• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з вивезення твердих побутових відходів

Завершена

2 819 727.54 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 098.64 UAH
Період оскарження: 24.01.2023 16:58 - 19.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено

щодо дискримінаційних вимог до учасників

Номер: c0c0cc5b049c4042b9d71b3f252a7361
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-24-017036-a.c3
Назва: щодо дискримінаційних вимог до учасників
Вимога:
За редакцією тендерної документації, а саме: в Додатку 1 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ЗАМОВНИКОМ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ВСТАНОВЛЕНИМ СТ.16 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ»» в п.3 передбачається вимога: «Документи, що підтверджують наявність у учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору: «Під аналогічним договором слід розуміти договори з бюджетними установами, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (інформаційно-телекомунікаційна система "PROZORRO") (загальна вартість наданих послуг за аналогічним(и) договором/договорами має складати не менше, ніж 50% очікуваної вартості закупівлі)».Відповідно до принципів здійснення публічних закупівель (ст. 5 Закону № 922), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Приписи п. 4 ст. 22 Закону № 922, де сказано, що тендерна документація (далі — ТД) не повинна містити вимог: 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.Тож, вимагаючи підтвердити, наявність у учасника досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору де під аналогічним договором слід розуміти договори з бюджетними установами, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (інформаційно-телекомунікаційна система "PROZORRO"), а також що (загальна вартість наданих послуг за аналогічним(и) договором/договорами має складати не менше, ніж 50% очікуваної вартості закупівлі)», замовник встановив дискримінаційні вимоги. Неправомірно вимагати від учасників підтвердити щодо наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору де під аналогічним договором слід розуміти договори з бюджетними установами, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (інформаційно-телекомунікаційна система "PROZORRO"), а також що (загальна вартість наданих послуг за аналогічним(и) договором/договорами має складати не менше, ніж 50% очікуваної вартості закупівлі)». Такі вимоги суттєво обмежують коло учасників. Їх встановлення зменшує ефективність закупівлі та несе ризик затягування термінів проведення закупівель за рахунок оскарження. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати договори з бюджетними установами, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (інформаційно-телекомунікаційна система "PROZORRO"), а також що (загальна вартість наданих послуг за аналогічним(и) договором/договорами має складати не менше, ніж 50% очікуваної вартості закупівлі)». що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, і до Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Отже, встановлена вимога Замовником є надмірною та такою, що передбачається як Дискримінаційна вимога, а також заплутує учасників та не відповідає вимогам діючого законодавства в тому числі, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Вимагаємо змінити вимоги щодо аналогічних договорів лише з бюджетними установами, що оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу (інформаційно-телекомунікаційна система "PROZORRO"), а також що (загальна вартість наданих послуг за аналогічним(и) договором/договорами має складати не менше, ніж 50% очікуваної вартості закупівлі)».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовником прийнято рішення про відхилення вимоги, як такої, що не відповідає дійсності, є безпідставною та неаргументованою. Детальне роз'яснення викладено у файлі Протокол -Відповідь на вимогу Вивезення ТПВ 20.02.2023.pdf
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

ВИМОГА ЩОДО ПОВНОГО ВИКОНАННЯ ЗАМОВНИКОМ РІШЕННЯ АМКУ

Номер: 421c87d1e0554c619221ae32df707923
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-24-017036-a.b2
Назва: ВИМОГА ЩОДО ПОВНОГО ВИКОНАННЯ ЗАМОВНИКОМ РІШЕННЯ АМКУ
Вимога:
ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ рішенням № 1463-р/пк-пз від 08.02.2023 ВСТАНОВИЛА: У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Додаток 3 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі. Відповідно до додатку 3 Документації зазначено, зокрема: ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ: 15. На підтвердження відповідності вимогам до учасника, в складі пропозиції, учасник повинен надати свідоцтво внутрішнього аудитора, що підтверджує проходження навчання за програмою "Внутрішній аудит системи управління (ISO 19011). Практичні аспекти", яке має бути видано на працівника Учасника, та про що має бути вказано в свідоцтві. Відповідно до пункту 4.1 розділу І Документації назва предмета закупівлі ПОСЛУГИ З ВИВЕЗЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 905100005 - Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям. Враховуючи викладене, предметом закупівлі є послуги. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Враховуючи викладене, наведені вище вимоги Документації [в частині надання свідоцтва внутрішнього аудитора, що підтверджує проходження навчання за програмою "Внутрішній аудит системи управління (ISO 19011). Практичні аспекти", яке має бути видано на працівника Учасника, та про що має бути вказано в свідоцтві] не стосуються предмета закупівлі, що не дає можливості учасникам належним чином сформувати свої тендерні пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Крім того, за таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати свідоцтво внутрішнього аудитора, що підтверджує проходження навчання за програмою "Внутрішній аудит системи управління (ISO 19011). Практичні аспекти", яке має бути видано на працівника учасника, та про що має бути вказано в свідоцтві, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. АЛЕ ЗАМОВНИК ЗНЕХТУВАВ ВИМОГОЮ РІШЕННЯ АМКУ № 1463-р/пк-пз від 08.02.2023, та не зробив зміни в тендерній документації в редакції ЗАТВЕРДЖЕНОЇ Протоколом № 17/02/23-03ВТ від «17» лютого 2023 року Уповноваженої особи Оксана ДЕМ'ЯНЕНКО.. Вимагаємо зробити зміни в тендерній документації в редакції ЗАТВЕРДЖЕНОЇ Протоколом № 17/02/23-03ВТ від «17» лютого 2023 року у відповідності до вимог РІШЕННЯ АМКУ № 1463-р/пк-пз від 08.02.2023.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Вимога задоволена Замовником
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні та надмірні вимоги передбачені в редакції тендерної документації Замовника

Номер: a809f99d71b041e19a3cd7d0763eefc9
Ідентифікатор запиту: UA-2023-01-24-017036-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні та надмірні вимоги передбачені в редакції тендерної документації Замовника
Скарга:
дискримінаційні та надмірні вимоги в редакції тендерної документації Замовника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.02.2023 11:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.01.2023 15:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.02.2023 15:49
Дата виконання рішення Замовником: 17.02.2023 10:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 1463-р/пк-пз від 08.02.2023 року Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ЕКО-ЛІДЕР", Наталья Радченко +380482349808 eko-lider@ukr.net