• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з дезінсекції та дератизації в закладах освіти Дніпровського району м. Києва

Завершена

350 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 750.00 UAH
Період оскарження: 27.03.2023 14:00 - 05.04.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо вилучення вимоги проходження медичного огляду у відповідності до наказу МОЗ України від 23.07.2002 № 280

Номер: 0120e77de4ec4c91a874245ff5b83c9a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-27-006376-a.c2
Назва: Щодо вилучення вимоги проходження медичного огляду у відповідності до наказу МОЗ України від 23.07.2002 № 280
Вимога:
В документації закупівлі зазначено вимоги щодо наявності даних медичного огляду працівників відповідно до декількох директивних документів. Вимога щодо проходження медичного огляду у відповідності до наказу МОЗ України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб» - є неправомірною. По-перше, працівники суб’єкта господарювання, які надають послуги з дератизації, дезінсекції, дезінфекції, використовують дезінфекційні засоби, у складі яких є хімічні сполуки певних концентрацій. Тому кожен свідомий роботодавець є зацікавленим і відповідальним за стан здоров’я своїх працівників і керується при цьому Переліком шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу, при роботі з якими обов’язковими є попередній (періодичний) медичний огляд працівників. Перелік цих факторів наведений в додатках наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007р. Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 вересня 1995 р. №746 «Про затвердження Порядку одержання допуску (посвідчення) на право роботи, пов'язаної з транспортуванням, зберіганням, застосуванням та торгівлею пестицидами і агрохімікатами» - роботодавець також має отримати медичні висновки стосовно можливості своїх працівників працювати за умов, визначених Постановою. Тому, працівники суб’єкта господарювання, задіяні на наданні профілактичних дезпослуг, проходять медогляд виключно на підставі зазначених вище двох документів: наказу МОЗ України №246 від 21.05.2007р. та постанови Кабінету Міністрів України від 18 вересня 1995 р. №746. По-друге, якщо ж у суб’єкта господарювання, крім виконання послуг з дератизації, дезінсекції, дезінфекції, є ще декілька інших видів діяльності за КВЕД та відповідні професії, які пов’язані з безпосереднім обслуговуванням населення, то такий роботодавець має організувати для своїх працівників проходження медичного огляду у відповідності до наказу МОЗ України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб». Тому це стосується діяльності конкретного суб’єкта господарювання і аж ніяк не може бути прописано як загальну вимогу для всіх інших учасників закупівлі! Вимагаємо виключення з документації закупівлі на надання послуг з дератизації та дезінсекції вимоги щодо проходження медичного огляду у відповідності до наказу МОЗ України від 23.07.2002 № 280.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Відповідно до п.3 Правил проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв та організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб, затверджених наказом МОЗ від 23.07.2002 № 280, попередньому (при прийнятті на роботу), періодичному профілактичному медичним оглядам підлягають працівники професій, визначених Переліком професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 року № 559. У п.13 Переліку вказані «Лікувально-профілактичні заклади для дорослих (санаторії, будинки відпочинку, пансіонати, будинки-інтернати)», зокрема адміністрація, вихователі, помічники вихователів, медичний персонал (лікарі, середній та молодший медичний персонал), технічний персонал, у тому числі прибиральники приміщень, працівники харчоблоків, їдалень та роздавальних пунктів, а тому працівники учасника, що будуть безпосередньо надавати послуги, повинні мати форму № 1-ОМК «Особиста медична книжка» для запобігання занесенню інфекційних хвороб до закладу освіти. Особиста медична книжка необхідна по умовам перебування на території закладу та при контактах безпосередньо при наданні послуг в закритих приміщеннях. Зважаючи на вказане, не вважаємо за доцільне вносити зміни до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо вимог тендерної документації

Номер: f1f8a9a12de14ddfa7212558b791efad
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-27-006376-a.c1
Назва: Щодо вимог тендерної документації
Вимога:
Доброго дня! У переліку кваліфікаційних вимог присутні вимоги, які не відповідають предмету закупівлі та мають дискримінаційний характер. 1). Предметом даної закупівлі, згідно розділу І тендерної документації, є : «Послуги із санітарно-гігієнічної обробки приміщень» код 90920000-2 за ЄЗС ДК 021:2015 (послуги з дезінсекції та дератизації в закладах освіти Дніпровського району м. Києва). ВІдповідно до Додатку 2 Технічних вимог виконання цих послуг повинно здійснюватися наступним чином: "...1.2. Учасник послуг повинен: 1.2.1. проводити комплекс протиепідемічних заходів чотири рази на рік (травень, липень, вересень, листопад), згідно нормативно-правових актів та методичних вказівок, затверджених Міністерством охорони здоров’я; 1.2.2. проводити обстеження території та будівель Замовника з метою оцінки їх санітарно-технічного стану, визначення обсягів та складності робіт/послуг; 1.2.3. на підставі обстеження проводити дератизаційні (знищення гризунів), дезінсекційні (знищення побутових комах) заходи всіма наявними методами (механічними, хімічними, комбінованими)". Тобто, висунуто конкретні вимоги щодо виконання Учасниками саме послуг з дератизації та дезінсекції, які і є предметом даної закупівлі. Разом з тим, у кваліфікаційних вимогах, прописаних у Додатку 1, замовник вимагає наявність водіїв з документами по перевезенню небезпечних вантажів. Перевезення небезпечних вантажів не є предметом оголошеної закупівлі, це - діяльність, пов'язана з переміщенням небезпечних вантажів від місця їх виготовлення чи зберігання до місця призначення з підготовкою вантажу, тари, транспортних засобів та екіпажу, прийманням вантажу, здійсненням вантажних операцій та короткостроковим зберіганням вантажів на всіх етапах переміщення. Згідно з частиною 1 Закону України "Про перевезення небезпечних вантажів" небезпечний вантаж - речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об'єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, а також призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин і які за міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їx впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин. З урахуванням вищезазначеного, пункти з вимогами щодо водіїв та транспорту з перевезення небезпечних вантажів - мають бути вилучені як такі, що не відповідають опису основних видів робіт Замовника в оголошеній закупівлі. 2). Вимога щодо наявності у дезінфекторів документів про проходження навчання по дератизації, дезінсекції виданих саме установою МОЗ України суперечить вимогам статті 4 Закону України "Про професійний розвиток працівників", згідно якій забезпечується підвищення кваліфікації працівників безпосередньо у роботодавця або в навчальних закладах. Також, згідно Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (затвердженого наказом Держкомітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 № 15), передбачено організацію навчання і перевірку знань з питань охорони праці безпосередньо на підприємстві відповідно до розроблених навчальних програм та планів-графіків особами, які пройшли навчання та перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці. Тому вимога пункту 2.2.4 Додатку 1 стосовно навчання дезінфекторів - підлягає вилученню як така, що суперечить діючим нормативно-правовим актам. 3). В Технічних вимогах пунктом 1.5 Замовник вимагає наявність у Учасників низки сертифікатів : ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 та ДСТУ EN 16636:2015, ДСТУ ISO 22000 та ДСТУ OHSAS 18001 та інших тематичних сертифікатів. Така вимога є протиправною, оскільки в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Та чи інша компанія-учасник, на свій розсуд та згідно своїх потреб, приймає рішення щодо запровадження у себе менеджменту щодо якості бізнес-процесів, формування внутрішньої екологічної політики організації, регулювання процесів та дій, пов'язаних з безпекою праці. Тобто рішення щодо володіння тими чи іншими сертифікатами приймаються виключно на рівні компанії (організації) і зобов'язувати інших учасників отримувати зазначені сертифікати є протиправною дією. 4). Вимоги пунктів 2.2.4 та 2.4 щодо наявності документів відповідно до НПАОП 0.00-5.11-85 «Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт» та навчання за програмою спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою та НПАОП 0.00-5.11-85 «Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт» - не відповідають предмету оголошеної закупівлі та мають бути вилучені з тендерної документації. 5). В Додатку 2 Технічних вимог в пункті 3.3.1 Замовник вимагає наявність договору на утилізацію, знешкодження або кремацію загиблих гризунів та акт наданих послуг (робіт). Згідно Методичних вказівок по боротьбі з гризунами знешкодження території чи приміщень закладів від загиблих гризунів покладається на фахівців, що проводять заходи по дератизації, та не передбачає укладання будь-яких договорів на утилізацію чи кремацію загиблих шкідників. На підставі викладеного вимагаємо виключити зазначені вище дискримінаційні вимоги з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Згідно із Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» від 6 квітня 2000 р. № 1644-III (далі — Закон № 1644) небезпечний вантаж — речовини, матеріали, вироби, відходи виробничої та іншої діяльності, які внаслідок притаманних їм властивостей за наявності певних факторів можуть під час перевезення спричинити: вибух, пожежу, пошкодження технічних засобів, пристроїв, споруд та інших об’єктів, заподіяти матеріальні збитки та шкоду довкіллю, призвести до загибелі, травмування, отруєння людей, тварин, і які за міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, або за результатами випробувань в установленому порядку залежно від ступеня їх впливу на довкілля або людину віднесено до одного з класів небезпечних речовин. Перевезення небезпечних вантажів, а саме хiмiчних засобiв (дезинфектантiв) 2 - 4, 6 класів небезпеки, вiдбувається грузопасажирським транспортним засобом, вiдокремленно вiд пасажирiв, за для виключення непередбачуваних наслiдкiв, що можуть призвести до несприятливих випадкiв, а саме: розлиття, розсипання хiмічних та токсичних препаратiв тощо. Локалізація та лiквiдація факторiв токсичностi має бути виконана в межах вантажного вiддiлення транспортного засобу для безпеки людського життя та екологічної безпеки довкілля. Відповідно до статті 16 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів», Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)», статті 52 Закону України «Про дорожній рух», статті 23 Закону України «Про Національну поліцію» та керуючись наказом від 04.08.2018 № 656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», задля забезпечення безпеки перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом необхідно мати свідоцтво про підготовку водія транспортного засобу, що здійснюють внутрішнє перевезення небезпечних вантажів. Дератизаційні, дезінсекційні засоби відносяться до 2-4 класу небезпечних речовин, про що зазначено у висновках державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які зареєстровані в МОЗ України, тому перевезення зазначених засобів регламентується вищезазначеними нормативними документами. Окрім того, що транспортування засобів, що мають використовуватись під час надання послуг, які є предметом Процедури закупівлі з порушенням встановлених нормативів може спричиняти тяжкі наслідки для навколишнього середовища, а також для життя та здоровʼя людей. У відповідності до положень пункту 3 розділу ІІ 3. Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів, що затверджений Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04.08.2018 року № 656, свідоцтво видається або продовжується регіональним сервісним центром Головного сервісного центру МВС або територіальним сервісним центром регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС (далі - СЦ) за результатами перевірки відповідності конструкції, маркування та спеціального обладнання транспортного засобу вимогам ДОПНВ та цього Порядку. Положеннями вказаного нормативно-правового акту України, не встановлено будь-яких обмежень, які б позбавляли можливості отримати свідоцтво про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до статті 16 Закону «Про публічні закупівлі. Відповідно до частини другої ст. 18 Закону України «Про забезпечення захисту населення від інфекційних хвороб» № 1645-III (далі-Закон № 1645-III) юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів та комах. Дитячі дошкільні, навчальні та лікувально-профілактичні заклади, на підставі нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України (далі - МОЗ України), є об’єктами підвищеної епідемічної небезпеки і проведення в них зазначених заходів обов’язкове. Так як дезінфекцію потрібно проводити в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, то для виконання робіт повинні бути залучені висококваліфіковані працівники. Згідно зі ст. 21 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», знання з дератизації, дезінсекції є обов’язковими кваліфікаційними вимогами для даної категорії працівників. Курс гігієнічного навчання – обов’язкова складова частина загальноосвітньої та професійної підготовки та підвищення кваліфікації кадрів. Проведення дезінфекційних (дератизація, дезінсекція та дезінфекція) заходів покладено на дезінфекторів, тому професійна обізнаність та особиста відповідальність персоналу стає головною складовою їх якості. Відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників дезінфектор повинні знати: нормативні документи, що регламентують організацію дезінфекційних заходів у закладах; власні права, обов’язки та відповідальність; принципи, види і методи дезінфекції, дератизації та дезінсекції; дезінфекційні засоби, правила надання першої медичної допомоги при отруєннях ними; методи оцінки якості проведених дезінфекційних заходів; правила охорони праці. Кваліфікаційні вимоги до цієї категорії працівників – підготовка на курсах або на робочому місці. Згідно зі ст.4 Закону України «Про професійний розвиток працівників» основними напрямами діяльності роботодавців у сфері професійного розвитку працівників серед інших є: забезпечення підвищення кваліфікації працівників не рідше ніж один раз на п’ять років. Окрім цього, згідно зі ст. 21 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», дана категорія працівників повинна проходити гігієнічне навчання, що є обов’язковою складовою частиною загальноосвітньої та професійної підготовки, підвищення кваліфікації кадрів. На сьогоднішній день, навчання дезінфекторів є лише на базі відділення дезінфектології, за встановленою програмою, на договірній основі установ Міністерства охорони здоров’я України, а підвищення кваліфікації – не рідше , ніж кожні 5 років. Отже, документом, що підтверджує кваліфікацію дезінфекторів відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29 березня 2002 р. № 117, є посвідчення або довідки про відповідне навчання у колишніх закладах Держсанепідслужби, а на теперішній час у лабораторних центрах МОЗ України. Вимогою пп. 1.5 п. 1 Додатку 2 тендерної документації передбачено: «Забезпечити ефективність та якість дератизаційних та дезінсекційних заходів. Учасник гарантує якість послуг, що надаються і підтверджує якість відповідними сертифікатами ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 та ДСТУ EN 16636:2015.». Звертаємо увагу на те, що так як якість послуг, які є предметом Процедури закупівлі на пряму залежить від надавача таких послуг, то наявність сертифікату ДСТУ EN 16636:2015, який виданий на імʼя учасника Процедури закупівлі та надання його в складі тендерної пропозиції буде, відповідно, і вказувати на якість послуг, що пропонуються таким учасником, а також на виконання таким учасником вимог пункту 1.5. додатку 2 до тендерної документації у повній мірі. ISO 45001 «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги» – це стандарт ISO для систем управління охороною здоров'я та безпекою праці. Метою ISO 45001 є зменшення професійних травм та захворювань. ISO 14001 «Системи екологічного управління» - це міжнародний стандарт, який встановлює вимоги до системи екологічного менеджменту, (далі - СЕМ). Даний стандарт розроблено насамперед для зменшення впливу від діяльності підприємств на навколишнє середовище. ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» Встановлює вимоги до системи менеджменту якості організацій та підприємств, дотримання яких гарантує високу якість його роботи і надійність як партнера і постачальника. Відповідно до п.28. Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У відповідності до частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та п.8 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Звертаємо увагу на те, що Закон України «Про публічні закупівлі», у тому числі стаття 23 вказаного Закону, не обмежує Замовника у виборі конкретних стандартів, необхідних для перевірки якості послуг, що пропонуються учасниками Процедури закупівлі за умови, що такі стандарти відносяться до Предмету закупівлі. Додатково наголошуємо на тому, що у відповідності до положень абзацу 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» та та п.8 розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення». Щодо зауваження відносно вимоги про надання в складі тендерної пропозиції сертифікату ДСТУ EN 16636:2015, то звертаємо увагу на те, що так як якість послуг, які є предметом Процедури закупівлі на пряму залежить від надавача таких послуг, то наявність сертифікату ДСТУ EN 16636:2015, який виданий на імʼя учасника процедури закупівлі та надання його в складі тендерної пропозиції буде, відповідно, і вказувати на якість послуг, що пропонуються таким учасником, а також на виконання таким учасником вимог пункту пп 1.5. п. 1 додатку №2 до тендерної документації у повній мірі. Вимогою пп. 1.3 п. 1 Додатку 2 тендерної документації передбачено: «Послуги мають бути виконані професійно підготовленими працівниками з відповідною кваліфікацією. Учасник надає копію сертифікату про проходження навчання дезінфекторів на тему: «Безпечне поводження з пестицидами та агрохімікатами, охорона, гігієна та екологія, Міжнародні стандарти ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 22000 та ДСТУ OHSAS 18001». Звертаємо увагу на те, що так як якість послуг, які є предметом процедури закупівлі на пряму залежить від надавача таких послуг, то наявність сертифікату сертифікату про проходження навчання дезінфекторів на тему: «Безпечне поводження з пестицидами та агрохімікатами, охорона, гігієна та екологія, Міжнародні стандарти ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 22000 та ДСТУ OHSAS 18001», який виданий на імʼя учасника Процедури закупівлі та надання його в складі тендерної пропозиції буде, відповідно, і вказувати на якість послуг наданими кваліфікованими працівниками, що пропонуються таким учасником, а також на виконання таким учасником вимог пп. 1.3 п. 1 додатку №2 до тендерної документації у повній мірі. Вимогою пп. 2.2.4 п. 2 передбачено наявність документів відповідно до НПАОП 0.00-5.11-85 «Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт» та навчання за програмою спеціального навчання (пожежно-технічний мінімум) працівників, зайнятих на роботах з підвищеною пожежною небезпекою та НПАОП 0.00-5.11-85 «Типова інструкція з організації безпечного ведення газонебезпечних робіт». До газонебезпечних відносяться роботи, пов'язані з оглядом, чищенням, ремонтом, розгерметизацією технологічного обладнання, комунікацій, у тому числі роботи всередині ємностей (апарати, сушильні барабани, сушильні печі, реактори, резервуари, цистерни та інше аналогічне обладнання, а також колектори, тунелі, колодязі, приямки та інші аналогічні місця), при проведенні яких є або не виключена можливість виділення в робочу зону, що визначається відповідно до ГОСТ 12.1.005-76, вибухо- та пожежонебезпечних або шкідливих парів, газів та інших речовин, здатних викликати вибух, загоряння, надати шкідливий вплив на організм людини, а також роботи при недостатньому вмісті кисню (об'ємна частка нижче 20%). В той же час, пп. 1.2.3. п. 1 Додатку зазначено, що учасник повинен на підставі обстеження проводити дератизаційні (знищення гризунів), дезінсекційні (знищення побутових комах) заходи всіма наявними методами (механічними, хімічними, комбінованими). При чому, дезінсекція може проводитися комбінованим методом з використанням генератора гарячого туману.Принцип роботи генератора гарячого туману полягає у перетворенні рідких робочих розчинів у газоподібний стан (туман) під дією високої температури та тиску. При контакті з повітрям відбувається охолодження пари, який перетворюється на повітряно-газову суміш. Підчас генерації туману через полум’я вогню проходить рідкий розчин дезречовини. Під час роботи у підвальному приміщені можливе займання павутини, сухого сміття , паперу и та іншого, тому фахівець, що проводить роботи із генератором гарячого туману обов’язково має проходити навчання із НПАОП 0.00-5.11-85. для запобігання непередбачуваних випадків та пожеж. Утилізація, знешкодження або кремація загиблих гризунів, проводиться з урахуванням вимог п. 44 ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” від 21 травня 1997 року №280/97-ВР із змінами та доповненнями, ст. 10 Закону України „Про благоустрій населених пунктів” від 06.09.2005 року № 2807–ІV, Закону України “Про відходи” від 05.03.1998 № 187/98 ВР, Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” від 26.06.1991 року №1266–ХІІ, Закону України “Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення” від 24.02.1994 N4004-XII та відповідно до Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням від 25 грудня 2008 року N 1051/1051 (надалі – Правила). В Правилах встановлено, що утримання та благоустрій територій підприємств, установ, організацій та присадибних ділянок громадян, прибудинкових територій багатоквартирних та малоповерхових житлових будинків, належних до них будівель та споруд проводиться власником або балансоутримувачем цього будинку, або підприємством, установою, організацією, з якими балансоутримувачами укладені відповідні договори на утримання та благоустрій прибудинкових територій. Крім того, Підприємства, установи, організації та громадяни (власники, балансоутримувачі садиб) зобов'язані укладати договори на вивезення сміття та вторинних матеріалів з житлоексплуатуючими організаціями чи спеціалізованими підприємствами-перевізниками, які мають договірні відносини зі спеціалізованими підприємствами, що проводять утилізацію та знешкодження відходів у відповідності до діючих галузевих нормативно-правових актів. Отже, вимога щодо договору на утилізації, знешкодження або кремація загиблих гризунів, пов’язана з наявними тушками мишоподібних гризунів в наслідок труйки, які в свою чергу залишаються мертвими на підлозі та виділяють трупний запах. Зважаючи на вказане, не вважаємо за доцільне вносити зміни до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено