-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
поточний ремонт приміщення Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження:
20.05.2022 10:43 - 01.06.2022 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА щодо виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України ,,Про публічні закупівлі”)
Номер:
c957addd0f3e42dc9a86f366d00e7847
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-001147-a.b3
Назва:
СКАРГА щодо виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель (у порядку статті 18 Закону України ,,Про публічні закупівлі”)
Скарга:
Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липківського, 45
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство Великоберезовицької селищної ради ,,Тернопільський районний центр первинної медико-санітарної допомоги”
ЄДРПОУ 42588046
47732, Україна , Тернопільська обл., Тернопільський район,
с. Мишковичі, вул. Надрічна, буд. 25
тел. +380678963471
e-mail: tenderpmsd@gmail.com
Суб’єкт оскарження: Мариняк Василь Антонович
РНОКПП 2549415479
вул. 47740, Україна, Тернопільська обл., Тернопільський район, смт. Великі Бірки, вул. Лісна, буд. 9
тел. +380974711090
e-mail: vasylmaryniak1@gmail.com
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2022-05-20-001147-a
ID у ЦБД
6de462644d354ac18c644d5f704f1dcc
Плата за подання скарги:
3000,00 грн. без ПДВ
СКАРГА
щодо виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України ,,Про публічні закупівлі”)
20 травня 2022 року Комунальне некомерційне підприємство Великоберезовицької селищної ради ,,Тернопільський районний центр первинної медико-санітарної допомоги” оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи ,,Поточний ремонт приміщення Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль” (далі – Процедура).
Розкриття тендерних пропозицій відбулося 06.06.2022 року.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
- ФОП Климчук Галина Миколаївна;
- ФОП Олійний Володимир Петрович;
- ФОП Мариняк Василь Антонович (надалі – Скаржник).
Замовником 08.06.2022 року, згідно Протоколу № 22-06-08 уповноваженої особи з публічних закупівель по КНП ,,ТРЦ ПМСД” ухвалено рішення, яким пропозицію
ФОП Мариняка Василя Антоновича було відхилено як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Згідно Протоколу № 22-06-10 уповноваженої особи з публічних закупівель по КНП ,,ТРЦ ПМСД” від 10.06.2022 року, за результатами оцінки тендерної пропозиції та кваліфікації Замовником ухвалено рішення, яким Учасника Олійника Володимира Петровича визначено переможцем.
ФОП Мариняк Василь Антонович вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т.ч. Закону України ,,Про публічні закупівлі” (далі – Закон), з огляду на наступне.
Щодо відхилення тендерної пропозиції ФОП Мариянка В.А.
1. Щодо невідповідності технічним вимогам Замовника.
Частиною 6 Розділу ІІІ Тендерної документації ,,Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі” Замовником встановлено наступну вимогу: ,,Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій акт огляду об’єкта закупівлі Додаток № 4. Акт огляду складається за участю Учасника та Замовника. Пропозиції, подані без акту огляду об’єкту, будуть відхилені. … Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону”.
Додатком № 3 до тендерної документації ,,Технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі”, всупереч п.3 ч.2 ст.22 ЗУ ,,Про публічні закупівлі” не встановлено конкретних кількісних характеристик предмета закупівлі, натомість зазначено, що ,,*Примітка: Остаточний перелік та обсяги робіт визначаються Виконавцем за погодженням із Замовником під час огляду об'єкту і зазначаються в Акті обстеження (огляду) об'єкту (Додаток 4)”. Аналогічну позицію Замовником було висловлено при відмові у задоволенні вимог потенційних учасників щодо прохання чітко зазначити кількісні характеристики предмета закупівлі.
На виконання вимог тендерної документації ФОП Мариняком В.А. 31 травня 2022 року за участі уповноваженої особи – юрисконсульта Панченко А.В. складено Акт обстеження (огляду) об’єкту, яким погоджено усі кількісні характеристики предмету закупівлі, про що свідчить власноручний підпис Панченко А.В. у Акті. Відповідно тендерну пропозицію було подано з урахуванням погоджених Замовником кількісних характеристик згідно вимог тендерної документації.
Проте, пропозицію ФОП Мариняк В.А. Замовником було відхилено як таку, що не відповідає технічним вимогам Замовника до предмету закупівлі. Хоча, як вказано в тендерній документації підставою проведення розрахунку вартості робіт є саме Акт огляду об’єкту.
Вважаю, Замовником свідомо було допущено порушення статті 5 Закону України ,,Про публічні закупівлі”: не зазначено чітких обсягів закупівлі та допущено маніпуляцію із об’ємами робіт, з метою можливості подальшого відхилення пропозицій учасників, не дотримано принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
2. Щодо невідповідності пропозиції ФОП Мариняк В.А. кваліфікаційним критеріям (наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід).
Частиною 5 Розділу ІІІ Тендерної документації ,,Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону” встановлено вимогу: ,,Для підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику наступні документи:
…
- Довідка згідно форми наведеної в Додатку 2.2. «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (зокрема, йдеться про керівних осіб, інженерно-технічних робітників, працівників будівельних спеціальностей, інших осіб, які матимуть відношення до реалізації договору про закупівлю у разі його укладення)”.
На виконання цієї вимоги ФОП Мариняк В.А. було надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 03.06.2022 року
№ 35. У довідці зазначено керівний склад осіб, які здійснюють управління будівельними роботами та вказано будівельних робітників. Окрім того зазначено таке: ,,Гарантую, що у разі виникнення необхідності на виконання робіт додатково буде залучено працівників за цивільно-правовими або трудовими договорами”. Замовником дану гарантію не було взято до уваги та не було спростовано. Відтак, відхилення тендерної пропозиції в цій частині на підставі невідповідності кваліфікаційним критеріям не містить жодних обґрунтованих та фактичних підстав.
Щодо безпідставного визначення переможцем ФОП Олійника Володимира Петровича.
1. Учасником ФОП Олійник В.П. не виконано вимогу щодо надання копії діючого дозволу та/або іншого дозвільного документу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки в складі пропозиції.
Частиною 1 Розділу ІІІ Тендерної документації ,,Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції” встановлено обов’язок для учасників подати в складі тендерної пропозиції ,,Копію діючого дозволу та/або іншого дозвільного документу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (відповідно до Постанови КМУ №1107 від 26.10.2011року «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки») (у передбачених законодавством випадках)”.
Вичерпний Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки наведений в Додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021р. № 77). Види робіт, які наведені в технічних та якісних вимогах до предмета закупівлі не вказані у наведеному переліку, відтак не потребують дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Проте, орієнтовний перелік робіт, наведений в технічному завданні, містить види робіт (роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (улаштування підвісних стель), зварювальні роботи) на які вимагається Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, у відповідності до Додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021р. № 77).
ФОП Олійник В.П. у складі своєї тендерної пропозиції не було надано ані дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, ані Декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, також не наведено законодавчі підстави невиконання вимог тендерної документації та постанови Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 7 (Додатку 2) та ненадання відповідних документів.
2. Щодо невідповідності пропозиції ФОП Олійник В.П. кваліфікаційним критеріям (наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід).
Частиною 5 Розділу ІІІ Тендерної документації ,,Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, встановлені статтею 17 Закону” встановлено вимогу: ,,Для підтвердження кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, учасник у складі своєї пропозиції надає замовнику наступні документи:
…
- Довідка згідно форми наведеної в Додатку 2.2. «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (зокрема, йдеться про керівних осіб, інженерно-технічних робітників, працівників будівельних спеціальностей, інших осіб, які матимуть відношення до реалізації договору про закупівлю у разі його укладення)”.
На виконання цієї вимоги ФОП Олійником В.П. було надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 03.06.2022 року
№ 16. У даній довідці наведено лише працівників будівельних спеціальностей та, всупереч вимогам тендерної документації, не зазначено про керівних осіб та інженерно-технічних робітників. При цьому довідка не містить жодних застережень щодо можливого подальшого залучення інших працівників.
Замовником дана обставина не взята до уваги та тендерна пропозиція визначена як така, що відповідає умовам і вимогам тендерної документації, в той час як за аналогічну невідповідність пропозиція ФОП Мариняка В.А. була відхилена.
Замовником було допущено подвійні стандарти при оцінюванні пропозицій учасників, чим знову ж таки свідомо допущено порушення статті 5 Закону України ,,Про публічні закупівлі”: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
За загальними нормами, встановленими ЗУ ,,Про публічні закупівлі” Замовником здійснюється оцінка тендерних пропозицій Учасників відповідно до принципів здійснення та проведення закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Визнання переможцем закупівлі Учасника, який не відповідає вимогам та кваліфікаційним критеріям, встановленим тендерною документацією вказує саме на необ’єктивну оцінку Замовником тендерної пропозиції ФОП Олійника В.П. та дискримінує ФОП Мариняка В.А. як Учасника.
Окрім того, зважаючи, що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ФОП Мариняка В.А., це призвело до порушення майнових прав скаржника, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найбільш економічно вигідною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладення договору з Замовником.
На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 18 ЗУ ,,Про публічні закупівлі”, ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-05-20-001147-a) за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи ,,Поточний ремонт приміщення Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль”.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення Переможцем Учасника ФОП Олійника Володимира Петровича у процедурі закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-05-20-001147-a) за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи ,,Поточний ремонт приміщення Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль”, зазначене у Протоколі №22-06-10 від 10.06.2022 року.
4. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію Учасника ФОП Олійника Володимира Петровича у процедурі закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-05-20-001147-a) за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи ,,Поточний ремонт приміщення Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль”, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та кваліфікаційним критеріям згідно ст.16 Закону України ,,Про публічні закупівлі”.
5. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Учасника ФОП Мариняка Василя Антоновича у процедурі закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2022-05-20-001147-a) за ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи ,,Поточний ремонт приміщення Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль”, зазначене у Протоколі №22-06-08 від 08.06.2022 року як таке, що не відповідає вимогам ЗУ ,,Про публічні закупівлі”.
Додатки:
1. Протокол від 08.06.2022р № 22-06-08 уповноваженої особи з публічних закупівель по КНП ,,ТРЦ ПМСД” (міститься за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-001147-a).
2. Протокол від 10.06.2022р № 22-06-08 уповноваженої особи з публічних закупівель по КНП ,,ТРЦ ПМСД” (міститься за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-001147-a).
3. Файл ,,Довідка працівники”, доданий учасником ФОП Мариняк В.А. до тендерної пропозиції (міститься за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-001147-a).
4. Файл ,,довідка працівники”, доданий учасником ФОП Олійник В.П. до тендерної пропозиції (міститься за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-001147-a).
5. Файл ,,Акт обстеження”, доданий учасником ФОП Мариняк В.А. до тендерної пропозиції (міститься за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-05-20-001147-a).
Фізична особа-підприємець Василь МАРИНЯК
Пов'язані документи:
Учасник
- Акт обстеження.pdf 17.06.2022 18:11
- Довідка працівники (Мариняк).pdf 17.06.2022 18:11
- довідка працівники (Олійник).pdf 17.06.2022 18:11
- Протокол УО 22-06-08.pdf 17.06.2022 18:11
- Протокол УО 22-06-10.pdf 17.06.2022 18:11
- Скарга.pdf 17.06.2022 18:11
- рішення від 21.06.2022 № 4906.pdf 21.06.2022 12:50
- інформація про перенесення розгляду скарги від 28.06.2022 № 1209.pdf 28.06.2022 13:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.06.2022 №4995.pdf 30.06.2022 14:17
- рішення від 30.06.2022 № 4995.pdf 01.07.2022 12:44
- заперечення скарга Мариняк.docx 24.06.2022 14:13
- Протокол УО 22-05-20.pdf 24.06.2022 14:13
- Протокол УО 22-06-08.docx 24.06.2022 14:13
- ТД КНП ТРЦ ПМСД - поточний ремонт Микулинецька.pdf 24.06.2022 14:13
- Додаток 1 (форма тендерної пропозиції).docx 24.06.2022 14:13
- заперечення скарга Мариняк.pdf 24.06.2022 14:13
- ТД КНП ТРЦ ПМСД - поточний ремонт Микулинецька.docx 24.06.2022 14:13
- Додаток 3 (технічні вимоги) зі змінами 27-05.pdf 24.06.2022 14:13
- Додаток 6 (згода на обробку персональних даних).docx 24.06.2022 14:13
- Додаток 5 (проект договору).pdf 24.06.2022 14:13
- Додаток 4 (акт огляду).docx 24.06.2022 14:13
- Додаток 7 (форма тендерної пропозиції переможця).docx 24.06.2022 14:13
- Додаток 2 (кваліфікаційні критерії).pdf 24.06.2022 14:13
- Перелік змін в тендерну документацію.docx 24.06.2022 14:13
- Протокол УО 22-06-09.docx 24.06.2022 14:13
- Перелік змін в тендерну документацію.pdf 24.06.2022 14:13
- Додаток 3 (технічні вимоги).pdf 24.06.2022 14:13
- Протокол УО 22-05-27.pdf 24.06.2022 14:14
- Відповідь на вимогу від 24-05.pdf 24.06.2022 14:14
- Відповідь на вимогу від 23-05.pdf 24.06.2022 14:14
- Додаток 3 (технічні вимоги) зі змінами 27-05.docx 24.06.2022 14:14
- Протокол УО 22-06-10.pdf 24.06.2022 14:14
- оголошення поточний ремонт Микулинецька.docx 24.06.2022 14:14
- Додаток 2 (кваліфікаційні критерії).docx 24.06.2022 14:14
- Протокол УО 22-05-27.docx 24.06.2022 14:14
- Протокол УО 22-06-09.pdf 24.06.2022 14:14
- Додаток 4 (акт огляду).pdf 24.06.2022 14:14
- Протокол УО 22-05-20.docx 24.06.2022 14:14
- Додаток 3 (технічні вимоги).docx 24.06.2022 14:14
- Відповідь на вимогу від 23-05.doc 24.06.2022 14:14
- Протокол УО 22-06-08.pdf 24.06.2022 14:14
- Додаток 7 (форма тендерної пропозиції переможця).pdf 24.06.2022 14:14
- Відповідь на вимогу від 24-05.doc 24.06.2022 14:14
- Додаток 1 (форма тендерної пропозиції).pdf 24.06.2022 14:14
- Додаток 5 (проект договору).docx 24.06.2022 14:14
- оголошення поточний ремонт Микулинецька.pdf 24.06.2022 14:14
- Додаток 6 (згода на обробку персональних даних).pdf 24.06.2022 14:14
- Протокол УО 22-06-10.docx 24.06.2022 14:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.06.2022 18:13
Дата розгляду скарги:
28.06.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.06.2022 12:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.07.2022 12:45
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
10b2e46d909d4cb8bfaf06ff46eee64a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-001147-a.c2
Назва:
Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику!
В Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю – Поточний ремонт АЗПСМ вул. Микулинецька, 116г код за ДК 021:2015 45450000-6 вказано кількість робіт визначається згідно акту. В Додатку 3 також передбачено, що остаточний перелік та обсяги робіт визначаються Виконавцем за погодженням із Замовником під час огляду об'єкту і зазначаються в Акті обстеження (огляду) об'єкту (Додаток 4).
Слід зазначити, що відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема:
- 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі);
- місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.
Не вказавши обсяги виконання робіт, які передбачаються даною закупівлею, ви порушуєте статтю 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи публічних закупівлель такі як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, оскільки потенційні учасник не мають змоги подати пропозицію не маючи інформації про осбяги закупівель.
Також, Пунктом 6 Розділу 3 тендерної документації передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій акт огляду об’єкта закупівлі Додаток № 4. Акт огляду складається за участю Учасника та Замовника. Пропозиції, подані без акту огляду об’єкту, будуть відхилені.
Дана вимога є дискримінаційною та такою, що дисонує з принципами здійснення публічних закупівель, зокрема: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; запобігання корупційним діям і зловживанням. Акт огляду передбачає безпосереднє «знайомство» та спілкування Замовника з потенційним підрядником та носить ризик корупційної складової. Так, Замовнику буде достеменно відома кількість Учасників, їхні найменування та будь-яка інша інформація, яка може стати відкритою та спотворити результати відкритих торгів. Більше того, для проведення правильних розрахунків та складання необхідної кошторисної документації цілком достатньо сформованого й оприлюдненого технічного завдання, а візуальний огляд жодним чином не вплине на формування цін (вартість) будівельних матеріалів, заробітну плату, пальне для техніки та інше.
Ми припускаємо і те, що при спробі підписання зазначеного документа потенційному учаснику може бути відмовлено з невідомих причин та без будь-якого пояснення, що в свою чергу унеможливить подання тендерної пропозиції та подальшу участь у закупівлі.
Додатково хотіли б звернути увагу, що дане питання було предметом оскарження та, відповідно, розгляду органом оскарження, зокрема по закупівлі з ідентифікатором UA-2022-02-07-015827-b та ін.
На підставі вище викладеного вимагаємо виконати вимоги статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та чітко вказати обсяги робіт, які підлягають виконанню відповідно до даної закупівлі та виключити вимогу про надання в складі пропозиції акт огляду об’єкта, оскільки дана вимога є дискримінаційною.
У разі ігнорування даної вимоги ми будемо вимушені звернутися до Органу оскарження за захистом своїх прав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу від 24-05.pdf 27.05.2022 13:31
Дата подачі:
24.05.2022 15:50
Вирішення:
Шановний учаснику, Ваша вимога по закупівлі послуг з поточного ремонту Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль (ідентифікатор закупівлі UA-2022-05-20-001147-a) розглянута, за результатами її розгляду повідомляємо наступне:
Закон України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ми, як замовник, жодним чином не порушували принципів здійснення публічних закупівель. Тендерна документація на закупівлю послуг з поточного ремонту АЗПСМ по
вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль переліку не містить вимог, які обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників.
У зв'язку із тим, що предметом закупівлі є послуги з поточного ремонту, а не роботи з капітального ремонту, кошторисом замовника не було передбачено попереднє виготовлення проектно-кошторисної документації. Оскільки у замовника відсутня власна інженерно-технічна служба щоб належним чином скласти проектно-кошторисну документацію в якій визначити обсяги будівельних робіт з поточного ремонту відповідно до встановлених стандартів та ДБН.
Таким чином замовником у складі затвердженої тендерної документації було визначено необхідний перелік робіт з поточного ремонту без зазначення конкретних будівельних робіт та їх обсягів.
Замовник у складі тендерної документації (додаток 3) у повній відповідності до вимог
п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" зазначив інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повністю відповідають вимогам, визначених ч. 4 ст. 5 цього Закону та не містять жодних дискримінаційних вимог до учасників закупівлі;
Враховуючи те, що замовник не має можливості самостійно скласти проектно-кошторисну документацію в якій визначити обсяги будівельних робіт з поточного ремонту з об'єктивних причин, замовником було запропоновано щоб всі бажаючи потенційні учасники мали можливість для належної підготовки своєї тендерної пропозиції самостійно оглянути об'єкт, оцінити обсяги на види будівельних робіт та підготувати власну проектно-кошторисну документацію.
Замовник жодним чином не перешкоджає будь-якій особі, яка бажає взяти участь у вказаній закупівлі послуг з поточного ремонту (потенційному учаснику) у вільному (з врахуванням годин робочого часу замовника) огляді об'єкту та складанні відповідного Акту огляду.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимога щодо обов'язкового огляду об'єкта закупівлі та складання відповідного акту обґрунтовано об'єктивними обставинами, оскільки у замовника відсутня власна інженерно-технічна служба щоб належним чином скласти проектно-кошторисну документацію в якій визначити обсяги будівельних робіт з поточного ремонту відповідно до встановлених стандартів та ДБН.
Зауважимо, що дана вимога дозволяє учаснику на місці оглянути об'єкт і визначитись з порядком застосування наявної в учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування цінової пропозиції, вартості робіт та кошторисної документації, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Таким чином, під час оголошення даної закупівлі замовником прийнято рішення, що проведення учасниками попереднього огляду об'єкту закупівлі та узгодження переліку і обсягів будівельних робіт з поточного ремонту є доцільним, відповідає принципу здійснення закупівель з максимальною економією та ефективністю (згідно ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі") та таким, що не призводить до зниження конкуренції чи дискримінації учасників.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
fb13127c209647d3a5a6aaf6e754f06a
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-05-20-001147-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Комунальному некомерційному підприємству
Великоберезовицької селищної ради
"Тернопільський районний центр
первинної медико-санітарної допомоги"
Вимога Замовнику за закупівлею
UA-2022-05-20-001147-a
код ДК 021:2015: 45450000-6
Інші завершальні будівельні роботи
Поточний ремонт приміщення
Амбулаторії загальної практики-сімейної
медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль
Доброго дня! Шановний Замовнику, прошу розглянути та прийняти до уваги ці вимоги.
Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати Акт обстеження (огляду) об’єкту.
Вважаю, що дана вимога, під час воєнного стану і запровадження комендантських годин (!), порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважую, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду.
Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога про складання довідки про огляд об'єкту до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Також додатково повідомляю, що вимога щодо обов’язкового обстеження об’єкту була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз. Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією.
Керуючись вище викладеним, вимагаю:
Внести зміни до оголошення про проведення закупівлі в частині вимоги надати Акт обстеження (огляду) об’єкта.
У разі ігнорування моїх законних вимог залишаємо за собою право звернутися до суду, правоохоронних органів, які, відповідно до законодавства України, здійснюють боротьбу з корупцією і зловживанням владними повноваженнями та Держаудитслужби України.
ФОП Лівандовський О.М.
23 травня 2022 року
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу від 23-05.pdf 26.05.2022 15:25
Дата подачі:
23.05.2022 12:08
Вирішення:
Шановний учаснику, Ваша вимога по закупівлі послуг з поточного ремонту Амбулаторії загальної практики-сімейної медицини по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль (ідентифікатор закупівлі UA-2022-05-20-001147-a) розглянута, за результатами її розгляду повідомляємо наступне:
Закон України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Ми, як замовник, жодним чином не порушували принципів здійснення публічних закупівель. Тендерна документація на закупівлю послуг з поточного ремонту АЗПСМ по вул. Микулинецькій, 116г в м. Тернопіль переліку не містить вимог, які обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 6 (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Розділу ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації на дану закупівлю замовник встановив вимогу, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій акт огляду об’єкта закупівлі Додаток № 4. Акт огляду складається за участю Учасника та Замовника. Пропозиції, подані без акту огляду об’єкту, будуть відхилені.
Вимога щодо обов'язкового огляду об'єкта закупівлі та складання відповідного акту обґрунтовано об'єктивними обставинами, оскільки у замовника відсутня власна інженерно-технічна служба щоб належним чином скласти проектно-кошторисну документацію в якій визначити обсяги будівельних робіт з поточного ремонту відповідно до встановлених стандартів та ДБН. Згідно Додатку 3 до тендерної документації до закупівлі, керуючись п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник визначив тільки необхідний перелік робіт з поточного ремонту без зазначення конкретних будівельних робіт та їх обсягів. Оскільки предметом закупівлі є послуги з поточного ремонту, а не роботи з капітального ремонту, кошторисом замовника не було передбачено попереднє виготовлення проектно-кошторисної документації.
Враховуючи те, що замовник не має можливості самостійно скласти проектно-кошторисну документацію в якій визначити обсяги будівельних робіт з поточного ремонту з об'єктивних причин, замовником було запропоновано щоб всі бажаючи потенційні учасники мали можливість для належної підготовки своєї тендерної пропозиції самостійно оглянути об'єкт, оцінити обсяги на види будівельних робіт та підготувати власну проектно-кошторисну документацію.
Замовник жодним чином не перешкоджає будь-якій особі, яка бажає взяти участь у вказаній закупівлі послуг з поточного ремонту (потенційному учаснику) у вільному (з врахуванням годин робочого часу замовника) огляді об'єкту та складанні відповідного Акту огляду.
Таким чином, під час оголошення даної закупівлі замовником прийнято рішення, що проведення учасниками попереднього огляду об'єкту закупівлі та узгодження переліку і обсягів будівельних робіт з поточного ремонту є доцільним, відповідає принципу здійснення закупівель з максимальною економією та ефективністю (згідно ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі") та таким, що не призводить до зниження конкуренції чи дискримінації учасників.
Зауважимо, що дана вимога дозволяє учаснику на місці оглянути об'єкт і визначитись з порядком застосування наявної в учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування цінової пропозиції, вартості робіт та кошторисної документації, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги:
Відхилено