• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дороги по вул.Промислова в м.Червоноград Львівської області. Коригування (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

131 337 593.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 656 687.97 UAH
Період оскарження: 11.04.2023 16:54 - 05.05.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 33ef24ce2e1042939fa325d68a512293
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-11-010752-a.c2
Назва: Скарга
Скарга:
На вимоги тендерної документації
Дата розгляду скарги: 25.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.04.2023 14:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.04.2023 14:50
Дата виконання рішення Замовником: 02.05.2023 11:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано Замовником.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДРОГ-БУД" в особі ПРЕДСТАВНИЦТВА "DROG-BUD" Sp.z o.o.", РЕСПУБЛІКА ПОЛЬЩА, П'ятак Валерій Альбертович 380503158964,380963807340 drogbud@ukr.net
Вимога
Залишено без розгляду

Вимоги тендерної документації

Номер: b1ca7b10fe5b4ae9852e935f2629ee43
Ідентифікатор запиту: UA-2023-04-11-010752-a.b1
Назва: Вимоги тендерної документації
Вимога:
Нерезидент зареєстрований у Республіці Польща має будівельні потужності неподалік м. Червоноград та намір взяти участь в оголошеній закупівлі з виконання будівельних робіт капітального ремонту дороги по вул.Промислова в м. Червоноград. Відповідно до п.2 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» - Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Відповідно до умов тендерної документації, строк виконання робіт – 31 грудня 2024 року. На стор.13 Тендерної документації (пп.13 п.2 р.5 Кваліфікаційних критеріїв за Ст.17 Закону) зазначено про сплату учасником податків. Відповідно до п.3 Ст.5 Конвенція між Урядом України і Урядом Республіки Польща про уникнення подвійного оподаткування у випадку якщо будівельний майданчик існує більше 12 місяців це вважається «представництвом». Також п. 14.1.193. Податкового кодексу України передбачає, що постійне представництво – це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні. В Додатку 4 зазначено, що «сертифікати подані учасником в складі тендерної пропозиції повинні бути видані на ім’я учасника в цілому, а не окремі його підрозділи, відділи, представництва, тощо", при цьому відсутнє жодне обґрунтування цієї вимоги. Вважаємо зазначену вимогу щодо заборони подавати Сертифікати на Представництва дискримінаційною, адже Нерезидент знаходиться у Польщі а не в Україні, а в Україні знаходиться лише його Представництво на яке видано Сертифікати, що вимагаються. Така оскаржувана вимога штучно обмежує коло Учасників публічної закупівлі та є прямо дискримінаційною щодо Нерезидента який має Сертифікати видані на Представництво. Крім цього зазначаємо, що Сертифікати видані на Представництво Нерезидента стосуються саме Учасника Нерезидента та підтверджують його спроможності та відповідності, оскільки Учасник Нерезидент діє та змушений законодавством України в галузі будівництва діяти через Представництво. Зазначена вимога є прямим порушенням пп.4) та пп.6) п.1 Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.» Зазначена вимога необґрунтовано дискримінує Учасників (Нерезидентів та Резидентів) які мають Сертифікати оформлені на їх підрозділи, відділи, представництва, тощо та надає необґрунтовану перевагу Учасникам, які мають Сертифікати оформлені «на ім’я учасника в цілому». Зазначена вимога сприяє корупційним діям та зловживанням «диспозиційним правом» суб’єкта владних повноважень. Просимо усунути вищезазначену вимогу зазначену Додатку 4 до Тендерної документації щодо того, що «сертифікати подані учасником в складі тендерної пропозиції повинні бути видані на ім’я учасника в цілому, а не окремі його підрозділи, відділи, представництва, тощо" або викласти цю вимогу в іншій редакції у якій ця вимога не стосуватиметься Нерезидента.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Публічні закупівлі в Україні здійснюються у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178. Тендерна документація повинна відповідати вимогам Закону. Закон не встановлює обов’язку Замовника обґрунтовувати вимоги тендерної документації. Відповідно до п.37 ч.1 ст.1 Закону Учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) це фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Приписами п.6 ч.1 ст.1 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Отже, оскільки участь в публічних закупівлях беруть Учасники, і договір про закупівлю укладається саме з Учасником то і вимоги в тендерній документації встановлюються саме до учасників, а не до їхніх підрозділів, відділів, представництв, тощо. Разом з цим, якщо підрозділ, відділ, представництво тієї чи іншої юридичної особи відповідає критеріям, які встановлені Законом для Учасників (п.37 ч.1 ст.1 Закону) і самостійно бере участь у закупівлі то він і є учасником закупівлі в розумінні Закону та вимог цієї тендерної документації. Вимога щодо надання учасниками чинних сертифікатів виданих на ім’я учасника відповідає вимогам Закону та жодним чином не обмежує права будь-кого із учасників, не порушує їхні законні інтереси, не призводить до дискримінації учасників та забезпечує рівне ставлення до них. Усі учасники беруть участь у закупівлі на рівних умовах. Водночас, тендерною документацією визначено, що учасник-нерезидент повинен надати зазначені у тендерній документації документи з урахуванням особливостей законодавства країни, в якій цей учасник зареєстрований. Замовником забезпечено дотримання вимог Закону, в тому числі усіх принципів здійснення публічних закупівель. Підстав для внесення змін до тендерної документації не вбачається.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.05.2023 09:00