Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління ДК 021:2015: 79410000-1 – консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі: вказана в Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Перелік критеріїв оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв: Єдиним критерієм оцінки є ціна (питома вага критерію – 100%).
Розмір забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається.
Умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається.
Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається.
Умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається.
На виконання вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі (далі Порядку), затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082:
назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі – Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі за ДК 021:2015: 79410000-1 – консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління
Завершена
139 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 695.00 UAH
Період оскарження:07.07.2022 15:16 - 13.07.2022 15:08
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:12bcd3050715475a95f5c81641eca3da
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2022-07-07-005838-a.b1
Назва:Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Дії Замовника в частині встановлення вимог в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (опис додається) порушують принцип здійснення закупівель - недискримінації учасників, та вимоги статей 5, 14 Закону № 922, згідно з якою Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не повинне містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, вимагаємо Замовника усунути наведені в додатку невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Оголошення.
Вирішення:Доброго дня шановний потенційний учаснику!
Дякуємо за цікавість до нашої закупівлі. Розглянувши Вашу скаргу зазначаємо. Замовником оголошено спрощену закупівлю відповідно до статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).
Уповноважена особа, не маючи спеціалізованої закупівельної освіти, аналізуючи норми Закону, доходить висновку, що Закон, а саме стаття 14 Закону не передбачає, саме стосовно чого Замовником може бути зазначена інша інформація.
Пропонуємо ознайомитися з нормами статті 16 Закону, які містять аналогічні вимоги Встановленим Замовником. При цьому, обов’язкова наявність кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону передбачена виключно до відкритих торгів. Проте, Закон не містить заборони щодо використання аналогічних вимог при проведенні спрощеної закупівлі. Наголошуємо, що наявність таких критеріїв відбору, як підтверджений досвід виконання аналогічних договорів та наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід передбачені головним законом для закупівельників України – Законом України «Про публічні закупівлі».
Полтавський державний аграрний університет являється Замовником в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Надання послуг, що зазначені в Додатку 1 до оголошення, передбачають надання послуг пов’язаних з публічними закупівлями. Дана сфера є досить специфічною, а враховуючи складність питань та строки виконання поставлених задач для консультантів нам як Замовнику досить важливо, щоб надання послуг здійснювалося учасником/переможцем який має досвід надання аналогічних послуг саме Замовнику у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
На думку скаржника «Такі послуги, що надаються ідентично і для Полтавського державного аграрного університету так і для будь-якої зацікавленою приватної особи, так і для фізичних осіб …». Об’єкти можливо і схожі тільки відповідальність Замовника у порівняння з приватними/фізичними особами зовсім різні. А разом із цим, необхідно розуміти і про відповідальність консультанта, адже надавати консультацію Уповноваженій особі як фізичній особі відповідальність перед Замовником відсутня, що м’яко кажучи нас не задовільняє.
Щодо рішення Антимонопольного комітету України, що зазначено Вами у вимозі. Серед питань, що були на розгляді вимога, щодо факту виконання аналогічного договору, виключно для енергетичних компаній.
Ототожнювати аналогічні договора з енергетичними компаніями та аналогічні договора із Замовниками у розумінні Закону не є коректно.
Замовник не просить наявність досвіду наприклад з закладом освіти, тощо. Кількість Замовників (в розумінні Закону) в Україні понад 30 тисяч, а тому говорити в даному випадку про дискримінацію не доцільно.
Крім цього, Ви зазначаєте, що «Вимоги, які встановлені у ТД у частині вимог щодо контрагента за аналогічним договором… ». Інформуємо, що при проведенні спрощеної закупівлі поняття тендерної документації не використовується, тендерна документація розробляється для відкритих торгів.
Щодо договорів виконаних у 2020 році. Якщо юридична особа/ФОП не були створені/не здійснювали свою діяльність у 2020 році, необхідно у складі пропозиції надати пояснення зазначивши причину не надання аналогічних договорів виконаних у 2020 році, та надати відповідно аналогічні договори за 2021/2022 роки.
Щодо наявності в Учасника працівників відпівідної кваліфікації.
Ви праві, що моніторинг та перевірка закупівель, є одними з функціональних обов’язків центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Щодо вимог Оголошення Обов’язковою вимогою до працівників є наявність досвіду роботи щодо контролю у сфері закупівель, що не є тотожними з моніторингом і перевіркою, контроль є значно ширшим поняттям.
Органи, наділені повноваженнями щодо контролю закупівель представлені досить широким колом:
Міністерство економіки України;
Служба безпеки України;
Рахункова палата;
Державна аудиторська служба;
Національна поліція України;
Прокуратура;
Національне антикорупційне бюро;
Державна казначейська служба;
Антимонопольний комітет України.
Щодо стажу роботи.
Щодо досвіду роботи. Прикро розуміти, що потенційний надавач послуг не цінить досвіду і вважає що досвід роботи три місяці чи п’ять/десять років одне й теж.
Вимога щодо досвіду роботи, враховуючи предмет закупівлі є обгрунтованою та виправданою. Просимо не плутати вимоги Закону до уповноваженої особи та вимоги до працівників, які будуть надавати таким уповноваженим особам консультації з питань закупівель. В разі, якщо б Замовник здійснював пошук уповноваженої особи то питання освіти стояло б виключно в межах законодавства, зокрема вимога б звучала саме так - уповноважена особа уповноважена особа повинна мати вищу освіту, як правило, юридичну або економічну. Але…ми шукаємо консультанта з публічних закупівель і наявність в такої особи відповідної кваліфікації є звичною справою.
На нашу думку, працівники які розуміються на специфіці закупівель саме з урахуванням досвіду їх контролю, сьогодні можуть забезпечити більш якісні послуги. Замовник має бажання проводити закупівлі виключно з беззаперечним дотриманням законодавства.
Щодо рішення АМКУ. В рішення АМКУ про яке йдеться у Вашій скарзі щодо питання оскарження досвіду роботи працівників не ототожнюється з вимогами оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо наявності стажу в один рік)
Крім того Ви пропонуєте усунути ніби то дискримінаційні вимоги і при цьому фактично нав’язуєте Ваше бачення вимог Замовника. Замовник формує вимоги виходячи з власного досвіду проведення закупівель, в тому числі із залученням консультантів.