• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 34350000-5 - Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності.

Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності.

Торги не відбулися

7 600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 000.00 UAH
Період оскарження: 20.03.2023 17:45 - 24.03.2023 23:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)

Номер: 53f9043907c145cdab7b8471bf1d8e03
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.c7
Назва: СКАРГА щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
Вих. № 2205/23 від 22.05.2023 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м.Київ-35, вул. Митрополіта Василя Липківського, буд. 45 Замовник: Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» ЄДРПОУ: 03328646 вул. Тернопільська, 15/2, м.Хмельницький, 29016, тел.: 061239-20-94, е-mail: diana.chdp@gmail.com Суб'єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “АВІА-ШИНА” ЄДРПОУ: 35268930 місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, проспект Гагаріна, буд. 115 тел.: (050) 029 31 43 e-mail: yurchenko@utp.com.ua Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-20-011662-a СКАРГА щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”) Хмельницьким комунальним підприємством «Електротранс» (надалі- Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Названі торги були оголошені на сайті PROZORRO 20.03.2023 року, ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-20-011662-a. Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника № 114/1 від 19.05.2023р., прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури відкритих торгів UA-2023-03-20-011662-a ТОВ «Інженерно-будівельна компанія «Гайвей» (згідно даних ЄДР правильна повна назва: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ''ІНЖЕНЕРНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ''ГАЙВЕЙ'', скорочена: ТОВ ''ІБК ''ГАЙВЕЙ''). Приймаючи вказане рішення, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, а також принципи, які визначений законодавством, чим виявив дискримінаційний підхід під час розгляду поданих учасниками цінових пропозиції. Вказані порушення полягають у наступному. 1. Замовник розмістив щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції. 27 квітня 2023 року, в рамках проведення вказаної процедури закупівлі, під час розгляду цінової пропозиції ТОВ ''ІБК ''ГАЙВЕЙ'', Замовник розмістив вимогу про усунення невідповідностей в якій зазначив: «Відповідно до інформації розміщеної на веб-порталі уповноваженого органу Замовник здійснює закупівлю Шин для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Згідно з інформації, яка надана учасником, зокрема, у Витягу про державну реєстрацію відсутня іноформація щодо виду діяльності згідно з предметом закупівлі. Просимо надати інформацію щодо права здійснення господарської діяльності відповідно до предмету закупівлі.» ТОВ ''ІБК ''ГАЙВЕЙ'' у той же день здійснило реєстрацію потрібного для продажу шин коду КВЕД, якого у нього не було на момент подачі цінової пропозиції, та 28.04.2023 року розмістило документи в доказ усунення наведених Замовником зауважень. Того ж 28.04.2023р., Замовником оприлюднено Протокольне рішення № 107/1, в мотивувальній частині якого зазначено, що під час розгляду цінової пропозиції ТОВ ''ІБК ''ГАЙВЕЙ'' у поданих ним документах виявлені невідповідності але вони усунуті учасником. У зв’язку з цим ТОВ ''ІБК ''ГАЙВЕЙ'' визнано переможцем. 15 травня 2023 року, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, за результатами розгляду скарги ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА», своїм рішенням № 6510-р/пк-пз зобов’язала Замовника скасувати вищевказане рішення про визнання ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» переможцем. Однак, 18 травня 2023 року, Замовник вдруге опубліковував повідомлення з вимогою до ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» про усунення ним невідповідностей, при чому вказавши ті невідповідності, що були зазначені як мотивація у скарзі ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» та рішенні Комісії АМКУ № 6510-р/пк-пз від 15.05.2023. ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» звісно, що усунуло вказані невідповідності, а Замовник прийняв Протокольне рішення № 114/1 від 19.05.2023 року (оскаржуване рішення) про намір укласти з ним договір як з переможцем. Відповідно до положень ч.16 ст. 19 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також п.43 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022р. (далі – Особливості), Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов'язаних з виконанням рішення органу оскарження. Враховуючи викладене, Замовник неправомірно вдруге опублікував повідомлення з вимогою до ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» про усунення невідповідностей. 2. Подані ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” документи не відповідають умовам Тендерної документації та мають невідповідності. 2.1. Згідно підпункту 2 пункту 1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії» до Тендерної документації, учасник має подати Довідку про наявність у нього працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Однак, ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” не виконало зазначеної вимоги Тендерної документації, та у складі своєї цінової пропозиції взагалі не подало Довідку про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Тобто така довідка відсутня у складі цінової пропозиції ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ”. 2.2. Згідно підпункт 1 пункту 1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії» до Тендерної документації, учасник, у відповідності до наведеної у додатку форми 1, має подати Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника. Однак, ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” подано довідку від 27.03.2023 року № 17 Ш, яка не відповідає формі, встановленій Тендерною документацією, а саме: 1) у поданій учасником довідці відсутня преамбула, яка передбачена формою 1. Відсутність преамбули спотворює зміст довідки та не дає можливості пов’язати викладену у довідці інформацію з ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ”; 2) назва поданої учасником довідки не відповідає формі 1; 3) назва стовбців таблиці у поданій учасником довідці не відповідає формі 1; 2.3. Згідно підпункту 3 пункту 1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії» до Тендерної документації, учасник, у відповідності до наведеної у додатку форми 1, має подати Довідку про наявність у нього досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Однак, ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” подано довідку від 27.03.2023 року № 24 Ш, яка не відповідає формі, встановленій Тендерною документацією, а саме, у поданій учасником довідці відсутня преамбула, яка передбачена формою 3. Відсутність преамбули спотворює зміст довідки та не дає можливості пов’язати викладену у довідці інформацію з ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ”; 2.4. Згідно п. 7 Додатку 3 «Перелік документів, що має надати учасник» до Тендерної документації учасник має надати довідку з обсулговуючого банку або банків про наявність рахунків в банківських установах. Тобто, зміст пункту сформульований так, що від учасника вимагаються довідки з усіх банківських установ, де у нього відкриті рахунки. ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» подано довідку з ПРАТ КБ «ПРИВАТБАНК» №230327SU18545102 від 27.03.2023. Проте, з інформації, викладеної на офіційному бланку ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ», у товариства відкрито ще й рахунок в АТ «ОЩАДБАНК», довідку з якого учасником не подано (чи то про наявність, чи то про закриття рахунку). Також, звертаємо увагу, що відповідно до п. 9 Додатку 3 «Перелік документів, що має надати учасник» до Тендерної документації, учасник подає довідку з переліком відомостей про себе, де в тому числі необхідно вказати інформацію про банківські реквізити учасника. У свою чергу, ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» подано свою довідку «Загальні відомості про учасника» № 20 Ш від 27.03.2023, де зазначено розрахунковий рахунок, що відкритий у ПРАТ КБ «ПРИВАТБАНК», однак його номер не співпадає з номером рахунку, який зазначений у довідці №230327SU18545102 від 27.03.2023, виданій ПРАТ КБ «ПРИВАТБАНК», а саме: • у «Загальних відомостях про учасника» вказано номер рахунку: UA 113154050000026000052328096; • у довідці №230327SU18545102 від 27.03.2023, виданій ПРАТ КБ «ПРИВАТБАНК» вказано номер рахунку: UA 033052990000026002006000793. При розгляді цінової пропозиції ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ», Замовник не звернув уваги на вказані невідповідності. 2.5. Згідно пункту 12 Додатку 3 «Перелік документів, що має надати учасник» до Тендерної документації, учасник має надати інформацію про усіх кінцевих бенефіціарних власників, зокрема вказавши їх тип бенефіціарного володіння. Згідно ст.1 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», визначається два типи володіння – це пряме або опосередковане. Однак, ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» подано довідку № 7 Ш від 27.03.2023 року, у якій не зазначається тип бенефіціарного володіння (пряме або опосередковане). Враховуючи викладене, Замовник не виявивши невідповідності в наведених вище документах та у визначеному законом порядку не опублікувавши повідомлення про вимогу усунути такі невідповідності, а просто визнавши ТОВ «ІБК «ГАЙВЕЙ» переможцем, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону. 3. Замовником в рамках цієї закупівлі до прийняття оскаржуваного рішення вже приймалося рішення про прийняття пропозиції ТОВ «ТД «АВІАШИНА» (скаржник) як такої, що відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначено його переможцем процедури закупівлі. Вказане рішення не скасовувалося, а отже, воно діє. В зазначеній процедурі закупівлі взяли участь 3 учасники: ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА»; ФОП Чайка Вікторія Василівна; ТОВ "ІБК "ГАЙВЕЙ". За результатами процедури, ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» запропонувало найнижчу ціну, а саме 6 220 140,00 грн з ПДВ. У зв’язку з тим, що цінова пропозиція ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» є найбільш економічно вигідною, а також керуючись положеннями п.45 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022, уповноваженою особою Замовника ухвалене рішення про прийняття пропозиції ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» як такої, що відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначення ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» переможцем. Вказане рішення оформлене протоколом № 107/2 від 05.04.2023 року. Тим же протоколом оформлене рішення про відхилення пропозиції ФОП Чайки Вікторії Василівни з підстав прийняття цінової пропозиції ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» як найбільш економічно вигідної. Не погоджуючись з вказаним рішенням, ФОП Чайка В.В. звернулася до Комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з відповідною скаргою, за результатами розгляду якої, органом прийнято рішення № 5109-р/пк-пз від 19.04.2023, про зобов’язання Замовника скасувати рішення в частині відхилення тендерної пропозиції ФОП Чайка В.В. за вказаною процедурою закупівлі. Звертаємо увагу, що Комісія АМКУ розглянула скаргу та винесла рішення лише в частині відхилення цінової пропозиції ФОП Чайка В.В., жодних рішень в частині прийняття цінової пропозиції ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» та визнання його переможцем (у тому числі щодо скасування такого рішення Замовника) Колегія АМКУ не приймала. Однак, замість того, щоб виходячи зі змісту Комісії АМКУ № 5109-р/пк-пз від 19.04.2023 укласти договір про закупівлю з ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА», Замовник визнає переможцем третього учасника з найдорожчою ціновою пропозицією - ТОВ "ІБК "Гайвей". Проте, визнання ТОВ "ІБК "Гайвей" переможцем та укладення з ним договору про закупівлю є протиправним, виходячи з рішення Комісії АМКУ № 6510-р/пк-пз від 15.05.2023, а також зі змісту цієї скарги. Таким чином, склалася ситуація, відповідно до якої існує та діє рішення Замовника (оформлене протоколом № 107/2 від 05.04.2023) в частині визнання ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» переможцем процедури закупівлі № UA-2023-03-20-011662-a, як учасника, котрий запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію. У свою чергу, цінові пропозиції двох інших учасників визнані такими, що не відповідають умовам Тендерної документації. Отже, Замовником у цій частині допущено порушення, адже відповідно до ч.6 ст.33 Закону він мав укласти договір про закупівлю з ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА», однак перейшов до розгляду цінові пропозиції іншого учасника та визнав його переможцем. В результаті безпідставно прийнятих Замовником рішень відбувається порушення Закону України “Про публічні закупівлі”, який зокрема визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно пункту 17 частини 1 статті 1 Закону України №922-VІІІ від 25.12.2015 року “Про публічні закупівлі” органом оскарження є Антимонопольний комітет України. Антимонопольний комітет України в межах своїх повноважень здійснює розгляд скарг, поданих суб'єктами оскарження, в порядку, встановленому статтею 18 Закону, стосовно відповідних рішень, які порушують права чи законні інтереси суб'єкта оскарження. Відповідно до ч. 2. ст. 18 Закон України “Про публічні закупівлі” Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Згідно ч. 18. ст. 18 Закону України №922-VІІІ від 25.12.2015 року “Про публічні закупівлі” за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись статтями 5 та 18 Закону України “Про публічні закупівлі” та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» скасувати рішення про визнання товариства з обмеженою відповідальністю «Інженерно-будівельна компанія «Гайвей» переможцем процедури закупівлі – «Код ДК 021:2015 — 34350000-5 — Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», оформленого протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 114/1 від 19.05.2023р., в рамках закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-20-011662-а. Директор ТОВ "ТД "АВІА-ШИНА" А.О.Саликін
Дата розгляду скарги: 01.06.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.05.2023 16:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.06.2023 19:08
Дата виконання рішення Замовником: 11.07.2023 16:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення виконанно рішення про визначення переможця ТОВ ІБК ГАЙВЕЙ скасовано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АВІА-ШИНА", Брусник Наталья Николаевна 0667427808 brusnik@utp.com.ua http://www.utp-kiev.prom.ua
Скарга
Виконана замовником

скарга

Номер: aa9979af373e4c0c90a6cff52d810cf1
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.a6
Назва: скарга
Скарга:
Вих. № 0305/23 від 03.05.2023 Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель 03035, м.Київ, вул. Митрополіта Василя Липківського, буд. 45 Замовник: Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» ЄДРПОУ: 03328646 вул. Тернопільська, 15/2, м. Хмельницький, 29016тел.: 061239-20-94, е-mail: diana.chdp@gmail.com Суб'єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “АВІА-ШИНА” ЄДРПОУ: 39163143 місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, проспект Гагаріна, буд. 115 тел.: (050) 029 31 43 e-mail: yurchenko@utp.com.ua Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-20-011662-a СКАРГА щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”) Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (надалі- Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Названі торги буди оголошені на сайті PROZORRO 20.03.2023 року, ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-20-011662-a. Відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника № 107/1 від 28.04.2023р., визнано переможцем тендерну пропозицію ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” як таку, що відповідає вимогам тендерної документації. Приймаючи вказане рішення, Замовник виявив дискримінаційний підхід під час процедури тендерної закупівлі, адже вказав на невідповідність тендерної пропозиції Скаржника та ще одного учасника – ФОП Чайка В.В., проте, при наявності невідповідностей у ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” не відхилив його цінову пропозицію. Невідповідності цінової пропозиції ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” полягають у наступному, - 1. Відповідно до п.1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Замовник зазначив, що у складі документів учасник моє подати цінову пропозицію за формою, наведеною у Додатку 1 до тендерної документації. Разом з тим, ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” подано цінову пропозицію, форма якої не відповідає Додатку 1 до тендерної документації. Так, згідно пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, строк цінової пропозиції учасника має складати 90 календарних днів. Разом з тим, ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” у своїй ціновій пропозиції вказало, що його цінова пропозиції діє лише протягом 60 календарних днів. Це також йде у розріз вимогам тендерної документації, викладеним у п.4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» того ж розділу. Також, цінова пропозиція ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” не містить пунктів 5 та 6, які передбачені Додатком 1 до тендерної документації, а отже, він не гарантує надання документів, передбачених законодавством у разі його перемоги у процедурі закупівлі, а також не гарантує строки поставки, якість продукції та надання супровідних документів, що також протирічить тендерній документації. 2. В довідці №32Ш від 27.03.2023 р., де Учасник вказує Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, а саме в частині Другій « Необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (Якісні характеристики предмету закупівлі у відповідності стандарту)» Учасник в п.п 2.3.» Назва предмета закупівлі: код згідно з ДК 021:2015:34350000-5-Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» учасник на шини 175/70R13, які є шинами для легкових автомобілів, як вимоги до якості товару ДСТУ 8815:2018 «Шини пневматичні для вантажних колісних транспортних засобів та причепів до них». Згідно розділу 5 «Класифікація, познака, застосування» ДСТУ 8815:2018 від застосовується для шин вантажних и легко вантажних з символом «С» або «LT» у маркуванні шини, а вказана шина 175/70R13 не містить відповідних позначок. Таким чином запропонований товар не відповідає нормативним документам, зазначеним в довідці №32Ш від 27.03.2023 р, що є невідповідністю. Тож в результаті безпідставно прийнятих Замовником рішень відбувається як порушення як Закон України “Про публічні закупівлі” Закон України “Про публічні закупівлі” визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно пункту 17 частини 1 статті 1 Закону України №922-VІІІ від 25.12.2015 року “Про публічні закупівлі” органом оскарження є Антимонопольний комітет України. Антимонопольний комітет України в межах своїх повноважень здійснює розгляд скарг, поданих суб'єктами оскарження, в порядку, встановленому статтею 18 Закону, стосовно відповідних рішень, які порушують права чи законні інтереси суб'єкта оскарження. Відповідно до ч. 2. ст. 18 Закон України “Про публічні закупівлі” Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Згідно ч. 18. ст. 18 Закону України №922-VІІІ від 25.12.2015 року “Про публічні закупівлі” за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись статтями 5 та 18 Закону України №922-VІІІ від 25.12.2015 року “Про публічні закупівлі” та Конституцією України, ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника - Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» скасувати рішення про визнання переможцем тендерну пропозицію ТОВ “ІБК “ГАЙВЕЙ” на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 — 34350000-5 — Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності, оформленого протоколом уповноваженої особи Замовника № 107/1 від 28.04.2023р., Директор ТОВ “АВІА-ШИНА” А.О.Саликін
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.05.2023 15:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.05.2023 13:26
Дата виконання рішення Замовником: 18.05.2023 15:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано! Скасовано рішення про відхилення
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АВІА-ШИНА", Брусник Наталья Николаевна 0667427808 brusnik@utp.com.ua http://www.utp-kiev.prom.ua
Скарга
Відхилено

Скарга

Номер: be34552d396c4e23803012dc87d5325a
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.b5
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 15.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.05.2023 14:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.05.2023 18:37
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380958756350 peugeot.parts2000@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Скарга

Номер: 601eba158e424fe09786a4f82debf4cc
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.c4
Назва: Скарга
Скарга:
Скарга
Дата розгляду скарги: 19.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.04.2023 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.04.2023 17:11
Дата виконання рішення Замовником: 27.04.2023 12:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення виконано замовником! Скасовано рішення про відхилення пропозиції ФОП Чайка В.В.
Автор: ФОП Чайка Вікторія Василівна, Чайка Вікторія Василівна 380958756350 peugeot.parts2000@gmail.com
Вимога
Є відповідь

оскарження рішення дискваліфікації

Номер: a505d5fce9314712ab0eb17d984a1926
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.b3
Назва: оскарження рішення дискваліфікації
Вимога:
СКАРГА Хмельницьким комунальним підприємством «Електротранс» оголошено про проведення процедури відкритих торгів з особливостяи на закупівлю товару за кодом Код ДК 021:2015 – 34350000-5 - Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності UA-2023-03-20-011662-a. За результатами проведених торгів, наше підприємство ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» запропонувало найнижчу ціну, а саме 6 220 140,00 з ПДВ., це при тих умовах, що наступна цінова пропозиція, що подана учасником ФОП Чайка Вікторія Василівна складає 7 200 000,00 з ПДВ, а очікувана вартість закупівлі взагалі сягає 7 600 000,00 грн. з ПДВ. Проте, Хмельницьким комунальним підприємством «Електротранс» висунуто вимоги, відповідно до яких у документах, що подані нашим товариством виявлено недоліки, і без усунення яких ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» не буде визнане переможцем, а саме: • Товариством не підтверджено наявність у його власності вантажного транспорту; • Товариством не підтверджено наявність в його штаті водія; • Товариством не підтверджено розмір статутного капіталу, котрий має бути вищим за 30% вартості предмета закупівлі. Дійсним ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» висловлює своє невдоволення висновками тендерного комітету Хмельницьким комунальним підприємством «Електротранс». Вищенаведені недоліки жодним чином не пов’язані з суттєвими умовами закупівлі, зокрема такими як ціна, якість, технічні вимоги до товару. Шини, котрі запропоновані ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» відповідають всім стандартам щодо відповідності та якості, а головне, вартість за якою ми готові продати якісний товар є на 1,5 млн грн нижчою за очікувану вартість закупівля. Саме ж ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» створене ще у 2007 році, весь час свого існування займалося продажем шин, є висококваліфікованим на цьому ринку, відповідальним та надійним контрагентом, що підтверджується відсутністю будь-яких судових спорів відносно поставки шин, виконавчих проваджень, претензій, відсутні жодні випадки невиконання зобов’язань за наслідками проведених публічних закупівель, в котрих підприємство регулярно бере участь та часто виграє. Вказана сума є досить значною, це 30 генераторів або 2 вживані карети швидкої допомоги, або ремонт дитячого садка, амбулаторії або будь-які інші соціально значущі закупівлі чи проекти. Наше товариство, як соціально відповідальний учасник суспільства, обурене ситуацією, що склалася. Замість визнання нашої цінової пропозиції переможною, до нас висуваються зауваження, котрі не є суттєвими та з огляду на всі обставини не повинні братися до уваги, тим більше, що це передбачено пунктом 45 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відповідно до якої під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. Більше того, на підтвердження можливості доставки товару товариство надало договір на надання послуг з транспортного перевезення з ТОВ «АВТОМИР-ТРАНС», котре має відповідну ліцензію, транспортні засоби, персонал та з 2008 року займається перевезеннями. Щодо розміру статутного капіталу варто зауважити, що така вимога є абстрактною не коректною та не зрозумілою. Статутний капітал не є операційними коштами, не зрозуміло, яким чином співвідноситься його розмір до можливості виконання умов договору про закупівлю шин. Такі «вузькопрофільні» вимоги більше ніж достатньо характеризують себе як такі, що прописані під конкретну, заздалегідь визначену як переможця особу. Є підстави вважати, що дана закупівля не є чесною, прозорою та справедливою, а якраз та різниця у 1 500 000,00 грн є корупційною маржею. Товариство дуже сподівається на те, що зазначене не відповідає дійсності, проте, маючи соціальну відповідальність, ми не зможемо залишитися осторонь, тим більше коли в країні війна, всі від малого від великого у своїй мірі мобілізовані та рухають країну до перемоги, переважна більшість населення ділиться кровно заробленими грошима з волонтерами тоді, коли інші дозволяють собі розкрадати бюджети громад. Наше Товариство на ринку шин з 2007 року. Є прямим імпортером шин. Неодноразово брало участь у тендерах і виконувало вз’яті на себе зобов’язання по укладеним договорам в повному обсязі і в установлені терміни. На протязі 2021-2023рр. були укладені договори на суму більш ніж 11.8 млн. грн. з підрозділами АТ «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ»: РФ «ДОНЕЦЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ», РФ "Одеська залізниця", РФ "Придніпровська залізниця". В березні 2023 року по результатам торгів було укладено договір на поставку шин КП «Дніпровський електротранспорт», на сьогоднішній день, шини поставлені в повному обсязі, згідно договору. Вся інформація про наше Товариство, як Постачальника, є в наявності в системі Прозоро в вільному доступі. Можна все перевірити і переглянути своє рішення. Ми дуже сподіваємося на розуміння. Однак, якщо рішення про дескваліфікацію нашого Товариства не буде відмінено і не буде визнано переможцем, ми будемо змушені звертатися до контролюючих органів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Пунктом 45 Постанови КМУ N 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», відповідно до якої під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені статтею 16 Закону. На підтвердження можливості доставки товару товариство надало договір на надання послуг транспортного перевезення з ТОВ «АВТОМИР-ТРАНС», яке має відповідну ліцензію, транспортні засоби, персонал та з 2008 року займається перевезеннями. Зважаючи на те, що головним критерієм є ціна, а тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації ХКП "Електротранс" переглянуло свої вимоги і вирішило задовольнити вимогу ТОВ "АВІА-ШИНА" та визнати тендерну пропозицію дійсною з врахуванням найнижчої цінової пропозиції та відповідність технічним характеристикам і визнати переможцем закупівлі товару за кодом Код ДК 021:2015 –34350000-5 - Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (ID: UA-2023-03-20-011662-a).
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

вимагаємо виправити наступні помилки в тендерній документації

Номер: 07b995f944f8495fa06c56ae6c46ae91
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.b2
Назва: вимагаємо виправити наступні помилки в тендерній документації
Вимога:
Шановний замовник, вимагаємо виправити наступні помилки в тендерній документації: Пунктом 2.1 якісних характеристик зазначено індекс навантаження «135/133 М» такого індексу із зазначенням літери «М» не існує, бо «М» це індекс швидкості, вимагаємо виправити індекс навантаження «135/133 М» на «135/133». Пунктом 2.6 якісних характеристик зазначено індекс швидкості 100К, такого індексу не існує, вимагаємо виправити індекс швидкості 100К на 100J або 110K. Пунктом 2.9 якісних характеристик зазначено індекс навантаження «138/136 М» такого індексу із зазначенням літери «М» не існує, бо «М» це індекс швидкості, вимагаємо виправити індекс навантаження «138/136 М» на «138/136». Пунктом 2.10 якісних характеристик зазначено індекс навантаження «152/149 М» такого індексу із зазначенням літери «М» не існує, бо «М» це індекс швидкості, вимагаємо виправити індекс навантаження «152/149 М» на «152/149».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний потенційний учаснику В п. 2.1 передбачено індекс навантаження «135/133 М», учасники при подані тендерної пропозиції зазначають характеристики шин, які ними пропонуються із зазначенням характеристик не гірших аніж ті, що вимагаються Замовником. П. 2.6 замовником встановлено індекс швидкості 100 К, регламентований виробниками індекс швидкості позначається буквами K; J та масимальна шидкість дя даного типу становить 110; 100. Замовником будуть прийматися до розгляду пропозиції як із позначкою К так і з позначкою J оскільки вони є ідентичними для даного типу шин. Щодо пунктів 2.9 та 2.10 учасники при подані тендерної пропозиції зазначають характеристики шин, які ними пропонуються із зазначенням характеристик не гірших аніж ті, що вимагаються Замовником.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінація учасників публічних закупівель

Номер: 2a7231be074f41588450aa8871eef1c3
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.c1
Назва: Дискримінація учасників публічних закупівель
Вимога:
Дискримінація учасників публічних закупівель
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник, на Вашу вимогу повідомляємо наступне: 1. Щодо фінансової спроможності. Вимоги тендерної документації замовником встановлюються з метою перевірки учасника, його можливостей забезпечити реалізацію закупівлі та виконати вимоги з постачання товарів, надання послуг чи виконання робіт за її результатами. Замовник має впевнитися, що публічні кошти, витрачені на закупівлю, не будуть втрачені через фінансові проблеми в діяльності учасника. Саме для забезпечення цієї мети в чинній редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про закупівлі) передбачено такий кваліфікаційний критерій, як «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Відповідно до статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються кваліфікаційний критерій та спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, замовник сам вирішує, який спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію встановлювати, у тому числі критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Цей критерій має орієнтир на документи, що може вимагати замовник, адже в ньому чітко зазначено, що він підтверджується фінансовою звітністю. Тому встановлений замовником спосіб підтвердження даного кваліфікаційного критерію має відповідати законодавству, а отже, має відповідати Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» (далі — Закон № 996); Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» (далі — НП(С)БО 1); Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність» (далі — НП(С)БО 25); Порядок подання фінансової звітності, затверджений постановою КМУ від 28.02.2000 № 419. Замовником встановлено вимогу щодо фінансової спроможності учасника, а саме статутного капіталу. Капітал статутний - зафіксована в установчих документах загальна величина внесків засновників і учасників у майно суб'єкта господарювання (підприємства, організації, установи), необхідна для його заснування та забезпечення його функціонування. Статутний капітал є джерелом власних коштів підприємства, призначених для формування вагомої частки необоротних і оборотних активів. Статутний капітал виступає гарантією виконання зобов'язань перед клієнтами. У своїй вимозі ви скоріш за все плутаєте Статутний капітал зі стартовим капіталом, тому і зазначаєте, що він не є підтвердженням спроможності. Формування фінансових ресурсів підприємства здійснюється за рахунок власних та запозичених коштів. Загальна сума фінансових ресурсів складається у кожного окремого підприємства з таких елементів: • Власний капітал: статутний (пайовий) капітал, додатково вкладений капітал, додатковий капітал, резервний капітал, нерозподілений прибуток тощо; • Забезпечення наступних витрат та платежів; • Довгострокові зобов’язання; • Поточні зобов’язання. Так, власний капітал - це частина в активах підприємства, що залишається після вирахування його зобов’язань.. Величина власного капіталу визначається як алгебраїчна сума його складових елементів, зокрема, статутного капіталу, який відображає зафіксовану в установчих документах загальну вартість активів, які є внеском власників (учасників) до капіталу підприємства, або пайового капіталу, який відображає суму пайових внесків членів спілок та інших підприємств, що передбачена установчими документами. Законом України «Про публічні закупівлі» чітко встановлено, що фінансова спроможність учасника повина підтверджуватися фінансовою звітністю (Баланс). Згідно з П(С)БО 2 «Баланс» у балансі відображаються активи, зобов'язання та власний (статутний) капітал підприємства, тобто саме власний (статутний) капітал є одним із показників фінансової звітності, що в свою чергу є найбільш ефективною гарантією фінансової спроможності учасника. 2. Щодо наявності вантажної техніки та працівників. ХКП «Хмельницькелектротанс» є підприємство яке забезпечує перевезення пасажирів, як цілодобово так і у вихідні дні, також є одним із критичних об’єктів комунальної інфраструктури. Встановлення вимоги щодо наявності хоча б одного транспортного засобу обґрунтовується тим, що поставка товару повинна здійснюватися транспортом учасника протягом двох днів з моменту заявки Замовника. Слід зазначити, що при постачанні товару у замовника наявні договірні відносини виключно з постачальником товару та відсутні будь-які договірні відносини з перевізником, з яким учасник уклав договір на логістичні послуги. Тому наявність в учасника хоча б одного вантажного транспортного засобу для здійснення постачання товару є важливою умовою при забезпечені виконання учасником умов договору з дотриманням термінів, оскільки затримка у постачанні шин в подальшому може призвести до зупинки громадського транспорту та аварійних ситуацій в місті. Аналогічна ситуація стосується наявності працівників, зокрема, водія, який здійснює перевезення, оскільки постачання товару повинно здійснюватися протягом двох днів з моменту подачі заявки Замовником. Зазначення вами, що умови документації пропоисані під конкретного учасника є помилковим твердженям, оскільки в Україні є безліч суб’єктів господарювання, які мають наявну матеріально-технічну базу та працівників, які можуть забезпечити вчасну поставку товару у відповідні терміни. 3. Щодо термінів поставки ХКП «Хмельницькелектротанс» є підприємство яке забезпечує перевезення пасажирів, як цілодобово так і у вихідні дні, також є одним із критичних об’єктів комунальної інфраструктури. Тому термін поставки товару є надзвичайно важливою умовою для забезпечення Замовником особливо важливої інфраструктури, а саме: здійснення перевезення пільгових котегорій населення. Строк поставки протягом 2 днів є достатім для постачання продукції визначеною умовами тендерної документації. Зазначення вами, що учасник повинен працювати 24/7 теж є незрозумілим та необгрунтованим, оскільки ст. 253, 254 ЦКГ чітко встановлено перебіг строків та зазначено, зоккрема, що якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день. Тому, помилковим є також зазначення вами щодо обов’язкового цілодобового графіку роботи учасника при забезпеченні виконання договору та здійснені поставки.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)

Номер: 87ac8830c86747278532cc2e0b47f4a5
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-20-011662-a.c8
Назва: щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”)
Скарга:
Вих. № 1707/23 від 17.07.2023 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м.Київ-35, вул. Митрополіта Василя Липківського, буд. 45 Замовник: Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» ЄДРПОУ: 03328646 вул. Тернопільська, 15/2, м. Хмельницький, 29016тел.: 061239-20-94, е-mail: diana.chdp@gmail.com Суб'єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “АВІА-ШИНА” ЄДРПОУ: 39163143 місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, проспект Гагаріна, буд. 115 тел.: (050) 029 31 43 e-mail: yurchenko@utp.com.ua Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-03-20-011662-a СКАРГА щодо виявлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”) Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» (надалі- Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 34350000-5 – Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності. Названі торги буди оголошені на сайті PROZORRO 20.03.2023 року, ідентифікатор закупівлі UA-2023-03-20-011662-a. Рішенням уповноваженої особи Замовника, яке оформлене протоколом № 107/2 від 05.04.2023 року, цінова пропозиція ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» визнана найбільш економічно вигідною, вирішено прийняття пропозицію ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» як таку, що відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначено ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» переможцем. Протокол № 107/2 від 05.04.2023 року оскаржувався до АМКУ, однак, всі вище перелічені рішення, які стосуються ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА», не скасовані та діють. Однак, станом на 10.07.2023 року Замовник не уклав договір про закупівлю з ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» як з переможцем. В противагу цьому, Замовник, протокольним рішенням (протокол) № 125\1 від 10.07.2023 року, вирішив відмінити закупівлю (далі – Оскаржуване рішення). Вважаємо прийняте Замовником рішення про відміну закупівлі незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне. 1. Обґрунтування рішення про відміну торгів не відповідає положенням законодавства. Приймаючи Оскаржуване рішення, Замовник як на підставу скасування закупівлі послався на підпункт 2 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості), відповідно до якого Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Таким чином, посилаючись на вказану норму при ухваленні Оскаржуваного рішення, Замовник порушив закон, адже зазначена норма регулює підстави відхилення тендерної пропозиції, а не підстави відміни закупівлі. Більше того, ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» надає довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від_14.07.2023р про те, що товариство та його керівника не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення. Також, по тексту Оскаржуваного рішення йдеться, що Замовник відміняє торги з причин не правильного визначення ним вартості закупівлі. Вважаємо Оскаржуване рішення безпідставним і у цій частині з огляду на наступне, - 1) по-перше, відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Замовник в оскаржуваному рішенні зазначив, що «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: замовником визначено не правильно вартість закупівель. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.» Разом з тим, Замовник не зазначає (не описує), яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівельна допущено під час визначення вартості закупівель. Таким чином, Замовником, при ухваленні Оскаржуваного рішення порушено положення підпункту 2 пункту 50 Особливостей 2) по-друге, Законодавство, яке регулює правовідносини у сфері публічних закупівель, не регламентує порядок визначення вартості закупівлі. Замовник, при визначенні вартості закупівлі не керується законодавством у сфері публічних закупівель. Отже, таке обґрунтування як «замовником визначено не правильно вартість закупівель» не дає Замовнику підстав відміняти закупівлю. 2. Після визнання учасника переможцем Замовник не мав права відміняти закупівлю. Відповідно до п. 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. З огляду на положення законодавства, котре регулює сферу публічних закупівель вбачається, закон не передбачає повноважень Замовника на відміну результатів торгів, які можуть бути лише у судовому порядку, тобто Замовник може відмінити самі торги лише допоки немає їх результату. Акцепту тендерної пропозиції передує оцінка, в рамках якої замовник вирішує питання про наявність підстав для відхилення пропозиції учасника, про її відповідність тендерної документації й т.д., тобто про наявність будь-яких допущених учасником порушень, які могли б спричинити відхилення його тендерної пропозиції. Замовником, було прийнято рішення, котре оформлено протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 107/2 від 05.04.2023 року, яким вирішено «Прийняти пропозицію ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АВІА-ШИНА" (код ЄДРПОУ 35268930) як таку, що відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (…) Визначити переможцем ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АВІА-ШИНА" (код ЄДРПОУ 35268930)» та опубліковане в електронній системі закупівель в документах до скарги ФОП Чайка В.В. від 10.04.2023. В зазначеній частині протокол не оскаржувався, рішення Замовника про прийняття пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «АВІА-ШИНА» як такої, що відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визнання його переможцем – діє. Отже, враховуючи наявність рішення про прийняття пропозиції учасника та відсутність передбаченого законодавством права замовника відміняти торги після визнання учасника переможцем, оскаржуване рішення Замовника підлягає скасуванню. Окремо варто зазначити, що рамках закупівлі, учасниками було надано свої цінові пропозиції. Цінова пропозиція ТОВ «ТД «АВІА-ШИНА» (яка є переможною) склала 6,2 млн грн з ПДВ, у той час, як очікувана вартість закупівлі, як і пропозиція останнього учасника сягала 7,6 млн грн з ПДВ. Тобто, ринковим способом, в атмосфері вільної конкуренції, вартість закупівлі природнім способом були в значній мірі (на 1,4 млн грн.) відкоригована у меншу сторону. Проте, в порушення принципу конкуренції, Замовник, в обхід процедури, котра забезпечує такий принцип, уклав договір про закупівлю з учасником, який надав найвищу ціну, про що на сайті уповноваженого органу опубліковано інформацію UA-2023-06-14-015982-a. Відповідно до пункту 55 Особливостей, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Таким чином, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі" на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", - ПРОШУ: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Хмельницьке комунальне підприємство «Електротранс» скасувати рішення про відміну закупівлі – «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності - код ДК 021:2015 – 34350000-5», оформленого протокольним рішенням (протоколом) № 125\1 від 10.07.2023р., в рамках закупівлі, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-03-20-011662-а. Додатки: • довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 14.07.2023р щодо Товариства; • довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення від 14.07.2023р щодо керівника; • протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 107/2 від 05.04.2023 року. Директор Саликін А.О.
Дата розгляду скарги: 01.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.07.2023 19:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.08.2023 14:37
Дата виконання рішення Замовником: 09.08.2023 10:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення виконано замовником
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "АВІА-ШИНА", Саликін Андрій Олександрович 0667427808 brusnik@utp.com.ua http://www.utp-kiev.prom.ua