-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с.Трипілля Української міської територіальної громади)
Завершена
6 417 452.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 64 174.52 UAH
мін. крок: 1% або 64 174.52 UAH
Період оскарження:
14.04.2023 15:46 - 19.04.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
b7c952727c41451e8d13b7748d9402c7
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-14-007506-a.b2
Назва:
що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються:
Виконавчий комітет Української міської ради
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР» ВІДКРИТОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДЕРЖАВНА АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ УКРАЇНИ»
вул. Народного Ополчення, 11-А, м. Київ, 03151, Україна
СКАРГА,
що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»)
1. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Виконавчим комітетом Української міської ради, код в ЄДРПОУ 24884653 (далі - Замовник), оголошено відкриті торги (з особливостями) за предметом: Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с.Трипілля Української міської територіальної громади), оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-14-007506-a.
Зокрема, відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції для участі у процедурі закупівлі подали наступні учасники:
1) ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «КИЇВСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР» ВІДКРИТОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДЕРЖАВНА АКЦІОНЕРНА КОМПАНІЯ «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ УКРАЇНИ» (далі – Скаржник);
2) Товариство з обмеженою відповідальністю «БМБУД»;
3) ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ-АВТОБАН»;
4) ТОВ «АВЕСТ БУД»;
5) ТОВ «ЮРАЙ ЛТД» (далі – Переможець);
6) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МЕГА-БУДТРАНС».
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-04-14-007506-a електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією визначено пропозицію Скаржника.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, 04.05.2023 о 20:25 год. за київським часом тендерна пропозиція ДП «КИЇВСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР» ВАТ «ДАК «АВТОМОБІЛЬНІ ДОРОГИ УКРАЇНИ» була відхилена Замовником відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.05.2023 № 46.
05.05.2023 згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 47 було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БМБУД», а також ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ-АВТОБАН» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 48) та ТОВ «АВЕСТ БУД» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 49).
10.05.2023 Переможцем визначено ТОВ «ЮРАЙ ЛТД» згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 53. Повідомлення про намір укласти договір з Переможцем оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 10 травня 2023 року о 17:02 год. за київським часом.
Скаржник вважає рішення про визначення Переможця закупівлі таким, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено право та законні інтереси Скаржника, виходячи з наступного:
2. Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Відповідно до вимог додатку 3 тендерної документації у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати кошторисну документацію розраховану у програмному комплексі АВК-5 (з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм і правил України) або суміжний з нею програмний комплекс з визначенням вартості будівництва, у форматі PDF та в електронному вигляді (формат файлу imd) або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації.
В складі кошторисної документації надається:
- договірна ціна;
- дефектний акт;
- локальний кошторис;
- підсумкова відомість ресурсів;
- розрахунок загальновиробничих витрат;
- розрахунок адміністративних витрат;
- розрахунок прибутку.
Відповідно до вимог пункту 1 Кошторисних розрахунків додатку 3 тендерної документації при виконанні робіт/наданні послуг використовувати суміші асфальтобетонні гарячі і теплі [асфальтобетон щільний] (дорожні) (аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті типу В-10, марки 1 (АСГ.Др.Щ.В.НП.І.БНД 70/100)/
У складі тендерній пропозиції Переможця міститься, зокрема, підсумкова відомість ресурсів (стор. 10 файлу «Кошторис» архіву «Кошторис.rar», завантаженого через електронну систему закупівель 22.04.2023 о 15:43 год. за київським часом), в якій в позиції 20 зазначається «Суміші асфальтобетонні гарячі і теплі (асфальтобетон щільний) (дорожні)(аеродромні), що застосовуються у верхніх шарах покриттів, дрібнозернисті, тип В, марка 1». Тобто Переможцем надані кошторисні розрахунки ціни пропозиції (підсумкову відомість ресурсів), в яких вказано інший тип асфальтобетону – тип В, марка 1, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином Замовник неправомірно визначив ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮРАЙ ЛТД» Переможцем закупівлі, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Слід зазначити, що аналогічна позиція міститься у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6179-р/пк-пз від 09.05.2023.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Переможця мала бути відхилена Замовником на підставі вимог пункту 41 Особливостей. Не відхиливши тендерну пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 41 Особливостей, відповідно до якого Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
3. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
Відповідно до частини дев'ятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 18 Закону та пунктами 52-64 Постанови,
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за предметом: Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с.Трипілля Української міської територіальної громади), оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-04-14-007506-a, з боку Виконавчого комітету Української міської ради.
3. Зобов'язати Виконавчий комітет Української міської ради скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЮРАЙ ЛТД».
Перелік документів (доказів):
1. Кошторис
Заступник директора із загальних питань_________________________ В. КАРАІЧЕВ
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА Київоблавтодор.docx 15.05.2023 09:23
- Тендерна документація.docx 15.05.2023 09:23
- Скарга Трипілля.pdf 15.05.2023 09:23
- Кошторис.pdf 15.05.2023 09:23
- рішення від 17.05.2023 № 6715.pdf 17.05.2023 15:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 25.05.2023 № 7368.pdf 26.05.2023 13:13
- рішення від 25.05.2023 № 7368.pdf 29.05.2023 19:05
- Пояснення...docx 19.05.2023 15:58
- Пояснення АМКУ.PDF 19.05.2023 16:09
- Протокол №81.docx 07.06.2023 14:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.05.2023 10:29
Дата розгляду скарги:
25.05.2023 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.05.2023 15:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.05.2023 19:06
Дата виконання рішення Замовником:
07.06.2023 14:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконання рішення АМКУ №7368-р/пк-пз від 25.05.2023
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога до закупівлі: ID: UA-2023-04-14-007506-a за предметом: «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с.Трипілля Української міської територіальної громади) ДК 021:2015- 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь».
Номер:
43a5ee2aaba641f4893d4f486754af8e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-14-007506-a.a1
Назва:
Вимога до закупівлі: ID: UA-2023-04-14-007506-a за предметом: «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього
господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с.Трипілля Української міської територіальної громади) ДК 021:2015- 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь».
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником – Виконавчим комітетом Української міської ради було оголошено закупівлю ID: UA-2023-04-14-007506-a за предметом: «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього
господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с.Трипілля Української міської територіальної громади) ДК 021:2015- 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь».
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Додаток 2 до тендерної документації.
Пункт 1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
«Кваліфікаційні (кваліфікаційний) критерії процедури закупівлі відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям».
1. Дорожньо-будівельні машини, які будуть залучатися учасником до виконання робіт та які вказані у довідці, мають бути готові до виконання робіт та бути у технічо справному стані. На підтвердження учасник має надати чинні протоколи перевірки технічного стану вказаних у довідці дорожньо-будівельних машин, що підтверджують відповідність встановленим показникам контролю. Протоколи перевірки технічного стану мають бути видані акредитованими Національним агентством з акредитації України (далі – НААУ) на проведення технічного огляду/експертного обстеження суб’єктами ОТК.
Так, статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено кваліфікаційні критерії процедури закупівлі, а саме:
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
3. У разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
4. Під час проведення торгів із обмеженою участю замовником застосовуються всі кваліфікаційні критерії, встановлені частиною другою цієї статті.
5. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
При цьому, Про перелік кваліфікаційних критеріїв згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», суб’єкт владних повноважень не може самостійно тлумачити та розширювати перелік кваліфікаційних критеріїв, які містяться у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки перелік таких кваліфікаційних критеріїв є вичерпним.
Вказані твердження підтверджуються Постановою Верховного Суду України від 28 квітня 2022 року у справі № 160/16713/20.
Виходячи з викладеного наявність/відсутність протоколів перевірки технічного стану вказаних у довідці дорожньо-будівельних машин, - не може бути підтвердженням кваліфікації критеріїв.
Також, звертаємо увагу на те, що обов’язковість технічного контролю і, як наслідок, - наявність протоколу, регламентовано Порядком проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137, із змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Пунктом 1 Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, визначає процедуру проведення обов’язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, зареєстрованих уповноваженими органами МВС (далі – транспортні засоби), за результатами якої встановлюється їх придатність до експлуатації або неможливість експлуатації.
Відповідно до Правил дорожнього руху України, транспортний засіб – пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів.
Реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів, - здійснюється на підставі Порядку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. № 694 із змінами та доповненнями.
Цей Порядок визначає процедуру відомчої реєстрації, перереєстрації, тимчасової реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів (далі – машини), здійснення інших заходів, пов’язаних з реєстрацією та веденням обліку машин.
Реєстрація та зняття з обліку машин проводяться територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Вказаний порядок не передбачає наявності протоколу перевірки технічного стану дорожньо-будівельних машин, що підтверджують відповідність встановленим показникам контролю.
Виходячи з викладеного, протоколи перевірки технічного стану дорожньо-будівельних машин не можуть бути надані, так як дорожньо-будівельні машини не є транспортними засобами, дорожньо-будівельні машини не підлягають реєстрації в органах МВС і Порядок проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137, із змінами та доповненнями, яким передбачено наявність протоколу – не розповсюджується на дорожньо-будівельні машини.
Таким чином, вважаємо, що встановлення таких вимог є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
Пункт 2. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
«На підтвердження викладеної у довідці інформації Учасник повинен надати:
- копію кваліфікаційного сертифікату на вказаного учасником інженера з охорони праці (будівництво), який повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво) згідно з вимогами стандарту, яке забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі - ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» (орган сертифікації має відповідати вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014).
Вказані вимоги у тендерній документації не відповідають базисним принципам як Закону України «Про публічні закупівлі» так і Закону України «Про охорону праці».
Наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №10050, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.17 за №1111/30979, затверджено нормативно-правовий акт «Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», в якому окрім іншого регламентовано вимоги до кваліфікації координатора з питань охорони праці, а саме:
«Координатори з питань охорони праці повинні мати необхідну підготовку для виконання своїх функцій:
вищу освіту відповідного напряму підготовки;
не менше 5 років професійного досвіду у сфері архітектури, будівництва або управління будівельними майданчиками;
підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)».
(див. абзац 4, пункту 4, Розділу IV).
Виходячи з вищевикладеного, таке визначення як «сертифікат», - не може вважатись належним та допустимим доказом підтвердження незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво). Наше Товариство може надати на підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці, документ, виданий незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво) згідно з вимогами стандарту, яке забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі.
Виконати вимогу тендерної документації зможуть лише учасники, працівники яких отримали підтвердження кваліфікації та отримали документ про таке підтвердження, який називається «сертифікат». При цьому тендерною документацією не встановлено можливості надання документів щодо проходження навчання/підтвердження кваліфікації незалежним органом за професією інженер з охорони праці та має відповідні документи, чим обмежується коло потенційних учасників процедури закупівлі, і нашого Товариства зокрема, оскільки працівник нашого підприємства має всі необхідні документи, що підтверджують кваліфікацію інженера з охорони праці та який має підтверджену незалежним органом кваліфікацію.
Загальні умови
4. Під час проведення будівельно-монтажних робіт Учасником/Підрядником забезпечується дотримання вимог чинного законодавства щодо охорони та збереження навколишнього природного середовища, забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення та безпеки прилеглих об’єктів техногенного середовища. Учасник/Підрядник несе відповідальність за використання якісних та безпечних матеріалів при виконанні робіт.
4.1 При використанні асфальтобетонної суміші необхідно дотримуватись вимог ДСанПіН 2.2.7.029, чинних законів України та нормативно- правових актів, що стосуються охорони навколишнього природного середовища і недопущення забруднення ґрунтів і водоймищ. При укладанні асфальтобетонної суміші не повинно відбуватися надходження канцерогенних та мутагенних речовин у навколишнє середовище.
«Учасником надається гарантійний лист щодо дотримання вказаних вимог та додатково надається чинний висновок (-ки) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш, що буде використовуватися при виконанні робіт/наданні послуг».
Вказані вимоги у тендерній документації не відповідають базисним принципам як Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до п.п. 3.1. п. 3 Порядку проведення державної санітарно-гігієнічної експертизи, Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають об'єкти, визначені в статті 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", якщо щодо них раніше не проводилася експертиза і власник об'єкта чи вповноважена ним особа не має діючого позитивного висновку на цей об'єкт.
Статтею 11 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" передбачено, що Державній санітарно-епідеміологічній експертизі підлягають:
- проекти міждержавних, державних цільових, регіональних, місцевих і галузевих програм соціально-економічного розвитку;
- інвестиційні проекти і програми у випадках і порядку, встановлених законодавством;
- схеми, передпроектна документація, що стосується районного планування і забудови населених пунктів, курортів тощо;
- проекти нормативно-технічної, інструкційно-методичної документації, що стосується здоров'я та середовища життєдіяльності людини;
- продукція, напівфабрикати, речовини, матеріали та небезпечні фактори, використання, передача або збут яких може завдати шкоди здоров'ю людей;
- документація на розроблювані техніку, технології, устаткування, інструменти тощо;
- діючі об'єкти, у тому числі військового та оборонного призначення.
Виходячи з викладеного, асфальтобетонна суміш не підлягає Державній санітарно-епідеміологічній експертизі, а якість та відповідність державним нормам та стандартам підтверджується відповідними документами якості, які можуть/будуть надані при участі в тендері.
4.2 Постуги, що надаються, мають виконуватися з застосування заходів із захисту довкілля, про що учасник закупівлі надає надає:
«- копію чинної ліцензії на поводження з небезпечними відходами, що надана виконавцю (надавачу) послуг з поводження з відходами»
Здійснення поточного ремонту та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах Української міської територіальної громади) – не передбачає необхідності отримання/наявності ліцензії на поводження з небезпечними відходами.
Крім того, за необхідності здійснити дії щодо небезпечних відходів, учасник тендеру, за відсутності ліцензії, має право укласти правочин з юридичною особою, яка маж дозвільні документи (ліцензію) на поводження з небезпечними відходами щодо вивезення/зберігання/утилізацію таких відходів.
Виходячи з викладеного, наявність дозвільного документу в переліку документів, який не відноситься до предмету закупівлі, - містить вимогу, що обмежує конкуренцію та призводять до дискримнації учасників.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОШУ:
1. Усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію, а у випадку неможливості скасувати закупівлю та притягнути до відповідальності винних осіб.
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:
Учасник
- Виконавчий комітет Української міської ради.pdf 17.04.2023 19:22
Дата подачі:
17.04.2023 19:22
Вирішення:
Відповідно до абзацу другого пункту 51 Особливостей, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації опублікованій на веб-порталі Упоноваженого органу, вимогу щодо усунення порушень було опубліковано 17.04.2023, 19:22.
Виконавчий комітет Української міської ради у строки передбачені Особливостями, надає відповідь на Ваше направлене звернення:
1.Стосовно обставин, які стосуються підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Відповідно до положень пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Також, відповідно до абзацу шостого пункту 28 Особливостей, у тендерній документації обов’язково зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеним критеріям, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону, якою встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, та з дотриманням принципів, закріплених у частині першій статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників.
За таких умов, перелік обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та спосіб документального підтвердження відповідності встановленим умовам, визначено замовником у встановлений Законом спосіб самостійно виходячи з специфіки предмету закупівлі «Поточний ремонт та експлуатаційне утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (поточний ремонт автомобільних доріг комунальної власності по вул. Підгірна та вул. Захисників України в с.Трипілля Української міської територіальної громади)»
Інформація про спосіб документального підтвердження учасника кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначено у пункті 1 додатку 2 Документації.
Так зокрема, дорожньо-будівельні машини, які будуть залучатися учасником до виконання робіт та які вказані у довідці, мають бути готові до виконання робіт та бути у технічно справному стані.
Слід зазначити, що встановлений порядок здійснення закупівель, не визначає такого способу підтвердження відповідності учасника процедури закупілві як огляд (фактичний огляд) дорожньо-будівельних машин учасника та проведення оцінки їх (дорожньо-будівельних машин) технічного стану, для того, щоб Замовних зміг переконатися у їх справності та спроможності надавати послуги, що є предметом закупівлі.
Також, встановленим порядком не визначено підставою для відхилення тендерної пропозиції незадовільний стан матеріально-технічної бази (дорожньо-будівельних машин) учасника процедури закупівлі.
За таких умов, замовник вважає аргументованим та необхідним саме документальний спосіб підтвердження справного стану дорожньо-будівельних машин ( надання чинних протоколів перевірки технічного стану вказаних у довідці дорожньо-будівельних машин, що підтверджують відповідність встановленим показникам контролю. Протоколи перевірки технічного стану мають бути видані акредитованими Національним агентством з акредитації України (далі – НААУ) на проведення технічного огляду/експертного обстеження суб’єктами ОТК).
Вами не приведено альтернативний спосіб гарантованого підтвердження технічно справного стану дорожньо-будівельних машин а також, не надано обгрунтованих доказів не можливості виконання встановлених умовами документації вимог.
Разом з тим, Замовник вважає неприпустимим виключення з умов тендерної документації положень, що стосуються документального підтвердження технічно справного стану дорожньо-будівельних машин, які мають залучатися для надання послуг, що є предметом закупівлі.
2. Що стосується способу документального підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Щодо встановлення (на думку Скаржника) дискримінаційної вимоги копії кваліфікаційного сертифікату на вказаного учасником інженера з охорони праці (будівництво), який повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво) згідно з вимогами стандарту, яке забезпечує Орган із сертифікації персоналу будівельної галузі (далі - ОСП БГ) акредитований Національним агентством з акредитації України згідно із Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі» (орган сертифікації має відповідати вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17024:2014).
З цього приводу повідомляємо, що наказом Міністерства соціальної політики України від 23.06.2017 №10050, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 08.09.17 за №1111/30979, затверджено нормативно-правовий акт "Мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках" (див. http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1111-17), в якому окрім іншого регламентовано вимоги до кваліфікації координатора з питань охорони праці, а саме: "координатор з питань охорони праці повинен мати підтверджену незалежним органом кваліфікацію за професією інженер з охорони праці (будівництво)" (див. абзац 4, пункту 4, Розділу IV). Підтвердження відповідності (продукції, процесів, послуг, систем або персоналу) незалежним органом є не що інше як сертифікація (див. статтю 1, Розділу І, Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності"). Наявність кваліфікації інженера з охорони праці (будівництво), підтвердженої незалежним органом, дає повне право такому сертифікованому персоналу виконувати функції координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (див. Розділ IV "Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках"). Відтак, Замовник вважає встановлену вимогу обгрунтованою та необхідною.
3. Що стосується вимоги Замовника: «Учасником надається гарантійний лист щодо дотримання вказаних вимог та додатково надається чинний висновок (-ки) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на асфальтобетонну суміш, що буде використовуватися при виконанні робіт/наданні послуг». З цього приводу повідомляємо наступне.
Умовами Документації передбачено використання матеріалів - асфальтобетонних сумішей для надання послуг, що є предметом закупівлі, Замовник, при встановленні якісних та технічних вимог до матеріалів – встановленої конкретної передбаченої марки асфальтобетонних сумішей, вимог щодо її радіаційно- гігієнічної безпеки керувався чинним ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови» (скорочено - ДСТУ Б В.2.7-119:2011), які зокрема мають використовуватися при наданні послуг/виконанні робіт, що є предметом закупівлі. Цей стандарт поширюється на асфальтобетонні суміші що зокрема використовуються в будівництві вулиць, доріг і площ міських та сільських поселень. Відповідно, в умовах Документації Замовником наводяться визначення та робляться необхідні посилання, скорочення, саме згідно ДСТУ Б В.2.7-119:2011 (напр. – скорочення АСГ.Др.Щ.В.НП.І.БНД) Положенням розділу 2 ДСТУ Б В.2.7-119:2011 зокрема передбачено наступні нормативні посилання:
• ДБН В.1.4-1.01-97 Система норм та правил зниження рівня іонізуючих випромінювань природних радіонуклідів в будівництві. Регламентовані радіаційні параметри. Допустимі рівні;
• ДБН В.1.4-2.01-97 Система норм та правил зниження рівня іонізуючих випромінювань природних радіонуклідів у будівництві. Радіаційний контроль будівельних матеріалів та об'єктів будівництва;
• СанПиН 4630-85 Санитарные правила и нормы охраны поверхностных вод от загрязнения (Санітарні правила та норми охорони поверхневих вод від забруднення)
ДСП 201-97 Державні санітарні правила охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними та біологічними речовинами) Положеннями розділу 6 «ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ТА ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ» ДСТУ Б В.2.7-119:2011, зокрема встановлюються наступні обмеження щодо концентрації шкідливих речовин в сумішах асфальтобетонних:
- Вихідні матеріали для асфальтобетонної суміші за результатами радіаційно- гігієнічної оцінки сумарної питомої активності природних радіонуклідів згідно з ДБН В.1.4-2.01 повинні відповідати І-ІІ класам відповідно до ДБН В.1.4-1.01.
- У процесі підготовки і організації виробництва та при приготуванні, транспортуванні, зберіганні і використанні асфальтобетонної суміші необхідно дотримуватись вимог ДСанПіН 2.2.7.029, чинних законів України та нормативно- правових актів, що стосуються охорони навколишнього природного середовища і недопущення забруднення ґрунтів і водоймищ;
- За технологічної температури приготування та укладання асфальтобетонної суміші не відбувається надходження канцерогенних та мутагенних речовин у навколишнє середовище;
- Контроль за станом ґрунту в процесі приготування та застосування асфальтобетонної суміші повинен здійснюватися згідно з ДСанПіН 2.2.7.029. Контроль за станом поверхневих вод -згідно з СанПиН 4630, і.т.п.
Просимо врахувати, що встановлені обмеження щодо концентрації шкідливих речовин в сумішах асфальтобетонних, у.т.ч. стосуються транспортування, зберігання, використання (укладання) асфальтобетонних сумішей.
Відтак, Замовник вважає встановлену вимогу обгрунтованою та необхідною.
4. Що стосується вимоги надання копії чинної ліцензії на поводження з небезпечними відходами, що надана виконавцю (надавачу) послуг з поводження з відходами
Відразу хочемо відзначити, що Вами повідомляються про право укласти правочин з юридичною особою, яка має дозвільні документ (ліцензію) на поводження з небезпечними відходами щодо вивезення/зберігання/утилізацію таких відходів.
Звертаємо увагу, що умовами тендерної документації не встановлено вимоги, що ліцензія на поводження з небезпечними відходами має бути надана саме виконавцем робіт/надавачем послуг з Поточного ремонту та експлуатаційного утримання.
Також вимогами цього ж пункту передбачено надання – «копії чинного договору на поводження з відходами (послуги вивезення/перевезення, оброблення, знешкодження та утилізації), що укладений з УЧАСНИКОМ та виконавцем (надавачем) таких послуг.
Можливо має місце неправильне розуміння умов тендерної документації?
Натомість, виходячи з того, що надання послуг/виконання робіт, що є предметом закупівлі передбачає утворення будівельного сміття та відходів, що очевидно буде утилізовуватися/перероблятися на території Української міської територіальної громади, вважаємо встановлену вимогу обґрунтованою та необхідною.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.04.2023 16:01