• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розробка проектної документації за темою: «Реконструкція системи оповіщення ВП ПАЕС»

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 623 робочих дні

4 404 152.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 44 041.52 UAH
Період оскарження: 19.04.2023 09:18 - 28.04.2023 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання

Скарга щодо рішення замовника про відміну закупівлі

Номер: 09764e48b92145da8cd14e2ad1ebc99f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-19-000635-a.b1
Назва: Скарга щодо рішення замовника про відміну закупівлі
Скарга:
Найменування органу оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з питань розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРЗАЛІЗНИЧАВТОМАТИКА» Інформація про закупівлю: відкриті торги з особливостями UA-2023-04-19-000635-a Замовник: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ" Код ЄДРПОУ 24584661 вул. Назарівська, 3, м. Київ, 01032 СКАРГА на рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 18.05.2023 На офіційному сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-19-000635-a 19.04.2023 було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі «Розробка проектної документації за темою: «Реконструкція системи оповіщення ВП ПАЕС» на очікувану вартість 4 404 152,00 грн. Замовником процедури закупівлі є Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» ( код ЄДРПОУ 24584661). До оголошення про заявлену процедуру закупівлі було додано в електронному вигляді Тендерну документацію на закупівлю робіт за темою: ДК 021:2015 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (Розробка проектної документації за темою: «Реконструкція системи оповіщення ВП ПАЕС») для ДП «НАЕК «Енергоатом» за процедурою – відкриті торги (з особливостями). 01.05.2023 було розкрито тендерні пропозиції учасників серед яких пропозиція ТОВ «Укрзалізничавтоматика» найбільш економічно вигідна. 08.05.2023 Замовником опубліковано вимогу про усунення невідповідностей наступного змісту: «ДП «НАЕК «Енергоатом» відповідно до п. 40 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, повідомляє про виявлені невідповідності в інформації та/або документах: 1. Невідповідності виявлені в інформації та/або документах: 1.1 у складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи, що вимагалися на підтвердження дійсності/чинності страхової гарантії, а саме: докази її оплати (платіжне доручення, або прибутковий касовий ордер, або чек) або лист страхової компанії, яка видала страхову гарантію, яким підтверджується повна оплата та дійсність/чинність такої страхової гарантії. 2. Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: 2.1 п. 6 «Документи, що підтверджують надання учасником забезпечення тендерної пропозиції відповідно до пункту 2 частини І розділу ІІІ цієї тендерної документації» част. ІІ «А» р. ІІІ тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». 3. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 3.1 надати докази оплати страхової гарантії (платіжне доручення, або прибутковий касовий ордер, або чек) або лист страхової компанії, яка видала страхову гарантію, яким підтверджується повна оплата та дійсність/чинність такої страхової гарантії. ДП «НАЕК «Енергоатом» пропонує виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, та виявлені замовником під час розгляду тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель цього повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. У разі, якщо Вами не будуть виправлені виявлені замовником під час розгляду тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані у тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей – Замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до абз. 4 пп. 1 п. 41 Особливостей». На виконання зазначеної вимоги та з метою усунення невідповідносте й ТОВ «Укрзалізничавтоматика» 08.05.2023 завантажило платіжну інструкцію №692 від 27.04.2023 як доказ оплати страхової гарантії. 18.05.2023 Замовником опублікований витяг з протоколу №07/40 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель у ДП «НАЕК «Енергоатом» згідно до якого вирішено: «Відмінити відкриті торги відповідно до підпункту 2 пункту 47 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, а саме: неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (09.05.2023 в електронній системі закупівель було опубліковано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією. Після оприлюднення повідомлення за результатами детального розгляду тендерної пропозиції учасника підрозділом-ініціатором процедури закупівлі виявлені додаткові невідповідності тендерної пропозиції стосовно встановлених у тендерній документації кваліфікаційних критеріїв. Враховуючи, що Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виникли порушення, які неможливо усунути)». Вважаємо вказане рішення Замовника про відміну процедури закупівлі таким, що суперечить ст. 20 та 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 40/43, 47/50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі – Особливості) та прийняте з метою уникнення прийняття рішення про обрання переможця цієї закупівлі. Відповідно до п. 40 Особливостей (в редакції чинній на дату ухвалення оскаржуваного рішення) Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Слід зазначити, що зазначена норма розроблялась, ураховуючи практику застосування закупівельного законодавства. Так надання учаснику права на усунення невідповідностей дозволяє замовнику не відхиляти за невідповідності умовам тендерної документації ті пропозиції, які є найбільш економічно вигідними, але містять незначні помилки (неточності), які не впливають на ціну тендерної пропозиції та характеристики предмета закупівлі, а отже у такий спосіб може бути збережена найкраща ціна тендерної пропозиції, яка є найбільш економічно вигідною. У той же час надання учаснику строку на виправлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, у випадках, що передбачені законодавством у сфері закупівель – обов’язок замовника, а не його право. Враховуючи, що замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше одного повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження, замовник, аналізуючи пропозицію учасника, має одразу виявити всі невідповідності, що підлягають виправленню. Ненадання замовником можливості учаснику виправити всі наявні невідповідності тендерної пропозиції є порушенням прав учасника (позбавляє учасника права на виправлення невідповідностей). Замовник у власному рішення та у інформації з порталу про відміну процедури не зазначив та не описав, які саме виявлені додаткові невідповідності тендерної пропозиції стосовно встановлених у тендерній документації кваліфікаційних критеріїв відповідно обґрунтування Замовника не відповідають вимогам п. 47 Особливостей, ч. 2 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». Так, згідно до преамбули Закону України «Про публічні закупівлі» цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції У відповідності до ч. 4 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Згідно з п. 1 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі» відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Стаття 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 47 Особливостей передбачають вичерпний перелік випадків та підстав для можливості відміни тендеру Замовником. Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 47 Особливостей передбачено, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Таким чином, виключною підставою для відміни торгів згідно з п.2 ч.1 ст. 32 Закону є порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативних актів, які передбачені у цьому Законі із зазначенням детального опису таких порушень. Замовник у своєму обґрунтуванні відміни цієї процедури закупівлі не зазначив жодного порушення з описом саме законодавства у сфері публічних закупівель, як і не зазначив які саме невідповідності були додатково виявлені, а тому відміна процедури закупівлі за ч. 2 п. 47 Особливостей в є необґрунтованою та незаконною. Публічна закупівля повинна здійснюватись у відповідності до Закону, при цьому жодною статтею Закону або пунктом Особливостей не передбачено для Замовника можливості виявляти додаткові невідповідності після виправлення попередньо виявлених. Крім того, відмінивши закупівлю, Замовник порушив принципи, що встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також порушив право ТОВ «Укрзалізничавтоматика» бути визнаним переможцем закупівлі. Таким чином, дiї Замовника щодо відміни цієї процедури закупівлі свідчать виключно про зловживання повноваженнями Замовника та намагання уникнути завершення процедури закупівлі. З огляду на вище викладене, з метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись п. 55-59 Особливостей, ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу, встановити наявність порушення процедури закупівлі та задовольнити її. 2. Прийняти рішення про заходи, що повинні бути вжиті, в межах повноважень, щодо недопущення порушень прав суб’єкта оскарження спричинених відміною відкритих торгів. 3. Зобов’язати Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, прийняте згідно протоколу №07/40 від 18.05.2023. Всі документи за цією скаргою знаходяться в публічному доступі за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-19-000635-a
Дата розгляду скарги: 06.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.05.2023 17:38
Дата прийняття рішення по скарзі: 09.06.2023 13:49
Автор: ТОВ Укрзалізничавтоматика, Каркасов Олексій Анатолійович +380445879098 uza-ukraine@email.ua