Інфляційні процеси, як і ризики можуть відбутися, а можуть і не відбутися. Ціна пропозиції (договірна ціна) Скаржника розрахована відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами) без порушень. Скаржник детально вивчив проектну документацію і здійснив розрахунок договірної ціни. Разом з тим звертаємо увагу, що у складі своєї тендерної пропозиції Скаржник надав підписаний Проект договору, та погодження з проектом договору про закупівлю в повному обсязі, у Скаржника відсутні будь-які зауваження щодо його змісту, Скаржник гарантує виконання робіт на умовах встановлених у проекті договору про закупівлю згідно Додатку документації у повному обсязі, своєчасно та якісно. Відповідно до пп. 1.3. та 1.4 Проекту договору – 1.3 «Замовник зобов’язаний забезпечити Підрядника проектно-кошторисною документацією. Забезпечення робіт технологічним, енергетичним, електротехнічним устаткуванням та іншими матеріалами (ресурсами) покладається на Підрядника. Вартість матеріалів (ресурсів), що забезпечуються Підрядником для виконання Робіт за чинним Договором згідно цього пункту, відшкодовуються Замовником, крім матеріальних ресурсів і обладнання, постачання яких Замовник залишає за собою.» «1.4. Обсяг робіт за чинним Договором, визначаються на підставі проектно-кошторисної документації, затвердженої у встановленому законодавством порядку. Види робіт та обсяги, які підлягають виконанню повинні відповідати технічному завданню та договірній ціні, зміни вносяться тільки після коригування кошторисної документації, відповідно до чинного законодавства.» Відповідно до п 3.4. та п.3.5 Проекту договору – «Договірна ціна є приблизною (динамічною) і може уточнюватися протягом усього строку виконання робіт при зміні норм законодавства, які впливають на вартість, обсяги робіт, зміни цін на ресурси, зміні умов робіт, уточненні загально виробничих, адміністративних та інших витрат, якщо такі зміни не призведуть до збільшення договірної ціни і змін характеру робіт. - 3.5.Усі зміни початкової договірної ціни оформлюються відповідними розрахунками та додатковими угодами Сторін у письмовій формі.» Зважаючи на наведене Скаржник сформував договірну ціну відповідно до вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (зі змінами) та з урахуванням вимог встановлених Замовником. Разом з тим, Особливостями передбачено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, якщо тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі містить описані невідповідності в технічній частині, замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення. У разі, коли учасник не виправив протягом 24 годин виявлені замовником невідповідності в інформації та/або документах, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі відхиляється. 2. Абзацом 12 пункту 6 розділу III Документації передбачено наступне: «Огляд об'єкта Учасником, для вивчення обсягу робіт та узгодження неперервного виробничого процесу Замовника, перед подачею пропозиції є обов'язковий із складанням акту обстеження об’єкту. Скаржником неодноразово здійснювався виїзд на місце проведення робіт визначеним замовником, однак Замовник ігнорував, уникав і перешкоджав огляду і підписанню акта огляду об’єкта уповноваженою особою Замовника. Зокрема на усунення дискримінаційної умови Скаржником надавалася обгрунтована вимога до Замовника ( 09.05.2023 року) наступного змісту : «Вимогами Тендерної документації замовника встановлено огляд об’єкта Учасником, для вивчення обсягу робіт та узгодження неперервного виробничого процесу Замовника, перед подачею пропозиції є обов’язковий із складанням акту обстеження об’єкту. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті та не надали акт обстеження не беруться до уваги та не розглядаються! (акт обстеження надається учасником у складі тендерної пропозиції, за підписом представника Замовника). Згідно вимог тендерної документації, Ви як Замовник вимагаєте обстежити об’єкт, та пояснюєте це тим, що дозволяєте учаснику здійснити вивчення обсягу робіт та узгодження неперервного виробничого процесу. Ніяких узгоджених дій до проведення відкритої процедури в Прозоро не може бути між учасником та замовником!! При проведені відкритих торгів, інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг/виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції – має слугувати Технічне завдання/ специфікація, відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акту обстеження об’єкту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Учасника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону (розгляду пропозицій), прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі. Відповідно до статті 12 Закону Замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону (розгляду пропозицій), не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 31 Закону та визначених п.41 Особливостей Постанови КМУ№1178. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога Замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Зауважимо, що тендерна документація має бути скадена відповідно до ст. 22 Закону, а саме п. 4 в якому йдеться про те що що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Ви, як Замовник грубо порушуєте, п.4 ст.22 Закону, ст.5 Закону – оскільки створюєте дискримінаційні вимоги до учасників. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до вимог Тендерної документації. Залишаємо за собою право звернення в Антимонопольний комітет України за захистом порушених прав.» Вимога була відхилена Замовником. При проведені відкритих торгів, інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг/виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції – має слугувати Технічне завдання/ специфікація, яку скаржник і використав у роботі для встановлення об’єму робіт. Як доказ наведених вище аргументів надаємо зареєстровані згідно вимог чинного законодавства листи-звернення до Замовника, та відповідно складені акти про недопущення до огляду об’єкта. Особливостями передбачено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, якщо тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі містить описані невідповідності в технічній частині, замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення. У разі, коли учасник не виправив протягом 24 годин виявлені замовником невідповідності в інформації та/або документах, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі відхиляється. 3. Скаржником в складі тендерної пропозиції надано копію Договору підряду №717 від 20.07.2021 на виконання робіт згідно ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні роботи - Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області, за адресою: м.Рівне, вул. Пушкіна, 4, однак учасником не надано копію (ї) акту (ів) виконаних робіт або копію (ї) видаткових накладних, або інші документи, що підтверджують їх виконання та не надано позитивний лист-відгук щодо виконання зазначеного договору. Тендерною документацією Замовника п. 3.1 вимагалося надати позитивний лист-відгук щодо виконання одного з договорів, зазначеного відповідно до п.3.1. У складі пропозиції був наданий позитивний лист-відгук до Договору зазначеного у таблиці згідно вимог ( Лист відгук Рівненський ліцей Гармонія. pdf). Виявлені неточності в актах виконаних робіт до Договору підряду №717 від 20.07.2021 на виконання робіт згідно ДК 021:2015 45450000-6 - Інші завершальні роботи - Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області, за адресою: м.Рівне, вул. Пушкіна, 4 що надані Скаржником мали надаватися Замовником на усунення та виправлення. Оскільки згідно Особливостей передбачено, що невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, якщо тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі містить описані невідповідності в технічній частині, замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення. У разі, коли учасник не виправив би протягом 24 годин виявлені замовником невідповідності в інформації та/або документах, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі відхиляється. Позиція Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам, які встановлені статтею 5 Закону, якими передбачена об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням Закону України «Про публічні закупівлі». У зв’язку із цим, просимо Постійнодіючу адміністративну колегію Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановити порушення та зобов’язати замовника скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ». Відповідно до ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедуризакупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім цього, згідно з положеннями ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Враховуючи вище зазначене, Замовник зобов’язаний у порядку проведення публічної закупівлі дотримуватися вимог Закону, а саме забезпечувати об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедуризакупівлі/спрощеної закупівлі. Враховуючи вище зазначене, зважаючи на викладене у скарзі, керуючись ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі", скаржник – ТОВ « ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КМПАНІ» звертається до Антимонопольного Комітету України - Постійно діючої адміністративної колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та ПРОСИТЬ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень Закону. 3. Зобов’язати скасувати Рішення (протокол) Головного управління Національної поліції в Рівненській області про відхилення пропозиції Скаржника у закупівлі ідентифікатор UA-2023-05-05-009033-a за ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт даху адміністративного приміщення ГУНП в Рівненській області за адресою: вул. М. Хвильового, 2, м. Рівне. Коригування). Докази : 1. Протокол відхилення. 2. Проект договору.pdf 3. «Довідка аналогічні договори.pdf». 4. «Аналогічний договір, гармонія.pdf» 5. «Лист-відгук Рівненський ліцей Гармонія.pdf.» 6. Аналогічний договір ГУНП 717. pdf.» 7. Кошторис. 8. Лист-пояснення стосовно Акта обстеження.pdf. 9. Акт обстеження з додатками.pdf 10. Лист пояснення щодо не підписання акту обстеження об’єкта. 11. Посилання на процедуру закупівлі. https://gov.e-tender.ua/tender/budivelni-roboti/UA-2023-05-05-009033-a-dk-021-2015-45450000-6-inshi-zavershalni-budivelni-roboty-kapitalnyj
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.05.2023 16:14
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.06.2023 19:03
Автор: ТОВ "ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ", Ільчук Олександр 380684954184 progressdevelopment.rv@gmail.com
Вимога
Залишено без розгляду

вимога на усунення порушення

Номер: 169bfd6e81b84c82983d256775432270
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-05-009033-a.b2
Назва: вимога на усунення порушення
Вимога:
Відповідно до п.6 розділу III ."Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Тендерної документаціі, Замовник виснув наступну вимогу про надання у складі Тендерної пропозиції Учасника «Акт обстеження об’єкту (учасникам до подання тендерних пропозицій необхідно прибути на місце робіт та зробити обстеження об’єкту)» Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушує права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Обґрунтування порушення: В частині 4 статті 5 Закону № 922-VIII зазначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акт за результатами обстеження об’єкту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже з незалежних від суб’єкта господарювання, підстав уповноважені особи замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій таких учасників. Також зазначаємо, що вимоги до предмета закупівлі, а саме технічні, якісні та кількісні характеристики зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації, що конкретизує всі необхідні види та об’єми робіт/послуг та не потребує присутності учасників для формування пропозиції. Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників. Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій. Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником Акту з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. Також додатково повідомляємо, що аналогічні рішення були неодноразово розглянуті Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка щоразу приймала Рішення на користь скаржників та зобов’язувала Замовників вносити корективи в ТД в цій частині (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-06-000306-c).. На підставі викладеного можна зробити висновок, що Замовником при підготовці тендерної документації не враховано норми чинного законодавства України та умови якої містять дискримінаційний підхід, що обмежує конкуренцію серед учасників, Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних Учасників, пов'язані з їх участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII. На підставі викладеного просимо Уповноважену особу внести зміни до тендерної документації в частині вимоги про надання у складі Тендерної пропозиції Учасника «Акт обстеження об’єкту (учасникам до подання тендерних пропозицій необхідно прибути на місце робіт та зробити обстеження об’єкту)» та виключити цю вимогу із ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за звернення з вимогою. Замовником визначено особу для звязку з технічних питань. Визначена особа не є Уповноваженою особою, та не представляє Замовника шляхом прийняття рішень, та не впливає на рішення Уповноваженої особи на результати розгляду пропозицій учасників. Так Уповноваженою особою з технічних питань відповідно до Тендерної документації є Міщанчук Олександр Володимирович, провідний інспектор відділу з питань житлового забезпечення та капітального будівництва, тел. 0362679571, e-mail: oleksandrmis@ukr.net, з технічних питань, представник Замовника. Просимо звертатись до вказаної посадової особи. Заперечень для обстеження об’єкту зі сторони Замовника жодному потенційному учаснику не надається. Наявність Акту обстеження впроваджується для підвищення якості тендерної закупівелі, та як протидія ціновому демпінгу недобросовісним Учасникам.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.05.2023 01:03
Вимога
Залишено без розгляду

Акт огляду об'єкта

Номер: 073415d9a9fb4d3bb08e7830214ba4db
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-05-009033-a.a1
Назва: Акт огляду об'єкта
Вимога:
Вимогами Тендерної документації замовника встановлено огляд об’єкта Учасником, для вивчення обсягу робіт та узгодження неперервного виробничого процесу Замовника, перед подачею пропозиції є обов’язковий із складанням акту обстеження об’єкту. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті та не надали акт обстеження не беруться до уваги та не розглядаються! (акт обстеження надається учасником у складі тендерної пропозиції, за підписом представника Замовника). Згідно вимог тендерної документації, Ви як Замовник вимагаєте обстежити об’єкт, та пояснюєте це тим, що дозволяєте учаснику здійснити вивчення обсягу робіт та узгодження неперервного виробничого процесу. Ніяких узгоджених дій до проведення відкритої процедури в Прозоро не може бути між учасником та замовником!! При проведені відкритих торгів, інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг/виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків, та формування ціни своєї пропозиції – має слугувати Технічне завдання/ специфікація, відповідно до ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом уповноваженої особи Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акту обстеження об’єкту» є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, зокрема Учасника, Замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону (розгляду пропозицій), прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі. Відповідно до статті 12 Закону Замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону (розгляду пропозицій), не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 31 Закону та визначених п.41 Особливостей Постанови КМУ№1178. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога Замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Зауважимо, що тендерна документація має бути скадена відповідно до ст. 22 Закону, а саме п. 4 в якому йдеться про те що що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Ви, як Замовник грубо порушуєте, п.4 ст.22 Закону, ст.5 Закону – оскільки створюєте дискримінаційні вимоги до учасників. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до вимог Тендерної документації. Залишаємо за собою право звернення в Антимонопольний комітет України за захистом порушених прав.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимогами Тендерної документації замовника встановлено огляд об’єкта Учасником, для вивчення обсягу робіт та узгодження неперервного виробничого процесу Замовника, перед подачею пропозиції є обов’язковий із складанням акту обстеження об’єкту. Пропозиції учасників, які не були присутні на об’єкті та не надали акт обстеження не беруться до уваги та не розглядаються! (акт обстеження надається учасником у складі тендерної пропозиції, за підписом представника Замовника). Так, для звязку із учасниками Замовником визначена уповноважена особа з технічних питань, контакти особи зазначені в Тендерній документації. Вказана особа не є Уповноваженою особою із здійснення публічних закупівель, не приймає рішень та не розглядає пропозиції Учасників. Уповноваженою особою щодо зазначеної закупівлі в розумінні Закону Про публічні закупівлі є Медведь Наталія Вікторівна.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.05.2023 01:03