• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ПГВ 23П-024_45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Технічне переоснащення газопроводу «УКПГ Березівка - УКПГ Опішня» з влаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (Полтавська область, Котелевський район, Харківська область, Краснокутський район))

Торги не відбулися

4 485 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 89 710.00 UAH
Період оскарження: 02.03.2023 11:01 - 17.03.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо невідхилення невідповідної пропозиції

Номер: f1c330c249aa4518afeb987cea641e16
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-02-003299-a.b3
Назва: Скарга щодо невідхилення невідповідної пропозиції
Скарга:
Скаржник: ТОВ «УА-СИСТЕМИ» Код ЄДРПОУ 41210946 Україна, 61004, Харківська обл. м. Харків, вул. Москалівська, буд.93. info@systemsua.com Телефон: +380 50 309-70-77 Замовник торгів: АТ "Укргазвидобування" в особі філії "Полтавагазвидобування" ЄДРПОУ 00153100 36008, Україна , Полтавська обл., Полтава, вул. Європейська, буд. 173 Номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2023-03-02-003299-a Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель СКАРГА на дії та рішення Замовника В електронній системі закупівель Філією ГПУ «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобування» (надалі - Замовник) було оголошено закупівлю за процедурою Відкриті торги з особливостями за номером UA-2023-03-02-003299-a назва «ПГВ 23П-024_45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Технічне переоснащення газопроводу «УКПГ Березівка - УКПГ Опішня» з влаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (Полтавська область, Котелевський район, Харківська область, Краснокутський район))» Процедура оголошена відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015р. зі змінами (далі - Закон), Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (далі – Особливості) та інших нормативних документів чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Свої пропозиції подали: Дата і час розкриття: 20 березня 2023 15:00 Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА-СИСТЕМИ" (Скаржник) 3 850 000,00 UAH з ПДВ 3 850 000,00 UAH з ПДВ ТОВ УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК (Переможець) 4 173 515,40 UAH з ПДВ 4 173 515,40 UAH з ПДВ 16.05.2023 Замовник в електронній системі закупівель оприлюднив Протокол №ПГВ 23П-024 від 16.05.2023, в якому рішенням Уповноваженої особи визначено переможцем даної процедури ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» та прийнято рішення про намір укласти з даним учасником договір про закупівлю. З метою пересвідчитися у дотриманні своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішень, дії чи бездіяльності Замовника, встановити чи мають вони ознаки таких що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи – ТОВ «УА-СИСТЕМИ» як учасник даної закупівлі проаналізували тендерну пропозицію ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК». За результатами аналізу на відповідність вимогам законодавства та тендерної документації в рамках даної конкурентної процедури ми вважаємо рішенням Замовника щодо визначення учасника ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» переможцем даної процедури необґрунтованим, дії під час розгляду тендерної пропозиції цього учасника неналежними, а бездіяльність в частини невідхилення тендерної пропозиції цього учасника – неправомірною. Зокрема, технічна пропозиція учасика ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК», виходячи з інформації наданої їм у складі тендерної пропозиції та його додаткових пояснень під час виправлення помилок в порядку усунення невідповідностей, містить порушення деяких будівельних норм що є адміністративним правопорушенням. Приймаючи таку пропозицію, Замовник заохочує протиправну діяльність, хоча навпаки має запобігати їй та усвідомлювати, що жодна тендерна пропозиція, незалежно від обставин, не може бути прийнята якщо невідворотнім її результатом будуть протиправні дії. Це очевидно, серед іншого, з того що згідно ЗУ «Про публічні закупівлі»: Пеамбула - метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Частина перша статті 5 - Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частина третя статті 5 - . Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Вочевидь - подача тендерної пропозиції, яка передбачає вчинення адміністративного правопорушення є проявом недобросовісної конкуренції, а акцепт такої пропозиції вцілому є недобросовісним користування своїми правами. Відповідно, ТОВ «УА-СИСТЕМИ» погодитися з цим не може, та вважає свої права на добросовісну конкуренцію й однакове ставлення грубо порушеними. Зважаючи на те, що ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» також є генеральним проектувальником по об’єкту що є предметом закупівлі - це очевидно має ознаки конфлікту інтересів в частині пов’язаності, що однак можна було б компенсувати якби Замовник забезпечив повну прозорість, ясність та чистоту в процедурі проведення закупівлі та його рішення не суперечили один одному, що повністю виключає об’єктивність та неупередженість. Проведення розгляду тендерної пропозиції даного учасника Замовник здійснив без врахування суттєвих вимог тендерної документації та закупівельного законодавства, чим не забезпечив проведення саме конкурентних умов серед учасників процедури, чим порушив вимоги діючого законодавства про проведення публічних закупівель, зокрема з урахуванням Особливостей і, зокрема, головні принципи проведення конкурентних закупівельних процедур. Так, при аналізі наданої учасником ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» тендерної пропозиції була виявлена невідповідність вимогам діючого законодавства та тендерної документації Замовника в частині невідповідності технічній специфікації та надання недостовірної інформації, виходячи з наступного: Частиною 3 розділу V ТД визначено, серед іншого, що: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли: 1) учасник процедури закупівлі: - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно пункту 39 Особливостей; - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; 2) тендерна пропозиція: - не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей; - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону» Отже, за наявності будь-якої з наведених підстав тендерна пропозиція має бути в будь-якому випадку відхилена згідно умов ТД, пунктом 33 частини 2 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що: «технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги;»; абзацем 2 частини 5 розділу ІІІ ТД передбачено що: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби», Отже, факт невідповідності тендерної пропозиції будь-якій умові Додатку 3 ТД є підставою для відхилення згідно пункту 2 частини 3 розділу V ТД – тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Невідповідність №1: Тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не відповідає вимогам пункту 9 Додатку 3 ТД Пунктом 9 Додатку 3 ТД передбачено: «Основні вимоги при виконанні робіт: 9.3. Матеріали та обладнання, що будуть використані для проведення робіт, повинні відповідати чинним стандартам, технічним умовам, документації заводів виробників, а також повинні бути сертифіковані в Україні в установленому порядку. 9.4 Роботи проводяться із дотриманням вимог діючого законодавства України, чинних нормативно-правових документів та нормативно-правових актів, інших галузевих документів, що стосуються даного предмету закупівлі, в т. ч: • НПАОП 11.1-1.01-08 «Правила безпеки у нафтогазовидобувній промисловості України»; • ДБН А.3.1-5 2016 «Організація будівельного виробництва»; • ДБН В.1.2-12-2008 «Будівництво в умовах ущільненої забудови. Вимоги безпеки»; • «Правила пожежної безпеки в компаніях, на підприємствах та в організаціях енергетичної галузі України» (затверджені наказом МПЕ від 26.09.2018 № 491); • «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (ПБЕЕС)»; • «Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС)»; • «Правила улаштування електроустановок (ПУЕ)»;» Отже, в пункті 9 Додатку 3 ТД містяться визначені вимоги до якості та відповідності робіт (Роботи проводяться із дотриманням вимог діючого законодавства України, чинних нормативно-правових документів та нормативно-правових актів, інших галузевих документів, що стосуються даного предмету закупівлі) та обладнання й матеріалів (Матеріали та обладнання, що будуть використані для проведення робіт, повинні відповідати чинним стандартам, технічним умовам). Водночас наведеному у пп.9.4 п.9 Додатку 3 примірному перелік нормативних документів передує позначка «у т.ч.» - « в тому числі», відповідно він не є вичерпним. Відповідно до ст. 11, пункти 1, 2 Закону України «Про будівельні норми» - застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов’язковим для всіх суб’єктів містобудування, будівельні норми встановлюють обов’язкові вимоги до об’єкта нормування. Відповідно до ст. 11, пункту 3 Закону України «Про будівельні норми» - у разі якщо будівельні норми містять посилання на національні стандарти, що стосуються вимог до виготовлення містобудівної, проектної, науково-проектної та робочої документації, методів проектування, процесів виконання будівельних робіт, методів випробувань, конструктивних та інженерних систем, такі стандарти є обов’язковими до застосування Відповідно до ст.96 Кодексу України про адміністративні правопорушення - порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил та затверджених проектних рішень під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єктів чи споруд Виходячи з наведеного, діючим законодавством України прямо вимагається застосування всіх будівельних норм що стосуються предмету закупівлі, а вимоги що в них містяться є обов’язковими, а їх недотримання є протиправним. Так, зокрема, предметом закупівлі є «Технічне переоснащення газопроводу «УКПГ Березівка- УКПГ Опішня» з влаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення», відповідно передбачається дотримання вимог ДБН В.2.5 76:2014 зі зміною 1 «Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення». На них же посилається безпосередньо і сам ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» в своєму Листі (файл «Лист-пояснення щодо сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16:2012.pdf» 12.05.2023 10:00) наданого у відповідь на Вимогу Замовника про усунення невідповідностей що була опублікована в електронній системі закупівель 11.05.2023 року. В зазначеному листі ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» заявляє, що: - ДСТУ EN 54 16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого оповіщування (EN 54 16:2008, IDT)» застосовується до устаткування оповіщення, що застосовують виключно у системах пожежної сигналізації. - предметом закупівлі є улаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення, вони проектуються та запроваджуються на підставі вимог ДБН В.2.5 76:2014 зі зміною 1 «Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення», тоді як системи протипожежного захисту згідно з ДБН В.2.5 56 «Системи протипожежного захисту» - Системи пожежогасіння та системи автоматичної пожежної сигналізації не входять до суміжних зі системою раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення систем - Запропоноване еквівалентного обладнання (п.10, 11, 12 Додатку 2 до Технічних вимог) «Блок оповіщення NB-C2-U-200-BO», «Блоки мовних повідомлень VMU-02-U-128-BO», «блоки мовних повідомлень VMU-02-D-128-BO» не потребують підтвердження шляхом надання сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого оповіщування (EN 54-16:2008, IDT)»; Наявна інформація дає підстави стверджувати ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не розглядає необхідність врахування норм ДБН В.2.5 56 «Системи протипожежного захисту» під час виконання робіт, а також їх вимог до вказаного обладнання й необхідність відповідності цього обладнання ДСТУ EN 54-16:2012. Хоча, згідно пункту 5.3.1 ДБН В.2.5 76:2014 зі зміною 1 «Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення» - саме на цей ДБН посилається цей учасник - система оповіщення зі складу АСРВНСО повинна відповідати вимогам ДБН В.2.5 56. В свою чергу ДБН В.2.5 56 (Зі зміною 1) «Системи протипожежного захисту» пунктом 9.2.4 ДБН В.2.5 56 передбачено що устаткування управління та індикації і гучномовців повинно відповідати вимогам ДСТУ EN 54 16:2012.. Відповідно вимогам пункту 5.7.4.7 В.2.5 76:2014 зі зміною 1 до складу пристрою оповіщення повинно входити не менше двох підсилювачів низької частоти з номінальною вихідною напругою 30 В або 100 В та потужністю не менше ніж 50 ВА кожний. Надані Учасником копії експлуатаційних документів підтвердження відповідності Блоків оповіщення NB-C2-U-200-BO (які, відповідно наданих копій паспортів, містить підсилювачі звукової потужності, до яких підключаються мовні оповіщувачі - гучномовці) вимогам 5.7.4.7 ДБН В.2.5 76 не підтверджують; Відповідно вимогам пункту 5.7.4.8 В.2.5 76:2014 зі зміною 1 споживана потужність пристрою оповіщення у режимі очікування повинна бути не більше ніж 50 ВА. Надані Учасником копії експлуатаційних документів відповідність запропонованого на заміну обладнання вимогам 5.7.4.8 ДБН В.2.5 76 не підтверджують; Відповідно до означеного запропоноване Учасником обладнання не відповідає вимогам В.2.5 76:2014 зі зміною 1 та не може бути визнано Замовником таким, яке відповідає технічним характеристикам предмету закупівлі, та, відповідно вимогам Тендерної документації. Як висновок, вказана пропозиція не передбачає неухильного застосування пунктів 1, 2 статті 11 ЗУ «Про будівельні норми», оскільки не передбачає застосування норм пунктів 5.7.4.7 та 5.7.4.8 ДБН В.2.5 76:2014 зі зміною 1 й бланкетної норми пункту 5.3.1 ДБН В.2.5 76:2014 зі зміною 1 «щодо відповідності систем оповіщення ДБН В.2.5 56. Це породжує невідповідність пропозиції учасника вимогам пункту 9 Додатку 3 ТД в частині дотримання вимог чинного законодавства України під час виконання робіт та пункту в частині відповідності обладнання встановленим стандартам. Це створює обов'язок відхилення тендерної пропозиції учасника згідно з частиною 3 розділу V ТД Невідповідність №2: Тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не відповідає вимогам пункту 10 Додатку 3 ТД Пунктом 10 Додатку 3 ТД передбачено: «Детальна інформація щодо обсягів робіт та устаткування міститься в Додатку №1 до Технічних вимог «Відомість обсягів робіт», Додатку №2 до Технічних вимог «Відомість устаткування підрядника» та Додатку №3 до Технічних вимог «Нульовий кошторис». При розрахунку ціни пропозиції учасник повинен дотримуватись вимог зазначених в Додатку №4 до Технічних вимог «Вимоги до розрахунку ціни пропозиції процедури закупівлі». Додаток 4 до Техвимог «Ціну пропозиції слід визначати відповідно до вимог проекту щодо технології виконання робіт, термінів закінчення робіт та умов фінансування, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельних робіт, технічної експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.» ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не врахував при розрахунку цінової пропозиції обов’язковість дотримання норм ДБН В.2.5 56 Це породжує невідповідність пропозиції учасника вимогам пункту 10 Додатку 3 ТД в частині обов'язку дотримуватись вимог зазначених в Додатку №4 до Технічних вимог та, відповідно - створює обов'язок відхилення тендерної пропозиції учасника згідно з частиною 3 розділу V ТД Невідповідність №3: ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів в частині останнього абзацу Додатку 3 ТД Передостанній абзац Додатку 3 визначає: «Подаючи свою тендерну пропозицію учасник гарантує: 1. надання послуг/робіт у строки, що передбачені умовами тендерної документації; 2. відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в Додатку №3 до цієї тендерної документації та основним умовам, які будуть включені до договору про закупівлю; 3. укладення та виконання договору на умовах, що викладені замовником у додатку №4 до тендерної документації (проект договору).» Тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в Додатку №3 – а саме пунктам 9 та 10 цього додатку. Це породжує обов'язок відхилення тендерної пропозиції учасника згідно з частиною 3 розділу V ТД Невідповідність №4: ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей 11.05.2023 року було розміщено Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» про усунення невідповідностей наступного змісту: Перелік виявлених невідповідностей тендерної пропозиції учасника ТОВ "УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК" (код ЄДРПОУ – 37401452): 1. Для підтвердження наявності інформації та документів, що підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до тендерної документації, Учасником надано інформацію в неповному обсязі: - Відсутність підтвердження запропонованого еквіва-лентного обладнання п.10 «Блок оповіщення NB-C2-U-200-BO» вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого оповіщування (EN 54-16:2008, IDT)»; - Відсутність підтвердження запропонованого еквіва-лентного обладнання п. 11 «Блоки мовних повідомлень VMU-02-U-128-BO» вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого оповіщування (EN 54-16:2008, IDT)»; - Відсутність підтвердження запропонованого еквіва-лентного обладнання п. 12 «Блоки мовних повідомлень VMU-02-D-128-BO» вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого оповіщування (EN 54-16:2008, IDT)»; 2. Для підтвердження повноважень посадових осіб або представника учасника на підписання тендерної пропозиції та договору про закупівлю, Учасником завантажено скан-копію Листа щодо повноважень посадових осіб № 06-02 від 06.03.2023р. не у відповідності до вимог ТД; Посилання на вимоги тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності: 1. Вимога п.6 Додаток №2.1 та Додаток №3 до ТД; 2. Вимога п. 1 розд.1.2. додатку №1 до ТД; додаток №1.1. до ТД; Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: 1. Учаснику необхідно завантажити: - Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого віщування (EN 54-16:2008, IDT)»; - Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого віщування (EN 54-16:2008, IDT)»; - Сертифікат відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 «Системи пожежної сигналізації. Частина 16. Устаткування керування та індикації мовленнєвого віщування (EN 54-16:2008, IDT)»; 2. Учаснику необхідно завантажити – Лист щодо повноважень посадових осіб відповідно до форми, яка зазначена в тендерній документації. У відповідь, учасник ТОВ "УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК" завантажив в електрону систему вказані документи: Лист-пояснення щодо сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16 2012.pdf Документи, що підтверджують кваліфікацію 12.05.2023 10:00 Протокол на призначення керівника.pdf Документи, що підтверджують кваліфікацію 12.05.2023 10:00 Наказ про призначення директора.pdf Документи, що підтверджують кваліфікацію 12.05.2023 10:00 Статут.pdf Документи, що підтверджують кваліфікацію 12.05.2023 10:00 Лист щодо повноважень посадових осіб за формою згідно з ТД.pdf Документи, що підтверджують кваліфікацію 12.05.2023 10:00 При цьому у документі «Лист-пояснення щодо сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16 2012» учасник замість надати відповідну інформацію стверджує, що на його думку обов’язок щодо надання ним Сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16:2012 не випливає зі змісту тендерної документації, та вважає вимогу Замовника в цій частині є безпідставною. У своєму протоколі №ПГВ 23П-024 від 16.05.2023 Замовник стверджує, що вважає ніби ТОВ "УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК" (код ЄДРПОУ – 37401452), учасник виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації/документах протягом 24 годин, що не відповідає фактичним обставинам. Обов’язок ТОВ "УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК" який випливає, зокрема, з норм п.3 Додатку 2 до Технічних вимог: «3.Комплект документів, який має бути надано у разі запропонування учасником заміни устаткування на повний еквівалент та (або) заміни проектних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями згідно наданої ПКД (відповідно до переліку Додатку №2 до технічних вимог), Учаснику необхідно надати технічну документацію, що підтверджує відповідність номінальних параметрів, технічних характеристик та конфігурації рішенням проєктної документації, технічних вимог та якісних характеристик (з врахуванням опитувальних листів): 3.1. скан-копія паспорта на Товар (предмет закупівлі) на кожну одиницю обладнання із зазначенням повної назви, технічних характеристик та параметрів устаткування від заводу-виробника. Якщо паспорт не передбачено на даний предмет закупівлі, то надається інформаційний лист або технічна специфікація виробника на предмет закупівлі з підписом та печаткою виробника, з зазначенням технічних характеристик та повної назви. 3.2. Згідно Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": скан-копія документу про відповідність (декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності) на кожну одиницю устаткування; Згідно файлу завантаженого учасником у складі тендерної пропозиції 19 березня 2023 09:58 «Інформація та документи_ що підтверджують відповідність ТП техн_ якісн. ха-кам.pdf» Учасником в п.10, 11, 12 Додатку 2 до Технічних вимог було передбачено надання еквівалентного обладнання, а саме: п.10 «Блок оповіщення NB-C2-U-200-BO» п. 11 «Блоки мовних повідомлень VMU-02-U-128-BO» п. 12 «Блоки мовних повідомлень VMU-02-D-128-BO» Як вже було встановлено, згідно п.9 Додатку 3, матеріали та обладнання що будуть використані для проведення робіт, повинні відповідати чинним стандартам, технічним умовам. Для систем оповіщення зі складу АСРВНСО згідно вимог п.5.3.1 ДБН В.2.5 76:2014 зі зміною 1 існує обов’язок відповідати вимогам ДБН В.2.5 56, пунктом 9.2.4 ДБН В.2.5 56 передбачено що устаткування управління та індикації і гучномовців повинно відповідати вимогам ДСТУ EN 54 16:2012. Як висновок, згідно п.9 Додатку 3, устаткування управління та індикації і гучномовців як частина систем оповіщення у складі АСРВНСО й таке що буде використано для проведення робіт, повинні відповідати зокрема й чинному стандарту ДСТУ EN 54 16:2012. Це є частиною технічних умов Додатку 3 ТД Для чого тендерна документація встановлює п.3 Додатку 2 до Технічних вимог норму що Учаснику необхідно надати технічну документацію, що підтверджує відповідність номінальних параметрів, технічних характеристик та конфігурації рішенням проєктної документації, технічних вимог та якісних характеристик, у т.ч. скан-копія документу про відповідність або будь-якого іншого документу, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності на кожну одиницю устаткування; Однак ці документи з відповідною інформацією не було надано. При цьому Замовник дав учаснику можливість надати відповідну інформацію в порядку усунення невідповідностей й надати інформацію, яка підтверджує відповідність вказаного обладнання вимогам ДСТУ EN 54 16:2012. Однак ці інформація та документи не були надані. Згідно позиції ТОВ "УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК", такі документи взагалі не можуть вимагатися Замовником в межах дозапиту. Згідно останнього абзацу Додатку 2 до Технічних вимог: «Висновок, щодо можливості використання запропонованого еквіваленту устаткування, надається Замовником під час оцінки пропозиції Учасника» Для того аби визнати можливість використання еквівалентного устаткування Замовник у т.ч має право оцінити чи устаткування управління та індикації і гучномовців повинно відповідати вимогам ДСТУ EN 54 16:2012 При цьому згідно пункту 43 Особливостей: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Тобто, Особливості визначають що дозапит Замовника інформації та/або документів не обмежується виключно тими подання яких передбачалося тендерною документацією. Враховуючи те, що учасник ТОВ "УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК" не виправив виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції під час виправлення виявлених Замовником невідповідностей, впродовж 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей: Рішення Замовника про те що учасник виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації/документах впродовж 24 годин є безпідставними, не містить жодної мотивації чи обґрунтування, є не підтвердженим документально Це породжує обов'язок відхилення тендерної пропозиції учасника згідно з частиною 3 розділу V ТД Невідповідність №5: Тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не відповідає вимогам пункту 6 Додатку 2.2 ТД Згідно пункту 6 Додатку 2.2 ТД: На підтвердження відповідності запропонованого товару/робіт/послуг заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає підписаний та заповнений інформацією про запропонований ним предмет закупівлі додаток №3 до тендерної документації за формою цього додатку зі всіма його складовими.» В останньому абзаці Додатку 2.2 ТД визначено: Звертаємо увагу, що на сайті АТ «Укргазвидобування» розміщено важливу інформацію для учасників https://ugv.com.ua/page/dla-novih-postacalnikiv Ми проаналізували помилки, яких найчастіше припускаються учасники процедур закупівель, та просимо потенційних учасників закупівель звернути увагу на ключові моменти, які необхідно врахувати та не допускати порушень при поданні тендерних пропозицій для участі у закупівлях. Отже, нарахування цієї інформації вважається порушенням згідно ТД. Так, зокрема, серед інформації за вказаним посиланням вказане наступне: Ми проаналізували типові помилки, яких найчастіше припускаються учасники під час надання тендерних пропозицій. Пропонуємо ознайомитися з їхнім переліком та взяти до уваги: … Технічні вимоги: 3. Ненадання всіх додатків, які вимагаються Додатком 3 до тендерної документації; … Так, зокрема за Закупівлею 22П-163 45220000-5 - Інженерні та будівельні роботи (Облаштування Березівського НГКР. Технічне переоснащення системи автоматизації Березівської УКПГ) номер UA-2022-12-30-004522-a Замовником АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" була відхилена тендерну пропозицію ТОВ «УА-СИСТЕМИ». Згідно протоколу про відхилення №124 від 22.02.2023 р серед причин відхилення було зазначено: . Відповідно до умов тендерної документації, Учасник, на підтвердження відповідності запропонованого товару/робіт/послуг заявленим в додатку №3 до тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі у складі тендерної пропозиції не завантажив всі складові Додатку №3 до тендерної документації, а саме: - Додаток 3.2 «Відомість обсягів робіт»; - Додаток №3.4 «Вимоги до розрахунку ціни пропозиції процедури закупівлі»; - Додаток №3.5 «Кошторис в IMD форматі АСК Березівка з нульовими цінами»; - Додатки №3.6; №3.7; №3.8 «Проектна документація»; Оскільки Замовником в умовах тендерної документації закупівлі «ПГВ 23П-024_45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Технічне переоснащення газопроводу «УКПГ Березівка - УКПГ Опішня» з влаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (Полтавська область, Котелевський район, Харківська область, Краснокутський район))» передбачалося не допускати порушень при поданні тендерних пропозицій спираючись на інформацію, наведену на сайті АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ", й відповідна інформація містить прикладом такого порушення ненадання всіх додатків, які вимагаються Додатком 3 до тендерної документації – то відповідні додатки мали бути надані. І Замовник, і Учасники мають керуватися цією інформацією у своїх діях та рішеннях. учасники мають право на передбачуваність на правову визначеність під час участі в усіх закупівлях АТ "Укргазвидобування" Згідно останнього абзацу Додатку 3 ТД: На підтвердження відповідності запропонованих робіт (послуг) заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає підписаний та заповнений інформацією про запропонований ним предмет закупівлі додаток №3 до тендерної документації за формою цього додатку зі всіма його складовими. Всупереч цьому тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не містить Додатку 3 до Технічних вимог «Нульовий крошторис» який є складовою частиною Додатку 3 ТД. Тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в пункту 6 Додатку 2.2 ТД. Це породжує обов'язок відхилення тендерної пропозиції учасника згідно з частиною 3 розділу V ТД Наголошуємо, що згідно Статті 8 Конституції України: В Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Згідно каталогу юридичних позицій Конституційного Суду України (за рішеннями, висновками), пункт 3. Основи конституційного ладу. Загальні принципи, підпункт 3.4. Верховенство права: ( https://ccu.gov.ua/storinka-knygy/34-verhovenstvo-prava ) Верховенство права – це панування права в суспільстві. Верховенство права вимагає від держави його втілення у правотворчу та правозастосовну діяльність, зокрема у закони, які за своїм змістом мають бути проникнуті передусім ідеями соціальної справедливості, свободи, рівності тощо. Одним з проявів верховенства права є те, що право не обмежується лише законодавством як однією з його форм, а включає й інші соціальні регулятори, зокрема норми моралі, традиції, звичаї тощо, які легітимовані суспільством і зумовлені історично досягнутим культурним рівнем суспільства. Всі ці елементи права об’єднуються якістю, що відповідає ідеології справедливості, ідеї права, яка значною мірою дістала відображення в Конституції України. Таке розуміння права не дає підстав для його ототожнення із законом, який іноді може бути й несправедливим, у тому числі обмежувати свободу та рівність особи. Справедливість – одна з основних засад права, є вирішальною у визначенні його як регулятора суспільних відносин, одним із загальнолюдських вимірів права. Елементами верховенства права є принципи рівності і справедливості, правової визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі Враховуючи норми п.17 ч.1 ст.1 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Орган оскарження – Антимонопольний комітет України; абз.1 статті 1 ЗУ «Про Антимонопольний комітет України»: Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель. Виходячи з цього вважаємо, вщо під час розгляду вказаної скарги, Орган оскарження має виконати свій конституційний обов’язок забезпечити дотримання Верховенства права в широкому його розумінні, у т.ч. в частині передбачуваності та визначеності, що також забезпечить дотримання принципів проведення публічних закупівель - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Спираючись на зазначене вище, пропозиція Учасника не відповідає вимогам щодо технічних та якісних характеристик (Додаток 3 до тендерної документації), тобто тендерна пропозиція не відповідає технічній специфікації. Крім того, Учасником в наданій ним тендерній пропозиції надана недостовірна інформація. Додатково, Учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності. Відповідно до вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі: - зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів - не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; Відповідно до вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: - тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. - не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; Таким чином, Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» тому що одночасно: 1) ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» одночасно зазначив недостовірну інформацію у тендерній пропозиції 2) ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності, 3) тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не відповідає технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації 4) тендерна пропозиція ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Згідно імперативів одночасно пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», підпунктів 1 та 2 пункту 44 Особливостей, пунктів 1 та 2 частини 3 розділу V ТД це є саме обов’язком, а не правом Замовника. Норми українського закупівельного права та тендерної документації в цій частині не передбачають альтернативних варіантів поведінки. Згідно з ними Замовник не «може відхилити», а саме «відхиляє» такі тендерні пропозиції. Права та законні інтереси ТОВ «УА-СИСТЕМИ» на добросовісну конкуренцію, рівне ставлення до всіх учасників та запобігання зловживанням запобігання корупційним діям і зловживанням, добросовсісність усіх сторін може бути відновлено тільки якщо зобов’язати Замовника філію ГПУ «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобування» виконати свій обов’язок та відхилити тендерну пропозицію ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК». На підставі зазначеного вище та, враховуючи положення Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема, ст.5 щодо того, що закупівлі одночасно здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також керуючись ст.18 Закону з урахуванням Особливостей: ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Визнати неправомірним та зобов’язати Філією ГПУ «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобування» скасувати рішення щодо визначення учасника ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» переможцем процедури UA-2023-03-02-003299-a. 3. Зобов’язати ТОВ «Оператор ГТС України» відхилити учасника ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» процедури UA-2023-03-02-003299-a. ___ Додатки – перелік доказів: - Тендерна документація процедури UA-2023-03-02-003299-a. - «Інформація та документи_ що підтверджують відповідність ТП техн_ якісн. ха-кам.pdf» ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» - «Документи щодо еквівалентного обладнання.pdf» ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» - «Лист-пояснення щодо сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN 54-16 2012.pdf» ТОВ «УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК» - «Протокол визначення переможця ПГВ 23П-024.pdf» Замовника - Інформація з сайту АТ «Укргазвидобування» за посиланням ТД
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 29.05.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.05.2023 16:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.06.2023 16:26
Дата виконання рішення Замовником: 06.06.2023 09:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії №7499-р/пк-пз від 29.05.2023 р виконано
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА-СИСТЕМИ", Олег Незнанов 380503097077 TD@SYSTEMSUA.COM.UA http://ua-systems.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника про визначення переможця

Номер: 496aad352f034455b8fb2c4d7642c72e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-02-003299-a.a2
Назва: Скарга на рішення Замовника про визначення переможця
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укртрансзв’язок» ЄДРПОУ 37401452 01015, м. Київ, вул. Лейпцизька, 2/37, оф. 111 Замовник торгів: АТ "Укргазвидобування" в особі філії "Полтавагазвидобування" ЄДРПОУ 00153100 36008, Україна , Полтавська обл., Полтава, вул. Європейська, буд. 173 Номер оголошення про проведення процедури закупівлі: UA-2023-03-02-003299-a Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Філією ГПУ «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобування» було проведено відкриті торги з особливостями ПГВ 23П-024_45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Технічне переоснащення газопроводу «УКПГ Березівка - УКПГ Опішня» з влаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (Полтавська область, Котелевський район, Харківська область, Краснокутський район)), номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2023-03-02-003299-a. 04 квітня 2023р. Протоколом №ПГВ 23П-024 Рішення Уповноваженої особи філії ГПУ "Полтавагазвидобування"АТ "Укргазвидобування" (код за ЄДРПОУ: 00153100) про визначення учасника переможцем процедури відкритих торгів з особливостями було визнано переможцем ТОВ «УА-СИСТЕМИ» (ЄДРПОУ 41210946) та прийнято рішення про намір укласти договір з цим учасником. Користуючись законним правом учасника публічної конкурентної закупівлі, ТОВ «Укртрансзв’язок», як учасником цієї закупівлі, проаналізовано тендерну пропозицію учасника ТОВ «УА СИСТЕМИ» і виявлено підстави для відхилення його пропозиції як такої, що не відповідає умовам, визначеним в Тендерній документації, та вимогам Додатку №3 до Тендерної документації “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги до проєкту «Технічне переоснащення газопроводу «УКПГ Березівка- УКПГ Опішня» з влаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (Полтавська область, Котелевський район, Харківська область, Краснокутський район)” (надалі – Технічні вимоги). У зв’язку із зазначеним, ТОВ «Укртрансзв’язок» не погоджується з рішенням Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ «УА СИСТЕМИ» та рішенням про намір укласти договір з ТОВ «УА СИСТЕМИ». Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» щодо її відповідності вимогам тендерної документації та визначення за результатами розгляду переможцем закупівлі ТОВ «УА-СИСТЕМИ» були допущені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 1. Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. У відповідності до Технічних вимог (Додаток №3 до Тендерної документації) у разі запропонування учасником заміни устаткування на повний еквівалент та (або) заміни проектних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями згідно наданої ПКД, (відповідно до переліку Додатку №2 до технічних вимог), Учаснику необхідно надати технічну документацію, що підтверджує відповідність номінальних параметрів, технічних характеристик та конфігурації рішенням проєктної документації, технічних вимог та якісних характеристик (з врахуванням опитувальних листів), зокрема: - згідно з п.п. 3.1. додатку №2 до Технічних вимог «Скан-копія паспорта на Товар (предмет закупівлі) на кожну одиницю обладнання із зазначенням повної назви, технічних характеристик та параметрів устаткування від заводу-виробника. Якщо паспорт не передбачено на даний предмет закупівлі, то надається інформаційний лист або технічна специфікація виробника на предмет закупівлі з підписом та печаткою виробника, з зазначенням технічних характеристик та повної назви». - згідно з п.п. 3.2. додатку №2 до Технічних вимог «Згідно Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": скан-копія документу про відповідність (декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності) на кожну одиницю устаткування». У поданій пропозиції учасник закупівлі ТОВ «УА СИСТЕМИ» запропонував заміну на повний еквівалент наступного переліку устаткування (файл Додаток 3.2.pdf): Блок керування SMB-14-U-GTS, Блок керування SMB-14-D-GTS, Блок аналогових вводів UAI-8IN-U-GTS, Блок інформування IB-1M-U-GTS, Блок інтерфейсний U1-1M-U-GTS, Блок інформування IB-1M-D-GTS, Блок оповіщення NB-C2-U-200M-GTS, Блок мовних повідомлень VMU-02-U-120M-GTS, Блок мовних повідомлень VMU-02-D-120M-GTS. В порушення вимоги п.п. 3.1 додатку №2 до Технічних вимог, Учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» не надано скан-копію паспорту чи інформаційного листа або технічної специфікації виробника на предмет закупівлі з підписом та печаткою виробника, з зазначенням технічних характеристик та повної назви на наступне еквівалентне устаткування: • Моноблок ВЕЛЛЕЗн-120-200, який запропоновано як еквівалент обладнанню Блок оповіщення NB-C2-U-200M-GTS та Блок мовних повідомлень VMU-02-D-120M-GTS. • Пристрій модемний універсальний ПМУ-01, який запропоновано як еквівалент обладнанню Блок інформування IB-1M-U-GTS та Блок інформування IB-1M-D-GTS. В порушення вимоги п.п. 3.2. додатку №2 до Технічних вимог, Учасником закупівлі ТОВ «УА СИСТЕМИ» не надано згідно із Законом України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності": - скан-копію документу про відповідність (декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності) на кожну одиницю устаткування, зокрема на наступне еквівалентне устаткування: • Контролер Phoenix Contact AXC F 1152 1151412. • Модуль Phoenix Contact AXL F DI8/1D08/1 1H2701919. • Модуль комунікаційний Phoenix Contact AXL SE RS458 1088128. • Модуль живлення Phoenix Contact UN02-PS/1AC/24DC/240W 1096432. • Аналоговий модуль Phoenix Contact AXL F AI8 1F 2688064. • Модуль захисту Phoenix Contact TTC-6-2X1-M-24DC-UT-I 2906716. • Пристрій модемний універсальний ПМУ-01. • Програмований контролер ES-ForthLogic-SG. • Модуль-носій Phoenix Contact AXL FBP SE4 1088135. • Модуль комунікаційний Phoenix Contact AXL SE RS232 1181787. • Моноблок ВЕЛЛЕЗн-120-200. 2. Згідно з проектними рішеннями зв'язок між основними блоками системи передбачений з використанням архітектури Ethernet. В запропонованих замінах ця архітектура порушена, відповідно такі заміни не відповідають базовим проектним рішенням. Згідно з проектними рішеннями передбачено живлення основних блоків системи AC220В ‒ кожен блок окремо від ДБЖ, для збільшення надійності системи. В запропонованих замінах пропонується живити блоки від одного перетворювача AC/DC, який відсутній в проектних рішеннях. Відповідно такі заміни не відповідають базовим проектним рішенням. Деякі позиції устаткування, запропонованого Учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» як еквівалентне, не відповідають номінальним параметрам, технічним характеристикам та конфігурації рішенням проєктної документації, технічних вимогам та якісним характеристикам (з врахуванням опитувальних листів), зокрема: - Пристрій модемний універсальний ПМУ-01 та програмований контролер ES-ForthLogic-SG, що вказані Учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» як еквівалент обладнанню Блок інформування IB-1M-U-GTS. Розглянувши технічні характеристики приладів, можна зробити висновок, що ці прилади не можуть взаємодіяти між собою у зв’язку з відсутністю спільних інтерфейсів. Програмований контролер ES-ForthLogic-SG має інтерфейс RS485 та GSM. У свою чергу пристрій модемний універсальний ПМУ-01 забезпечує прийом керуючих команд та даних від зовнішнього пристрою управління за інтерфейсом RS232. Пристрій модемний універсальний ПМУ-01 згідно з наданою Учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» інструкцією: «1.1.1.Виріб призначений для організації передачі даних та мовних повідомлень провідним (виділеним та комутованим) та мобільним (стандарту GSM) каналів зв'язку в складі комплексів програмно-технічних "ОЗОН КПТ"». В проектній документації вказані комплекси відсутні. Також згідно технічної документації на пристрій модемний універсальний ПМУ-01 граничною умовою експлуатації є температура довкілля від + 5 до + 40 °C, що не відповідає вимогам проектної документації. Вимогами до технічних характеристик приладу, що наведені в опитувальному листі зазначено діапазон робочих температур – -10… +55°C. - Устаткування керування та індикації мовленнєвого оповіщування людей про пожежу типу ВЕЛЛЕЗ (в моноблочному виконанні), що вказані Учасником ТОВ «УА СИСТЕМИ» як еквівалент обладнанню Блок мовних повідомлень VMU-02-U-120M-GTS. Згідно технічної документації на устаткування керування та індикації мовленнєвого оповіщування загальна тривалість повідомлень, не більше 250 с та кількість записаних сигналів привернення уваги - 4, що не відповідає вимогам проектної документації. Вимогами до технічних характеристик приладу, що наведені в опитувальному листі, зазначено кількість мовних повідомлень – не менше 128 шт. загальною тривалістю до 60 хв. Згідно технічної документації робочі атмосферні умови експлуатування приладу від -5 до + 40 °C, що не відповідає вимогам проектної документації. Вимогами до технічних характеристик приладу, що наведені в опитувальному листі зазначено діапазон робочих температур – -10… +55°C. Відповідно до ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості): «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації». Зазначене вище свідчить, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» не відповідає умовам Технічних вимог та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації і повинна бути відхилена Замовником відповідно до ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п. 2 п. 41 Особливостей, через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зважаючи на викладені факти, визначення переможцем закупівлі Учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» Замовником Філія ГПУ «Полтавагазвидобування» є прямим зловживанням та дискримінацією учасників, є неправомірним, порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Укртрансзв’язок та суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Визнавши переможцем закупівлі ТОВ «УА-СИСТЕМИ», Замовник порушив принципи, що встановлені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, а також порушив право ТОВ «Укртрансзв’язок» бути визнаним переможцем закупівлі, у разі відповідності пропозиції ТОВ «Укртрансзв’язок» вимогам Тендерної документації та Технічним вимогам. З метою забезпечення принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, керуючись ст. 3, ст. 5, ст. 18, ст. 31, ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, та антимонопольним законодавством,- ПРОШУ: 1. Розглянути скаргу та на її підставі прийняти рішення у межах отриманої згідно зі скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель. 2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі та задовольнити скаргу. 3. Зобов’язати Замовника ГПУ «Полтавагазвидобування» скасувати рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» згідно з протоколом №ПГВ 23П-024 від 04.04.2023 Рішення Уповноваженої особи філії ГПУ "Полтавагазвидобування" АТ "Укргазвидобування" (код за ЄДРПОУ: 00153100) про визначення учасника переможцем процедури відкритих торгів з особливостями та відхилити пропозицію цього учасника як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 4. Зобов’язати Замовника ГПУ «Полтавагазвидобування» скасувати рішення про намір укласти договір з Учасником закупівлі ТОВ «УА-СИСТЕМИ».
Дата розгляду скарги: 18.04.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.04.2023 14:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.04.2023 17:55
Дата виконання рішення Замовником: 26.04.2023 16:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Погодитись з рішенням Колегії №4976-р/пк-пз від 18.04.2023 р. та виконати його. 2. Скасувати ПРОТОКОЛ №ПГВ 23П-024 від 04.04.2023 Рішення Уповноваженої особи філії ГПУ «Полтавагазвидобування» АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 00153100) про визначення учасника переможцем процедури відкритих торгів з особливостями, а саме: про визначення учасника ТОВ «УА-СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ – 41210946) переможцем процедури закупівлі відкриті торги з особливостями по предмету: ПГВ 23П-024 - 45220000-5 Інженерні та будівельні роботи (Технічне переоснащення газопроводу «УКПГ Березівка - УКПГ Опішня» з влаштуванням автоматизованої системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (Полтавська область, Котелевський район, Харківська область, Краснокутський район)) та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. 3. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «УА-СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ – 41210946) на підставі пп. 2 п. 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 («тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації»), а саме: - на виконання вимог п. 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій», п. 6 Додатку №2.1, Додатку №3, зокрема примітки 3 додатку №2 до Технічних вимог, до тендерної документації: 1). надані ТОВ «УА-СИСТЕМИ» документи із зазначенням технічних характеристик на пристрій модемний універсальний ПМУ та мовленнєвий оповіщувач людей про пожежу типу ВЕЛЛЕЗ не містять підпису та печатки виробника; 2). у складі пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» відсутні документи, що підтверджують виконання вимог Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", які стосуються об’єкта оцінки відповідності) на кожну одиницю устаткування.
Автор: ТОВ УКРТРАНСЗВ’ЯЗОК, Гузіков Василь Васильович +380442888845 utz-kiev@ukr.net http://utz.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимоги ТД

Номер: 4376fb8a97b24635a369ff62276c5f9f
Ідентифікатор запиту: UA-2023-03-02-003299-a.a1
Назва: Вимоги ТД
Вимога:
Проектні матеріали
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Добрий день. Шановний учасник. У відповідь на питання, викладені у Вашій вимозі повідомляємо, наступне. 1. ШК-2 та ШК-3 умовне позначення обладнання, що розміщується в корпусі шафи 42U*600*600, завод-виготовлювач «CSV». Інформація щодо цього обладнання зазначена в розділі «Специфікація матеріалів та обладнання» та зображена на ескізах шаф: ШК-2 (аркуш 11), ШК-3 (аркуш 10) і схемах електричних з’єднань: ШК-2 (аркуш 7), ШК-3 (аркуш 5), ТОМ 2 Робочі креслення та ТОМ 1 Робочий проект «Пояснювальна записка», які викладені у Додатку 9 до Тендерної документації. 2. Інформація про блок керування, блок інформування, блок аналогових вводів, блок оповіщення, блок інтерфейсний, блок мовних повідомлень, а саме: призначення обладнання та вимоги до його технічних характеристик міститься в опитувальних листах на обладнання та в розділах проектної документації (ТОМ 1 Робочий проект та ТОМ 2 Робочі креслення): призначення системи, основні технічні рішення, склад технічних засобів, опис роботи системи, функціонування підсистеми виявлення, функціонування підсистеми оповіщення, алгоритм функціонування системи, структурні схеми, функціональні схеми, які викладені у Додатку 9 до Тендерної документації. 3. Інформація про програмно-апаратний комплекс, а саме: призначення обладнання та вимоги до його технічних характеристик, міститься в опитувальних листах на обладнання та в розділах проектної документації (ТОМ 1 Робочий проект): призначення системи, пульт керування, алгоритм функціонування системи, блок схему алгоритму, програмне забезпечення, які викладені у Додатку 9 до Тендерної документації. Повідомляємо, що згідно з ДСТУ Б А.2.4-4:2009 «Основні вимоги до проектної та робочої документації» у проектній документації (ТОМ 1 Робочий проект та ТОМ 2 Робочі креслення) визначені технічні рішення, що описані та зображені в розділах: призначення системи, основні технічні рішення, склад технічних засобів, опис роботи системи, функціонування підсистеми виявлення, функціонування підсистеми оповіщення, алгоритм функціонування системи, блок схему алгоритму, пульт керування, програмне забезпечення, структурні схеми, функціональні схеми, ескізи шаф. В розділі «Специфікація матеріалів та обладнання» вказане обладнання, вироби і матеріали, які призначені для комплектування, підготовки та здійснення будівництва, із зазначенням виробника. Також повідомляємо, що відповідно до ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» Робоча документація складається в тому числі з опитувальних листів. Обсяги робіт містяться в Додатку №1 до Технічних вимог «Відомість обсягів робіт» та Додатку №3 до Технічних вимог «Нульовий кошторис». При цьому пункт 14 Завдання на проектування (Додаток № 1 до Договору АТ "Укргазвидобування" № 1137/21 від 21.10.2021 р. на виконання проектних робіт), на який є посилання у Вашій вимозі, стосується класу наслідків об’єкту та строку експлуатації. Також звертаємо Вашу увагу, що розроблений проект пройшов державну експертизу та отримав позитивний експертний звіт. Проектом передбачено використання сертифікованого обладнання, що може забезпечити повноцінне виконання всіх функцій, які встановлені ДБН В.2.5-76:2014 «Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення» від 27.01.2014 р. Отже, Замовником надано проектну документацію у повному обсязі з опитувальними листами на обладнання (що містять інформацію про призначення обладнання та вимоги до його технічних характеристик) та згідно із ЗУ «Про публічні закупівлі» надано право потенційним учасникам виконувати роботи як на обладнанні, передбаченому проектною документацією, так і надати тендерну пропозицію з використанням іншого сертифікованого обладнання (еквіваленту). Тобто потенційний учасник має змогу замінити устаткування на повний еквівалент і має повне право вибору: звернутися до виробників чи офіційних представників з продажу обладнання, або надати аналогічне обладнання, що буде виконувати функції згідно з проектом та ДБН В.2.5-76:2014 «Автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення
Статус вимоги: Відхилено