-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Внесення змін до генерального плану с. Кам ' янопіль Львівського району Львівської області
Згідно пункту 35 Постанови 1178 аукціон у цій закупівлі проводитися не буде. Проте, в ЗУ "Про публічні закупівлі" ще залишилась вимога вказувати крок зниження ціни при оголошенні відкритих торгів. Тому технічним функціоналом електронного майданчика для оголошення торгів все ще є обов'язок замовника встановлювати крок пониження, що неможливо змінити чи видалити при оголошенні закупівлі.
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
03.04.2023 12:55 - 08.04.2023 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
0c792c56506840e0b79454340108b917
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-03-005187-a.a2
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
на умови Тендерної документації
Мурованська сільська рада територіальна громада Львівського району Львівської області (далі – Замовник) розпочала процедуру закупівлі (відкриті торги) з особливостями https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-04-03-005187-a на закупівлю послуги «Внесення змін до генерального плану с. Кам’янопіль Львівського району Львівської області» (ДК 021:2015:71410000-5: Послуги у сфері містобудування).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНСТИТУТ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ПЛАНУВАННЯ» виявило намір взяти участь у даній процедурі закупівлі (UA-2023-04-03-005187-a). Під час аналізу умов Тендерної документації була встановлена наявність характерних рис дискримінаційних положень.
Замовником допущено порушення законодавства у сфері публічної закупівлі та встановлено у Тендерній документації додаткові, дискримінаційні вимоги до Учасників.
Зокрема, на виконання вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник пунктом 3 розділу 1 Додатку №1 Тендерної документації висунув вимогу щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів). Зокрема, вимагається надання: «Відгуки про співпрацю від контрагентів, датованих не раніше дати оголошення (не менше десяти)».
Дата оприлюднення оголошення: 03 квітня 2023 року.
Таким чином, Замовник вимагає надати відгуки датовані не раніше ніж 03 квітня 2023 року.
Скаржник повідомляє, що вимога про надання відгуків про співпрацю від контрагентів (не менше десяти), які повинні бути не раніше 03.04.2023 року є дискримінаційною та такою, що не відповідає статті 16 Закону України «Про публічну закупівлю» та створює для Учасників додаткові перешкоди для участі у процедурі закупівлі.
Так, Скаржник, ТОВ «ІНСТИТУТ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ПЛАНУВАННЯ» за час проведення господарської діяльності уклав велику кількість Договорів на виготовлення/розроблення/внесення змін до генерального плану населеного пункту, Товариство має досвід виконання аналогічних договорів, що може підтвердити шляхом завантаження у складі Тендерної пропозиція сканованих копій таких Договорів та актів наданих послуг.
Кожну з закупівель Замовник в змозі перевірити на сайті ДП «Прозорро», інформація вільна та оприлюднюється в системі електронних закупівель.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору (договорів) та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, або конкретний та відгуками, що видані у попередні роки, що підтверджують виконання аналогічних договорів.
На виконання Договору та його оцінку жодним чином не впливає дача видачі відгуку.
В той же час, Замовник, встановлюючи вимогу щодо надання відгуків про співпрацю від контрагентів, датованих не раніше дати оголошення (не менше десяти), штучно звужує та обмежує участь у вказаній закупівлі Скаржника, який має досвід виконання аналогічних договорів у попередні роки та відгуки що видані раніше ніж 03.04.2023 року і підтверджує належне виконання аналогічних договорів, але не може отримати відгуки від незалежних від нього причин у проміжок часу з 03.04.2023 по сьогодні, що дискримінує ТОВ «ІНСТИТУТ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ПЛАНУВАННЯ» (та інших потенційних Учасників) у порівнянні з іншими учасниками, що мають відгуки видані після 03.04.2023 року.
Не у кожного Постачальника наявна можливість установити контакт з попереднім замовником та отримати актуальний відгук.
Учасники як потенційні постачальники наразі не мають правовідносин з попередніми замовниками та не можуть впливати на рішення щодо надання документів, зазначених вище.
Крім того, у 2014 році в Україні розпочато реформу децентралізації, основні напрямки якої визначені в Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 р.
№ 333-р. З 2015 року в Україні в рамках реформи формувалися об'єднані територіальні громади, на основі яких у 2020 році було сформовано новий адміністративно-територіальний устрій.
В результаті реформи децентралізації діяльність деяких замовників, яким були надані аналогічні послуги була припинена, а відповідно, це не дозволяє отримати відгуки про співпрацю за виконаними договорами, датованих не раніше дати оголошення.
Беручи до уваги, що Російська Федерація чинить злочин агресії проти України та здійснює тимчасову окупацію частини її території за допомогою збройних формувань Російської Федерації, отримання відгуків від замовників, що перебувають під тимчасовою окупацією є неможливим.
Висунута вимога обумовлює створення дискримінаційних вимог. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким може відповідати обмежена кількість учасників.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі не мають змоги всі суб’єкти господарювання, а лише ті, що мають відгуки, видані після 03.04.2023 року.
На підтвердження позиції Скаржника звертаємось до усталеної практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Рішення від 14.05.2020 № 9409-р/пк-пз, Рішення від 20.10.2020 № 19595-р/пк-пз (Додаток 1).
Вважаємо, що умови Тендерної документації, порушують Принципи здійснення закупівель встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принципами відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель та недискримінації учасників що в свою чергу призводить до неможливості участі, як Товариства, так і інших суб’єктів господарювання (потенційних учасників) в цій закупівлі (обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у вказаній закупівлі).
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частини четвертої статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «ІНСТИТУТ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ПЛАНУВАННЯ», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладання договору з Замовником у майбутньому.
Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації.
З урахуванням викладеного, керуючись статтею 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови Тендерної документації, що вищезазначені та привести документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Додатки:
1. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.10.2020 року №19595-р/пк-пз на 4 аркушах.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМКУ.pdf 07.04.2023 16:13
- рішення від 20.10.2020 № 19595.pdf 07.04.2023 16:13
- рішення від 11.04.2023№ 4476.pdf 11.04.2023 15:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.04.2023 16:30
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
11.04.2023 15:30
Вимога
Відхилено
Щодо умов тендерної документації
Номер:
2ea0977a2e554731bb39acfe2159fd0a
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-03-005187-a.b1
Назва:
Щодо умов тендерної документації
Вимога:
Відповідно до п. 3 розділу 1 Додатку №1 тендерної документації встановлено вимогу щодо надання Учасником «Копії аналогічних договорів (не менше десяти), акту(-ів) наданих послуг, підписаних сторонами, відгуки про співпрацю від контрагентів, датованих не раніше дати оголошення (не менше десяти)».
Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIIІ від 25.12.2015 року (далі - Закон) закріплює одним з принципів здійснення публічних закупівель - недискримінацію учасників та рівне ставлення до них. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дискримінаційними можна вважати вимоги, які обмежують коло потенційних учасників без обґрунтованих на те причин.
Згідно ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких, зокрема, наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогійного договору.
Таким чином, законодавцем передбачено наявність досвіду виконання аналогічного договору та його документальне підтвердження, проте, не обмежено право підтверджувати наявність досвіду виконання аналогічного договору наявними аналогічними договорами за попередні роки, або конкретний та листами-відгуками, що видані у попередні роки, що підтверджують виконання аналогічних договорів.
Відповідно до рішення АМКУ від 14.05.2020 № 9409, рішення АМК від 20.10.2020 № 19595 дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації такої вимоги порушують норми ч. 4 статті 5, ч. 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч. 1 статті 5 Закону.
Враховуючи вищенаведене, просимо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.04.2023 09:33
Вирішення:
Шановний Учасник, чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить заборони про зазначення в тендерній документації вимоги про надання відгуків про співпрацю, датованих не раніше дати оголошення торгів. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
У перекладі з латинської мови слово "дискримінація" означає будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав.
Враховуючи те, що вимога стосується всіх потенційних Учасників, вважаємо, що вона не носить дискримінаційних характер.
Статус вимоги:
Відхилено