Матеріали для утримання доріг комунальної власності: фарба для дорожньої розмітки білого та червоного кольору
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Джерело фінансування - кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади. Під час подання тендерних пропозицій та створені даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого підпису (автентифікацію) (тобто обов’язково накладається КЕП на пропозицію в електронній системі закупівель). Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Торги не відбулися
6 140 160.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 61 401.60 UAH
Період оскарження:01.02.2023 09:58 - 08.02.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:8ec87954a83e4ff2a3f0f4c2e6888ddc
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "ВП "ПОЛІСАН", UA-EDR 32318370
Ідентифікатор запиту:UA-2023-02-01-002280-a.a2
Назва:СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
28.02.2023 р. №24
Найменування органу
оскарження:
ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ
АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
Код ЄДРПОУ 00032767
вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м.Київ-35, 03680
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХІМІЯ ПАРК»
Код ЄДРПОУ 38986599
вул. Центральна, 38А, смт. Клевань,
Рівненського району, 35312
тел. (0362) 62-35-14
E-mail: Roman@chemiapark.com
Замовник торгів: КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради
КодЄДРПОУ 03335445
вул. Ярослава Мудрого, 5, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29009, Україна
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-02-01-002280-a
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА
У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
01 лютого 2023 року КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради (далі – Замовник) в електронній системі закупівель «smarttender.biz» було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі - UA-2023-02-01-002280-a.
Предмет закупівлі: Код ДК 021:2015: 44811000-8 Фарби для дорожньої розмітки.
Замовником на порталі (https://smarttender.biz/) 16.02.2023 р. на площадці електронного майданчика опубліковано протокол яким вирішили відхилити пропозицію ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» у зв’язку з тим, що учасник процедури ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» не відповідає вимогам встановленим абзацом 1 підпункту 2 пункту 41 Особливостей (не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
З даними доводами не згідні та вважаємо їх незаконними та такими, що порушують всі принципи здійснення публічних закупівель згідно ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та максимальній економії, ефективності та прозорості.
Замовником у протоколі розгляду тендерних пропозицій UA-2023-02-01-002280-a зазначено, що підставою відхилення ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» стало наступне:
1. ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» у складі пропозиції надало:
- витяг з ТУ У 24.3-31299514-008:2007 (сторінки 14-21 файлу «4.Технічна специфікація.pdf»), який містить інформацію стосовно гарантійного терміну зберігання.
- етикетку на «Сигнакул акрилова фарба дорожньої розмітки червона» сторінка 45, файлу «4. Технічна специфікація.pdf»), яка містить інформацію стосовно гарантійного терміну зберігання.
- етикетку на «Сигнакул акрилова фарба дорожньої розмітки біла» сторінка 46, файлу «4. Технічна специфікація.pdf»), яка містить інформацію стосовно гарантійного терміну зберігання.
Разом з тим, наведені документи не містять інформації саме стосовно строку придатності. Враховуючи наведене, тендерна пропозиція ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника стосовно відхилення його тендерної пропозиції з огляду на наступне:
Учасник ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» надав у складі своєї пропозиції наступні документи:
- витяг з ТУ У 24.3-31299514-008:2007 (сторінки 14-21 файлу «4.Технічна специфікація.pdf»), який містить інформацію стосовно гарантійного терміну зберігання.
- етикетку на «Сигнакул акрилова фарба дорожньої розмітки червона» сторінка 45, файлу «4. Технічна специфікація.pdf»), яка містить інформацію стосовно гарантійного терміну зберігання.
- етикетку на «Сигнакул акрилова фарба дорожньої розмітки біла» сторінка 46, файлу «4. Технічна специфікація.pdf»), яка містить інформацію стосовно гарантійного терміну зберігання.
Учасник ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» підтвердив та надав інформацію, як того вимагав Замовник у своїй технічній специфікації за №1591 від 09.02.2023 р. та №1592 від 09.02.2023 р. сторінка 3, файлу «4. Технічна специфікація.pdf»), згідно якої зазначив, що строк придатності 12 місяців з дати випуску в оригінальній упаковці виробника при температурах від +5̊С до +30̊С.
Відповідно, Виробником зазначено на етикетці, в ТУ, та наданому підтвердженню відповідності технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі №1592 від 09.02.2023 р. в тому числі і гарантійний строк зберігання продукції відповідно, якого Виробник (виконавець) забезпечує належне застосування, використання продукції, товару протягом гарантійного строку зберігання, встановленого нормативно-правовими актами чи договором.
Товари, що надходять торгівлю (постачаються Виробниками), повинні мати здатність забезпечувати потреби споживачів упродовж певного проміжку часу. Для цього в законодавстві передбачаються відповідні строки (терміни), зокрема, гарантійні терміни, терміни придатності, терміни експлуатації. Однак законодавство встановлює дещо різні критерії визначення цих понять. Наприклад, у ЦК України застосовується поняття "гарантійний строк" (стаття 675), в Законі України "Про захист прав споживачів" – "гарантійний строк", "строк (термін) придатності" (стаття 7), в Законі України "Про безпечність та якість харчових продуктів" – "термін придатності" , “термін споживання”(стаття 1).
Відповідно до статті 7 Закону України "Про захист прав споживачів виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Українське законодавство передбачає обов'язковість додержання виробником законодавчо встановлених гарантійних термінів, хоча і не визначає кола відповідних товарів. Така обов'язковість встановлення гарантійного строку щодо певної категорії продукції сприяє більш ефективному захисту прав споживачів.
Для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до неї при продажу, і який вважається гарантійним строком. Дана норма закріплена у ст.7 Закону України «Про захист прав споживачів».
Крім цього, відповідно ч.2 ст. 677 Цивільного кодексу України зазначено та закріплено, що для продукції, споживчі властивості якої можуть з часом погіршуватися і становити небезпеку для життя, здоров'я, майна споживачів і навколишнього природного середовища, встановлюється строк придатності, який зазначається на етикетках, упаковці або в інших документах, що додаються до неї при продажу, і який вважається гарантійним строком.
На підставі вищезазначеного, виробником у сертифікатах якості, ТУ та на етикетці зазначається гарантійний термін зберігання – період часу, протягом якого виробник гарантує збереження всіх встановлених стандартами експлуатаційних показників і споживчих властивостей товару за умови дотримання споживачем правил зберігання.
Крім цього Закон України «Про захист прав споживачів» визначено, що гарантійний строк це - строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь-яка третя особа) бере на себе зобов'язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв'язку з введенням її в обіг.
Крім цього, Замовником незважаючи на тотожність даних термінів було відхилено пропозиції інших учасників, і акцептовано пропозицію лише Учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», у якого тендерна документація також не відповідає вимогам Замовника, і зважаючи що лише в ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» є на етикетці наявне позначення «СТРОК ПРИДАТНОСТІ», що явно свідчить про змову Учасника з Замовником щодо зазначення певних формальних умов у тендерній документації, які будуть лише у даного учасника, що дасть змогу для відхилення інших конкурентів, у яких даний термін буде звучати не строк придатності, а гарантійний термін зберігання, і поставити завищену вартість закупівлі. Крім, цього Важливо відмітити, що різниця між гарантійним строком зберігання і строком придатності полягає лише в тому, що якщо зі спливом гарантійного строку зберігання, продукція може не втратити своїх властивостей і може використовуватися в майбутньому впродовж невизначеного часу, то зі спливом терміну придатності продукції, як правило, втрачає свої властивості, що робить неможливим його використання за призначенням. Окрім того, при виявленні в товарі недоліків у період дії гарантійного строку зберігання можливе їх усунення шляхом зміни, однак, як правило, неможливе виправлення недоліків, які виявилися у товарах після спливу строку придатності. Важливо відмітити, що учасник ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» НІДЕ В СВОЇЙ ДОКУМЕНТАЦІЇ В ТОМУ ЧИСЛІ І НІ НА ЕТИКЕТЦІ НЕ ЗАЗНАЧАЄ ГАРАНТІЙНОГО СТРОКУ (ТЕРМІНУ) ЗБЕРІГАННЯ, ЯКИЙ Є КЛЮЧОВИМ, ОСКІЛЬКИ ТЕРМІНУ ПРИДАТНОСТІ ЗГІДНО ЗАКОНУ УКРАЇНИ МОЖЕ БУТИ БІЛЬШИМ НІЖ ТЕРМІН ЗБЕРІГАННЯ – У ТАКОМУ РАЗІ ЗАМОВНИК НЕ МАЄ ІНФОРМАЦІЇ, ЩОДО ТЕРМІНУ ГАРАНТІЙНОГО ЗБЕРІГАННЯ ТОВАРУ, ПРАВА НА ЙОГО ЗАМІНУ, ЯКИЙ МОЖЕ БУТИ МЕНШИМ ЗА ТЕРМІН ПРИДАТНОСТІ!
Учасником ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» В СВОЇЙ ПРОПОЗИЦІЇ ЗАВАНТАЖЕНО ПАСПОРТ ЯКОСТІ на товар «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг, червона, ТМ «Farbex» - 30 кг. партія №1, де у графі «ДАТА ВИГОТОВЛЕННЯ» вказується «01.2022 р.» (без вказанням дати чи місяця), згідно, якого виготовлена продукція відповідала показникам СОУ 42.1-37641918-116:2014 та терміном придатності – 12 місяців із дати виготовлення, що свідчить, що дана продукцію, на яку надані Учасником технічні паспорти і проводилися випробовування, поставлена бути не може, оскільки термін її придатності згідно наданих документів закінчився! А нова партія продукції, яка буде поставлена Учасником у 2023 році жодним чином Учасником не підтверджується долученими паспортами якості, що запропонований товар у 2023 році буде відповідати СОУ.
Крім цього, учасником не долучено до тендерної документації технічне підтвердження, що виготовлена продукція Учасником ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у 2023 р. відповідає фізико-хімічним показникам СОУ 42.1-37641918-116:2014 та виготовляється згідно СОУ.
Говорити про описку, чи помилку немає сенсу, оскільки це є технічне завдання, яке повинно відповідати та підтверджувати запропонований товар, крім цього, учасником надано другий паспорт якості на Фарбу для горизонтальної розмітки автомобільних доріг, біла TM «Farbex» - 30 кг. на номер партії №16 без вказанням дати виготовлення 09.2022 р. (Файл «4.2 Паспорти якості.pdf»), що жодним чином не може свідчити і бути опискою і підлягає дискваліфікації Учасника за невідповідність!
При оцінці пропозиції Скаржника ТОВ «ХІМІЯ ПАРК», Замовником були враховані найдрібніші недоліки тендерної пропозиції (які суттєво не впливають на її зміст) та враховані як такі, що є причиною для відхилення пропозиції ТОВ «ХІМІЯ ПАРК», а недоліки Учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» ЗАМОВНИКОМ ЗНЕВІЛЬОВАНІ, ОСКІЛЬКИ ІЗ ЗРОБЛЕНОГО АНАЛІЗУ скаржником ВБАЧАЄТЬСЯ ПРЯМА ЗМОВА МІЖ УЧАСНИКОМ ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» ТА ЗАМОВНИКОМ.
Хочемо звернути увагу комітет і на той, факт, що Учасником ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» зазначений строк придатності 12 місяців із дати виготовлення, що є аналогічним до запропонованого нами товару, який теж придатний до використання протягом 12 місяців з дати виробництва, і у разі виникнення будь-яких питань, щодо якості протягом цього терміну виробник зобов’язується провести заміну цього товару.
Тому говорити, що дане формулювання якимось чином покращує властивості товару, складає більший термін придатності, ніж гарантійний строк у даного Учасника ніж термін зберігання у поданій пропозиції ТОВ «ХІМІЯ ПАРК», яка є значно дешевшою і не уступає якості, а по певних характеристиках є якіснішими товаром.
Відповідно до пункту 13.2 Розділу 13 «Гарантії виробника» СОУ 42.1-37641918-116:2014 ЗАЗНАЧАЄТЬСЯ: «13.2. ГАРАНТІЙНИЙ СТРОК ЗБЕРІГАННЯ ФАРБ ДЛЯ ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ РОЗМІТКИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ ЗАЗНАЧЕНИЙ У ТЕХНІЧНИХ УМОВАХ НА КОНКРЕТНИЙ ВИД ФАРБИ, АЛЕ ПОВИНЕН СКЛАДАТИ НЕ МЕНШЕ 12 МІСЯЦІВ ВІД ДАТИ ВИГОТОВЛЕННЯ. ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ГАРАТІЙНОГО СТРОКУ ЗБЕРІГАННЯ ПРИДАТНІСТЬ ФАРБИ ДО ЗАСТОСУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ СПОЖИВАЧ ПІСЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ВИПРОБУВАНЬ ВІДПОВІДНО ДО РОЗДІЛУ 10 ЦЬОГО СТАНДАРТУ».
УЧАСНИК ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» ПІДТВЕРДИВ ГАРАНТІЙНИЙ СТРОК ЗБЕРІГАННЯ, ЯКИЙ Є НЕ МЕНШИЙ, НІЖ ТЕРМІН ПРИДАТНОСТІ ВИЗНАЧЕНИЙ СОУ 42.1-37641918-116:2014 У П. 13.2.
Разом з тим, Замовник закриває очі на наявні порушення Учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», шукає підстави для відхилення всіх інших учасників і приймає рішення акцептувати пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» та провести закупівлю товару саме у цього учасника по максимальній ціні серед інших учасників, незважаючи на те, що на сьогоднішній день в Україні йде війна, і закупівлю потрібно здійснювати за принципами максимальної економії, а Замовник умисно проводить закупівлю по завищених цінах, хоча у даного Замовника є підстави для дискваліфікації ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» та проведення повторних торгів з метою застосування принципу максимальної економії, ефективності та пропорційність, недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
У такому разі, кожен Замовник може зловживати правами і щоразу вимагати від Учасників надання будь-якого формулювання у документі, що жодного відношення до предмету закупівлі не має і не впливає на якість товару та його поставки.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з положенням ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників при розгляді їх пропозицій.
Ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено:
За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або не оприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Тому, в даних діях Замовника, мають місце нерівний підхід до оцінки пропозицій учасників, дискримінація учасників, необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, що є порушенням основних принципів здійснення публічних закупівель та законодавства в цілому.
На підставі вищевикладеного та у відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» просить:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2023-02-01-002280-a;
3. Зобов’язати Замовника дискваліфікувати тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»;
4. Зобов’язати Замовника відмінити рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» та акцептувати пропозицію останнього.
5. У разі наявності законних підстав для дискваліфікації усіх учасників тендерної процедури зобов’язати Замовника відмінити дану закупівлю, як таку, що не відбулася.
Додатки:
1.Роздруківка паспорту якості «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг, біла ТМ «Farbex» - 30 кг.;
2.Роздруківка паспорту якості «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг, червона ТМ «Farbex» - 30 кг.;
3. Роздруківка етикетки Farbex.
Директор
ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» Н.П. Бречко