-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження:
10.04.2023 14:00 - 19.04.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
корупційна складова у тендері
Номер:
2d723b4301e14e61bc69033734dbe877
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-10-006515-a.a5
Назва:
корупційна складова у тендері
Вимога:
Шановний Замовнику. За умовами тендерної документації Учасники змагаються за ціною за одиницю, хто дасть меншу ціну – той переміг.
Однак умови пропонованого Вами договору передбачають формульний розрахунок з щомісячною зміною ціни. Для того щоб укласти договір і застосувати цю формулу, саме Переможець (який запропонував найдешевшу ціну) має розкласти свою ціну за одиницю на складові: закупівельна ціна за електроенергію+маржа постачальника+регульований тариф на передачу+ПДВ.
За пропонованою формулою Переможець щомісяця! буде сам визначати ціну, адже не вказано на якому саме ринку вона буде формуватись (наприклад ринок « на добу наперед»).
При цьому Ви ніяк не контролюєте складові цієї ціни – отже певний Постачальник може знизити ціну на аукціоні, щоб виграти, а при виконання збільшити її в рази. Наприклад: ринкова ціна 4,1, постачальник подасть пропозицію з ціною 3,3. При укладенні договору вкаже, що маржа постачальника складатиме 1 грн, а закупівельна ціна електроенергії 1,32 + передача + пдв. А при розрахунку за наступний місяць постачання для оплати вкаже у рахунку ціну на ринку «на добу наперед», яка вже становитиме 3,2 грн. (для прикладу у березні була ще дешева ціна у 3,24 грн https://www.oree.com.ua/). І Ви, як Замовник оплатите електроенергію не по 3,3, як запропонував Учасник, а по 5,6 грн за кВт, що більше ніж на 50% дорожче. При споживанні 10 тис кВт щомісяця це більше 23 000 грн переплати, що є прямим збитком установи.
Звертаю увагу, що встановлене обмеження вартості максимальним значенням, яке є середньозваженої ціни за останній розрахунковий місяць жодним чином не впливають на описану схему.
Описані Вами умови в тендерній документації не є прозорими, не забезпечують об’єктивний вибір переможця, та містять в собі закладені корупційні ризики, забезпечуючи 100% демпінг та вибір «потрібного» постачальника. Конкурувати та брати участь в таких торгах вочевидь є збитковим.
У Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником який здійснює постачання електричної енергії.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення формули та встановлення фіксованої ціни з чітким і зрозумілим порядком її зміни. Або проведення торгів де Учасники змагатимуться за маржу, а не за ціну за одиницю товару.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2023 23:11
Вирішення:
Доброго дня, шановний потенційний Учаснику.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а також у відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових актів України.
Розрахунок договірної ціни електричної енергії розраховується за формулою:
Рдог =∑ (Ni * (Ц + М) + Ni * Тпер.)*1,2, грн з ПДВ, де
Ni – очікуваний/прогнозний (згідно з вимогами тендерної документації) обсяг споживання електричної енергії по відповідному об’єкту Споживача, кВт*год;
Ц – ціна електричної енергії на ринку електричної енергії, яка незалежно від його виду (у тому числі й випадку закупівлі на підставі двосторонніх договорів) не може перевищувати середньозваженої ціни за останній розрахунковий період (за всі календарні дні місяця формування та подання тендерної пропозиції, розрахунковий місяць формування ціни для першого ), визначеної Оператором ринку по ОЕС України у встановленому нормативно-правовими актами порядку для ринків «на добу наперед» (РДН) та внутрішньодобовому ринку (ВДР), в т.ч. з врахуванням обов’язкових податків, зборів та платежів, що передбачені правилами ринку, законодавством, грн. за 1 кВт*год без ПДВ. Базова ціна на електроенергію для розрахунку першого місяця постачання, за інформацією офіційного сайту ДП «Оператор ринку» електроенергії (за посиланням https://www.oree.com.ua/ яка визначається на ринку «на добу наперед» (РДН) в торговій зоні Об'єднаної енергетичної системи України (ОЕС України), використовується середньозважена ціна за березень 2023 року, грн/ кВт*год, без ПДВ;
Тпер. - тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1788, який діє на момент розрахунків;
М – маржа (тверда ціна вартості послуг постачальника), визначена тендерною пропозицією Учасника, грн.
Орієнтовний обсяг споживання до кінця 2023 року становить 100 000 кВт/год. Орієнтовний обсяг бюджетних асигнувань за КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» для забезпечення електропостачання об’єктів, місцезнаходження яких зазначено в Тендерній документації становить 500 000 грн.
Відповідно – за результатами закупівлі буде укладений договір, орієнтовна вартість якого не може перевищувати 500 000 грн.
Відповідно до п. 19 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178 визначено – істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни.
Додатково звертаємо Вашу увагу на складову формульного розрахунку – Ц та деталізованому описі – «Базова ціна на електроенергію для розрахунку першого місяця постачання, за інформацією офіційного сайту ДП «Оператор ринку» електроенергії (за посиланням https://www.oree.com.ua/ яка визначається на ринку «на добу наперед» (РДН) в торговій зоні Об'єднаної енергетичної системи України (ОЕС України), використовується середньозважена ціна за березень 2023 року, грн/ кВт*год, без ПДВ».
З урахуванням вищезазначеного, Ваша вимога підлягає відхиленню.
З повагою, уповноважена особа НЦ «МАНУ».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
22.04.2023 00:02
Вимога
Відхилено
щодо договору
Номер:
1e3af86421644019be537f1ef1e0b4b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-10-006515-a.a4
Назва:
щодо договору
Вимога:
Шановний Замовнику, у Додатку № 1 до Договору не зазначена інформація у заяві-приєднання згідно з ПРРЕЕ, необхідна Постачальнику для здійснення процедури зміни постачальника (зокрема відсутні дані про попереднього постачальника, статус платника податків, група і тд). Прошу викласти в заяву приєднання в належній і відповідній законодавству формі. Дякуємо
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2023 22:29
Вирішення:
Доброго дня, шановний потенційний Учаснику. Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а також у відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових актів України. У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо – Заява (Додаток 1 до Договору) та інші додатки будуть заповнені на етапі підписання Договору. Інші додаткові відомості - зазначені в повному та достатньому обсязі у Додатку 1 до Тендерної документації.
З повагою, уповноважена особа НЦ «МАНУ».
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
порушення п. 29 Постанови КМУ 1178
Номер:
b893d5628c2e4e738b00c1cbbddf2ee5
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-10-006515-a.b3
Назва:
порушення п. 29 Постанови КМУ 1178
Вимога:
Шановний Замовник, в тендерній документації Вами встановлено кваліфікаційні критерії:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Ця вимога суперечить законодавству, а саме - п. 29 ПКМУ 1178, відповідно до якого, у разі проведення відкритих торгів згідно з особливостями за ПКМУ 1178 для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. В даній закупівлі Замовником встановлені вимоги щодо надання довідок з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази та обладнання для надання послуг/виконання робіт/поставки товарів; Вимога про наявність власного чи орендованого приміщення на території міста Києва Центру обслуговування споживачів (що теж є матеріальною базою); з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов тощо.
Вимагаємо видалити згадані вимоги, адже вони не відповідають законодавчим вимогам щодо складення тендерної документації,
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2023 15:45
Вирішення:
Доброго дня, шановний потенційний Учаснику.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а також у відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових актів України.
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо – до Тендерної документації будуть внесені відповідні зміни.
З повагою, уповноважена особа НЦ «МАНУ».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
про усунення дискримінаційних вимог та зловживань
Номер:
8bf32594f07f47ac92a33392132fbff2
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-10-006515-a.b2
Назва:
про усунення дискримінаційних вимог та зловживань
Вимога:
Шановний замовник! Уважно ознайомившись із Вашою тендерною документацією вимушені направити Вам свою вимогу про усунення виявлених порушень. У тендерній документації вимагається, щоб учасник надав Інформацію (довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника) про наявність в Учасника на території міста Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. У довідці потрібно зазначити інформацію про наявне (наявні) приміщення із обов’язковим зазначенням його (їх) найменування, місця розташування, площі та форми його (їх) власності з наданням підтверджуючого документу володіння/користування приміщенням. В разі наявного договору оренди, необхідно щоб термін дії такого договору дорівнював або перевищував термін поставки предмету закупівлі. Повідомляємо, що зазначені вимоги тендерної документації є дискримінаційними, та упередженими по відношенню до всіх учасників торгів, в тому числі і до Товариства, а тому враховуючи вищевикладене просимо Вас усунути виявлені порушення терміново. Наші доводи та обґрунтування. Дана вимога надати документ про підтвердження наявності приміщення, ще й на території лише одного міста Києва, суперечить принципам, які покладені в природу процедури закупівлі, зокрема, принципам встановленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над одним з конкурентів. Вдаючись до таких критеріїв Вами безпосередньо порушується Закон України «Про публічні закупівлі». Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту в якомусь конкретному місці чи адміністративній одиниці. Це виключно бажання та рішення Ліцензіата (Товариства). Ліцензії на постачання електричної енергії, які видаються Постачальникам НКРЕКП надають дозвіл постачати електроенергію по всій території України. Просимо Вас змінити дані вимоги у Тендерної документації та привести її у відповідність до діючого законодавства. Разом з тим Товариство додатково повідомляє, що на підтвердження інших кваліфікаційних вимог у Товариство наявний кол-центр згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. Відповідно до п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Наголошуємо, що окремий структурний підрозділ Товариства на території певної області не передбачено жодними нормативно – правовим актом України, а є правом, які обслуговує електропостачальник до 50000 тисяч споживачів. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закону) встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Разом з тим звертаємо вашу увагу на той факт, що рішенням № 4897-р/пк-пз від 22.04.2019 року постійно діючою адміністративною колегією АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення аналогічному питанню, де було встановлено порушення зі сторони Замовника, щодо наявності в постачальника структурної одиниці на іншій території України. Аналогічна позиція була висвітлена в рішенні АМКУ № 6773-р/пк-пз від 28.05.2019 року. Просимо Вас вказати який нормативно-правовий акт ви посилаєтесь, встановлюючи вимоги щодо наявності Центру обслуговування клієнтів або структурного підрозділу Учасника на території м. Києва для обслуговування клієнтів та прийому споживачів. Разом з тим просимо Вас терміново усунути дані порушення. У Ваших діях опосередковано проглядається домовленість з певним постачальником електричної енергії який здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території в даному випадку на території міста Києва. В разі ігнорування законних вимог учасника будемо звертатися до Антимонопольного комітету України, а також до правоохоронних органів, з метою недопущення неправомірного використання коштів бюджету за попередньою домовленістю сторін.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2023 15:28
Вирішення:
Доброго дня, шановний потенційний Учаснику.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а також у відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових актів України.
У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо – до Тендерної документації будуть внесені відповідні зміни – зазначений пункт буде відкоригований наступним чином – «Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий позачерговий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії в місті Києві, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між постачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії». Приміщення Замовника, електропостачання яких має бути забезпечено за результатами зазначеної закупівлі розташовуються на території міста Києва.
Зазначена вимога додана до Тендерної документації виключно з метою реалізації права Замовника на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникати в процесі виконання договору, який буде укладено за результатами проведення процедури закупівлі.
Додатково повідомляємо – службові (посадові) особи Замовника не мають змоги здійснювати поїздки за межі міста Києва для вирішення питань, які виникатимуть в процесі виконання договору, який буде укладений за результатами процедури закупівлі.
З повагою, уповноважена особа НЦ «МАНУ».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
обмеження конкуренції
Номер:
46dd35ecfbf0474aac6fb1c53dbc5f75
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-10-006515-a.b1
Назва:
обмеження конкуренції
Вимога:
Шановний Замовнику, просимо виключити вимогу щодо надання 6 сертифікатів про відповідність (п. 6 розд.3, п. 3 розд. 5 тендерної документації, дод. 1 до тендерної документації ) з безпідставно встановленими строками їх дії:
ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)"
ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»
ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»
ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги»
ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання»,
ISO 45001:2018 «Система менеджменту промислової безпеки та охорони праці»
Державні Замиовники не мають права застосовувати положення Третього енергетичного пакету щодо інтеграції суб’єктів у сфері закупівлі електричної енергії України до загальноєвропейських стандартів та загальноєвропейського ринку, адже даний документ не є частиною законодавства України, не є ратифікованою міжнародною угодою або договором, не введена в дію на території України законодавчим актом або розпорядженням/указом/рішенням певної уповноваженої на це особи, він не встановлює вимог обов'язкових для виконання учасниками, та Замовник не є кінцеим виконавцем цього документу.
ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», - це взагалі стандарт головною метою якого є мінімізація шкідливого впливу виробничої діяльності підприємства на навколишнє середовище, та надає інформацію про вплив діяльності компанії на довкілля. Але енергопостачальник нічого не виробляє і не транспортує, у нього немає продукції яка впливає на довкілля, тож застосування такого сертифікату до постачання електричної енергії абсолютно безглузда вимога.
Тому вимоги щодо наявності цих сертифікатів не передбачені в українському законодавстві про ринок електричної енергії. В України і Постачальники, і Споживачі (Замовники) працюють виключно за національним законодавством про ринок електричної енергії. Зокрема, навіть частиною другою статті 16 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено що правила на ринку електроенергії повинні бути прозорими, такими, що заздалегідь не передбачають неможливість їх виконання, не спотворюють конкуренцію на ринку електричної енергії. Такі правила повинні не створювати надмірних зобов’язань для учасників ринку та мінімізувати негативні наслідки для функціонування ринку електричної енергії.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація містить визначений перелік інформації та може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Ця норма говорить про те, що Замовник, включаючи до тендерної документації вимогу, яка не передбачена статтею 22 Закону, може включити її лише за умови, якщо така вимога передбачена чинним законодавством України.
Натомість, Замовником перевищено свої повноваження та створено обмежуючі та незаконні умови як для постачання товару, так і для участі у закупівлі Постачальників. В діях Замовнка простежується бажання укласти договір з одним визначеним постачальником, адже така кількість сертифікатів є лише у 1 -2 Постачальників, які беруть участь у закупівлях за бюджетні кошти.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.04.2023 15:17
Вирішення:
Доброго дня, шановний потенційний Учаснику.
Замовник здійснює цю закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а також у відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових актів України.
Відповідно до абзацу 3 статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі – Закон № 2407-III) акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) – засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Відповідно ж до статті 2 Закону № 2407-III цей Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності.
Також відповідно до частини 2 статті 5 цього Закону акредитація здійснюється відповідно до вимог, установлених законодавством у сфері акредитації, національними стандартами з питань акредитації, гармонізованими з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, а також іншими документами з питань акредитації, прийнятими національним органом України з акредитації, міжнародними та європейськими організаціями з акредитації.
В свою чергу, відповідно до статті 6 Закону № 2407-III Основними функціями національного органу України з акредитації є:
акредитація органів з оцінки відповідності, в тому числі прийняття рішень про акредитацію, відмову в акредитації, розширення та обмеження сфери акредитації, тимчасове зупинення і поновлення дії та скасування атестата про акредитацію;
проведення моніторингу за відповідністю акредитованих ним органів з оцінки відповідності вимогам акредитації (далі - моніторинг) шляхом здійснення нагляду.
Очевидно, що міжнародні установи, які не акредитовані в Україні не підпадають під нагляд національного органу України з акредитації.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, з метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник встановлює вимоги до учасників щодо підтвердження ними відповідності та впровадження стандартів ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)", ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ISO/ІЕС 27001:2015 (ISO/ІЕС 27001:2013) «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», ISO 45001:2018 «Система менеджменту промислової безпеки та охорони праці».
Отже, вищевказані вимоги щодо надання учасниками підтвердження відповідності та впровадження ними відповідних стандартів, що видані на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, не є такими, що суперечать законодавству України, зокрема, Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» та Закону України «Про публічні закупівлі» та не є дискримінаційними.
У замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
З повагою, уповноважена особа НЦ «МАНУ».
Статус вимоги:
Відхилено