-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Система обміну технологічною інформацією на об'єктах генерації (телемеханіка) для ВП ПАЕС
Завершена
104 697 719.46
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 523 488.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 523 488.60 UAH
Період оскарження:
07.09.2022 14:25 - 17.12.2022 00:00
Вимога
Вирішена
Щодо дискримінаційних вимог до учасників закупівлі
Номер:
6c24f37c0d8840dd86dfb066f594ce1e
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-07-006924-a.b4
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог до учасників закупівлі
Вимога:
Відповідно до п. 3) ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації повинна зазначатися інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників).
П. 4 частини ІІ підпунктом е) Тендерної документації Замовник передбачив предмет закупівлі повинен бути сумісний з системою SCADA верхнього рівня НЕК "Укренерго". Однак при цьому Замовник на запит учасника про надання специфікації протоколу обміну та адресного простору пристроїв системи SCADA верхнього рівня НЕК "Укренерго" відмовився надавати таку інформацію порекомендувавши звернутися до ДП «НЕК «Укренерго».
Отже в даному випадку Замовник вчинив одразу декілька грубих порушень законодавства про публічні закупівлі:
1) розмістив Тендерну документацію, яка не містить достатньої та вичерпної інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в частині реалізації сумісності предмету закупівлі з системою SCADA верхнього рівня НЕК "Укренерго".
2) Порекомендувавши звернутися за отриманням інформації необхідної для участі в тендері до ДП «НЕК «Укренерго» Замовник створив штучні дискримінаційні умови для учасників, оскільки в існуючі строки подати тендерну пропозицію зможуть ТІЛЬКИ ТІ УЧАСНИКИ, ЯКІ ЗАВЧАСНО ЗНАЛИ ЩО БУДЕ ОГОЛОШЕНО ВІДПОВІДНИЙ ТЕНДЕР ТА ЗАВЧАСНО ОТРИМАЛИ НЕОБХІДНУ ІНФОРМАЦІЮ ВІД НЕК "УКРЕНЕРГО".
Згідно пункту 14.1.1 СОУ НАЕК 100: "Проектування ІКС проводять на основі вихідних даних (технічних вимог), заданих ДП «НАЕК «Енергоатом», які враховують особливості призначення системи та деталізують основні положення проекту енергоблока.
Вихідні дані повинні містити функціональні вимоги, вимоги до надійності та якості функціонування, характеристику робочих і граничних умов експлуатації в місцях передбачуваного розташування компонентів, параметри енергопостачання та інші відомості, які необхідно врахувати під час проектування.
Вимоги, які містяться у вихідних даних, мають бути однозначними, несуперечливими, практично здійсненними, допускати можливість оцінки відповідності й враховувати застосовні вимоги чинних норм і правил з ЯРБ і нормативних документів, що діють в ДП «НАЕК «Енергоатом».
Крім того у відповідності до 14.3.2 СОУ НАЕК 100: "Вимоги до виконуваних функцій і характеристик ТЗА повинні виходити з вимог до ІКС.
Мають бути задані, як мінімум, такі характеристики:
− стійкість до впливу навколишнього середовища;
− стійкість до механічних впливів;
− сейсмостійкість;
− стійкість до змін параметрів електроживлення;
− стійкість до електромагнітних перешкод;
− точність та часові характеристики (застосовувані для ТЗА).
Під час завдання характеристик ТЗА слід враховувати положення НП 306.2.202-2015 і цього стандарту".
У відповідності до 14.6 СОУ НАЕК 100: "Проектування інформаційних і керуючих систем".
14.6.1. Вихідні дані для проектування нової або модернізації існуючої ІКС мають бути задані ДП «НАЕК «Енергоатом» відповідно до вимог цього стандарту.
14.6.2. Вихідні дані мають визначати:
− призначення та основні функції системи;
− переліки контрольованих параметрів, подій і станів;
− діапазони зміни та границі можливих значень параметрів;
− перелік джерел необхідних даних, включно з резервованими;
− зв’язки з іншими ІКС;
− зв’язки із забезпечуючими та технологічними системами;
− умови спрацьовування захисту і блокувань;
− алгоритми дискретного керування, закони регулювання;
− місця можливого розміщення компонентів.
Для кожної функції мають бути зазначені категорія, вимоги до точності, часових характеристик, безвідмовності та ремонтопридатності. В обґрунтованих випадках можуть бути задані різні вимоги до точності та часових характеристик для різних режимів роботи енергоблока та/або вихідних подій.
Пунктами 1, 3 підрозділу 1 частини Х НП 306-2.202: визначено, що Проектування нової або модернізованої ІКС проводиться на основі вихідних даних (технічних вимог), заданих експлуатуючою організацією або замовником, у яких враховуються особливості призначення ІКС і досвід експлуатації діючої системи, що модернізується, та/або аналогічних систем на інших енергоблоках. Забезпечується однозначність, несуперечність та можливість реалізації технічних вимог, що містяться у вихідних даних для проектування ІКС і розробки її компонентів.
У відповідності до 6.2.1.4 СОУ НАЕК 077:
"У розділі «Технічні вимоги» вказують:
- вимоги до призначення та виконуваних функцій;
- конструктивні вимоги;
- вимоги зі стійкості до впливу зовнішніх факторів (сейсмічні, кліматичні, механічні впливи, ступінь захисту ІР, стійкість до впливу спеціальних середовищ, несприйнятливість до електричних впливів, зміни параметрів електроживлення та електромагнітних перешкод);
- вимоги з надійності;
- вимоги до технічного контролю і діагностування;
- вимоги до видів забезпечення (програмне, інформаційне, метрологічне, математичне тощо);
- вимоги до технічного обслуговування;
- вимоги до складових частин, матеріалів, комплектуючих;
- вимоги до безпеки, охорони довкілля, утилізації;
- вимоги до маркування і пакування;
- вимоги до транспортування, зберігання і експлуатації;
- інші спеціальні вимоги у сфері ядерної і радіаційної безпеки, яким повинна відповідати продукція для виконання покладених на неї функцій, з урахуванням класу безпеки продукції.
Числові значення вимог вказують їх номінальними значеннями з граничними відхиленнями (якщо застосовне) та/або максимальними/мінімальними значеннями.
Таким чином вищеперераховані нормативні документи детально описують зміст та об’єм інформації яка обов’язково повинна міститися у тендерній документації, щоб достатньо та належним чином описувати необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
В той же час, в Тендерній документації Замовника відсутня необхідна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмету закупівлі, а саме:
- інформація про групи умов експлуатації (9.2 СОУ НАЕК 100);
- узагальнені робочі та гранічні значення ЗВФ (9.2.2 СОУ НАЕК 100);
- вимоги щодо стійкості до змін електроживлення (9.7 СОУ НАЕК 100);
- вимоги щодо стійкості до ЕМС (зазначені у А4.8 ДСТУ EN 61000-6-2 може бути застосований до обладнання серверних шаф, але не до шаф RTU та вимірювальних перетворювачів, що встановлюються поблизу електричного обладнання);
- вимоги щодо стійкості до ЗВФ (клас за ДСТУ IEC 60529);
- вимоги щодо стійкості ізоляції (11.1.9 СОУ НАЕК 100);
- вимоги з надійності виконання функцій (використаний термін "експлуатаційний ресурс" відноситься до понять, що стосуються тривалості та обсягу роботи, але не до показників надійності);
- вимоги до часових характеристик (10.2 СОУ НАЕК 100);
- вимоги до ЧМИ (включно з інформаційними табло) (10.3 СОУ НАЕК 100);
- вимоги до об'єму дистанційного діагностування (8.8 СОУ НАЕК 100);
- вимоги до резервування (окрім електричного живлення), хоча у А4.2 є твердження, що таке може бути застосовано (перелік 9);
- перелік вимірювальних каналів та їх метрологічні характеристики (10.1 СОУ НАЕК 100);
- вимоги до вхідних кіл прийму сигналів від електротехнічного обладнання (джерело та напруга струмів обтікання);
- вимоги з стійкості обладнання до відмов елементів та ТЗА (9.9 СОУ НАЕК 100);
- вимоги до процесів розробки/використання програмного забезпечення (14.4 СОУ НАЕК 100);
- вимоги до способів кріплення шаф та окремих ТЗА.
Крім того, Тендерна документації Замовника містить ряд суперечностей та неточностей в частині опису предмета закупівлі його технічних, якісних та кількісних характеристик, а саме:
- вимоги до кліматичного виконання наведені з посиланням на недіючий ГОСТ 15150;
- відсутня інформація стосовно кількості сигналів по кожній окремій шафі, що заважує прийняттю рішення стосовно кількості блоків/модулі прийому/обробки сигналів по шафам;
- не вказані приміщення для розташування шаф RDU на енергоблоках (вказані тільки для ОРУ і серверної);
- відсутня інформація стосовно кількості резервної потужності системи (кількість резервних входів аналогових/дискретних, кількість резервних блоків/модулів), проте є інформація стосовно кількості резервних жил оптичних кабелів;
- помилково позначена група умов розміщення вимірювальних перетворювачів (Р1.1), що призводить до помилки у застосуванню вимог з сейсмостійкості;
- у А.5 зазначено що обладнання повинно відповідати ГОСТ 30546.1 (повинні використовуватись відповідні акселерограми), а також вимогам "Технического отчета. Определение пикового ускорения грунта при ПЗ, расчет поэтажных спектров ответа и максимальных ускорений при ПЗ и МРЗ. Оценка сейсмостойкости зданий и сооружений ОП ЮУАЭС. Книга 14. Результаты расчета поэтажных спектров ответа сооружений ОРУ-330 (новый р.з.)", що не відповідають одне одному. У ТЗдоПЗ потрібно систематизувати ці вимоги (або розділити обладнання та вказати на яке обладнання вимоги якого документу розповсюджються);
- серед датчиків сигналів зазначені технічні засоби, а саме "датчики Хола" (А4.2) та інтелектуальні вимірювальні перетворювачі (поточних телевимірювань – ТВП) (А.4.2) для яких відсутня інформація стосовно їх застосування та параметрів вхідних/вихідних сигналів.
Отже, Тендерна документація в супереч п. 3) ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не містить повної та належної інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
В свою чергу це породжує додаткові корупційні ризики, так як учасники змушені в неналежний спосіб (поза межами тендерної процедури в електронній системі закупівель) звертатися до Замовника за отриманням інформації, яка відсутня в Тенедерній документації проте без якої неможливо достовірно визначити технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
На підставі вищевикладеного вимагаємо усунути допущені порушення законодавства з питань публічних закупівель та не встановлювати дискримінаційних вимог до учасників закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.12.2022 11:19
Вирішення:
Ваше звернення опрацьовується. У разі виробничої можливості зміни до тендерної документації будуть внесені у встановленому порядку.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
Стосовно оцінки постачальника
Номер:
9f81c10a3341408286942c8b90b79c70
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-07-006924-a.c3
Назва:
Стосовно оцінки постачальника
Вимога:
Відповідно до пункту 4 д) частини II (А) Розділу III ТД учасником у складі тендерної пропозиції повинно бути надане: «д) Діюче «Рішення про затвердження постачальника ДП «НАЕК «Енергоатом»» стосовно виробника запропонованої продукції або «Заявку на оцінку» разом із заповненою «Анкетою постачальника» (відповідно до додатку Б СОУ НАЕК 012) для проведення оцінки в установленому в ДП «НАЕК «Енергоатом» порядку.»
Однак у зазначеній анкеті постачальника міститься значний обсяг інформації, яка не призначена для третіх осіб і не має відношення до тематики тендерної процедури. При наданні анкети через процедуру закупівлі будь-яка фізична або юридична особа матиме доступ до даних, які мають надаватися тільки для ДП «НАЕК «Енергоатом» з метою оцінки підприємства на відповідність вимогам, що висуваються до постачальників.
Враховуючи викладене, просимо Вас змінити вимогу пункту 4 д) до виробників, які не мають діючого рішення про затвердження постачальника ДП «НАЕК «Енергоатом» і викласти її у наступному вигляді:
д) Діюче «Рішення про затвердження постачальника ДП «НАЕК «Енергоатом»» стосовно виробника запропонованої продукції, або лист-згоду виробника на проведення оцінки в установленому в ДП «НАЕК «Енергоатом» порядку разом із сертифікатом системи якості або документом, що підтверджує наявність системи якості на підприємстві-виробнику товару.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.11.2022 13:37
Вирішення:
Ваше звернення опрацьовується. У разі виробничої можливості зміни до тендерної документації будуть внесені у встановленому порядку.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Про надання документів з повірки
Номер:
37280e6738974d4eb7a956b007847f3d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-07-006924-a.c2
Назва:
Про надання документів з повірки
Вимога:
У п. 3.5 Таблиці 2 "Комплект поставки" ТСдоПЗ(т).23.0028.0058-2022 "Технічна специфікація до предмета закупівлі. Система обміну технологічною інформацією на обїєктах генерації (телемеханіка)" (Додаток 4 до ТД) наведедено вимогу до постачання у складі комплекту супутних послуг у т.ч. документа "Опис, методика повірки, керівництво з налаштування параметрів та програмування".
Враховуючі, що, згідно з вимогами розділу ІV Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", періодична повірка засобів вимірювальної техніки є обов'язковою виключно до ЗВТ, що застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології, просимо змінити зазначену вимогу на "Опис, методика метрологічного підтвердження (калібрування), керівництво з налаштування параметрів та програмування".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.09.2022 16:58
Вирішення:
Згідно з термінологією Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність":
Калібрування - сукупність операцій, за допомогою яких за заданих умов на першому етапі встановлюється співвідношення між значеннями величини, що забезпечуються еталонами з притаманними їм невизначеностями вимірювань, та відповідними показами з пов’язаними з ними невизначеностями вимірювань, а на другому етапі ця інформація використовується для встановлення співвідношення для отримання результату вимірювання з показу.
Повірка засобів вимірювальної техніки - сукупність операцій, що включає перевірку та маркування та/або видачу документа про повірку засобу вимірювальної техніки, які встановлюють і підтверджують, що зазначений засіб відповідає встановленим вимогам.
Повірка та калібрування засобів вимірювальної техніки проводиться державними метрологічними центрами та калібрувальними лабораторіями.
Проте метрологічними службами підприємств проводиться відомча повірка засобів вимірювальної техніки, що не застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології.
ЗВТ, що входять до складу поставки за цією закупівлею, будуть проходити періодичну відомчу повірку, що виконується персоналом служби головного метролога ВП ПАЕС.
Внесення змін до ТСдоПЗ вважаємо недоцільно.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.12.2022 11:03
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо функцій і технічних характеристик пристрою "Модульна станція"
Номер:
534843bbaefb4fffad537746b381b47c
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-09-07-006924-a.c1
Назва:
Щодо функцій і технічних характеристик пристрою "Модульна станція"
Вимога:
У п. 2.4 Таблиці 2 "Комплект поставки" ТСдоПЗ(т).23.0028.0058-2022 "Технічна специфікація до предмета закупівлі. Система обміну технологічною інформацією на обїєктах генерації (телемеханіка)" (Додаток 4 до ТД) наведедено вимогу до постачання у складі комплекту запасних частин, матеріалів, допоміжних механізмів та інструменту пристрою "Модульна станція". При цьому у тексті ТСдоПЗ вимоги до зазначеного пристрою відсутні.
Просимо долучити до ТСдоПЗ вимоги до функцій і технічних характеристик пристрою "Модульна станція".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.09.2022 16:55
Вирішення:
«Модульна станція» - комплект обладнання для збору даних та обслуговування обладнання Системи обміну технологічною інформацією на об'єктах генерації (телемеханіка) для ВП ПАЕС, що розробляється виробником та погоджується перед виробництвом з Кінцевим користувачем.
Функції і технічні характеристики пристрою "Модульна станція" залежать від комплекту обладнання та визначаються саме на етапі виробництва. Основні функції обладнання Системи обміну технологічною інформацією на об'єктах генерації (телемеханіка) для ВП ПАЕС викладені в ТСдоПЗ. Внесення змін до ТСдоПЗ вважаємо недоцільно.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
21.12.2022 11:03