-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Одяг для військових
Завершена
17 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 85 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 85 000.00 UAH
Період оскарження:
10.02.2023 16:22 - 15.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Неправомірна вимога про надання "звіту по аудиту на систему управління якістю"
Номер:
0b283388e7b343168faa0c78f2766c11
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-10-012482-a.c2
Назва:
Неправомірна вимога про надання "звіту по аудиту на систему управління якістю"
Вимога:
В п.5. розділу 4 Додатку 2 вказано що Учасник закупівлі повинен надати "Копію сертифікату із звітом по аудиту на систему управління якістю, ДСТУ ISO
9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»." Оскільки сертифікат на систему управління якості видається на певний строк (зазвичай 3 роки) і протягом цього строку засвідчує відповідність системи управління якості учасника вимогам стандартів, тому вимога про подання крім Сертифікату на систему управління якості ще й "звіту по аудиту" є дискримінаційною та неправомірною
Пов'язані документи:
Замовник
- Вимога 2.pdf.p7s 16.02.2023 14:27
- Вимога 2.pdf 16.02.2023 14:27
Дата подачі:
13.02.2023 15:13
Вирішення:
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників , згідно постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. Будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 30.11.2018 року № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року. Таким чином, міжнародні стандарти ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 10012:2005 (ISO 10012:2005, IDT), які були прийняті у якості Національного стандарту України і є частиною національного законодавства. Також звертаємо увагу, Вимога щодо надання сертифікату системи управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», ніяк не впливає негативно на основні принципи здійснення публічних закупівель, таких як добросовісна конкуренція, максимальна економія, ефективність та пропорційність. Замовник вважає, що отримання сертифікату системи управління якістю не є важким нездійсненним завданням, яке створює перепону для участі у цій закупівлі у той же час наведені умови Документації не порушують права та законні інтереси Учасників тендерної закупівлі. Вимоги тендерної документації передбачають, у першу чергу, захист інтересів Замовника від недобросовісних учасників, які не будуть спроможними сумлінно виконувати договірні зобов’язання, чого замовник ні в якому разі не може допустити, у зв’язку з великою конкуренцією. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З метою контролю якості матеріалів, які використовуються Учасником, умовами тендерної документації передбачено залучення учасником лабораторії. При цьому, лабораторія повинна мати відповідний рівень кваліфікації та обладнання, які забезпечать належний контроль за якістю матеріалів. Наказом №187 від 25.07.2005 Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0187609-05#Text), відповідно до Закону України "Про стандартизацію" від 17 травня 2001 р. N 2408-III ( 2408-14 ) затверджено національний стандарт України ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи управління вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального оснащення (ISO 10012:2003, IDT)» з наданням чинності з 1 січня 2007 р. Цей стандарт установлює загальні вимоги і містить настанови щодо керування процесами вимірювання та метрологічного підтверджування придатності вимірювального обладнання, яке використовують для підтримання і демонстрування відповідності метрологічним вимогам. Впровадження цього стандарту підтверджує, що вимірювальне обладнання і процеси вимірювання дають вірні результати та забезпечують якісний контроль якості матеріалів. Одним із доказів надання необхідного рівня якості послуг, є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик матеріалів, які використовуються під час їх надання, загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки якості. Впровадження у себе стандарт ДСТУ ISO 10012:2005 на сьогодні може кожен суб’єкт господарювання, який постійно покращує якість надаваних товарів/послуг/робіт. Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що усі стандарти ISO передбачають періодичну перевірку суб’єктів господарювання (дотримання вимог стандарту у своїй господарській діяльності), які їх впровадили на предмет виконання усіх вимог безпосередньо самого стандарту. Безліч стандартів ISO впроваджено в нашій державі як НАЦІОНАЛЬНІ. Разом з тим, АМКУ не визначає вимогу щодо наявності ISO, як дискримінаційну. Разом з тим, зазначаємо, що суб’єкти які впроваджують міжнародні стандарти, та які їх дотримуються, характеризуються високим професіоналізмом та відсотком якісного, швидкого виконання робіт і поставлених задач. Стандартизація для того і впроваджується аби підприємство покращувало свої показники не тільки перед замовниками, але і турбувалося за своїх працівників, за навколишнє середовище тощо.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога щодо наявності у учасника свідоцтва про відповідність стану вимірювань випробувальної лабораторії
Номер:
2096db6afaab4a27a039e3b9c1ce9593
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-10-012482-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога щодо наявності у учасника свідоцтва про відповідність стану вимірювань випробувальної лабораторії
Вимога:
В п.6. розділу 4 Додатку 2 вказано що Учасник закупівлі повинен надати "виданий на Учасника" свідоцтво про відповідність стану вимірювань випробувальної лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (ISO 10012:2005, IDT) “Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання”. Оскільки учасники не є випробувальними лабораторіями і жодна норма законодавства України не передбачає таких вимог до виробників та постачальників одягу дана вимога ТД є дискримінаційною
Пов'язані документи:
Замовник
- Вимога 1.pdf.p7s 16.02.2023 13:48
- Вимога 1.pdf 16.02.2023 13:48
Дата подачі:
13.02.2023 14:58
Вирішення:
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників , згідно постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. Будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів, тому сама вимога про надання сертифікату ISO не є дискримінаційною для учасника торгів. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 30.11.2018 року № 454 «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05 грудня 2018 року. Таким чином, міжнародні стандарти ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 10012:2005 (ISO 10012:2005, IDT), які були прийняті у якості Національного стандарту України і є частиною національного законодавства. Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. А тому, з урахуванням вищенаведеного, вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Поряд з наведеним, Замовником при встановленні тих чи інших вимог тендерної документації враховано переслідування законної мети, що полягала у забезпеченні балансу розумної відповідності використовуваних засобів і переслідуваної мети. Звертаємо увагу потенційного Учасника, що є нагальна потреба у забезпеченні зимового одягу військові частини для належного виконання своїх функцій щодо оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності, і Замовник має бути впевненим, що Підрядник здійснює ефективне управління якістю, організовує системи внутрішніх процесів на високому рівні, що підтверджуватиметься саме таким сертифікатом. У зв’язку із чим оцінювання потенційних ризиків Замовником, пов’язаних із внутрішніми факторами в організації Підрядника зводитимуться до мінімальних, адже високоякісні і захисні характеристики одягу для військових – запорука безпеки військових. Окрім цього, як зазначалося вище, жоден з учасників не обмежений у праві отримати сертифікат якості. Останній може отримати будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Окрім наведеного, ч.5 ст. 23 Закону установлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Також, звертаємо увагу, що сам Учасник у вимозі визнає “...Оскільки сертифікат на систему управління якості видається на певний строк (зазвичай 3 роки) і протягом цього строку засвідчує відповідність системи управління якості учасника вимогам стандартів”. Безліч стандартів ISO впроваджено в нашій державі як НАЦІОНАЛЬНІ. Разом з тим, АМКУ не визначає вимогу щодо наявності ISO, як дискримінаційну. Разом з тим, зазначаємо, що суб’єкти які впроваджують міжнародні стандарти, та які їх дотримуються, характеризуються високим професіоналізмом та відсотком якісного, швидкого виконання робіт і поставлених задач. Стандартизація для того і впроваджується аби підприємство покращувало свої показники не тільки перед замовниками, але і турбувалося за своїх працівників, за навколишнє середовище тощо. Наша позиція поряд з вищенаведеною метою та вимогами Закону, ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, роз’яснюємо, що Оголошення про проведення відкритих торгів, Тендерна документація, Проєкт договору про закупівлю оформлені та оприлюднені у чіткій відповідності до положень Закону та інших названих вище нормативно-правових актів та не містять умов, які не можуть бути виконані учасником, в тому числі з технічних причин. Правові підстави для внесення змін до Тендерної документації, у тому числі в частині питань зазначених у даній вимозі, відсутні в електронній системі закупівлі. Комплексний аналіз вищевказаних обставин повністю виключає можливість задоволення вимоги ПрАТ "АСТРА ЛЮКС".
Статус вимоги:
Відхилено