• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Муфти для ізольованих кабелів

Торги відмінено

36 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 04.09.2017 18:33 - 12.11.2017 00:00
Скарга
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерної документації, порушення частини 4 ст.36, частини 3 ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: c84f25cacadb422181e4c708ee0da6c7
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-04-000608-c.c2
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації, порушення частини 4 ст.36, частини 3 ст.5 Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Замовник: Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ» (ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ») (код ЄДРПОУ: 35858132, зареєстроване за адресою: 61037, Харківська обл., місто Харків, вулиця Плеханівська, будинок 117) СКАРГА 04 вересня 2017 року ПАТ «Одесаобленерго» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару «Муфти для ізольованих кабелів» за кодом ДК 021:2015: 31340000-1 — Приладдя до ізольованих кабелів очікуваною вартістю 32 000 000,00 гривень, 20 вересня 2017 року очікувану вартість закупівлі збільшено до 36 500 000 гривень. Номер закупівлі у ЦБД - UA-2017-09-04-000608-c. У зазначеній процедурі Замовником було допущено такі порушення чинного законодавства України. І. Порушення Замовником вимоги частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (встановлення дискримінаційних вимог до учасників). 19 жовтня 2017 року Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було прийнято рішення № 7381, яким зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - Приладдя до ізольованих кабелів; ДК 021:2015: 31340000-1 - Приладдя до ізольованих кабелів, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-09-04-000608-c, з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення, зокрема - невстановлення строку поставки товарів. 07 листопада 2017 року Замовником було внесено та оприлюднено зміни до тендерної документації. Зокрема, відповідно до оприлюдненого супровідного листа Замовника від 07.11.2017 року № 44/08-233, пункт 4 на сторінці 12 тендерної документації було викладено в такій редакції: «Термін поставки товару становить 7 робочих днів з моменту надходження заявки від Замовника, що надсилаються на електронну адресу відповідальної особи Постачальника». Також п. 4.1 додатку № 5 до тендерної документації було викладено в такій редакції: «Термін поставки кожної партії товару – 7 робочих днів з моменту отримання замовлення Постачальником. У разі необхідності подовження терміну він визначається сторонами додатково та фіксується в замовленні». Вважаємо, що умова щодо терміну поставки товару протягом 7 робочих днів з моменту надходження заявки від Замовника є дискримінаційною та не відповідає вимогам чинного законодавства України, виходячи з наступного. По-перше, зазначена вимога обмежує коло потенційних учасників закупівлі лише тими, які мають продукцію, що складає предмет закупівлі, у своєму законному володінні на території України у термін 7 робочих днів після укладення договору про закупівлю, та позбавляє можливості взяти участь у закупівлі інших учасників. На території України на момент оголошення закупівлі не існує виробників товару «муфти кабельні» (муфти для ізольованих кабелів), зокрема, таких найменувань: 1) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x120-240; 2) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x240-400; 3) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x25-70; 4) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x70-150; 5) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12C/1XI; 6) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12C/1XO; 7) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12D/1XI; 8) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12D/1XO; 9) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12E/1XI-L16; 10) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12E/1XO-L16; 11) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XI-L20A; 12) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XI-L20B; 13) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XO-L20A; 14) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XO-L20B; 15) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ 12/1x150-240; 16) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ 12/1x35-50; 17) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ 12/1x70-120; 18) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА GUSJ-42/120-240-3HL; 19) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-42/1x120-240; 20) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLТ-42Е/1x1-L16; 21) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ-42/1X120-240-3HL. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ» (ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ») (далі – Суб’єкт оскарження) є постачальником товару «Муфти для ізольованих кабелів» («муфти кабельні») на території України, що підтверджується копіями укладених договорів поставки з іншими замовниками, що додаються до цієї скарги: копія договору поставки муфт для ізольованих кабелів № 107 від 02 лютого 2015 року, копія договору поставки кабельних муфт № 20/2016/2192 від 01 серпня 2016 року, копія договору поставки електротехнічних товарів № Х-27071 від 27 липня 2015 року, копія договору поставки електротехнічних товарів № Т-10014 від 10 січня 2011 року. З метою задоволення потреб замовників у придбанні товарів, які не виробляються в Україні, учасники закупівель зазначених товарів укладають договори про придбання таких товарів в іноземних виробників. У своїй господарській діяльності Суб’єкт оскарження співпрацює з виробником товарів «Муфти для ізольованих кабелів» («муфти кабельні») Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина). Офіційним дистриб’ютором Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина) в Україні є ТОВ «Вольта-А», що підтверджується скан-копією дилерського свідоцтва ТОВ «Вольта-А» від Tyco Electronics Raychem GmbH, що додається до цієї скарги. Суб’єкт оскарження придбаває товар, що є предметом закупівлі, в офіційного дистриб’ютора ТОВ «Вольта-А», що підтверджується скан-копією договору поставки електротехнічних товарів № 2836/4 від 20 січня 2015 року між ТОВ «ТД Термофіт» та ТОВ "Вольта-А", що додається до цієї скарги. Відповідно до листа ТОВ «Вольта-А» № 2001-4/17 від 20 січня 2017 року, ТОВ «Вольта-А» довіряє ТОВ «ТД Термофіт» подавати тендерні пропозиції для участі в торгах та в подальшому підписувати від свого імені договори на поставку продукції виробництва Tyco Electronics Raychem GmbH (Німеччина). Також ТОВ «Вольта-А» даним листом гарантує оригінальність запропонованої продукції виробництва Tyco Electronics Raychem GmbH (Німеччина). Скан-копія листа ТОВ "Вольта-А" № 2001-4/17 від 20 січня 2017 року додається до цієї скарги. Щодо строків поставки товару «муфти кабельні» виробництва Тайко Електронікс Райхем ГмбХ необхідно зазначити таке. Відповідно до листа Офіційного дистриб’ютора Тайко Електронікс Райхем ГмбХ в Україні (ТОВ «Вольта-А») від 22 вересня 2017 року, стандартний строк поставки товару «муфти для ізольованих кабелів» найменувань GUSJ-42/120-240-3HL, TRAJ-42/1x120-240-3HL, TRAJ-12/1x35-50, POLT-42E/1XI-L16, POLT-12F/1XI-L20A, POLT-12F/1XO-L20A, POLT-12F/1XO-L20B становить до 8 (восьми) тижнів. Скан-копія листа ТОВ «Вольта-А» від 22 вересня 2017 року додається до цієї скарги. Також відповідно до рахунку на оплату замовлення № 3498 від 21 вересня 2017 року, виданого ТОВ «Вольта-А» Суб’єкту оскарження, строк поставки товару «Муфти для ізольованих кабелів» складає 6 (шість) тижнів для таких найменувань товару: Муфта з’єднувальна 35 кВ GUSJ-42/120-240-3HL; POLT-12F/1XI-L20A Муфта кінцева 10кВ з болтовими наконечниками /500-630/мм2 (комплект - 3 фази); POLT-12F/1XO-L20A Муфта кінцева 10кВ (комплект - 3 фази); POLT-12F/1XO-L20B Муфта кінцева 10кВ з болтовими наконечниками 800мм2 (комплект -3 фази); POLT-42E/1XI-L16 Муфта кінцева 35кВ з болтовими наконечниками /150-240/мм2 (комплект - 3 фази); TRAJ-12/1x 35-50 Муфта перехідна 10 кВ; TRAJ-42/1x120-240-3HL Муфта перехідна 35кВ. Скан-копія рахунку на оплату замовлення № 3498 від 21 вересня 2017 року, виданого Товариством з обмеженою відповідальністю «Вольта-А» Суб’єкту оскарження, додається. Просимо звернути увагу на той факт, що строк поставки товару вказаних вище найменувань 6-8 тижнів притаманний не лише діловій практиці Суб’єкта оскарження, але й діловій практиці інших суб’єктів, що співпрацюють із виробником Тайко Електронікс Райхем ГмбХ. Зокрема, одним із офіційних дистриб’юторів виробника Тайко Електронікс Райхем ГмбХ в Україні є ДП «ТЕХКОМПЛЕКТ-КИЇВ». Відповідно до листа ДП «ТЕХКОМПЛЕКТ-КИЇВ» від 10.11.2017 року, термін поставки муфт EPKT 36D1MI-CEE01, GUSJ42/70-120-3HL складає 50 днів після оплати (копія листа додається). Згідно з листом Тайко Електронікс Райхем ГмбХ від 13 січня 2014 року, ТОВ НВФ «Укртехелектро ЛТД» є офіційним дистриб’ютором виробника Тайко Електронікс Райхем ГмбХ в Україні (копія листа додається). Відповідно до рахунку на оплату № 990 від 09 листопада 2017 року, виданого ТОВ НВФ "Укртехелектро, ЛТД", строк поставки товару "муфта перехідна TRAJ-42/1х120-240-3HL" складає 8 (вісім) тижнів (копія рахунку додається). Також строки поставки більші, ніж 7 робочих днів, притаманні діловій практиці суб’єктів господарювання на території України, які співпрацюють із іншими виробниками товарів зазначених вище найменувань. Відповідно до листа генерального директора ТОВ "ТЕРМОФІТ" (Санкт-Петербург, Російська Федерація) від 10.11.2017 року, мінімальний строк виготовлення наступних товарних позицій кабельних муфт складає не менше 10 робочих днів: 35ПСТп-9 (150/240), 35СТп-9 (150/240), 35КВТп-8 (70/120), 35КВТп-9 (150/240), 35СТПП-9 (3-150/240) (копія листа додається). Для здійснення поставки необхідно враховувати не лише строки виготовлення, але й строки здійснення вантажного транспортного сполучення, які збільшують загальний мінімальний строк поставки товару. Таким чином, встановлення Замовником терміну поставки для товару «муфти для ізольованих кабелів» (муфти кабельні) 7 робочих днів з моменту надходження заявки від Замовника унеможливлює участь у процедурі закупівлі тих постачальників, які співпрацюють із виробником Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина), у тому числі – унеможливлює участь у процедурі закупівлі Суб’єкта оскарження, а також унеможливлює участь у процедурі закупівлі інших виробників, постачальників та їх представників: офіційних дистрибюторів Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина) ТОВ «Вольта-А», ТОВ НВФ «Укртехелектро ЛТД», ДП «ТЕХКОМПЛЕКТ-КИЇВ»; виробника ТОВ "ТЕРМОФІТ" (Санкт-Петербург, Російська Федерація) та суб’єктів господарювання, які співпрацюють із ним. При цьому Замовником встановлено сувору відповідальність за порушення строків поставки товару. Зокрема, відповідно до пункту 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації: «постачальник за порушення строків поставки товару зобов’язаний оплатити Замовнику штраф у розмірі 10% від договірної ціни товару при простроченні на чотири тижні і 30% від договірної ціни товару при простроченні на шість тижнів». Ураховуючи очікувану вартість закупівлі, штрафні санкції, що їх передбачає Замовник за порушення строків поставки товару, складають від 3 650 000 гривень до 10950000 гривень. Згідно з пунктом 7.3 проекту договору про закупівлю при порушенні строків поставки товару Постачальник сплачує Покупцю пеню в розмірі 0,1 відсотка від вартості товару (продукції), з якої допущено прострочення поставки за кожний день прострочення, а за прострочення понад чотири тижні додатково стягується штраф у розмірі 10 відсотків від договірної ціни товару та 30 відсотків від договірної ціни товару при простроченні на шість тижнів. Ураховуючи очікувану вартість закупівлі 36 500 000 гривень, за прострочення до чотирьох тижнів постачальник понесе відповідальність у сумі: 28 днів х 0,1% х вартість простроченої поставки = до 1 022 000 гривень. Також відповідно до пункту 7.8 проекту договору про закупівлю, у разі недодержання Постачальником строків встановлених для постачання товару Постачальник втрачає право на збільшення ціні на закупівлю товару при коливанні ціни такого товару на ринку або зміни курсу іноземної валюти. Виходячи з наведеного, участь у процедурі закупівлі може прийняти учасник, який на момент проведення вказаної процедури та укладення договору про закупівлю вже має у законному володінні готову продукцію на території України і має можливість поставити її в будь-який момент. Інші учасники позбавлені такої можливості, оскільки укладення ними договору та подальше неминуче прострочення поставки призведе до значних збитків та втрати права на збільшення ціни при коливанні ціни або зміни курсу іноземної валюти. Відповідно до пункту 5 Тендерної документації вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь постачальників на рівних умовах, внаслідок чого Замовником порушено принцип недискримінації учасників. Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Відповідно до частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Усупереч зазначеним вимогам Закону, вимога Замовника щодо поставки товару протягом 7 робочих днів – встановлює необґрунтовані часові та, як наслідок, територіальні обмеження кола учасників, які можуть брати участь у процедурі закупівлі, порушує принцип недискримінації учасників. Таким чином, оскаржувана вимога підлягає виключенню з тендерної документації. ІІ. Встановлення Замовником у тендерній документації умов, які суперечать положенням частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» (встановлення умови про можливу зміну предмету закупівлі). 07 листопада 2017 року Замовником було внесено та оприлюднено зміни до тендерної документації. Зокрема, відповідно до оприлюдненого супровідного листа Замовника від 07.11.2017 року № 44/08-233, пункт 4.3 сторінки 6 Тендерної документації викладено в наступній редакції: «Кількість товару в Тендерній документації заявлена Замовником до закупівлі може змінюватись за рахунок інших позицій в залежності від потреб підприємства, але в рамках суми Договору, що буде підписаний з переможцем торгів». Вважаємо, що зазначене положення тендерної документації суперечить положенням частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», виходячи з наступного. Відповідно до частин 2-4 статті 180 Господарського кодексу України, господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості. Таким чином, умова про предмет договору є істотною та включає в себе як найменування, так і номенклатуру, асортимент, кількість продукції. Отже, встановлена у тендерній документації номенклатура, асортимент та кількість товару є складовою частиною істотної умови договору «предмет». Відповідно до частини 1 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Згідно з частиною 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. Отже, умови договору про закупівлю повинні відповідати змісту тендерної пропозиції (пропозиція подається щодо визначеного в тендерній документації предмету закупівлі, отже, зміна складу предмету закупівлі у процесі виконання договору є відхиленням від умов акцептованої тендерної пропозиції). Відповідно до Роз'яснення Мінекономрозвитку від 27 жовтня 2016 року № 3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю», сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю у випадку покращення якості предмета закупівлі за умови, що така зміна не призведе до зміни предмета закупівлі та відповідає тендерній документації в частині встановлення вимог та функціональних характеристик до предмета закупівлі і є покращенням його якості. Разом з тим таке рішення приймається замовником самостійно з дотриманням законодавства та має бути обґрунтованим і документально підтвердженим. Таким чином, зміна істотних умов договору за відсутності підстав, передбачених статтею 36 Закону, у тому числі зміна предмету закупівлі – заборонена законодавством, що розтлумачено у відповідних роз’ясненнях. У разі збільшення обсягу придбання певної товарної позиції у порівнянні із обсягом, зазначеним у тендерній документації, навіть якщо таке збільшення відбуватиметься за рахунок інших товарних позицій - частина товару, придбана понад кількість, зазначену у тендерній документації щодо конкретної товарної позиції, фактично буде придбана поза межами умов тендерної документації цієї закупівлі. Відповідно до частини 7 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Оскаржуваною умовою тендерної документації порушується принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, оскільки замовник встановлює для себе право змінювати склад предмету закупівлі на власний розсуд у межах акцептованої цінової пропозиції. Потенційні та дійсні учасники, у тому числі Суб’єкт оскарження, не володіють повною та достовірною інформацією щодо кількості одиниць товару кожної з 72 товарних позицій, поставку якого їм доведеться здійснювати у разі укладення договору про закупівлю. Однією з можливих форм реалізації оскаржуваної умови є наступна: фактично Замовник залишає за собою право обрати з 72 товарних позицій одну товарну позицію (або будь-яке інше число товарних позицій) та зробити замовлення на поставку такої товарної позиції в обсязі, що відповідає всій вартості укладеного договору (до 36 500 000 гривень). Аби мати спроможність виконати такі умови договору, учасник повинен мати в наявності товар кожної з 72 товарних позицій на загальну вартість 36500000 гривень кожна, оскільки потреби замовника в тендерній документації визначено приблизно, і заздалегідь невідомо, в якій конфігурації Замовник обере товарні позиції та в якій кількості. Таким чином, потенційні та дійсні учасники, у тому числі Суб’єкт оскарження, не володіють повною та достовірною інформацією: щодо реальних потреб Замовника у обсягах поставок кожної з 72 товарних позицій; щодо товарних позицій, які обере Замовник для здійснення поставки, їхніх обсягів. Потенційні учасники процедури закупівлі втрачають можливість оцінити свою відповідність умовам тендерної документації щодо предмету закупівлі, оскільки потреби замовника окреслено приблизно. Таким чином, аби мати спроможність виконати зазначені умови договору, не володіючи інформацією, яку саме товарну позицію обере замовник, учасник повинен мати можливість поставити товар загальною вартістю: 72 товарні позиції х 36,5 мільйонів гривень = 2 628 000 000 гривень (!). Також встановлення оскаржуваної умови свідчить про відсутність у замовника наміру дотримуватися умов тендерної документації та умов договору про закупівлю в подальшому. Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Умова пункту 4.3 сторінки 6 Тендерної документації «Кількість товару в Тендерній документації заявлена Замовником до закупівлі може змінюватись за рахунок інших позицій в залежності від потреб підприємства, але в рамках суми Договору, що буде підписаний з переможцем торгів» - є порушенням принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та підлягає виключенню з тендерної документації. ІІІ. Замовником вимагається протокол випробування акредитованою лабораторією щодо товару, який не є предметом закупівлі та щодо якого не передбачено обов’язкової сертифікації відповідно до Закону. Відповідно до пункту «Муфти термоусаджувальні кабельні 10 - 42 кВ» розділу «Технічні вимоги за типом муфт» додатку 3 до тендерної документації (сторінка 20-21 тендерної документації), замовником було встановлено таку вимогу: «Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2., ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження)». Також відповідно до пункту 2 розділу «Технічні вимоги за типом муфт» додатку 3 до тендерної документації (сторінка 21 тендерної документації), замовником було встановлено таку вимогу: «Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2. , ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження)». Вважаємо, що встановленням зазначеної вимоги Замовник порушив один із принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону, а саме – принцип недискримінації учасників, виходячи з таких обставин. Контактною арматурою у даному випадку є відповідні гільзи та наконечники, які є невід’ємними складовими елементами виробів «муфти кабельні», але не є предметом закупівлі (лотом). Відповідно до висновку про необхідність проведення робіт щодо обов’язкової сертифікації продукції в Державній системі сертифікації, виданого ТОВ "НПП Міжнародні стандарти і системи" від 22.09.2017 року № 066/1145, відповідно до Наказу № 28 від 01.02.2015 р. Держспоживстандарту України (зі змінами), не підлягає обов’язковій сертифікації в Україні станом на 22.09.2017 року продукція: 1. Наконечники кабельні алюмінієві та мідні, закріплювані опресуванням; 2. Наконечники зі зривними болтами; 3. Гільзи кабельні алюмінієві та мідні, закріплювані опресуванням; 4. Гільзи зі зривними болтами; 5. Затиски з’єднувальні (типу ПС, ПА); 6. Затискачі апаратні штирьові. Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Разом із тим, Замовником у додатку 3 до тендерної документації (сторінка 22 тендерної документації) зазначено таке: «В технічній частині ДКТ має бути надано документальне підтвердження відповідності запропонованої продукції вище приведеним вимогам. За відсутності необхідної інформації або документального підтвердження цієї інформації замовник має право відхилити пропозицію». Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено таке: «Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3, буде відхилена як невідповідна вимогам тендерної документації». Отже, Замовником встановлено умову про відхилення тендерної пропозиції у разі невиконання учасником вимог додатку 3 до тендерної документації, у тому числі у разі ненадання підтвердження наявності протоколів випробування акредитованої лабораторії на контактну арматуру. Зазначена вимога перешкоджає участі Суб’єкта оскарження у процедурі закупівлі, оскільки проведення випробувань складових елементів товару, не передбачене чинним законодавством України, потребує тривалого періоду часу та додаткових витрат. Строк проведення випробувань контактної арматури з метою отримання запитуваних замовником протоколів – складає більший період часу, аніж строк подання тендерних пропозицій. У зв’язку з цим Замовник обмежує коло потенційних учасників лише тими суб’єктами господарювання, які незважаючи на відсутність такої вимоги у чинному законодавстві, мають документ «протоколи випробувань контактної арматури» (яка сама по собі не є предметом закупівлі) на момент закінчення строку подання тендерних пропозицій. Інші учасники позбавлені можливості брати участь у процедурі закупівлі. Відповідно до частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь постачальників на рівних умовах, внаслідок чого Замовником порушено принцип недискримінації учасників. Порушення прав Суб’єкта оскарження при цьому полягає в наступному. Суб’єкт оскарження є постачальником товару «Муфти для ізольованих кабелів» на території України, що підтверджується копіями договорів поставки товару, що є предметом закупівлі, з іншими замовниками, укладеними протягом 2011-2016 років. Відповідно до інформації, яка міститься у відкритому доступі в електронній системі ProZorro, Суб’єкт оскарження є учасником більш ніж 80 процедур відкритих торгів на закупівлі товарів, аналогічних предмету закупівлі. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у процедурі закупівлі товару «Муфти для ізольованих кабелів» за кодом ДК 021:2015: 31340000-1 — Приладдя до ізольованих кабелів, оголошеній Замовником 04 вересня 2017 року (номер закупівлі у ЦБД - UA-2017-09-04-000608-c). Таким чином, Суб’єкт оскарження має охоронюваний законом інтерес взяти участь у процедурі закупівлі товару на засадах добросовісної конкуренції. Суб’єкт оскарження має можливість здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі та повністю відповідає встановленим Замовником вимогам до предмету закупівлі у розумний строк. Суб’єкт оскарження перебуває у договірних відносинах із виробником товару, що є предметом закупівлі, Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина), місце знаходження якого – Німеччина, що підтверджується копіями договорів Суб’єкта оскарження з офіційним представництвом виробника в Україні. Постачання товару, що є предметом закупівлі, виробленого зазначеним виробником, потребує строку від 6 (шести) тижнів та є неможливим для виконання протягом семи робочих днів. На території України не існує виробників частини товарів, які відповідають предмету закупівлі за технічними характеристиками. Таким чином, Суб’єкт оскарження не має об’єктивної можливості виконати оскаржувану вимогу Замовника протягом семи робочих днів з дня отримання замовлення). Отже, зазначена вимога порушує охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження. Також Суб’єкт оскарження має охоронюваний законом інтерес отримати доступ до повної та достовірної інформації про істотні умови договору закупівлі, у тому числі склад предмету договору. Умова тендерної документації про те, що кількість товару, заявлена Замовником до закупівлі, може змінюватись за рахунок інших позицій в залежності від потреб підприємства, але в рамках суми Договору – позбавляє суб’єкта оскарження повної та достовірної інформації про реальні потреби замовника, обсяг потреби в товарах кожної з 72 товарних позицій предмету закупівлі. Вимога щодо надання підтвердження протоколів випробувань контактної арматури у складі тендерної пропозиції на закупівлю муфт до ізольованих кабелів – також порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, оскільки встановлює безпідставні обмеження, покладаючи на учасника обов’язок надання документу, не передбаченого чинним законодавством України та строк виготовлення якого перевищує строк подання тендерних пропозицій. Щодо реалізації права на звернення за роз’ясненнями у порядку статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» слід зазначити, що на момент оприлюднення змін до тендерної документації 07 листопада 2017 року звернутися за роз’ясненнями до Замовника було технічно неможливо, оскільки системою було встановлено строк звернення за роз’ясненнями до 06 листопада 2017 року. Відповідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Розглянути скаргу по суті та прийняти рішення про встановлення порушення Публічним акціонерним товариством «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» у вигляді встановлення дискримінаційної вимоги в пункті 4 на сторінці 12 тендерної документації процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c, а саме: «Термін поставки товару становить 7 робочих днів з моменту надходження заявки від Замовника, що надсилаються на електронну адресу відповідальної особи Постачальника»; пункті 4.1 додатку № 5 до тендерної документації: «Термін поставки кожної партії товару – 7 робочих днів з моменту отримання замовлення Постачальником». 3. Зобов’язати замовника Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційної вимоги, яка міститься в пункті 4 на сторінці 12 тендерної документації процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c, а саме: «Термін поставки товару становить 7 робочих днів з моменту надходження заявки від Замовника, що надсилаються на електронну адресу відповідальної особи Постачальника»; пункті 4.1 додатку № 5 до тендерної документації: «Термін поставки кожної партії товару – 7 робочих днів з моменту отримання замовлення Постачальником». 4. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником Публічним акціонерним товариством «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», а також принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, у Тендерній документації процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c у вигляді встановлення умови пункту 4.3 сторінки 6 Тендерної документації: «Кількість товару в Тендерній документації заявлена Замовником до закупівлі може змінюватись за рахунок інших позицій в залежності від потреб підприємства, але в рамках суми Договору, що буде підписаний з переможцем торгів». 5. Зобов’язати замовника Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») привести тендерну документацію процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c у відповідність із вимогами частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі», принципом відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі. 6. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником Публічним акціонерним товариством «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» у вигляді встановлення дискримінаційної вимоги в пункті «Муфти термоусаджувальні кабельні 10 - 42 кВ» розділу «Технічні вимоги за типом муфт» додатку 3 до тендерної документації (сторінка 20-21 тендерної документації), процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c, а саме: «Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2., ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження)», пункті 2 розділу «Технічні вимоги за типом муфт» додатку 3 до тендерної документації (сторінка 21 тендерної документації), замовником було встановлено таку вимогу: «Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2. , ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження)». 7. Зобов’язати замовника Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційної вимоги, яка міститься в пункті «Муфти термоусаджувальні кабельні 10 - 42 кВ» розділу «Технічні вимоги за типом муфт» додатку 3 до тендерної документації (сторінка 20-21 тендерної документації), процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c, а саме: «Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2., ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження)», пункті 2 розділу «Технічні вимоги за типом муфт» додатку 3 до тендерної документації (сторінка 21 тендерної документації), замовником було встановлено таку вимогу: «Контактна арматура повинна відповідати ГОСТ 10434-82 п.2.2.1, п.2.2.3, п.2.2.4, п.2.3.2. , ГОСТ 17441-84 п.2,5, п.2.6, п.2.7, п.2.8 та мати Протоколи випробування акредитованою лабораторії (надати підтвердження)». Додатки: 1. Документ про здійснення оплати за подання скарги. 2. Скан-копія договору поставки електротехнічних товарів № 2836/4 від 20 січня 2015 року між ТОВ "ТД Термофіт" та ТОВ «ВОЛЬТА-А». 3. Скан-копія дилерського свідоцтва ТОВ "Вольта-А" від Tyco Electronics Raychem GmbH 4. Скан-копія листа Представництва Тайко Електронікс Райхем ГмбХ в Україні від 22 вересня 2017 року. 5. Скан-копія рахунку на оплату замовлення № 3498 від 21 вересня 2017 року виданого Товариством з обмеженою відповідальністю «Вольта-А» Суб’єкту оскарження. 6. Лист ТОВ "ВОЛЬТА-А" № 2001-4/17 від 20 січня 2017 року (щодо відносин ТОВ "ВОЛЬТА-А" та ТОВ "ТД Термофіт"). 7. Копія договору поставки муфт для ізольованих кабелів № 107 від 02 лютого 2015 року. 8. Копія договору поставки кабельних муфт № 20/2016/2192 від 01 серпня 2016 року. 9. Копія договору поставки електротехнічних товарів № Х-27071 від 27 липня 2015 року. 10. Копія договору поставки електротехнічних товарів № Т-10014 від 10 січня 2011 року. 11. Скан-копія листа ДП «ТЕХКОМПЛЕКТ-КИЇВ» від 10.11.2017 року. 12. Скан-копія листа Тайко Електронікс Райхем ГмбХ від 13 січня 2014 року. 13. Скан-копія рахунку на оплату № 990 від 09 листопада 2017 року, виданого ТОВ НВФ "Укртехелектро, ЛТД". 14. Скан-копія листа генерального директора ТОВ "ТЕРМОФІТ" (Санкт-Петербург, Російська Федерація) від 10.11.2017 року. 15. Скан-копія висновку про необхідність проведення робіт щодо обов’язкової сертифікації продукції в Державній системі сертифікації, виданого ТОВ "НПП Міжнародні стандарти і системи" від 22.09.2017 року № 066/1145. 10 листопада 2017 року ___________/ ____________
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.11.2017 20:51
Автор: ТОВ "ТД ТЕРМОФІТ", Сметана Сергей +380577392398 termofit@mail.ru http://termofit.com.ua
Скарга
Виконана замовником

Оскарження внесення змін до тендерної документації, невідповідності тендерної документації п.6 частини 2 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 9ec5a5dc1bbb4d21875de80fee4ae3b8
Ідентифікатор запиту: UA-2017-09-04-000608-c.b1
Назва: Оскарження внесення змін до тендерної документації, невідповідності тендерної документації п.6 частини 2 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Замовник: Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ» (ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ») (код ЄДРПОУ: 35858132, зареєстроване за адресою: 61037, Харківська обл., місто Харків, вулиця Плеханівська, будинок 117) СКАРГА 04 вересня 2017 року ПАТ «Одесаобленерго» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги на закупівлю товару «Муфти для ізольованих кабелів» за кодом ДК 021:2015: 31340000-1 — Приладдя до ізольованих кабелів очікуваною вартістю 32 000 000,00 гривень, 20 вересня 2017 року очікувану вартість закупівлі збільшено до 36 500 000 гривень. Номер закупівлі у ЦБД - UA-2017-09-04-000608-c. У межах даної процедури закупівлі Замовником було допущено такі порушення вимог чинного законодавства. І. Порушення Замовником вимоги частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (встановлення дискримінаційних вимог до учасників). 13 вересня 2017 року Замовником було внесено та оприлюднено зміни до тендерної документації. Зокрема, відповідно до оприлюдненого листа Замовника від 13.09.2017 року № 44/08-207, пункт 2 додатку 3 до Тендерної документації «Технічні вимоги за типом муфт» (сторінка 19 тендерної документації) змінено наступним чином: «Після розкриття пропозицій конкурсних торгів обов'язково мають бути надані зразки кабельних муфт запропонованої продукції учасником з найменшою ціновою пропозицією на протязі трьох робочих днів, в кількості 1 к-кту відповідно до переліку товару, поданого до закупівлі (п.4.2. місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) Тендерної документації) Зразки не повертаються.» 20 вересня 2017 року Замовником було повторно внесено та оприлюднено зміни до тендерної документації. Відповідно до оприлюдненого листа Замовника від 20.09.2017 року № 44/08-213, сторінки 17-20 тендерної документації було змінено. Зокрема, в остаточній редакції пункту 2 додатку 3 до Тендерної документації «Технічні вимоги за типом муфт» було зазначено таку вимогу до учасників закупівлі: «Після розкриття пропозицій конкурсних торгів обов'язково мають бути надані зразки кабельних муфт запропонованої продукції учасником з найменшою ціновою пропозицією на протязі трьох робочих днів, в кількості 1 к-ту відповідно до переліку товару, поданого до закупівлі (п.4.2. місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) Тендерної документації. У випадку відхилення пропозиції зразки кабельних муфт надає наступний учасник з найменшою ціновою пропозицією. У разі акцепту/відхилення пропозиції - зразки кабельних муфт повертаються». Вимога щодо надання учасником із найменшою ціновою пропозицією протягом трьох робочих днів після розкриття пропозицій зразків кабельних муфт є дискримінаційною та не відповідає вимогам чинного законодавства України, виходячи з наступного. По-перше, вимога до учасника з найменшою ціновою пропозицією надати зразки товару по одному комплекту відповідно до переліку найменувань товару (72 найменування) протягом трьох робочих днів – обмежує коло потенційних учасників закупівлі лише тими, які мають цю продукцію у своєму законному володінні на території України на момент розкриття тендерних пропозицій, та позбавляє можливості взяти участь у закупівлі інших учасників, які планують здійснити постачання товару після укладення відповідного договору закупівлі у строки, встановлені договором закупівлі. На території України на момент оголошення закупівлі не існує виробників товару «муфти кабельні» (муфти для ізольованих кабелів), зокрема, таких найменувань: 1) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x120-240 2) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x240-400 3) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x25-70 4) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-12/1x70-150 5) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12C/1XI 6) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12C/1XO 7) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12D/1XI 8) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12D/1XO 9) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12E/1XI-L16 10) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12E/1XO-L16 11) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XI-L20A 12) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XI-L20B 13) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XO-L20A 14) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLT-12F/1XO-L20B 15) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ 12/1x150-240 16) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ 12/1x35-50 17) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ 12/1x70-120 18) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА GUSJ-42/120-240-3HL 19) МУФТА КАБЕЛЬНА З’ЄДНУВАЛЬНА POLJ-42/1x120-240 20) МУФТА КАБЕЛЬНА КІНЦЕВА POLТ-42Е/1x1-L16 21) МУФТА КАБЕЛЬНА ПЕРЕХІДНА TRAJ-42/1X120-240-3HL Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД ТЕРМОФІТ» (ТОВ «ТД ТЕРМОФІТ») (далі – Суб’єкт оскарження) є постачальником товару «Муфти для ізольованих кабелів» на території України, що підтверджується копіями укладених договорів поставки з іншими замовниками, що додаються до цієї скарги: копія договору поставки муфт для ізольованих кабелів № 107 від 02 лютого 2015 року, копія договору поставки кабельних муфт № 20/2016/2192 від 01 серпня 2016 року, копія договору поставки електротехнічних товарів № Х-27071 від 27 липня 2015 року, копія договору поставки електротехнічних товарів № Т-10014 від 10 січня 2011 року. З метою задоволення потреб замовників у придбанні товарів, які не виробляються в Україні, учасники закупівель зазначених товарів укладають договори про придбання таких товарів в іноземних виробників. У своїй господарській діяльності Суб’єкт оскарження співпрацює з виробником товарів «муфти кабельні» Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина). Офіційним дистриб’ютором Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина) в Україні є ТОВ «Вольта-А», що підтверджується скан-копією дилерського свідоцтва ТОВ "Вольта-А" від Tyco Electronics Raychem GmbH, що додається до цієї скарги. Суб’єкт оскарження придбаває товар, що є предметом закупівлі, в офіційного дистриб’ютора ТОВ «Вольта-А», що підтверджується скан-копією договору поставки електротехнічних товарів № 2836/4 від 20 січня 2015 року між ТОВ "ТД Термофіт" та ТОВ "ВОЛЬТА-А", що додається до цієї скарги. Відповідно до листа ТОВ "Вольта-А" № 2001-4/17 від 20 січня 2017 року ТОВ "Вольта-А" довіряє ТОВ "ТД Термофіт" подавати тендерні пропозиції для участі в торгах та в подальшому підписувати від свого імені договори на поставку продукції виробництва Tyco Electronics Raychem GmbH (Німеччина). Також ТОВ "Вольта-А" даним листом гарантує оригінальність запропонованої продукції виробництва Tyco Electronics Raychem GmbH (Німеччина). Скан-копія листа ТОВ "Вольта-А" № 2001-4/17 від 20 січня 2017 року додається до цієї скарги. Щодо строків поставки товару «муфти кабельні» виробництва Тайко Електронікс Райхем ГмбХ необхідно зазначити таке. Відповідно до листа Офіційного дистриб’ютора Тайко Електронікс Райхем ГмбХ в Україні (ТОВ «ВОЛЬТА-А») від 22 вересня 2017 року, стандартний строк поставки товару «муфти для ізольованих кабелів» найменувань GUSJ-42/120-240-3HL, TRAJ-42/1x120-240-3HL, TRAJ-12/1x35-50, POLT-42E/1XI-L16, POLT-12F/1XI-L20A, POLT-12F/1XO-L20A, POLT-12F/1XO-L20B становить до 8 (восьми) тижнів. Скан-копія листа ТОВ «Вольта-А» (офіційного дистриб’ютора Тайко Електронікс Райхем ГмбХ в Україні) від 22 вересня 2017 року додається до цієї скарги. Також відповідно до рахунку на оплату замовлення № 3498 від 21 вересня 2017 року, виданого ТОВ «Вольта-А» Суб’єкту оскарження, строк поставки товару «Муфти для ізольованих кабелів» складає 6 (шість) тижнів для таких найменувань товару: Муфта з’єднувальна 35 кВ GUSJ-42/120-240-3HL; POLT-12F/1XI-L20A Муфта кінцева 10кВ з болтовими наконечниками /500-630/мм2 (комплект - 3 фази); POLT-12F/1XO-L20A Муфта кінцева 10кВ (комплект - 3 фази); POLT-12F/1XO-L20B Муфта кінцева 10кВ з болтовими наконечниками 800мм2 (комплект -3 фази); POLT-42E/1XI-L16 Муфта кінцева 35кВ з болтовими наконечниками /150-240/мм2 (комплект - 3 фази); TRAJ-12/1x 35-50 Муфта перехідна 10 кВ; TRAJ-42/1x120-240-3HL Муфта перехідна 35кВ. Скан-копія рахунку на оплату замовлення № 3498 від 21 вересня 2017 року, виданого Товариством з обмеженою відповідальністю «Вольта-А» Суб’єкту оскарження, додається. Таким чином, встановлення Замовником вимоги надати зразки товару «муфти для ізольованих кабелів» протягом трьох робочих днів після розкриття тендерних пропозицій унеможливлює участь у процедурі закупівлі тих постачальників, які співпрацюють із виробником Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина), у тому числі – унеможливлює участь у процедурі закупівлі Суб’єкта оскарження. Відповідно до пункту 6 Тендерної документації: «Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3, буде відхилена як невідповідна вимогам тендерної документації». Виходячи з наведеного, участь у процедурі закупівлі може прийняти учасник, який на момент проведення вказаної процедури вже має готову продукцію на території України і має можливість поставити її в будь-який момент ДО укладення договору про закупівлю. Інші учасники позбавлені такої можливості. Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Відповідно до пункту 5 Тендерної документації вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь постачальників на рівних умовах. Слід також зазначити, що в інших частинах, окрім пункту 2 додатку 3 до тендерної документації, ані тендерна документація, ані проект договору не містять обмежень щодо строку поставки товару. По-друге, оскаржувана вимога тендерної документації є такою, що неможливо виконати, зважаючи на таке. Відповідно до статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі», розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій. У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. У даному випадку оголошення про проведення процедури закупівлі було оприлюднено відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону, тобто за «європейською процедурою». Зважаючи на це, у момент розкриття тендерних пропозицій у цій процедурі автоматично розкриється лише частина тендерної пропозиції - з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі – та не розкриється інформація про ціну. Отже, визначити в момент розкриття тендерних пропозицій учасника з найменшою ціновою пропозицією та відповідно виконати вимогу Замовника протягом 3 (трьох) робочих днів з цього моменту – є процесуально неможливим. По-третє, відповідно до пункту 4.3 Тендерної документації Замовником встановлено, що терміном поставки є час «протягом дії Договору» Отже, вимога надати частину товару до початку дії Договору суперечить пункту 4.3 Тендерної документації. Фактично Замовник вимагає здійснити поставку товару ДО укладення договору про закупівлю. Натомість, відповідно до частини 7 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Усупереч зазначеній вище нормі Закону Замовник вимагає поставити та надати в його володіння частини товару ДО укладення договору про закупівлю із переможцем процедури закупівлі. По-четверте, відповідно до пункту 4.2 Тендерної документації «Місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт)» предметом закупівлі є товар 72 найменувань. Вартість зразків товару «муфти для ізольованих кабелів» у кількості по одному комплекту лише 27 з 72 найменувань – складає 321162,49 гривень, що підтверджується скан-копією рахунку на оплату замовлення № 3498 від 21 вересня 2017 року, виданого ТОВ «Вольта-А» Суб’єкту оскарження. Вартість частини зразків товару за найменуваннями, які виробляє Суб’єкт оскарження та які входять до предмету закупівлі, складає 123242,40 гривень з ПДВ за зразки товару 45 найменувань, що підтверджується скан-копією рахунку-фактури № 9387 від 27 вересня 2017 року, що додається до цієї скарги. Таким чином, сумарна вартість зразків товару, надання яких вимагає Замовник протягом трьох робочих днів після розкриття тендерних пропозицій, складає 444 404,89 гривень. Тендерна документація не містить положення про включення вартості цих зразків до ціни тендерної пропозиції або порядку відшкодування їх вартості учаснику, не містить вказівки на строк їх повернення. Згідно зі змінами до тендерної документації від 20 вересня 2017 року Замовником встановлено, що «у разі акцепту/відхилення пропозиції - зразки кабельних муфт повертаються». Проте Замовником не встановлено терміну повернення цих зразків, порядку та тривалості володіння та користування ними, порядку оформлення факту передання зразків та порядку оформлення факту їх повернення, мети та порядку їх дослідження Замовником. У тендерній документації також не встановлено порядок контролю з боку учасників, чи дійсно надав учасник з найменшою тендерною пропозицією передбачені тендерною документацією зразки Замовникові, що створює умови для зловживань з боку Замовника та учасників. Отже, доходимо висновку, що Замовник обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими учасниками, які протягом трьох робочих днів з моменту розкриття тендерних пропозицій готові надати у володіння Замовника на невстановлений строк та для невстановлених цілей товар загальною вартістю 444 404,89 гривень. Такі положення тендерної документації Замовника мають ознаки вимоги надати Замовникові неправомірну вигоду в розмірі 444 404,89 гривень та суперечать чинному законодавству України. Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Відповідно до частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Усупереч зазначеним вимогам Закону, вимога Замовника, викладена в пункті 2 додатку 3 до Тендерної документації «Технічні вимоги за типом муфт» щодо надання зразків товару учасником із найменшою ціновою пропозицією протягом трьох робочих днів після розкриття тендерних пропозицій – встановлює необґрунтовані часові та, як наслідок, територіальні обмеження кола учасників, які можуть брати участь у процедурі закупівлі, вводить безпідставні грошові обтяження для учасників, є неможливою для виконання з процесуальної точки зору та порушує принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Таким чином, оскаржувана вимога підлягає виключенню з тендерної документації. Порушення прав Суб’єкта оскарження при цьому полягає в наступному. Суб’єкт оскарження є постачальником товару «Муфти для ізольованих кабелів» на території України, що підтверджується копіями договорів поставки товару, що є предметом закупівлі, з іншими замовниками, укладеними протягом 2011-2016 років. Відповідно до інформації, яка міститься у відкритому доступі в електронній системі ProZorro, Суб’єкт оскарження є учасником більш ніж 80 процедур відкритих торгів на закупівлі товарів, аналогічних предмету закупівлі. Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у процедурі закупівлі товару «Муфти для ізольованих кабелів» за кодом ДК 021:2015: 31340000-1 — Приладдя до ізольованих кабелів, оголошеній Замовником 04 вересня 2017 року (номер закупівлі у ЦБД - UA-2017-09-04-000608-c). Таким чином, Суб’єкт оскарження має охоронюваний законом інтерес взяти участь у процедурі закупівлі товару на засадах добросовісної конкуренції. Суб’єкт оскарження має можливість здійснити поставку товару, що є предметом закупівлі та повністю відповідає встановленим Замовником вимогам до предмету закупівлі у розумний строк. Суб’єкт оскарження перебуває у договірних відносинах із виробником товару, що є предметом закупівлі, Tyco Electronics Raychem GmbH (Тайко Електронікс Райхем ГмбХ, Німеччина), місце знаходження якого – Німеччина, що підтверджується копіями договорів Суб’єкта оскарження з офіційним представництвом виробника в Україні. Постачання товару, що є предметом закупівлі, виробленого зазначеним виробником, потребує строку від 6 (шести) тижнів та є неможливим для виконання протягом трьох робочих днів. На території України не існує виробників частини товарів, які відповідають предмету закупівлі за технічними характеристиками. Таким чином, Суб’єкт оскарження не має об’єктивної можливості виконати оскаржувану вимогу Замовника та надати частину товару ДО моменту укладення договору (протягом трьох робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій). Отже, зазначена вимога порушує охоронюваний законом інтерес Суб’єкта оскарження. ІІ. Порушення Замовником вимог пункту 6 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (невстановлення строків поставки товару очікуваною вартістю 36 500 000 гривень та одночасне встановлення штрафних санкцій від 10% до 30% за прострочення поставки) Просимо також звернути увагу на те, що Замовником у тендерній документації та проекті договору про закупівлю товару не встановлено строків поставки товару, що прямо суперечить положенням пункту 6 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Замість встановлених строків поставки товару проект договору про закупівлю, оприлюднений Замовником, містить такі положення: 3.5. Поставку товару Постачальник здійснює без авансу, згідно підписаної Специфікації. Товар постачається Постачальником поетапно, окремими партіями. Асортимент, кількість, вартість та строк постачання кожної окремої партії товару визначається Покупцем. У відповідності до підписаної Специфікації, Постачальник видає Покупцю рахунок на оплату. 3.6. З моменту підписання Сторонами Специфікації вважається, що Сторонами досягнуто згоди по істотним умовам щодо строків, асортименту та кількості відповідної партії поставки товару. 4.1. Термін поставки кожної партії товару – _____ днів* з моменту підписання Специфікації. У разі необхідності подовження терміну він визначається сторонами додатково та фіксується у Специфікації, підписаної обома сторонами. При цьому Замовником встановлено сувору відповідальність за порушення строків поставки товару. Зокрема, відповідно до пункту 4 «Істотні умови, що обов’язково включаються до договору про закупівлю» розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації «постачальник: за порушення строків поставки товару зобов’язаний оплатити Замовнику штраф у розмірі 10% від договірної ціни товару при простроченні на чотири тижні і 30% від договірної ціни товару при простроченні на шість тижнів». Ураховуючи очікувану вартість закупівлі, штрафні санкції, що їх передбачає Замовник за порушення строків поставки товару, складають від 3 650 000 гривень до 10950000 гривень. Відповідно до пункту 6 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг. Згідно зі статтею 251 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Відповідно до частини 1 статті 252 Цивільного кодексу України строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. У даному випадку Замовником не було визначено строк поставки товарів у вигляді років, місяців, тижнів, днів або годин. Отже, Тендерна документація Замовника не містить строки поставки товарів. Не володіючи інформацією про строки поставки товару, що їх встановив Замовник, учасники (у тому числі Суб’єкт оскарження) позбавлені можливості визначити свою відповідність цій умові поставки, позбавлені можливості визначити, чи зможуть вони поставити товар у необхідний для Замовника строк. У разі якщо Замовником вже на стадії укладення договору з переможцем буде визначено невиправдано короткий строк поставки товару, то переможець процедури закупівлі буде вимушений або відмовитися від укладання договору, що потягне за собою сплату та втрату ним забезпечення виконання договору у розмірі 0,4% від загальної вартості акцептованої пропозиції, або несе ризик визнання його дій порушенням строків поставки товару і сплати штрафних санкцій у розмірі від 3 650 000 гривень до 10 950 000 гривень. Таким чином, Замовник обмежує коло потенційних учасників закупівлі лише тими учасниками, які погоджуються брати участь у тендері на поставку товару із невизначеним строком такої поставки та погоджуються із штрафними санкціями до 10 950 000 гривень за прострочення строку, що взагалі не був встановлений. ІІІ. Порушення Замовником вимог до процедури внесення змін до тендерної документації. Замовником було порушено процедурні вимоги Закону до внесення змін до тендерної документації – як 13 вересня 2017 року, так і 20 вересня 2017 року. По-перше, відповідно до частини другої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації. Вимоги щодо відображення змін у вигляді закреслених даних Замовником дотримано не було. По-друге, відповідно до статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження. 20 вересня 2017 року о 13 годині 10 хвилин Замовником було завантажено нову редакцію тендерної документації у вигляді файлу «ТД Муфти кабельні від 20 вересня 2017.docx». Нова редакція тендерної документації передбачала, зокрема, збільшення очікуваної вартості предмету закупівлі. 20 вересня 2017 року о 13 годині 47 хвилин Замовником було внесено зміни до річного плану закупівель на сторінці за посиланням https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2017-08-14-000361-c у частині збільшення вартості предмету закупівлі. Таким чином, на момент завантаження нової редакції тендерної документації зміни до річного плану внесені не були, що суперечить статті 4 Закону, згідно з якою закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Щодо реалізації свого права на звернення до Замовника у порядку статті 23 Закону, слід зазначити, що Суб’єкт оскарження 14 вересня 2017 року о 15 годині 38 хвилин через електронну систему закупівель звертався до Замовника щодо неконкурентної вимоги, що її містить тендерна документація (сторінка 19); зазначав інформацію щодо мінімального строку поставки 6-8 тижнів щодо товару, виробник якого розташований у Німеччині. Замовником було надано відповідь про те, що відповідні зміни будуть внесені до тендерної документації. Проте у наступній редакції тендерної документації, що її було розміщено Замовником 20 вересня 2017 року, вимога щодо надання зразків товару протягом 3 робочих днів після розкриття тендерних пропозицій – залишилася. Таким чином, Суб’єктом оскарження було вичерпано можливості законного впливу на Замовника в межах електронної системи закупівель. Відповідно до частини 9 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі викладеного, керуючись статтями 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Розглянути скаргу по суті та прийняти рішення про встановлення порушення Публічним акціонерним товариством «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») частини 3 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» у вигляді встановлення дискримінаційної вимоги у пункті 2 додатку 3 Тендерної документації процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c, а саме: «Після розкриття пропозицій конкурсних торгів обов'язково мають бути надані зразки кабельних муфт запропонованої продукції учасником з найменшою ціновою пропозицією на протязі трьох робочих днів, в кількості 1 к-ту відповідно до переліку товару, поданого до закупівлі (п.4.2. місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) Тендерної документації. У випадку відхилення пропозиції зразки кабельних муфт надає наступний учасник з найменшою ціновою пропозицією. У разі акцепту/відхилення пропозиції - зразки кабельних муфт повертаються». 3. Зобов’язати замовника Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційної вимоги, яка міститься у пункті 2 додатку 3 Тендерної документації процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c, а саме: «Після розкриття пропозицій конкурсних торгів обов'язково мають бути надані зразки кабельних муфт запропонованої продукції учасником з найменшою ціновою пропозицією на протязі трьох робочих днів, в кількості 1 к-ту відповідно до переліку товару, поданого до закупівлі (п.4.2. місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) Тендерної документації. У випадку відхилення пропозиції зразки кабельних муфт надає наступний учасник з найменшою ціновою пропозицією. У разі акцепту/відхилення пропозиції - зразки кабельних муфт повертаються». 3. Прийняти рішення про встановлення порушення замовником Публічним акціонерним товариством «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») пункту 6 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c у вигляді незазначення строків поставки товару. 4. Зобов’язати замовника Публічне акціонерне товариство «Енергопостачальна компанія Одесаобленерго» (код ЄДРПОУ 00131713, місцезнаходження замовника: 65031, Україна, Одеська область обл., Одеса, вулиця Миколи Боровського, будинок 28 «Б») привести тендерну документацію процедури закупівлі № UA-2017-09-04-000608-c у відповідність із вимогами пункту 6 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Додатки: 1. Документ про здійснення оплати за подання скарги. 2. Скан-копія договору поставки електротехнічних товарів № 2836/4 від 20 січня 2015 року між ТОВ "ТД Термофіт" та ТОВ "ВОЛЬТА-А". 3. Скан-копія дилерського свідоцтва ТОВ "Вольта-А" від Tyco Electronics Raychem GmbH 4. Скан-копія листа Представництва Тайко Електронікс Райхем ГмбХ в Україні від 22 вересня 2017 року. 5. Скан-копія рахунку на оплату замовлення № 3498 від 21 вересня 2017 року виданого Товариством з обмеженою відповідальністю «Вольта-А» Суб’єкту оскарження. 6. Лист ТОВ "ВОЛЬТА-А" № 2001-4/17 від 20 січня 2017 року (щодо відносин ТОВ "ВОЛЬТА-А" та ТОВ "ТД Термофіт"). 7. Скан-копія рахунку-фактури № 9387 від 27 вересня 2017 року. 8. Копія договору поставки муфт для ізольованих кабелів № 107 від 02 лютого 2015 року. 9. Копія договору поставки кабельних муфт № 20/2016/2192 від 01 серпня 2016 року. 10. Копія договору поставки електротехнічних товарів № Х-27071 від 27 липня 2015 року. 11. Копія договору поставки електротехнічних товарів № Т-10014 від 10 січня 2011 року. 29 вересня 2017 року ___________/ ____________
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.10.2017 20:10
Дата виконання рішення Замовником: 08.11.2017 10:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПАТ "Одесаобленерго" з рішенням Рішення Постійної діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель№7381-р/пк-пз від 19.10.2017р. ознайомлені. Зауваження усунено.
Автор: ТОВ "ТД ТЕРМОФІТ", Сметана Сергей +380577392398 termofit@mail.ru http://termofit.com.ua