-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги щодо модернізації КСЗІ ІТС Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти та Проведення додаткової експертизи у зв’язку із закінченням строку дії атестата відповідності КСЗІ ІТС ЛРЦОЯО
Торги відмінено
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період оскарження:
07.03.2022 16:35 - 19.03.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» (протокол № 3 від 29.03.2022р.) прийняте з порушенням вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та принципів здійснення закупівель, визначених ст.5 Закону
Номер:
49ef1cb47d2243ddaecb2f1e795fc499
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-03-07-000966-c.b2
Назва:
Відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» (протокол № 3 від 29.03.2022р.) прийняте з порушенням вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та принципів здійснення закупівель, визначених ст.5 Закону
Скарга:
1. У протоколі №3 від 29.03.2022р. зазначено, що учасником ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» відповідно до ч. 7 розділу 1 Тендерної документації не надано погодження щодо посвідчення перекладу підписом та печаткою учасника торгів або нотаріального посвідчення.
Згідно з пунктом 13 частини 2 статті 22 Закону замовник у тендерній документації зазначає, якою (якими) мовою (мовами) повинні бути складені тендерні пропозиції.
Відповідно ч. 7 розділу 1 Тендерної документації всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. У разі надання цих документів іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника), про що учасник у складі пропозиції надає своє погодження.
Зазначаємо, що усі документи тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» викладені українською мовою, а тому учасник не повинен надавати погодження стосовно посвідчення перекладу. До того ж, погодження стосовно посвідчення перекладу не передбачено чинним законодавством.
Вважаємо, що даний пункт містить у собі корупційну складову, адже дає змогу Замовнику, у випадку необхідності, відхиляти учасників.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» на підставі ч. 7 розділу 1 Тендерної документації, безпідставним та таким, що порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням, що визначені ст.5 Закону.
2. У протоколі №3 від 29.03.2022р. зазначено, що учасником ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» відповідно до п.1 ч.3 розділу 5 Тендерної документації не надано гарантійного листа про те, що учасник під час участі в аукціоні зобов’язується дотримуватись принципів добросовісної конкуренції та не буде штучно та невиправдано занижувати (демпінгувати) своїх цін (надалі – гарантійного листа).
Вважаємо, що не надання гарантійного листа не впливає на ціну тендерної пропозиції, та не призводить до її спотворення, не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Вищевказана вимога не відноситься до обов’язкового кваліфікаційного критерію учасника та не передбачена Законом.
Відповідно до ч.1 розділу 5 тендерної документації критерієм оцінки є лише ціна тендерної пропозиції: 100%. Учасником ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» за результатами аукціону запропонована найбільш економічна вигідна пропозиція.
Законом не визначено таке поняття як «демпінгування». Механізм захисту від демпінгу врегульовано Законом таким інструментом як «аномально низька ціна». Так, згідно п.3. ч.1. ст.1 Закону Аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично.
Електронною системою закупівель, пропозиція ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» не визнана аномально низькою. Тому вважаємо, що в умовах дії воєнного стану та складної економічної ситуації в країні, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» є порушенням Замовником принципів здійснення закупівель, а саме порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол _3 відхилення.pdf 08.04.2022 13:32
- Скарга 07.04.2022.pdf 08.04.2022 13:32
- Тендерна документація (1).doc 08.04.2022 13:32
- рішення від 03.05.2022 №4248.pdf 03.05.2022 17:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.05.2022 №4766.pdf 27.05.2022 11:28
- рішення від 26.05.2022 №4766.pdf 30.05.2022 11:59
- Пояснення по суті скарги 07.05.2022 14:57
- Пояснення по суті скарги pdf 07.05.2022 14:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.04.2022 14:20
Дата розгляду скарги:
26.05.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.05.2022 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.05.2022 12:00
Дата виконання рішення Замовником:
31.05.2022 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення №4766-р/пк-пз від 26.05.2022 виконано
Вимога
Є відповідь
Дискваліфікація ТОВ "НВП "Плазматехніка"
Номер:
ffde5972149a43e7b00c6f66b0a9e185
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-03-07-000966-c.b1
Назва:
Дискваліфікація ТОВ "НВП "Плазматехніка"
Вимога:
Вважаємо, що рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» (протокол № 3 від 29.03.2022р.) прийняте з порушенням вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та принципів здійснення закупівель, визначених ст.5 Закону, а саме порушення принципів щодо добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
1. У протоколі №3 від 29.03.2022р. зазначено, що учасником ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» відповідно до ч. 7 розділу 1 Тендерної документації не надано погодження щодо посвідчення перекладу підписом та печаткою учасника торгів або нотаріального посвідчення.
Згідно з пунктом 13 частини 2 статті 22 Закону замовник у тендерній документації зазначає, якою (якими) мовою (мовами) повинні бути складені тендерні пропозиції.
Відповідно ч. 7 розділу 1 Тендерної документації всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. У разі надання цих документів іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника), про що учасник у складі пропозиції надає своє погодження.
Зазначаємо, що усі документи тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» викладені українською мовою, а тому учасник не повинен надавати погодження стосовно посвідчення перекладу. До того ж, погодження стосовно посвідчення перекладу не передбачено чинним законодавством.
Вважаємо, що даний пункт містить у собі корупційну складову, адже дає змогу Замовнику, у випадку необхідності, відхиляти учасників.
Враховуючи вищевикладене, вважаємо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» на підставі ч. 7 розділу 1 Тендерної документації, безпідставним та таким, що порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням, що визначені ст.5 Закону.
2. У протоколі №3 від 29.03.2022р. зазначено, що учасником ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» відповідно до п.1 ч.3 розділу 5 Тендерної документації не надано гарантійного листа про те, що учасник під час участі в аукціоні зобов’язується дотримуватись принципів добросовісної конкуренції та не буде штучно та невиправдано занижувати (демпінгувати) своїх цін (надалі – гарантійного листа).
Вважаємо, що не надання гарантійного листа не впливає на ціну тендерної пропозиції, та не призводить до її спотворення, не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі. Вищевказана вимога не відноситься до обов’язкового кваліфікаційного критерію учасника та не передбачена Законом.
Відповідно до ч.1 розділу 5 тендерної документації критерієм оцінки є лише ціна тендерної пропозиції: 100%. Учасником ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» за результатами аукціону запропонована найбільш економічна вигідна пропозиція.
Законом не визначено таке поняття як «демпінгування». Механізм захисту від демпінгу врегульовано Законом таким інструментом як «аномально низька ціна». Так, згідно п.3. ч.1. ст.1 Закону Аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично.
Електронною системою закупівель, пропозиція ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» не визнана аномально низькою. Тому вважаємо, що в умовах дії воєнного стану та складної економічної ситуації в країні, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» є порушенням Замовником принципів здійснення закупівель, а саме порушення принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності.
В зв’язку з вищевикладеним, вимагаємо скасувати рішення про відхилення пропозиції/дискваліфікацію ТОВ «НВП «ПЛАЗМОТЕХНІКА» як таке, що не відповідає приписам, встановленим абз.1 ч.3 ст. 22 Закону та прийняте з порушенням вимог ст. 31 Закону.
В раз відмови будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України, контролюючих та правоохоронних органів про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, в частині дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності використання бюджетних коштів в період дії воєнного стану.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.04.2022 17:05
Вирішення:
На Вашу вимогу UA-2022-03-07-000966-c.b1 від 01 квітня 2022 р. повідомляємо наступне:
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація повинна містити інформацію передбачену даною статтею, а також може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. А тому окрім обов’язкового включення до тендерної документації інформації, яка передбачена частиною другою статтею 22 Закону, Замовник має право передбачати вимоги, які вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Також звертаємо увагу на те, що згідно частини 7 Розділу Х Прикінцевих та перехідних положень Закону стаття 164-14. Порушення законодавства про закупівлі Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність Замовника за невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону.
Щодо вимоги передбаченої частиною 7 розділу 1 тендерної документації, а саме: «Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. У разі надання цих документів іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника), про що учасник у складі пропозиції надає своє погодження».
Дана вимога тендерної документації не суперечить частині 3 статті 22 Закону, а саме: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен був надати у довільній формі погодження з вищезазначеною вимогою, яка передбачена у частині 7 розділу 1 тендерної документації, так як вона передбачена Замовником у Тендерній документації.
Окрім цього, дана вимоги не може вважатися корупційною чи такою що дискримінує учасників процедури закупівлі, оскільки вона не суперечить положенням законодавства у сфері публічних закупівель, її може виконати будь хто та дана вимога не передбачає для її виконання лишніх витрат чи залучення третіх сторін. Однак після надання такого погодження учасниками, Замовник отримує гарантії дотримання такої вимоги.
Щодо вимоги пункту 1 частини 3 Розділу 5 Тендерної документації, а саме: «Загальна ціна пропозиції – означає суму, за яку учасник передбачає поставити товари, надати послуги чи виконати роботи в обсязі, визначеному замовником. Учасник у складі пропозиції надає гарантійний лист від власного імені про те, що під час участі в аукціоні зобов’язується дотримуватись принципів добросовісної конкуренції та не будуть штучно та невиправдано занижувати (демпінгувати) своїх цін».
Законом визначено, що аномально низька ціна- це ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота);
Щодо поняття «демпінгування цін», то Закон України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 № 959-XII визначає, що демпінг – ввезення на митну територію країни імпорту товару за ціною, нижчою від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту, яке заподіює шкоду національному товаровиробнику подібного товару. Виходячи з вищезазначеного, поняття демпінгування цін і анамально низька ціна не є тотожними.
Замовник на підставі частини 3 статті 22 Закону вправі включати в тендерну документацію інформацію, яку він вважає за необхідне включити.
Окрім цього, надання учасником у складі своєї пропозиції вищевказаного гарантійного листа надає можливість пересвідчитись Замовнику, що учасник не буде штучно занижувати ціни під час подання своєї пропозиції, а також неухильно дотримуватиметься принципів добросовісної конкуренції.
Тому, вважаємо що дана вимога передбачена у тендерій документації не вважається такою, що порушує принципи здійснення закупівель, а саме принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Також, дану вимогу може виконати будь хто та її виконання не потребує лишніх витрат чи залучення третіх сторін.
Також, хочемо зазначити, що згідно частини першої статті 24 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Однак жодних звернень щодо роз’яснення чи внесення змін у частині даних вимог, на підставі яких відхилено учасника ТОВ "Науково-виробниче підприємство "Плазмотехніка", Замовнику не надходили.
Статус вимоги:
Не задоволено