50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання
(Послуги з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів)
Закупівля відбувається відповідно до Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
Відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону (пункт 35 Особливостей (викладено в новій редакції, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»)).
Завершена
687 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 435.00 UAH
Період оскарження:20.01.2023 14:04 - 27.01.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги в тендерній документації, що призводять до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:f563f9a7843a4ba18fe08b51dd6f31a9
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-01-20-009827-a.a1
Назва:Дискримінаційні вимоги в тендерній документації, що призводять до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі" (далі Закон), відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Разом з тим, зазначені Замовником в Тендерній документації кваліфікаційні критерії, є дискримінаційними щодо потенційних учасників процедур публічних закупівель та, на нашу думку, мають негативний вплив на конкуренцію при здійсненні процедур закупівель, та такими, що порушують вимоги частини четвертої статті 22, статті 29 Закону і принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, призводять до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції при здійсненні процедур закупівель.
Публічні закупівлі згідно із п.4 статті 5 Закону здійснюються за таким принципом:
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
Детально проаналізувавши тендерну документацію, ми, як потенційні Учасники, не можемо взяти участь в закупівлі з причини встановлення Замовником дискримінаційних вимог, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
Так, Додатком № 1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» та Додатком №2 «Технічні вимоги» до учасника процедури встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників:
• «1.1. Довідка у довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (забезпеченість приміщеннями, організаційною та комп’ютерною технікою, засобами зв’язку тощо) необхідними для надання послуг у межах 25 км від адреси Замовника»
• «Технічне обслуговування та ремонт транспортних засобів Замовника необхідно здійснювати на власній станції технічного обслуговування (далі – СТО), яка має зручні під’їзди та знаходиться на відстані в межах 25 кілометрів від місцезнаходження Замовника (смт Машівка, вул.Незалежності, 111)»
Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Просимо вилучити зазначену дискримінаційну вимогу з тендерної документації, як таку, що порушує статею 5 Закону України « Про Публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:23.01.2023 15:21
Вирішення:Відповідно до п.28 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з урахуванням цих особливостей.Серед принципів здійснення публічних закупівель, визнаних частиною 1 статті 5 Закону, замовник повинен здійснювати закупівлі, зокрема з урахуванням максимальної економії, ефективномаксимальна економія, ефективність та пропорційністьі та пропорційності.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне.Частини 3 ст. 22 Закону передбачає, що в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону, а також, відповідно до п.6 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація повинна містити місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.З огляду на викладене, встановивши вимогу до місця надання послуг: не більше 25 кілометрів від місцезнаходження Замовника, Замовник виконав вимоги Закону.Крім того, вимога щодо відстані СТО учасника повинна розміщуватись на відстані не більше 25 кілометрів від місцезнаходження Замовника, є необхідною умовою для зменшення витрат часу на доставку транспортного засобу до СТО та повернення з технічного обслуговування/ремонту; - економії паливо-мастильних матеріалів; - полегшення буксирування транспортного засобу, в тому числі при транспортуванні лафетом.Дана умова була зважено та об’єктивно визначена з урахуванням фактичного складу пропозицій суб’єктів господарювання на даному ринку та у визначеному округу.З урахуванням вище викладеного, зазначена вимога обумовлена виключно з метою заощадження коштів в ході здійснення даної закупівлі, в результаті чого - економії коштів на утримання Замовника у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» згідно яких закупівлі здійснюються за принципами: максимальної економії та ефективності.Якщо для закупівлі послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців (абз.2 ч.3 ст.16 Закону). У зв’язку з тим, що умовами документації не визначалось спеціальних умов, які обмежують право учасника здійснювати господарську діяльність разом із іншими суб’єктами підприємницької діяльності, або використовувати спроможності інших суб’єктів господарювання, такі учасники можуть надавати пропозиції, які в подальшому (при виконанні договору) будуть досягати своєї мети з найбільш економічним результатом, який передбачався при розрахунку вартості послуги в ході надання тендерної пропозиції. При цьому, у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону.
З урахуванням вище викладеного та за відсутності об’ктивних доказів того, що права учасника було порушено вимогами, які встановлені умовами закупівлі, у замовника немає підстав задовольняти дану вимогу через внесення змін до умовданої закупівлі.