-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Медичні матеріали одноразового застосування
Завершена
6 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 61 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 61 000.00 UAH
Період оскарження:
19.04.2023 15:13 - 24.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження Протоколу оцінки
Номер:
a5229d77178d4534ab8675a704adf65f
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-19-007795-a.b1
Назва:
Оскарження Протоколу оцінки
Вимога:
Вимога у прикріпленні
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 08.05.23.pdf 08.05.2023 19:41
- Щодо вимоги учасника1 11.05.2023 13:52
Дата подачі:
08.05.2023 19:41
Вирішення:
Уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства «Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування» (КНП «ББЛІЛ») (далі за текстом – Замовник) розглянуто вимогу ФОП Іванова В’ячеслава Вадимовича (далі за текстом – Учасник) від 08.05.2023 року № UA-2023-04-19-007795-a.b1 (далі за текстом – Вимога) у відкритих торгах з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник: 33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали одноразового застосування), ідентифікатор закупівлі UA-2023-04-19-007795-a та прийнято рішення про відмову в задоволенні Вимоги у зв’язку з тим що Вимога є безпідставною та такою що подана з порушенням норм Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року № 1178 (далі за текстом – Особливості), що підтверджується наступним:
По-перше, Законом та Особливостями чітко визначені підстави для подання учасниками вимог у процедурі закупівлі.
Згідно з ч. 4 ст. 33 Закону, учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Особливостей, у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону.
З вищевикладеного вбачається, що учасник процедури закупівлі може звернутися до замовника з наступними вимогами:
• надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям;
• надати інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення.
У тексті Вимоги ФОП Іванов В’ячеслав Вадимович зазначив: «…Вимагаємо дискваліфікувати на підставі вищезазначеної інформації ТОВ «Діамант Фарм» …».
Отже, Вимога ФОП Іванова В’ячеслава Вадимовича подана у супереч вищевикладеним нормам Закону та Особливостей.
Окрім того, текст Вимоги свідчить про те що Учасник фактично звернувся до Замовника не з вимогою в розумінні ч. 3 ст. 31 Закону з урахуванням абз. 2 п. 43 Особливостей, а зі скаргою, оскаржуючи процедуру закупівлі.
Варто зауважити, що порядок оскарження процедур закупівлі, визначений статтею 18 Закону та передбачає подання скарги суб`єктом оскарження до Антимонопольного комітету України з дотриманням умов, передбачених цією нормою. А виконання Замовником Вимоги Учасника буде розцінюватися як порушення процедури прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції та безпідставна дискваліфікація попередньо визнаного переможця торгів – ТОВ «Діамант-Фарм».
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 01 вересня 2022 року у справі № 640/12361/19.
По-друге, у тексті Вимоги ФОП Іванов В’ячеслав Вадимович зазначає, що пропозиція ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ» не відповідає медико-технічним вимогам, які встановлені у тендерній документації.
Проте зазначене твердження є безпідставним та необґрунтованим. Адже тендерна пропозиція ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ» у повному обсязі відповідає вимогам тендерної документації, зокрема медико-технічним вимогам, які встановлені Додатком 3 до тендерної документації. ТОВ «ДІАМАНТ-ФАРМ» у складі тендерної пропозиції було надано документи всі документи, які вимагалися тендерною документацією.
Після аналізу тендерної пропозиції ТОВ «Діамант-Фарм», Замовником було встановлено, що запропонована продукція має усі технічні, функціональні, якісні та кількісні характеристики, визначені тендерною документацією. Таким чином, ТОВ «Діамант-Фарм» виконано усі вимоги тендерної документації, зокрема і медико-технічні вимоги, а відтак тендерна пропозиція не підлягала відхиленню як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражено у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації. Оскільки дискримінація призводить до обмеження або унеможливлення в користуванні чи здійсненні прав та інтересів учасниками на рівних підставах, то її заборону розглядають як один із способів забезпечення рівності. Право на захист від дискримінації є одним із фундаментальних прав, яке визнане міжнародним правом і відображене в положеннях Закону. Цей принцип полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель за вимогами норм Закону і умов проведення закупівлі.
Враховуючи те що Вимога ФОП Іванова В’ячеслава Вадимовича є безпідставною та необґрунтованою, задоволення такої вимоги призвиде до порушення основоположного принципу здійснення публічних закупівель - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи викладене Вимога ФОП Іванова В’ячеслава Вадимовича від 08.05.2023 року № UA-2023-04-19-007795-a.b1 не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено