• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Паливна деревина

Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону

Завершена

2 567 040.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 670.40 UAH
Період оскарження: 01.05.2023 16:12 - 06.05.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги

Номер: 2cfa2e715b5948aab417ca1a8a4a9f8d
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-01-010640-a.c2
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Звертаємо увагу замовника на наявність в складі тендерної документації умов, що порушують принцип прозорості проведення публічних закупівель та містять дискримінаційні умови для потенційних учасників процедури закупівлі, а саме: "Якщо учасник є дилером, дистриб’ютором, продавцем з метою перевірки походження продукції лісозаготівлі, наявності необхідної кількості та якісного складу товару на момент проведення даної процедури закупівлі, надають в складі своїх тендерних пропозицій: · копію(ї) (або сканований(і) оригінал)и)) лісорубного(их) квитка(ів) , завірений(і) лісокористувачем; · копію(ї) (або сканований оригінал)и)) договору(ів) купівлі/ продажу паливної деревини учасника з лісокористувачем (у разі якщо Учасник купує деревину паливну не у лісокористувача, а у дилера , дистриб’ютора, продавця, то додатково повинен у складі тендерної пропозицій надати договір купівлі продажу деревини паливної дилера , дистриб’ютора, продавця з лісокористувачем); · лист від лісокористувача у довільній формі щодо підтвердження спроможності учасника здійснити поставку деревини паливної. У разі наявності в учасника на складі деревини паливної, який є дилером, дистриб’ютором, продавцем, надає в складі пропозиції копії форми ТТН –ліс та Специфікацію-накладну на деревину відпущену, яка є додатком до форми ТТН-ліс та/або посилання на їх номер та дату в системі електронного обліку деревини. Учасники відповідними документами повинні підтвердити спроможність поставки деревини паливної у кількості - не менші заявленій в даній тендерній документації (з урахуванням пропорційності по групах)". Беру до уваги вищезазначені вимоги, тендерна документація містить явно ускладнені вимоги до учасників, що не є лісокористувачами. Крім того, вимога замовника про необхідність підтверження спроможності поставки деревини паливної у кількості, не меншій заявленій в тендерній документації (з урахуванням пропорційності по групах), дискримінує учасників, які мають укладені договори про поставку деревини до 31.12.2023, але станом на момент проведення закупівлі ще не отримали весь об'єм деревини від виробників. З огляду на вищезазначене, вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації з метою дотримання принципів проведення публічних закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учаснику! Щодо прозорості проведення публічної закупівлі вважаємо що у тендерній документації Замовника немає жодних умов, які б порушували відповідний принцип проведення публічних закупівель, оскільки він передбачає відкритість і прозорість інформації, вільний і безоплатний доступ до такої інформації, а також повноту та достовірність відповідної інформації, що безпосередньо було Замовником дотримано в рамках проведення відповідної процедури закупівлі. Щодо наявності у складі тендерної документації дискримінаційних умов, вважаємо таке формулювання безпідставне та неправдиве, оскільки:  «копія(ї) (або сканований(і) оригінал)и)) лісорубного(их) квитка(ів) , завірений(і) лісокористувачем» – вимагається для того, щоб пересвідчитись що у Лісокористувача, який на договірних засадах планує у 2023 році відпустити паливну деревину Учаснику, який є дилером, дистриб’ютором, продавцем, є дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів на виділеній лісовій ділянці необхідної кількості.  «копія(ї) (або сканований оригінал)и)) договору(ів) купівлі/ продажу паливної деревини учасника з лісокористувачем (у разі якщо Учасник купує деревину паливну не у лісокористувача, а у дилера , дистриб’ютора, продавця, то додатково повинен у складі тендерної пропозицій надати договір купівлі продажу деревини паливної дилера , дистриб’ютора, продавця з лісокористувачем)» - вимагається для того, щоб пересвідчитись, що Учасник, який є дилером, дистриб’ютором, продавцем - має законні договірні відносини із лісокористувачем (або з дилером , дистриб’ютором, продавцем – що має відповідні відносини з лісокористувачем) що призведуть до легального обігу деревини паливної з кінцевою поставкою до закладів освіти, які відповідно до умов тендерної документації є отримувачами товару.  «лист від лісокористувача у довільній формі щодо підтвердження спроможності учасника здійснити поставку деревини паливної» –вимагається Замовником безпосередньо для того щоб підтвердити достовірність наданих Лісокористувачем Учаснику документів щодо спроможності поставки деревини паливної та вимагається Замовником у довільній формі для того щоб Учасникам не було проблем отримати даний документ у Лісокористувачів. Врахувавши, що у рамках проведення даної процедури закупівлі закуповується великий обсяг товару Замовником враховано що в Учасника (який є дилером, дистриб’ютором, продавцем) може бути певна кількість деревини паливної на складі і якщо даний товар Учасник придбав у відповідності до законодавства – у нього безумовно є документ що підтверджує таке придбання, а саме товарно-транспортна накладна з додатком до неї або посилання на її номер та дату в системі електронного обліку деревини. Тому, Ваше твердження, щодо вимоги замовника «про необхідність підтверження спроможності поставки деревини паливної у кількості, не меншій заявленій в тендерній документації (з урахуванням пропорційності по групах), дискримінує учасників, які мають укладені договори про поставку деревини до 31.12.2023, але станом на момент проведення закупівлі ще не отримали весь об'єм деревини від виробників» - не відповідає дійсності. Оскільки, роз’яснюємо: Замовник НЕ ВИМАГАЄ даними документами щоб у Учасника (який є дилером, дистриб’ютором, продавцем) був у наявності весь об'єм деревини що заявлений у закупівлі., останьому достатньо мати укладений договір про намір придбати у 2023 році відповідну кількість деревини (що буде підтверджений лісорубними квитками Лісокористувача) і у разі необхідності (за умови що у відповідному Договорі буде недостатньо обсягу) та наявності на складі деревини паливної – підтвердити товарно-транспортними накладними з додатками до неї або посилання на їх номер та дату в системі електронного обліку деревини, той обсяг що не вистачає з урахуванням Договору купівлі продажу паливної деревини. Підсумовуючи вищеописане, варто зазначити що вимоги, викладені в тендерній документації, є необхідними для успішного проведення закупівлі, їх встановлення не має на меті обмеження конкуренції чи надання переваги певному колу учасників, а лише спрямоване на гарантованого отримання якісного товару у визначені терміни, підтвердженим походженням та легальним обігом. Ці вимоги ідентичні для всіх учасників, і їх виконання цілком можливе для добросовісних.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.05.2023 01:02
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні умови

Номер: 72d13f40cbe74aa6a6ccf869e8b6920f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-05-01-010640-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику! 1. Відповідно до п. 1.2 Додатку2 тендерної документації учасник в складі пропозиції повинен надати - Копії документів (або сканований оригінал), які підтверджують виконання зазначених договорів (копії накладних та/або акти приймання передачі) З метою встановлення достовірного обсягу постачання деревини паливної у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 №1142 учасник надає до копій(або сканованих оригіналів) накладних та/або актів приймання-передачі копії(або сканований оригінал) форми ТТН –ліс та Специфікацію-накладну на деревину відпущену, яка є додатком до форми ТТН-ліс та/або посилання на їх номер та дату в системі електронного обліку деревини. Встановлюючи вищезазначену вимогу Замовник суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, так, як копії(або сканований оригінал) форми ТТН –ліс та Специфікацію-накладну на деревину відпущену, яка є додатком до форми ТТН-ліс та/або посилання на їх номер та дату в системі електронного обліку деревини не завжди надаються при виконанні аналогічних договорів та не є документами, що підтверджують виконання аналогічних договорів. 2. Відповідно до п. 1 Додатку3 тендерної документації учасник в складі пропозиції повинен надати - Якщо учасник є дилером, дистриб’ютором, продавцем, в складі пропозиції надає копію лісорубного квитка, завірену лісокористувачем, копію договору купівлі/ продажу паливної деревини та гарантійний лист від лісокористувача щодо підтвердження спроможності учасника здійснити поставку деревини паливної. Потрібно надати скановану копію оригіналу гарантійного листа лісокористувача наданого учаснику (дилеру, дистриб’ютору, продавцеві), яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву учасника, найменування замовника, номер оголошення, щооприлюднене на веб-порталіУповноваженого органу, назву предмета закупівлівідповідно до оголошення про проведеннявідкритих торгів. Вважаємо, що вищезазначена вимога є дискримінаційною з огляду на наступне: Лісокористувач, дилер, дистриб'ютор, продавець (зобов’язання якого закінчуються в момент передачі/поставки товару), може не надати гарантійні листи такого змісту, та подібна вимога суттєво звужує коло учасників, адже деякі лісокористувачі, дилери, дистриб’ютори, продавці не мають змоги або бажання надати гарантійні листи саме з таким формулюванням як встановлює Замовник. Лісокористувач, дилер, дистриб'ютор, продавець, після продажу/поставки товару (закінченням своїх зобов’язань перед іншої стороною) не може бути гарантом того, як буде розпоряджатися учасник зі своїм товаром. Таким чином, враховуючи усе вищенаведене, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить явно дискримінаційні вимоги та суперечить чинному законодавству, обмежує вільну конкуренцію. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У разі не задоволення вимоги будемо вимушені звернутись до АМКУ для захисту своїх прав.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. Щодо встановлення вимоги про надання копій (або сканованих оригіналів) накладних та/або актів приймання-передачі копії (або сканований оригінал) форми ТТН –ліс та Специфікацію-накладну на деревину відпущену, яка є додатком до форми ТТН-ліс та/або посилання на їх номер та дату в системі електронного обліку деревини повідомляємо наступне: Дана вимога встановлення Замовником на підставі пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019р. №1142 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених і контролю за неперевищенням обсягу внутрішнього споживання вітчизняних лісоматеріалів необроблених», з урахуванням рекомендаційних листів управлінь екології та природних ресурсів обласних адміністрацій у яких вказується за необхідне враховувати при закупівлі деревини паливної у постачальників наявність електронного обліку деревини. Основна мета даної вимоги - переконатись у наявності досвіду поставки деревини паливної з підтвердженим походженням та легальним обігом. На основі вищенаведеного вважаємо , що дана вимога жодним чином не є дискримінаційної, оскільки при відсутності під час виконання Договору «копії (або сканований оригінал) форми ТТН –ліс та Специфікацію-накладну на деревину відпущену, яка є додатком до форми ТТН-ліс та/або посилання на їх номер та дату в системі електронного обліку деревини», є підстави вважати відповідну господарську діяльність як таку, що суперечить вимогам чинного законодавства та може призвести до завдання збитків державі. 2. Щодо встановлення у тендерній документації вимоги про надання гарантійного листа від лісокористувача щодо підтвердження спроможності учасника здійснити поставку деревини паливної, повідомляємо, що не вважаємо дану вимогу – дискримінаційною, оскільки не вбачаємо проблеми в Учасника отримати відповідний гарантійний лист від лісокористувача (при проведенні аналогічної закупівлі в минулих роках – учасники (продавці, дилери, дистриб’ютери тощо) відповідний лист готували та подавали у складі своїх тендерних пропозицій). При цьому, врахувавши Ваші твердження про те що даний лист може вважатись дискримінаційною вимогою, вважаючи що основною метою даної вимоги є підтвердження спроможності Учасника поставити товар що закупляється, у тендерну документацію внесені відповідні зміни щодо формату даного документу. Підсумовуючи вище описане, вимогу Фізичної особи – підприємця ЛАУШКІНА СЕРГІЯ ВІКТОРОВИЧА вважаємо задоволеною частково.».
Статус вимоги: Задоволено