-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
СТВОРЕННЯ СУЧАСНОГО РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ КНП «КДЦ ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА»
Завершена
5 091 890.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 50 918.90 UAH
мін. крок: 1% або 50 918.90 UAH
Період оскарження:
11.11.2022 14:00 - 20.11.2022 00:00
Вимога
Відхилено
Лист про ознайомлення з об'єктом
Номер:
b2bc5194062e49b1a898839792b81558
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-11-008225-a.c2
Назва:
Лист про ознайомлення з об'єктом
Вимога:
Підпунктом 4.7. пункту 4 Додатку 1 до ТД передбачено, що Учасник повинен обов’язково ознайомитися з об’єктом до моменту подання тендерної пропозиції, на підтвердження Учасник надає завірений Замовником лист, про те, що Учасник наочно ознайомлений з об’єктом.
Вважаємо, що така вимога є незаконною та дискримінуючою з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримувати лист за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання листа огляду об'єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не підписати наведений вище лист, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до всіх суб'єктів господарювання. Звертаємо увагу, що огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням листа з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги, щодо надання учасником листа з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати лист з результатами обстеження об’єкта, завірений підписом уповноваженої особи Замовника, при цьому, з підстав, незалежних від учасників, Замовником може бути не наданий зазначений лист, що в подальшому може стати підставою для відхилення таких суб’єктів господарювання, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині – видалити вимогу про огляд місця виконання робіт та надання листа про ознайомлення. Аналогічної правової позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, у своєму рішенні від 13.10.2020 року за №19223-р/пк-пз.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.11.2022 20:30
Вирішення:
Доброго дня! На думку Замовника візуальне обстеження об’єкту допоможе реально оцінити Учасниками об’єми робіт та дозволить Замовнику попередньо запобігти виникненню ризиків в частині ініціювання Учасником під час виконання основного договору необхідності укладання договору на додатковий об’єм робіт. Замовник не погоджується, що дана вимога дискримінаційна, навіть навпаки, огляд об’єкту перед подачею пропозиції допоможе реально оцінити вартість замовлення і Ваші можливості під час аукціону.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Посвідчення інженера-проектувальника
Номер:
585db749956247c7a3db048e7853a962
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-11-008225-a.a1
Назва:
Посвідчення інженера-проектувальника
Вимога:
Підпунктом 2.2. пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що учасники у складі тендерних пропозицій повинні надати, зокрема, підтвердження наявності у штаті інженера-проектувальника (інженера-кошторисника), на підтвердження чого необхідно надати скан-копії оригіналів кваліфікаційного сертифікату та посвідчення інженера-проектувальника.
Поясніть, будь ласка, про яке посвідчення інженера-проектувальника йде мова?
Постановою КМУ від 23 травня 2011 р. № 554 затверджено Порядок проведення професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (надалі – Порядок).
Пунктом 2 Порядку встановлено, що виконавці окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури (далі - виконавці), - архітектор, інженер-проектувальник, інженер технічного нагляду та експерт, які здобули вищу освіту за напрямом професійної атестації відповідно до кваліфікаційних вимог та мають стаж роботи за фахом не менш як три роки;
кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 41, ст. 1668);
професійна атестація - процедура, під час проведення якої підтверджується професійна спеціалізація, рівень кваліфікації і знань виконавця.
Пунктом 3 Порядку передбачено, що Професійна атестація проводиться Мінрегіоном та/або саморегулівною організацією у сфері архітектурної діяльності, якій відповідно до Закону України “Про архітектурну діяльність” делеговано повноваження щодо проведення професійної атестації за відповідним напрямом (далі - саморегулівна організація), на підставі кваліфікаційних характеристик професій працівників або відповідних професійних стандартів, а абзацом 3 пункту 4 зазначеного Порядку, в свою чергу передбачено, що Професійна атестація проводиться незалежно від членства виконавця в саморегулівній організації.
Пунктом 10 Порядку передбачено, що за результатами складення виконавцем іспиту Мінрегіоном або саморегулівною організацією приймається рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката або про відмову в його видачі; видача кваліфікаційного сертифіката здійснюється на підставі прийнятого рішення про видачу кваліфікаційного сертифіката шляхом внесення запису до Реєстру будівельної діяльності - складова електронної системи.
Пунктом 16 Порядку встановлено, що виконавець має особисту печатку із зазначенням, зокрема, прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) виконавця та номера кваліфікаційного сертифіката та ін.
ТОБТО, Порядок містить виключний перелік документів, якими підвтерджується кваліфікація інженерів-проектувальник і про жодне ПОСВІДЧЕННЯ інженера-проектувальника мова не йде.
Єдиним логічним поясненням вимоги щодо надання посвідчення інженера-проектувальника є відсилланя до ВГО “Гільдія проектувальників у будівництві” (далі – Гільдія), які мають повноваження на проведення професійної атестації. В той же час, Гільдія має у підпорядкуванні Саморегулівну організацію у сфері архітектурної діяльності ВГО “Гільдія проектувальників у будівництві” (далі – Організація).
Членство у даній організації є добровільним після сплати членських внесків, про що видається посвідчення та щорічно вноситься інформація про продовження такого членства.
ОТЖЕ, прошу надати пояснення з посиланням на чинне законодавство, про яке саме посвідчення інженера-проектувальника йдеться у ТД. В разі відсутності законодавчого обгрунтування – видалити таку вимогу з ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.11.2022 20:22
Вирішення:
Вимога щодо надання посвідчення інженера - проектувальника буде видалена шляхом внесення змін до тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено