ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали)
* У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід читати з виразом “або еквівалент”.
У разі якщо ця документація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, таке посилання слід читати з виразом "або еквівалент".
Період оскарження:25.03.2022 09:46 - 14.04.2022 00:00
Вимога
Є відповідь
Лист-вимога
Номер:2cc221122e8d4af897fbc83599178a73
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "КЛІЄНТ ЮА", UA-EDR 41180896
Ідентифікатор запиту:UA-2022-03-25-000185-a.b3
Назва:Лист-вимога
Вимога:
Шановний замовнику
Звертаємо вашу увагу та хочемо запитати: а чи надав вам учасник, потенційний переможець, підтвердження щодо екологічності цих рукавичок?
Бо бачу що майже усі учасники пропонують звичайний нітрил, а він інший.
А в вимогах Замовник просить саме біорозкладні.м
Вирішення:Відповідь на лист-вимогу №0185-а від 25.04.2022 по закупівлі № UA-2022-03-25-0001855-a: код за ДК 021:2015:33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали) Лот № 1 - код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові) на очікувану вартість 1 860 000,00 грн. (один мільйон вісімсот шістдесят тисяч грн. 00 коп.) з ПДВ
Уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Житомирської обласної ради уважно розглянуто лист-вимогу №0185-а від 25.04.2022, яка подана фізичною особою-підприємцем Пантелусь Світланою Петрівною (юридична адреса: провулок Довженка, буд. 6, кв.5, м. Яготин Київської області, ідентифікаційний номер 2672111484), та оприлюднена (розміщена) 25.04.2022 на сайті державних закупівель PROZORRO (https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2022-03-25-000185-a), у якій заявник просить надати відповідь у закупівлі ідентифікатор UA-2022-03-25-000185-a (предмет закупівлі: код ДК 021:2015:33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали) Лот № 1 - код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові) ) щодо підтвердження переможцем вимог до закупівлі - екологічності рукавичок.
За результатами опрацювання вказаної вимоги слід зазначити наступне.
Так, відповідно до п. 31 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» слідує, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Згідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником зазначено відомості та оприлюднено в електронній системі закупівель для загального доступу Тендерну документацію та Проект договору.
Тендерна документація є ключовим документом, який готує замовник під час проведення процедури закупівлі. Основні вимоги щодо змісту та складу тендерної документації визначено положеннями ч. 2 ст. 22 вказаного Закону.
На підтвердження вимог Додатку 4 «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» до Тендерної документації учасники мали підтвердити :
- «…Екологічний виріб, що забезпечує екологічну стабільність при утилізації на сміттєзвалища. Розкладаються мікроорганізмами на біогази та інертний гумус значно швидше, ніж звичайні нітрилові рукавички, що таким чином сприяє раціональному використанню енергетичних ресурсів Землі…..»
- Учасник має надати необхідні сертифікати якості виробника або посвідчення про якість, що підтверджує відповідність товару вимогам ДСТУ або встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами.
- Учасник торгів повинен у складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою учасника торгів (у разі її використання) на підтвердження того, що запропонований ним товар за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам, установленим у тендерній документації.
Учасником товариством з обмеженою відповідальністю «КЛІЄНТ ЮА» (код ЄДРПОУ 41180896) в складі тендерної пропозиції подано документи на підтвердження вимог до Тендерної документації та додатку 4, а саме:
- Лист №05/04/4 від 05.04.2022;
- Гарантійний лист № 05/04/7 від 05.04.2022;
- Інформаційна довідка № 15/04/12 від 15.04.2022;
- Декларація про відповідність медичних виробів №2 версія 2
- Сертифікат якості Рукавички оглядові нітрилові Ноff Medical™нестерильні хлоровані текстуровані без пудри;
- Інструкція з використання Рукавички оглядові нітрилові Ноff Medical™нестерильні хлоровані текстуровані без пудри.
Вважаю, що Переможець аукціону ТОВ «КЛІЄНТ ЮА» (код ЄДРПОУ 41180896), який був підтверджений переможцем після детального розгляду тендерної пропозиції, надав усі необхідні документи, що були передбачені тендерною документацією та додатками до неї, у тому числі і ті у яких містяться відомості щодо екологічності товару.
Статус вимоги:Не задоволено
19c51756abd045ea85111653765b713f
invalid
answered
Скарга
Скасована
про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Номер:c3ecf245647145438e63e82ace2791fd
Пов'язаний елемент:Лот Лот 1 ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові)
Ідентифікатор запиту:UA-2022-03-25-000185-a.a2
Назва:про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Скарга:
Ми як потенційний учасник торгів, що має намір прийняти участь у закупівлі UA-2022-03-25 000185-a код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали) та запропонувати до закупівлі товар за Лотом 1: код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові), яку проводить Комунальне некомерційне підприємство "ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ" ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (торги оголошені 25.03.2022р.) вважаємо, що внесені Замовником зміни до тендерної документації від 09.04.2022 р. грубо порушують права учасників на вільну участь у закупівлі, порушують вимоги законодавства щодо принципів відкритості і найбільшої економічної ефективності, з дотриманням яких повинна проводитися закупівля.
На підтвердження наших вимог звертаємо увагу, які зміни з’явились 09.04.2022р. в частині характеристик до товару за Лотом №1 (рукавички нітрилові) Додаток №4:
Екологічний виріб, що забезпечує екологічну стабільність при утилізації на сміттєзвалища.
Розкладаються мікроорганізмами на біогази та інертний гумус значно швидше, ніж звичайні нітрилові рукавички, що таким чином сприяє раціональному використанню енергетичних ресурсів Землі.
Що конкретно означає «значно швидше, ніж звичайні нітрилові рукавички, що таким чином сприяє раціональному використанню енергетичних ресурсів Землі». Які мають бути фактичні підтвердження? Якій саме конкретний термін в порівнянні з розкладом звичайних рукавичок з нітрилу?
Ще замовником було додано до характеристик вимога щодо кольору: він має бути пастельний зелений. Чому саме пастельно зеленим? На що це впливає?
Вважаємо ці характеристики унікальними та безеквівалентними, такими, що прописуються під одного виробника та відповідають продукту лише одного виробника.
Тобто, коло можливих учасників поставки рукавичок штучно обмежується введенням вищезазначених незрозумілих змін до медико-технічних характеристик, та плануються закуповуватись конкретно у визначеного виробника з чіткими характеристиками. За таких умов пропозиція виробу іншого виробника не буде авідповідати медико-технічним характеристикам, зазначеним у тендерній закупівлі, а значить з легкістю повністю буде відхилена Замовником.
Таким чином, Замовник в змінах до Тендерної документації здійснив опис унікальної, безеквівалентної позиції, що порушує принцип відкритості і прозорості закупівлі, та принцип недискримінації учасників, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). …4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ».
Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що учасник ПОВИНЕН МАТИ МОЖЛИВІСТЬ запропонувати еквівалент, який може дійсно замінити виріб, вказаний в тендерній документації.
А відсутність такої можливості говорить про порушення принципів, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципу відкритості і прозорості закупівлі, принципу недискримінації учасників.
Цими діями Замовник встановив, що участь у закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, а це є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, і тому знову свідчить про порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Не дивлячись на те, що Замовник начебто написав у Тендерній документації, що можуть надаватися еквіваленти, але умовами внесених змін до Тендерної документації, а саме згідно пункту 13 Додатку 4 з'явилась наступна вимога: «Учасник торгів повинен у складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою учасника торгів (у разі її використання) на підтвердження того, що запропонований ним товар за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам, установленим у тендерній документації».
Таким чином, за умовами змін до Тендерної документації учасниками і переможцями в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний представник нададуть гарантійний лист (лист авторизації) та документи, що підтверджують їх повноваження. Це означає, що найменування і виробника, і офіційного представника, які повинні дати гарантійний лист, у даній закупівлі цілком очевидні і Замовнику, і іншим особам – за умовами Тендерної документації учасниками і переможцями в даній оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким чи офіційний представник нададуть гарантійні листи.
Згідно з вимогами «Технічного регламенту щодо медичних виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 02.10.2013 р., іноземні виробники для введення в обіг на території України своїх виробів зобов’язані мати уповноважену особу, яка бере на себе турботи з процедур підтвердження відповідності його медичних виробів, і така особа, відповідно, робить це для того, щоб стати офіційним (часто – ексклюзивним) дистриб’ютором.
За таких умов можливість надати чи ні гарантійних лист є елементом контролю закупівлі, виробник продукції (а точніше їх офіційні представники в Україні) мають можливість НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД обрати кому надавати зазначені гарантійні листи, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати.
Тобто, участь Учасника в закупівлі поставлені в пряму залежність від волі певного виробника в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників, до недоступності закупівлі широкому колу учасників.
Умова в Тендерній документації про надання гарантійного листа свідчить лише про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання гарантійного листа, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою закуповуються дані шовні матеріали.
Дані обставини свідчать або про змову між Замовником і учасником, або, щонайменше, про неправомірність вимоги про надання гарантійного листа у закупівлях, контроль над якими здійснює офіційний представник виробника.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання гарантійних листів чи діючих договорів з виробниками (офіційними представниками) і вже неодноразово встановлювала, що вимога надавати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентні узгоджені дії є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку (ст. 1 згаданого Закону).
За приписами ч. 1 ст. 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції» узгодженими діями визнається укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб'єктів господарювання. Особи, які чинять чи мають намір чинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються, в тому числі, спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.
Отже:
В тендерній документації безпідставно прописані конкретні характеристики конкретних медичних виробів конкретного виробника, хоч і без зазначення його назви, при цьому надання еквівалентів не буде прийняте через неспівпадіння цих детальних характеристик, надання еквівалентів неможливе через унікальність (безеквівалентність) характеристик.
І на додачу, на цього ж конкретного виробника (його офіційного представника) покладено контроль за закупівлею вцілому шляхом надання чи ненадання гарантійних листів на поставку цьому Замовнику унікальної продукції цього виробника.
Наведене свідчить про повністю непрозору, невідкриту закупівлю, про порушеннями вимог ст. 5 та ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимагаємо:
Видалити дискрімінаційні та безеквівалентні вимоги до медичних виробів конкретного виробника Лот 1: код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові) детальний опис товару, а саме:
1. Екологічний виріб, що забезпечує екологічну стабільність при утилізації на сміттєзвалища. Розкладаються мікроорганізмами на біогази та інертний гумус значно швидше, ніж звичайні нітрилові рукавички, що таким чином сприяє раціональному використанню енергетичних ресурсів Землі. Колір пастельний зелений.
2. Видалити з Додатку 4 пункт 13 змін до Тендерної документації від 09.04.2022р. вимоги про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника: Учасник торгів повинен у складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою учасника торгів (у разі її використання) на підтвердження того, що запропонований ним товар за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам, установленим у тендерній документації.
Автор:Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРАЇНСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ДІМ", Невзорова Світлана Вячеславівна 380503535771 tenderumd@ukr.net
19c51756abd045ea85111653765b713f
mistaken
Скарга
Скасована
про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Номер:f090fcafed8f49a8b4e7077b85ace341
Пов'язаний елемент:Лот Лот 1 ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові)
Ідентифікатор запиту:UA-2022-03-25-000185-a.a1
Назва:про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Скарга:
СКАРГА
про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Ми як потенційний учасник торгів, що має намір прийняти участь у закупівлі UA-2022-03-25 000185-a код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали) та запропонувати до закупівлі товар за Лотом 1: код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові), яку проводить Комунальне некомерційне підприємство "ЦЕНТР ЕКСТРЕНОЇ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ТА МЕДИЦИНИ КАТАСТРОФ" ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (торги оголошені 25.03.2022р.) вважаємо, що внесені Замовником зміни до тендерної документації від 09.04.2022 р. грубо порушують права учасників на вільну участь у закупівлі, порушують вимоги законодавства щодо принципів відкритості і найбільшої економічної ефективності, з дотриманням яких повинна проводитися закупівля.
На підтвердження наших вимог звертаємо увагу, які зміни з’явились 09.04.2022р. в частині характеристик до товару за Лотом №1 (рукавички нітрилові) Додаток №4:
Екологічний виріб, що забезпечує екологічну стабільність при утилізації на сміттєзвалища.
Розкладаються мікроорганізмами на біогази та інертний гумус значно швидше, ніж звичайні нітрилові рукавички, що таким чином сприяє раціональному використанню енергетичних ресурсів Землі.
Що конкретно означає «значно швидше, ніж звичайні нітрилові рукавички, що таким чином сприяє раціональному використанню енергетичних ресурсів Землі». Які мають бути фактичні підтвердження? Якій саме конкретний термін в порівнянні з розкладом звичайних рукавичок з нітрилу?
Ще замовником було додано до характеристик вимога щодо кольору: він має бути пастельний зелений. Чому саме пастельно зеленим? На що це впливає?
Вважаємо ці характеристики унікальними та безеквівалентними, такими, що прописуються під одного виробника та відповідають продукту лише одного виробника.
Тобто, коло можливих учасників поставки рукавичок штучно обмежується введенням вищезазначених незрозумілих змін до медико-технічних характеристик, та плануються закуповуватись конкретно у визначеного виробника з чіткими характеристиками. За таких умов пропозиція виробу іншого виробника не буде авідповідати медико-технічним характеристикам, зазначеним у тендерній закупівлі, а значить з легкістю повністю буде відхилена Замовником.
Таким чином, Замовник в змінах до Тендерної документації здійснив опис унікальної, безеквівалентної позиції, що порушує принцип відкритості і прозорості закупівлі, та принцип недискримінації учасників, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). …4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ».
Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що учасник ПОВИНЕН МАТИ МОЖЛИВІСТЬ запропонувати еквівалент, який може дійсно замінити виріб, вказаний в тендерній документації.
А відсутність такої можливості говорить про порушення принципів, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципу відкритості і прозорості закупівлі, принципу недискримінації учасників.
Цими діями Замовник встановив, що участь у закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, а це є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, і тому знову свідчить про порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Не дивлячись на те, що Замовник начебто написав у Тендерній документації, що можуть надаватися еквіваленти, але умовами внесених змін до Тендерної документації, а саме згідно пункту 13 Додатку 4 з'явилась наступна вимога: «Учасник торгів повинен у складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою учасника торгів (у разі її використання) на підтвердження того, що запропонований ним товар за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам, установленим у тендерній документації».
Таким чином, за умовами змін до Тендерної документації учасниками і переможцями в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний представник нададуть гарантійний лист (лист авторизації) та документи, що підтверджують їх повноваження. Це означає, що найменування і виробника, і офіційного представника, які повинні дати гарантійний лист, у даній закупівлі цілком очевидні і Замовнику, і іншим особам – за умовами Тендерної документації учасниками і переможцями в даній оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким чи офіційний представник нададуть гарантійні листи.
Згідно з вимогами «Технічного регламенту щодо медичних виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 02.10.2013 р., іноземні виробники для введення в обіг на території України своїх виробів зобов’язані мати уповноважену особу, яка бере на себе турботи з процедур підтвердження відповідності його медичних виробів, і така особа, відповідно, робить це для того, щоб стати офіційним (часто – ексклюзивним) дистриб’ютором.
За таких умов можливість надати чи ні гарантійних лист є елементом контролю закупівлі, виробник продукції (а точніше їх офіційні представники в Україні) мають можливість НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД обрати кому надавати зазначені гарантійні листи, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати.
Тобто, участь Учасника в закупівлі поставлені в пряму залежність від волі певного виробника в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників, до недоступності закупівлі широкому колу учасників.
Умова в Тендерній документації про надання гарантійного листа свідчить лише про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання гарантійного листа, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою закуповуються дані шовні матеріали.
Дані обставини свідчать або про змову між Замовником і учасником, або, щонайменше, про неправомірність вимоги про надання гарантійного листа у закупівлях, контроль над якими здійснює офіційний представник виробника.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання гарантійних листів чи діючих договорів з виробниками (офіційними представниками) і вже неодноразово встановлювала, що вимога надавати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентні узгоджені дії є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку (ст. 1 згаданого Закону).
За приписами ч. 1 ст. 5 Закону України «Про захист економічної конкуренції» узгодженими діями визнається укладення суб'єктами господарювання угод у будь-якій формі, прийняття об'єднаннями рішень у будь-якій формі, а також будь-яка інша погоджена конкурентна поведінка (діяльність, бездіяльність) суб'єктів господарювання. Особи, які чинять чи мають намір чинити узгоджені дії, є учасниками узгоджених дій.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються, в тому числі, спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів.
Отже:
В тендерній документації безпідставно прописані конкретні характеристики конкретних медичних виробів конкретного виробника, хоч і без зазначення його назви, при цьому надання еквівалентів не буде прийняте через неспівпадіння цих детальних характеристик, надання еквівалентів неможливе через унікальність (безеквівалентність) характеристик.
І на додачу, на цього ж конкретного виробника (його офіційного представника) покладено контроль за закупівлею вцілому шляхом надання чи ненадання гарантійних листів на поставку цьому Замовнику унікальної продукції цього виробника.
Наведене свідчить про повністю непрозору, невідкриту закупівлю, про порушеннями вимог ст. 5 та ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимагаємо:
Видалити дискрімінаційні та безеквівалентні вимоги до медичних виробів конкретного виробника Лот 1: код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали (Рукавички нітрилові) детальний опис товару, а саме:
1. Екологічний виріб, що забезпечує екологічну стабільність при утилізації на сміттєзвалища. Розкладаються мікроорганізмами на біогази та інертний гумус значно швидше, ніж звичайні нітрилові рукавички, що таким чином сприяє раціональному використанню енергетичних ресурсів Землі. Колір пастельний зелений.
2. Видалити з Додатку 4 пункт 13 змін до Тендерної документації від 09.04.2022р. вимоги про надання гарантійного листа виробника або його офіційного представника: Учасник торгів повинен у складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою учасника торгів (у разі її використання) на підтвердження того, що запропонований ним товар за своїми екологічними та іншими характеристиками відповідає вимогам чинного законодавства та вимогам, установленим у тендерній документації.