-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги зі збирання, перевезення та утилізації ламп розжарювання
Завершена
3 120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 600.00 UAH
Період оскарження:
08.02.2023 17:07 - 13.02.2023 00:00
Скарга
Скасована
Неправомірне відхилення
Номер:
346f2c18d828460f9f8d5da597087bee
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-08-015915-a.c5
Назва:
Неправомірне відхилення
Скарга:
Рішенням уповноваженої особи Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації (Протокол № 4 від «20» лютого 2023), надалі – Замовник, оприлюдненим в електронній системі публічних закупівель "ProZorro", було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» до відкритих торгів з особливостями на закупівлю: 90513000-6 Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення, оголошення № UA-2023-02-08-015915-a, як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями.
З таким рішенням погодитись не можна, виходячи з наступного.
Рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції винесене з надуманих причин, таке суперечить вимогам чинного законодавства та містить довільне трактування норм права.
Переслідуючи наперед поставлену перед собою мету відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Іскра-Транс-Логістик», Замовник послався на причини, які по своїй суті не мають відношення до спроможності учасника надати послуги та гарантії їх якості.
1. В опублікованій замовником тендерній документації міститься дискримінаційна вимога, яка не відповідає вимогам чинного законодавства і порушує законні права і інтереси учасників, створюючи тим самим перешкоди для вільної конкуренції. Зокрема замовник вніс до тендерної документації вимогу про те, що «Місце розвантаження / місце тимчасового зберігання /місце фактичної утилізації відходів (складське приміщення або виробничі потужності) Учасника мають знаходитись на підконтрольній (не тимчасово окупованій) Україні території Запорізької області для можливості організації процесу приймання/передачі відходів у присутності представників усіх сторін, контролю Замовником фактичного вивезення та утилізації відходів виключно на об’єктах з утилізації відходів та унеможливлення створення Учасником стихійних сміттєзвалищнадання листа довільної форми від Учасника (Постачальника) продукції, що Виробник продукції не знаходиться в стадії банкрутства або не відкрита ліквідаційна процедура на Виробника продукції.).»
Вважаємо, що дана вимога тендерної документації є незаконною і має бути вилучена з тендерної документації, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Критеріями оцінки є:
1) ціна; або
2) вартість життєвого циклу; або
3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Таким чином законом не віднесено до критеріїв оцінки надання можливості представникам замовника контролювати порядок надання послуг за місцем розташування замовника.
З метою застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані з предметом закупівлі Замовник може вимагати надання відповідності учасника певним вимогам, чи наявності в учасника відповідних можливостей дотримуватись заходів охорони навколишнього середовища чи соціального захисту.
Натомість наявні в тендерній документації вимога щодо місця зберігання, утилізації на території Запорізької області – спрямована на протиправне надання переваги вузькому колу учасників, розташованих на підконтрольній Україні частині Запорізької області.
09.02.2023 ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» було подано відповідну вимогу щодо вилучення дискримінаційної умови. Дану вимогу Замовник відхилив.
Таким чином, заявлена вимога тендерної документації створює необґрунтовані обмеження участі у публічних закупівель, що спрямовані на створення умов для антиконкурентних дій.
2. ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» використовує для здійснення діяльності щодо переробки та утилізації ламп розжарювання виробничі приміщення та необхідне обладнання Львівського електролампового заводу «Іскра», у відповідності до укладеного Договору про співпрацю.
ПрАТ «Львівський електроламповий завод «Іскра» є єдиним національним виробником ламп розжарювання, відтак володіє необхідними виробничими потужностями не лише для виробництва , але й для переробки та утилізації ламп розжарювання.
Відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик», Замовник послався на Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», відповідно до ст. 50 якого необхідним є отримання відповідного дозволу ліквідатора чи уповноваженого органу з управління банкрутом для розпорядження майном банкрута.
Проте даний Закон втрати свою чинність з прийняттям Кодексу України з процедур банкрутства, а саме з 20.10.2019.
Отже, при провадженні справи про банкрутство ПрАТ «Львівський електроламповий завод «Іскра» застосовується Кодекс України з процедур банкрутства.
При цьому слід зауважити, що Кодекс України з процедур банкрутства не містить вимоги щодо отримання будь-яких дозволів для розпорядження майном банкрута. Адже передача в користування, в оренду майна спрямоване на покращення фінансового становища підприємства щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство, відтак застосовані судом арешти не перешкоджають у здійсненні даних господарських операцій.
3. Щодо зауважених Замовником розбіжностей у датах наданого Договору надання послуг від 06.12.2021, специфікації від 05.12.2022 та Акту здачі-приймання наданих послуг від 12.12.2022, що додані до тендерної пропозиції, вважаємо за необхідне пояснити наступне.
ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» надає послуги ТОВ «Резон Плюс» відповідно до укладеного Договору надання послуг, починаючи з дня укладення договору – з 06.12.2021.
До складу тендерної пропозиції додано також актуальну специфікацію від 05.12.2022, як додаток до зазначеного Договору надання послуг, а також Акт здачі-приймання наданих послуг від 12.12.2022. Очевидним є, що вказівка в даному Акті на те, що він складений на підставі Договору від 06.02.2023 – є помилкою, опечаткою. Адже Акт від 12.12.2022 не міг бути складений на підставі Договору від 06.02.2023, тобто значно пізніше ніж складено Акт.
ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» не надавала до складу тендерної пропозиції неактуальних документів за попередні періоди, починаючи з дати укладення Договору від 06.12.2021.
Отже, тендерна пропозиція містить належним чином оформлені документи, які підтверджують досвід надання послуг з вивезення та утилізації ламп розжарювання, а тому відхилення тендерної пропозиції з даної підстави є протиправним.
4. Однією з підстав для відхилення тендерної пропозиції Замовник зазначає те, що на його думку наданий у складі тендерної пропозиції Кошторис йому незрозумілий.
Однак, тендерна документація Замовника не містить жодних вимог до форми чи змісту Кошторису послуг, відтак, відхилення тендерної пропозиції з даної причини – є безпідставним.
5. Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» 16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Отже, у випадку, якщо учасником випадково не було додано усього комплекту документів на підтвердження права підпису директора ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» - Замовник зобов’язаний був надати можливість додати такі документи, шляхом розміщення відповідного повідомлення, у відповідності до вимог ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
6. На даний протокол замовника 21.02.2023 було подано вимогу про перегляд. Однак така вимога була відхилена відповіддю на скаргу/вимогу від 21.02.2023 № 41/11.
У своїй відповіді Замовник маніпулювати, використовуючи неправдиві дані, з метою протиправного відхилення тендерної пропозиції ТОВ “іскра-Транс-Логістик”.
6.1. Так, зокрема, Замовник заявляє, що ПрАТ “Львівський електроламповий завод “Іскра” знаходиться на стадії ліквідації. Однак це не відповідає дійсності. Та підтверджується відповідними даними про хід розгляду справи про банкрутство, з яких вбачається, що справа перебуває на стадії затвердження кредиторських вимог.
Таким чином, відсутні підстави для сумнівів в правомірності передачі в користування майна ПрАТ “Львівський електроламповий завод “Іскра”.
6.2. Обгрунтовуючи свою відмову в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, Замовник стверджує, що ніби-то учасник не мав права здійснювати дану діяльність за Статутом.
Однак п.п. 3.2.60 Статуту визначено один з видів діяльності підприємства як збір, переробка та утилізація відходів.
Що свідчить про те, що Замовник відхиляючи тендерну пропозицію не вивчає наявні у нього документи, а лише вигадує обставини, які б на його думку були підставою для відхилення тендерної пропозиції, незважаючи ні на що.
Разом з тим, відсутність статистичної інформації щодо класифікації видів економічної діяльності (КВЕД) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб,фізичних осіб-підприємців та громадських формувань — не є перешкодою для здійснення видів діяльності, передбачених статутом господарського товариства.
6.3. Відхиляючи тендерну пропозицію із ще одної надуманої причини, Замовник повторно висунув додаткові вимоги до Кошторису, тоді як жодних вимог до Кошторису в тендерній документації Замовник не зазначав.
7. Намагання Замовника відхилити тендерну пропозицію ТОВ “Іскра-Транс-Логістик” попри те, що цінова пропозиція ТОВ “Іскра-Транс-Логістик” є істотно нижчою (майже на 2 мільйони грн. менше) від найближчого конкурента — ймовірно продиктована особистою заінтересованістю певних посадових осіб Замовника в перемозі наперед визначеного учасника.
Такі дії не тільки завдають шкоди майновим інтересам Замовника, як державної установи, але й шкоду державі та спрямовані на протиправне усунення конкуренції, з метою задоволення якоїсь власної заінтересованості в перемозі певного учасника.
8. Так, протоколом від 23.02.2023 № 6 Замовник визначив переможцем ТОВ "НДІ "Укрекопроект", цінова пропозиція якого на 1 996 800,00 грн. вища за ціну, яка була запропонована ТОВ “Іскра-Транс-Логістик”. Таким чином, протиправні дії Замовника можуть завдати збитків державі в особливо великому розмірі - 1 996 800,00 грн.
Виходячи з вище викладеного та керуючись ст.ст. 3, 5, 12, 17, 18, 22, 28, 29, 30 Закону України «Про публічні закупівлі» ,
ПРОСИМО:
1.Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Іскра-Транс-Логістик» до розгляду.
2. Скасувати рішення уповноваженої особи Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації, викладене в Протоколі № 4 від «20» лютого 2023, яким було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» до відкритих торгів з особливостями на закупівлю: 90513000-6 “Послуги із збирання, перевезення та утилізації ламп розжарювання”, за ідентифікатором закупівлі № UA-2023-02-08-015915-a, як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями.
3. Скасувати рішення уповноваженої особи Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації, викладене в Протоколі № 6 від «23» лютого 2023, яким було визнано переможцем ТОВ "НДІ "Укрекопроект" до відкритих торгів з особливостями на закупівлю: за ідентифікатором закупівлі № UA-2023-02-08-015915-a “Послуги із збирання, перевезення та утилізації ламп розжарювання”
та зобов’язати визначити переможцем закупівлі ТОВ «Іскра-Транс-Логісти», як учасника, який запропонував найнижчу ціну.
4. Призупинити процедуру закупівлі (№ UA-2023-02-08-015915-a ) на строк до прийняття рішення за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Іскра-Транс-Логістик».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 24.02.2023 16:26
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
26.02.2023 00:01
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення учасника
Номер:
c3ca070fc43241cc94649d973d808f0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-08-015915-a.b4
Назва:
Неправомірне відхилення учасника
Вимога:
Рішенням уповноваженої особи Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації (Протокол № 4 від «20» лютого 2023), надалі – Замовник, оприлюдненим в електронній системі публічних закупівель "ProZorro", було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» до відкритих торгів з особливостями на закупівлю: 90513000-6 Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення, оголошення № UA-2023-02-08-015915-a, як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями.
З таким рішенням погодитись не можна, виходячи з наступного.
Рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції винесене з надуманих причин, таке суперечить вимогам чинного законодавства та містить довільне трактування норм права.
Переслідуючи наперед поставлену перед собою мету відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Іскра-Транс-Логістик», Замовник послався на причини, які по своїй суті не мають відношення до спроможності учасника надати послуги та гарантії їх якості.
1. В опублікованій замовником тендерній документації міститься дискримінаційна вимога, яка не відповідає вимогам чинного законодавства і порушує законні права і інтереси учасників, створюючи тим самим перешкоди для вільної конкуренції. Зокрема замовник вніс до тендерної документації вимогу про те, що «Місце розвантаження / місце тимчасового зберігання /місце фактичної утилізації відходів (складське приміщення або виробничі потужності) Учасника мають знаходитись на підконтрольній (не тимчасово окупованій) Україні території Запорізької області для можливості організації процесу приймання/передачі відходів у присутності представників усіх сторін, контролю Замовником фактичного вивезення та утилізації відходів виключно на об’єктах з утилізації відходів та унеможливлення створення Учасником стихійних сміттєзвалищнадання листа довільної форми від Учасника (Постачальника) продукції, що Виробник продукції не знаходиться в стадії банкрутства або не відкрита ліквідаційна процедура на Виробника продукції.).»
Вважаємо, що дана вимога тендерної документації є незаконною і має бути вилучена з тендерної документації, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Критеріями оцінки є:
1) ціна; або
2) вартість життєвого циклу; або
3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Таким чином законом не віднесено до критеріїв оцінки надання можливості представникам замовника контролювати порядок надання послуг за місцем розташування замовника.
З метою застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані з предметом закупівлі Замовник може вимагати надання відповідності учасника певним вимогам, чи наявності в учасника відповідних можливостей дотримуватись заходів охорони навколишнього середовища чи соціального захисту.
Натомість наявні в тендерній документації вимога щодо місця зберігання, утилізації на території Запорізької області – спрямована на протиправне надання переваги вузькому колу учасників, розташованих на підконтрольній Україні частині Запорізької області.
09.02.2023 ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» було подано відповідну вимогу щодо вилучення дискримінаційної умови. Дану вимогу Замовник відхилив.
Таким чином, заявлена вимога тендерної документації створює необґрунтовані обмеження участі у публічних закупівель, що спрямовані на створення умов для антиконкурентних дій.
2. ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» використовує для здійснення діяльності щодо переробки та утилізації ламп розжарювання виробничі приміщення та необхідне обладнання Львівського електролампового заводу «Іскра», у відповідності до укладеного Договору про співпрацю.
ПрАТ «Львівський електроламповий завод «Іскра» є єдиним національним виробником ламп розжарювання, відтак володіє необхідними виробничими потужностями не лише для виробництва , але й для переробки та утилізації ламп розжарювання.
Відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик», Замовник послався на Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», відповідно до ст. 50 якого необхідним є отримання відповідного дозволу ліквідатора чи уповноваженого органу з управління банкрутом для розпорядження майном банкрута.
Проте даний Закон втрати свою чинність з прийняттям Кодексу України з процедур банкрутства, а саме з 20.10.2019.
Отже, при провадженні справи про банкрутство ПрАТ «Львівський електроламповий завод «Іскра» застосовується Кодекс України з процедур банкрутства.
При цьому слід зауважити, що Кодекс України з процедур банкрутства не містить вимоги щодо отримання будь-яких дозволів для розпорядження майном банкрута. Адже передача в користування, в оренду майна спрямоване на покращення фінансового становища підприємства щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство, відтак застосовані судом арешти не перешкоджають у здійсненні даних господарських операцій.
3. Щодо зауважених Замовником розбіжностей у датах наданого Договору надання послуг від 06.12.2021, специфікації від 05.12.2022 та Акту здачі-приймання наданих послуг від 12.12.2022, що додані до тендерної пропозиції, вважаємо за необхідне пояснити наступне.
ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» надає послуги ТОВ «Резон Плюс» відповідно до укладеного Договору надання послуг, починаючи з дня укладення договору – з 06.12.2021.
До складу тендерної пропозиції додано також актуальну специфікацію від 05.12.2022, як додаток до зазначеного Договору надання послуг, а також Акт здачі-приймання наданих послуг від 12.12.2022. Очевидним є, що вказівка в даному Акті на те, що він складений на підставі Договору від 06.02.2023 – є помилкою, опечаткою. Адже Акт від 12.12.2022 не міг бути складений на підставі Договору від 06.02.2023, тобто значно пізніше ніж складено Акт.
ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» не надавала до складу тендерної пропозиції неактуальних документів за попередні періоди, починаючи з дати укладення Договору від 06.12.2021.
Отже, тендерна пропозиція містить належним чином оформлені документи, які підтверджують досвід надання послуг з вивезення та утилізації ламп розжарювання, а тому відхилення тендерної пропозиції з даної підстави є протиправним.
4. Однією з підстав для відхилення тендерної пропозиції Замовник зазначає те, що на його думку наданий у складі тендерної пропозиції Кошторис йому незрозумілий.
Однак, тендерна документація Замовника не містить жодних вимог до форми чи змісту Кошторису послуг, відтак, відхилення тендерної пропозиції з даної причини – є безпідставним.
5. Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» 16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Отже, у випадку, якщо учасником випадково не було додано усього комплекту документів на підтвердження права підпису директора ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» - Замовник зобов’язаний був надати можливість додати такі документи, шляхом розміщення відповідного повідомлення, у відповідності до вимог ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вище викладеного та керуючись ст.ст. 3, 5, 12, 17, 18, 22, 28, 29, 30 Закону України «Про публічні закупівлі» ,
ПРОСИМО:
1.Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Іскра-Транс-Логістик» до розгляду.
2. Скасувати рішення уповноваженої особи Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації, викладене в Протоколі № 4 від «20» лютого 2023, яким було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» до відкритих торгів з особливостями на закупівлю: 90513000-6 Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення, оголошення № UA-2023-02-08-015915-a, як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями та зобов’язати визначити переможцем закупівлі ТОВ «Іскра-Транс-Логісти», як учасника, який запропонував найнижчу ціну.
3. Призупинити процедуру закупівлі (№ UA-2023-02-08-015915-a ) на строк до прийняття рішення за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Іскра-Транс-Логістик».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на відхилення.pdf 21.02.2023 16:53
- Додат. відповідь від 23.02.2023.PDF 23.02.2023 15:10
Дата подачі:
21.02.2023 16:53
Вирішення:
Шановний Учасник!
Дякуємо вам за участь у закупівлі за ідентифікатором: UA-2023-02-08-015915-а «Послуги зі збирання, перевезення та утилізації ламп розжарювання».
Уповноваженою особою прийнято рішення, повторно надати роз’яснення щодо відхилення вашої пропозиції, як такої яка не відповідає умовам Тендерної документації і Закону України «Про публічні закупівлі» з особливостями (далі - Закон).
Учасником від 21.02.2023 № 41/11 була направлена скарга/вимога до Замовника, щодо неправомірного відхилення пропозиції. Однак, проаналізувавши відповідну інформацію, Уповноважена особа не знайшла підстав для перегляду свого Рішення від 20.02.2023 № 4
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Скасована
Неправомірне відхилення учасника
Номер:
858667f4bd9d4606a23e5d75ddd891ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-08-015915-a.b3
Назва:
Неправомірне відхилення учасника
Скарга:
Рішенням уповноваженої особи Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації (Протокол № 4 від «20» лютого 2023), надалі – Замовник, оприлюдненим в електронній системі публічних закупівель "ProZorro", було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» до відкритих торгів з особливостями на закупівлю: 90513000-6 Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення, оголошення № UA-2023-02-08-015915-a, як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями.
З таким рішенням погодитись не можна, виходячи з наступного.
Рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції винесене з надуманих причин, таке суперечить вимогам чинного законодавства та містить довільне трактування норм права.
Переслідуючи наперед поставлену перед собою мету відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Іскра-Транс-Логістик», Замовник послався на причини, які по своїй суті не мають відношення до спроможності учасника надати послуги та гарантії їх якості.
1. В опублікованій замовником тендерній документації міститься дискримінаційна вимога, яка не відповідає вимогам чинного законодавства і порушує законні права і інтереси учасників, створюючи тим самим перешкоди для вільної конкуренції. Зокрема замовник вніс до тендерної документації вимогу про те, що «Місце розвантаження / місце тимчасового зберігання /місце фактичної утилізації відходів (складське приміщення або виробничі потужності) Учасника мають знаходитись на підконтрольній (не тимчасово окупованій) Україні території Запорізької області для можливості організації процесу приймання/передачі відходів у присутності представників усіх сторін, контролю Замовником фактичного вивезення та утилізації відходів виключно на об’єктах з утилізації відходів та унеможливлення створення Учасником стихійних сміттєзвалищнадання листа довільної форми від Учасника (Постачальника) продукції, що Виробник продукції не знаходиться в стадії банкрутства або не відкрита ліквідаційна процедура на Виробника продукції.).»
Вважаємо, що дана вимога тендерної документації є незаконною і має бути вилучена з тендерної документації, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Критеріями оцінки є:
1) ціна; або
2) вартість життєвого циклу; або
3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі.
Таким чином законом не віднесено до критеріїв оцінки надання можливості представникам замовника контролювати порядок надання послуг за місцем розташування замовника.
З метою застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані з предметом закупівлі Замовник може вимагати надання відповідності учасника певним вимогам, чи наявності в учасника відповідних можливостей дотримуватись заходів охорони навколишнього середовища чи соціального захисту.
Натомість наявні в тендерній документації вимога щодо місця зберігання, утилізації на території Запорізької області – спрямована на протиправне надання переваги вузькому колу учасників, розташованих на підконтрольній Україні частині Запорізької області.
09.02.2023 ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» було подано відповідну вимогу щодо вилучення дискримінаційної умови. Дану вимогу Замовник відхилив.
Таким чином, заявлена вимога тендерної документації створює необґрунтовані обмеження участі у публічних закупівель, що спрямовані на створення умов для антиконкурентних дій.
2. ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» використовує для здійснення діяльності щодо переробки та утилізації ламп розжарювання виробничі приміщення та необхідне обладнання Львівського електролампового заводу «Іскра», у відповідності до укладеного Договору про співпрацю.
ПрАТ «Львівський електроламповий завод «Іскра» є єдиним національним виробником ламп розжарювання, відтак володіє необхідними виробничими потужностями не лише для виробництва , але й для переробки та утилізації ламп розжарювання.
Відхиляючи тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик», Замовник послався на Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», відповідно до ст. 50 якого необхідним є отримання відповідного дозволу ліквідатора чи уповноваженого органу з управління банкрутом для розпорядження майном банкрута.
Проте даний Закон втрати свою чинність з прийняттям Кодексу України з процедур банкрутства, а саме з 20.10.2019.
Отже, при провадженні справи про банкрутство ПрАТ «Львівський електроламповий завод «Іскра» застосовується Кодекс України з процедур банкрутства.
При цьому слід зауважити, що Кодекс України з процедур банкрутства не містить вимоги щодо отримання будь-яких дозволів для розпорядження майном банкрута. Адже передача в користування, в оренду майна спрямоване на покращення фінансового становища підприємства щодо якого відкрито провадження у справі про банкрутство, відтак застосовані судом арешти не перешкоджають у здійсненні даних господарських операцій.
3. Щодо зауважених Замовником розбіжностей у датах наданого Договору надання послуг від 06.12.2021, специфікації від 05.12.2022 та Акту здачі-приймання наданих послуг від 12.12.2022, що додані до тендерної пропозиції, вважаємо за необхідне пояснити наступне.
ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» надає послуги ТОВ «Резон Плюс» відповідно до укладеного Договору надання послуг, починаючи з дня укладення договору – з 06.12.2021.
До складу тендерної пропозиції додано також актуальну специфікацію від 05.12.2022, як додаток до зазначеного Договору надання послуг, а також Акт здачі-приймання наданих послуг від 12.12.2022. Очевидним є, що вказівка в даному Акті на те, що він складений на підставі Договору від 06.02.2023 – є помилкою, опечаткою. Адже Акт від 12.12.2022 не міг бути складений на підставі Договору від 06.02.2023, тобто значно пізніше ніж складено Акт.
ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» не надавала до складу тендерної пропозиції неактуальних документів за попередні періоди, починаючи з дати укладення Договору від 06.12.2021.
Отже, тендерна пропозиція містить належним чином оформлені документи, які підтверджують досвід надання послуг з вивезення та утилізації ламп розжарювання, а тому відхилення тендерної пропозиції з даної підстави є протиправним.
4. Однією з підстав для відхилення тендерної пропозиції Замовник зазначає те, що на його думку наданий у складі тендерної пропозиції Кошторис йому незрозумілий.
Однак, тендерна документація Замовника не містить жодних вимог до форми чи змісту Кошторису послуг, відтак, відхилення тендерної пропозиції з даної причини – є безпідставним.
5. Відповідно до ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» 16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Отже, у випадку, якщо учасником випадково не було додано усього комплекту документів на підтвердження права підпису директора ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» - Замовник зобов’язаний був надати можливість додати такі документи, шляхом розміщення відповідного повідомлення, у відповідності до вимог ч. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вище викладеного та керуючись ст.ст. 3, 5, 12, 17, 18, 22, 28, 29, 30 Закону України «Про публічні закупівлі» ,
ПРОСИМО:
1.Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Іскра-Транс-Логістик» до розгляду.
2. Скасувати рішення уповноваженої особи Департаменту захисту довкілля Запорізької обласної державної адміністрації, викладене в Протоколі № 4 від «20» лютого 2023, яким було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Іскра-Транс-Логістик» до відкритих торгів з особливостями на закупівлю: 90513000-6 Послуги з поводження із безпечними сміттям і відходами та їх утилізація/видалення, оголошення № UA-2023-02-08-015915-a, як таку, що не відповідає умовам Тендерної документації про проведення відкритих торгів з особливостями та зобов’язати визначити переможцем закупівлі ТОВ «Іскра-Транс-Логісти», як учасника, який запропонував найнижчу ціну.
3. Призупинити процедуру закупівлі (№ UA-2023-02-08-015915-a ) на строк до прийняття рішення за скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Іскра-Транс-Логістик».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на відхилення.pdf 21.02.2023 16:44
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
24.02.2023 15:59
Вимога
Відкликано скаржником
Перелік документів, які повинен надати Переможець для підтвердження відсутності підстав,визначених в ст. 17 Закону
Номер:
76f0ac3c2867451d8f71858c9058e8ad
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-08-015915-a.a2
Назва:
Перелік документів, які повинен надати Переможець для підтвердження відсутності підстав,визначених в ст. 17 Закону
Вимога:
Шановний Замовнику,
Згідно абзацу 3, пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Просимо внести зміни до ТД та викласти вимоги, щодо надання Переможцем документів для підтвердження відсутності підстав визначених в ст. 17 ЗУ “Про публічні закупівлі”, що зазначені у Додатку 7 до ТД, відповідно до абзацу 3, пункту 44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме, наступним чином:
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Замовник самостійно перевіряє інформацію, що міститься у відкритих реєстрах.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.02.2023 10:00
Опис причини скасування:
Для корегування тексту вимоги
Дата скасування:
11.02.2023 12:10
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні умови закупівлі
Номер:
6ec0b8ca1fcc43ff8c703a3c8005c02d
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-08-015915-a.a1
Назва:
Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Вважаємо вимоги в Додатку 4 до тендерної документації Технічні вимоги дискримінаційними, а саме : Місце розвантаження / місце тимчасового зберігання /місце фактичної утилізації відходів (складське приміщення або виробничі потужності) Учасника мають знаходитись на підконтрольній Україні території Запорізької області для можливості організації процесу приймання/передачі відходів у присутності представників усіх сторін, контролю Замовником фактичного вивезення та утилізації відходів виключно на об’єктах з утилізації відходів та унеможливлення створення Учасником стихійних сміттєзвалищ (Довідка з описом надана Учасником у довільній формі).
Оскільки це сильно обмежує можливість прийняття участі в Закупівлі Учасників, можуть подаватися Учасники лише з одної області.
Вимагаємо прибрати дані вимоги з Тендерної документації
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2023 12:23
Вирішення:
Шановний учасник, розглянувши вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Відходи побутових ламп розжарювання можуть бути передані для подальшої їх утилізації/видалення суб’єктам господарювання, які здійснюють статутну діяльність за відповідними класами та групами розділу 38 «Збирання, оброблення й видалення відходів; відновлення матеріалів» Національного класифікатора України ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності» (наказ Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457).
На підконтрольній Україні території Запорізької області таку діяльність здійснюють більш ніж 10 суб’єктів господарювання.
Крім того, така вимога обумовлена необхідністю здійснення контролю Замовником фактичного вивезення та утилізації відходів виключно на об’єктах з утилізації відходів та унеможливлення створення Учасником стихійних сміттєзвалищ. А також економії видатків та часу Замовника при транспортуванні його представників для забезпечення такого контролю.
Статус вимоги:
Відхилено