-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві
мова, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: українська та з урахуванням вимог тендерної документації. категорія замовника: орган місцевого самоврядування (бюджетна установа). Вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції згідно з додатком 5 тендерної документації.
Торги відмінено
3 206 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 064.00 UAH
мін. крок: 1% або 32 064.00 UAH
Період оскарження:
10.02.2022 11:47 - 04.06.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Тендерна документація Замовника порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
27d18aed30e54da497307cadf43c6337
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-002079-c.c3
Назва:
Тендерна документація Замовника порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
10.02.2022 на веб-сайті Уповноваженого органу, офіційному майданчику електронної системи публічних закупівель України «Prozorro» оприлюднено оголошення Замовника – Департаменту житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради про проведення відкритих торгів за предметом «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві» (UA-2022-02-10-002079-c) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-02-10-002079-c .
Вважаємо, що тендерна документація Замовника необґрунтована, оскільки вимагає надання документів, які не передбачені законодавством для такого виду господарської діяльності, що призводить до дискримінації та обмеження кола потенційних учасників процедур закупівель, а, отже, порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, ефективності та пропорційності, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
«I»
Нормативно-правове обґрунтування права на подання даної скарги
Відповідно до ст.1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері публічних закупівель.
Особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, визначаються цим Законом, іншими актами законодавства і полягають, зокрема, в особливому порядку призначення та звільнення Голови Антимонопольного комітету України, його заступників, державних уповноважених Антимонопольного комітету України, уповноважених з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, голів територіальних відділень Антимонопольного комітету України, у спеціальних процесуальних засадах діяльності Антимонопольного комітету України, наданні соціальних гарантій, охороні особистих і майнових прав працівників Антимонопольного комітету України на рівні з працівниками правоохоронних органів, в умовах оплати праці.
Згідно із п.5 ч.1 ст.3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері публічних закупівель.
Відповідно до п.19 ч.3 ст.7 Закону України «Про Антимонопольний комітет» у сфері формування та реалізації конкурентної політики, сприяння розвитку конкуренції, нормативного і методичного забезпечення діяльності Антимонопольного комітету України та застосування законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має такі повноваження здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством про захист економічної конкуренції та Законом України "Про публічні закупівлі".
У зв’язку із обставинами, які будуть викладені надалі в заяві необхідно стверджувати про наявність підстав для початку розгляду справи у зв’язку із існуючими фактами, що свідчать про порушення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Так, згідно із приписами ч.1,5 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України".
Скарга повинна містити таку інформацію: 1) найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; 2) ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; 3) підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; 4) обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; 5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій; 6) вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
До скарги додаються документи та матеріали (за наявності) в електронній формі (в тому числі у форматі pdf), що підтверджують інформацію, викладену у скарзі, та порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника.
Якщо суб’єкт оскарження має намір взяти участь у розгляді скарги шляхом застосування телекомунікаційних систем в інтерактивному режимі реального часу, разом із скаргою він подає до органу оскарження відповідну заяву у формі електронного документа шляхом її завантаження через електронну систему закупівель у строк, встановлений для подання скарги.
Відразу після внесення до реєстру скарг скарга з супровідними документами та її реєстраційна картка автоматично надсилаються органу оскарження та замовнику.
Відповідно до абз.1 ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.
У зв’язку із тим, що кінцевим строком поданням тендерних пропозицій є 03.03.2022, строк оскарження закінчується 26.02.2022. Таким чином, строки оскарження Товариством з обмеженою відповідальністю «КОМКОН ТРАФІК» дотримані.
Так, як під час участі в публічній закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «КОМКОН ТРАФІК» виявлені наступні обставини, які свідчать про порушення процедури закупівлі, вважаємо, що відбулося порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб’єкта оскарження.
«II»
Нормативно-правове обґрунтування наявності порушень
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.
Згідно п.31,32 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Так, по-перше, у тендерній документації Замовника наявна вимога про надання «довідки довільної форми щодо наявності в учасника ліцензії щодо ведення господарської діяльності з будівництва об’єктів».
Відповідно до ст..371 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Органом ліцензування є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Контроль за дотриманням ліцензійних умов та здійсненням будівельних робіт на об’єктах будівництва здійснюється органом ліцензування.
Відповідно до п.9 ч.1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності: 9) будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Таким чином, ліцензуванню підлягає господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками.
Предметом закупівлі є «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві» (ДК 021:2015: (45310000-3) – Електромонтажні роботи), що відповідно до Додатку №2 до технічної документації включає в себе:
на електромонтажні роботи
Об'єми робіт
№
Ч.ч.
Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Демонтаж апаратури настiнної (контролер), маса вiд 0,
15 до 0,2 т шт 23
2 Монтаж апаратури настiнної (контролер), маса вiд 0,15
до 0,2 т шт 23
3 Кронштейн по центру шт 46
4 Напівхомут для кронштейна шт 46
на пусконалагоджувальні роботи
№
Ч.ч.
Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Модуль зв'язку з апаратурою передачі даних. шт 23
2 Системи програмної або логічної операції управління з
кількістю вхідних сигналів до 2 Система 23
на придбання устаткування
№
Ч.ч.
Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кількість Примітка
1 2 3 4 5
1 Контролер дорожній КОМКОН КДК-24-02 (маса=0,083) шт 23
2 Комплект апаратури радіозв’язку GPRS-зв’язок (мас=0,024) комплект 23
Відповідно до п.1.7.Визначення класу наслідків Проекту АСУРД, який Замовник опублікував разом з тендерною документацією, «За всіма наведеними розрахунками характеристик можливих наслідків відповідно до табл.1 (ДСТУ 8855:2019) проектований об'єкт — «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві» відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС1».
Для будівництва об’єктів з класом наслідків (відповідальності) СС1 ліцензія не видається.
Таким чином, технічна документація Замовника суперечить сама собі. Дії Замовника в частині встановлення у технічній документації наведених вище вимог, порушують вимоги ч.4 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ч.1 ст.5 цього ж Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до документації в цій частині.
По-друге, відповідно до оголошення, очікувана вартість закупівлі - 3 206 400,00 UAH.
Відповідно до п.1.5.Основні техніко-економічні показники Проекту АСУРД, який Замовник опублікував разом з тендерною документацією:
Найменування об'єкту будівництва, місце його розташування Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві
Вид будівництва Нове будівництво
Тривалість експлуатації 7 років
Кошторисна вартість будівництва у тому числі:
- будівельно-монтажні роботи
- устаткування
- інші витрати
4 060, 280 тис. грн.
629,567 тис. грн.
844,514 тис. грн
Кількість контролерів 23
Таким чином, загальна кошторисна вартість будівництва становить – 5 534,361 тис. грн.
Отже, незрозуміло яким чином Замовник визначив очікувану вартість закупівлі.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 затверджено Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, відповідно до п.1 розділу ІІІ Примірної методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
З загальнодоступних джерел інформації відомо, що орієнтовна вартість одного Контролеру дорожнього КОМКОН КДК-24-02 становить в середньому – 140 566,0 грн. Тобто, вартість 23 таких контролерів приблизно – 3 233 020,0 грн. Окрім того, до вартості Контролеру дорожнього КОМКОН КДК-24-02 необхідно додати вартість комплекту апаратури GPRS-зв’язку – 13 301,0 грн за 1 комплекс, а за 23 комплекти – 305 923,0 грн.
Отже, орієнтовна ринкова вартість 23 контролерів дорожніх КОМКОН КДК-24-02 з комплексом апаратури GPRS-зв’язку становить приблизно 3 538 943,0 грн.
Тобто, очікувана вартість закупівлі «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві» (UA-2022-02-10-002079-c) встановлена Замовником довільно, без застосування законодавчо встановлених методик або кошторису, складеному відповідно до вимог законодавства.
По-третє, у Додатку №2 до технічної документації зазначено найменування контролерів - Контролер дорожній КОМКОН КДК-24-02 (маса=0,083).
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку, фірму, виробника.
У Додатку №2 до технічної документації зазначено: «Усі посилання на конкретні торговельні марки чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент»».
При цьому, Замовником жодним чином не встановлено критеріїв визначення еквіваленту Контролера дорожнього КОМКОН КДК-24-02, зокрема, не наведено параметрів дорожніх контролерів, по яким буде проводитись порівняльний аналіз еквіваленту з еталоном,
не встановлено відповідності конкретним характеристикам, визначення діапазону показників, зазначення показників «не менше»/«не більше» тощо.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, яка порушує права Учасників та може призвести до необґрунтованого відхилення тендерної пропозиції. Просимо усунути дану вимогу та внести зміни до тендерної документації.
По-четверте, предметом публічної закупівлі визначено «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві».
Відповідно до ДСТУ 4158-2003 автоматизована система керування дорожнім рухом - комплекс технічних, програмних і організаційних засобів, що забезпечує автоматичне збирання та оброблення інформації про транспортні та пішохідні потоки, а також оптимізоване керування дорожнім рухом в рамках обмежень, що їх накладають умови руху.
Проте у технічній документації, зокрема, у Додатку №2 до неї, зазначено, що в рамках цієї закупівлі передбачаються електромонтажні роботи по демонтажу і монтажу апаратури настінної (контролер), пусконалагоджувальні роботи, придбання устаткування: контролера дорожнього в кількості 23 шт. та комплектів апаратури GPRS-зв’язку - 23шт.
Тобто, фактично йде мова про заміну апаратури настінної (контролер), а не про нове будівництво АСУДР, що взагалі є комплексом технічних, програмних і організаційних засобів й немає жодного відношення до будівництва об’єктів.
Впровадження АСКДР (АСУДР) є дуже відповідальним етапом у налагодженні дорожнього руху на вулично-дорожній мережі міст. Таке впровадження повинно дозволити створення умов для збільшення пропускної здатності вулично-дорожній мережі, підвищення рівня безпеки руху, освоєння користування обладнанням АСКДР спеціалістами організацій, які відповідають за регулювання дорожнього руху в місті.
З ДСТУ 4158-2003 та ДСТУ 4157-2003 відомо, що АСКДР включає в себе центральний пункт керування (ЦПК), засоби зв’язку та периферійні пристрої: дорожні контролери, детектори транспорту, детектори стану навколишнього середовища та інші допоміжні технічні засоби. ДК розміщуються на світлофорних об’єктах, забезпечуючи переключення сигналів світлофорів згідно з запланованою програмою організації дорожнього руху.
Це свідчить про те, що Замовник свідомо сформував предмет закупівлі так, аби вимагати від Учасників надання документів (довідки щодо наявності в учасника ліцензії щодо ведення господарської діяльності з будівництва об’єктів), які не є необхідними для виконання робіт, які фактично є предметом закупівлі - електромонтажні роботи по демонтажу і монтажу апаратури настінної (контролер), пусконалагоджувальні роботи, придбання устаткування: контролера дорожнього в кількості 23 шт. та комплектів апаратури GPRS-зв’язку - 23шт., що призводить до неможливості участі у тендері Учасників, діяльність яких безпосередньо пов’язана із комплексом технічних, програмних і організаційних засобів, що забезпечує автоматичне збирання та оброблення інформації про транспортні та пішохідні потоки, виробництвом контролерів, виробництвом іншого електричного устаткування.
По-пяте, у технічній документації не розкрито зміст пусконалагоджувальних робіт.
При обговоренні від Замовника надійшла відповідь: «…повідомляємо, що під пусконалагоджувальними роботами системи програмної або логічної операції управління з кількістю вхідних сигналів до 2 розуміється налаштування у веб інтерфейсі системи ДК з комплектом апаратури радіозв’язку GPRS для роботи на об’єкті ВДМ у складі радіофікованої АСУДР. Учасники надають обладнання з відкритими протоколами. Замовник повинен мати можливість самостійно підключити його до АСУДР».
Але тільки наявності засобів зв’язку в дорожньому контролері недостатньо для підключення його до ЦПК АСКДР. Для цього також треба мати узгоджений протокол обміну даними між дорожнім контролером та ЦПК АСКДР. Замовник не тільки не навів такого протоколу, а й в явній формі не вказав назву АСКДР, до якої планується підключати дорожні контролери.
При обговоренні він надав відповідь: «Визначення еталонів дорожніх контролерів було прерогативою проектувальної організації, яка на підставі даних існуючої системи АСУДР та технічних параметрів зв’язку самої системи визначила саме ці контролери як основні». Це жодним чином не вказує, яка з існуючих в м. Миколаєві АСКДР мається на увазі. На даний час в м. Миколаєві в режимі дослідної експлуатації вже півроку функціонує «КОМКОН АСКДР» виробництва ТОВ «КОМКОН ТРАФІК», а також існує інша АСКДР - виробництва ТОВ «РОСТОК ЕЛЕКОМ». Ці АСКДР мають різні протоколи обміну даними між дорожнім контролером та ЦПК. Замовник повинен був вказати в тендерній документації, до якої саме АСКДР планується підключати дорожні контролери, та надати відкритий протокол обміну даними цієї АСКДР. Ненадання цієї інформації унеможливлює участь у закупівлі інших Учасників, крім того, з ким попередньо домовився Замовник.
Отже, відповідно до п.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
З урахування вищезазначеного, -
П Р О Ш У:
1. Прийняти та розглянути скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМКОН ТРАФІК» (код ЄДРПОУ 41138650) про виявлені у процесі проведення публічної закупівлі порушення.
2. Визнати наявність порушення процедури закупівлі з боку Замовника.
3. Зобов’язати Замовника – Департамент житлово-комунального господарства Миколаївської міської ради усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, а у випадку неможливості виправити допущені порушення - відмінити процедуру закупівлі «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві» (UA-2022-02-10-002079-c).
Додатки:
- платіжне доручення про внесення плати за подання скарги;
- тендерна документація Замовника;
- Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 про затвердження Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
- Інформація з відкритих джерел про орієнтовну вартість предмета закупівлі (контролерів);
- ДСТУ 4158-2003 та ДСТУ 4157-2003.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 24.02.2022 11:09
- Тендерна документація Замовника 24.02.2022 11:09
- ДСТУ 4158 24.02.2022 11:09
- Screenshot_www.komkon.ua 24.02.2022 11:09
- ДСТУ 4157 24.02.2022 11:09
- Наказ Мінекономіки 24.02.2022 11:09
- Screenshot_www.komkon.ua-2 24.02.2022 11:09
- Заява про участь у розгляді справи 24.02.2022 11:58
- Платіжне доручення 24.02.2022 11:58
- рішення від 03.05.2022 № 4323.pdf 04.05.2022 09:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.05.2022 № 4676.pdf 20.05.2022 12:13
- рішення від 19.05.2022 № 4676.pdf 23.05.2022 14:32
- Заперечення на скаргу ТОВ КОМКОН ТРАФІК.doc 07.05.2022 18:59
- АСУДР.PDF 07.05.2022 18:59
- Заперечення на скаргу ТОВ КОМКОН ТРАФІК.pdf.asice 07.05.2022 18:59
- Заперечення на скаргу ТОВ КОМКОН ТРАФІК.doc.asice 07.05.2022 18:59
- Заперечення на скаргу ТОВ КОМКОН ТРАФІК.pdf 07.05.2022 18:59
- Експертний звіт АСУДР.pdf 07.05.2022 18:59
- Заперечення на скаргу ТОВ КОМКОН ТРАФІК_Validation_Report.pdf 07.05.2022 18:59
- Заперечення на скаргу ТОВ КОМКОН ТРАФІК_Validation_Report (1).pdf 07.05.2022 18:59
- Наказ про уповноважену особу.pdf 07.05.2022 18:59
- 9.Протокол виконання рішення органу оскарження.doc 26.05.2022 11:55
- Скріншот річного плану з інтерфейсу електронного майданчику.docx 26.05.2022 11:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.02.2022 11:36
Дата розгляду скарги:
19.05.2022 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.05.2022 09:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.05.2022 14:32
Дата виконання рішення Замовником:
26.05.2022 11:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення органу оскарження №4676-р/пк-пз від 19.05.2022 Замовником внесено відповідні зміни до тендерної документації, а також надаєься протокол № 5/6 від 26.05.2022 про виконання рішення органу оскарження.
Вимога
Є відповідь
Вимога усунути дискримінаційні вимоги шляхом поділення закупівлі на окремі лоти
Номер:
e9eebd6ff1594956915b4136ee2beda4
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-002079-c.b2
Назва:
Вимога усунути дискримінаційні вимоги шляхом поділення закупівлі на окремі лоти
Вимога:
В ідентифікаторі закупівлі UA-2022-02-10-002079-c в якості назви вказано:
«Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві».
В опублікованій Замовником частині проектної документації наведені деякі загальні функції автоматизованої системи керування дорожнім рухом (АСКДР - скорочена назва згідно з ДСТУ 4158-2003), дано перелік світлофорних об’єктів, на яких проводяться електромонтажні та пусконалагоджувальні роботи, вказано (п.1.3), що проектом передбачено виконання робіт в одну чергу без розподілу на пускові комплекси, наведені основні вимоги з безпекових питань. Проте в тендерній документації про АСКДР немає жодної згадки за винятком назви.
Не додала ясності щодо обговорення невідповідностей закупівлі і така відповідь Замовника щодо пусконалагоджувальних робіт: «повідомляємо, що під пусконалагоджувальними роботами системи програмної або логічної операції управління з кількістю вхідних сигналів до 2 розуміється налаштування у веб інтерфейсі системи ДК з комплектом апаратури радіозв’язку GPRS для роботи на об’єкті ВДМ у складі радіофікованої АСУДР. Учасники надають обладнання з відкритими протоколами. Замовник повинен мати можливість самостійно підключити його до АСУДР». Тобто так треба розуміти Замовника, що за розділ «пусконалагоджувальні роботи» відповідальними є спеціалісти Замовника. Навіщо ж тоді з цей пункт внесений в тендерну документацію?
Також ці роз’яснення повинні були бути відображеними в змінах до тендерної документації, там же повинні були бути чіткі вимоги щодо обладнання, яке повинен представити учасник і яке воно повинно мати відношення до складу якої саме АСКДР.
Нагадуємо, що згідно з ДСТУ 4158-2003 та ДСТУ 4157-2003 АСКДР повинна включати в собі центральний пункт керування (ЦПК) та периферійні пристрої: дорожні контролери, детектори транспорту, детектори стану навколишнього середовища та інші допоміжні технічні засоби. Для взаємодії ЦПК та ДК якраз і може бути застосований зв’язок з застосуванням комплекту GPRS-зв’язку.
Треба нагадати Замовнику, що впровадження АСКДР є дуже відповідальним етапом в налагодженні дорожнього руху на вулично - дорожній мережі (ВДМ) міст. Таке впровадження повинно дозволити створення умов для збільшення пропускної здатності ВДМ, підвищення рівня безпеки руху, освоєння користування обладнанням АСКДР спеціалістами організацій, які відповідають за регулювання дорожнього руху в місті.
Саме з цих причин в ДСТУ 4158 в розділі 6.5 наведені вимоги щодо приймання в експлуатацію АСКДР. Однією з головних вимог є необхідність проведення дослідної експлуатації на протязі 3 – 6 місяців, під час якої виявляються та виправляються всі можливі її недоліки.
В вихідній тендерній документації вказані роботи по демонтажу та монтажу обладнання (дорожніх контролерів, масою від 0.15 до 0.2т), передбачені роботи з 23 модулями зв'язку з апаратурою передачі даних та 23 системами програмної або логічної операції управління з кількістю вхідних сигналів до 2. Окремою статтею виділена закупівля 23 дорожніх контролерів КОМКОН КДК-24-02 з комплектом апаратури GPRS-зв’язку до кожного з них. Загальна вихідна вартість закупівлі складає 3 206 400.00 грн, кошторисна заробітна плата на виконання всіх робіт-10630.00 грн.
Таким чином з тендерної документації витікає, що головна частина кошторису відноситься до закупівлі дорожніх контролерів, а вартість проведення пусконалагоджувальних та електромонтажних робіт не добігає навіть одного відсотка від вартості об’ємів закупівлі. Незважаючи на це, Замовник суттєво скоротив кількість можливих учасників закупівлі, бо згідно з тендерними вимогами потенційний учасник повинен бути відповідальним виробником сучасних контролерів та одночасно повинен мати ліцензію та дозволи на проведення електромонтажних та будівельних робіт. Таким чином Замовник встановив явну дискримінаційну вимогу до більшості потенційних учасників закупівель - виробників дорожніх контролерів та АСКДР.
Тому ми вимагаємо провести ці закупівлі з розділенням на лоти, в яких будуть визначені окремо будівельні (електромонтажні), пусконалагоджувальні роботи, а поставка дорожніх контролерів з засобами GPRS зв’язку виділена в окремий лот. При цьому в лотах в явному вигляді повинні бути сформульовані такі вимоги:
• Назва та тип АСКДР, периферійними засобами до якої повинні бути ДК, які передбачаються до закупівлі, основні вимоги до АСКДР;
• Основні вимоги до ДК;
• Опублікований відкритий протокол обміну інформацією між ДК та ЦПК АСКДР;
• Наявність сертифікатів відповідності на програмно апаратні засоби АСКДР та ДК;
Примітка. Відповідно до правил закупівлі в системі Прозоро та рекомендаціям АМКУ не передбачено надання Замовнику зразків продукції Учасником для проведення будь – яких випробувань в рамках закупівель. За бажанням Замовника демонстрація роботи ДК в АСКДР може бути включена як пункт до проекту договору в тендерній документації.
На основі вищезгаданого не маємо можливості погодитись с Замовником, що до документації ДАНОЇ тендерної закупівлі не можна «оперувати голослівними виразами на кшталт «порушення законодавства України щодо відкритості торгів та створення дискримінаційних вимог щодо більшості можливих учасників закупівлі».
На підставі вищезгаданого, користуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», маємо повідомити, що надані вимоги Закупівлі порушують права нашого підприємства, яке є розробником АСКДР для міст України: Харкова, Сум, Чернігова, Одеси, Вінниці, Хмельницького, Івано-Франківська та ще 10 міст. Також наше підприємство є одним з найбільших виробників дорожніх контролерів «КОМКОН КДК», яких на світлофорних об’єктах України працює понад три тисячі.
Ми вважаємо, що наведені вимоги у даній тендерній закупівлі допускають різноманітні тлумачення, мають дискримінаційний характер до потенційних Учасників закупівлі і тому мають бути змінені.
Керуючись державними стандартами ДСТУ 4158-2003 та ДСТУ 4157-2003, а також Законом України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Прийняти вимогу до розгляду.
2. Усунути дискримінаційні вимоги шляхом поділення закупівлі на окремі лоти – виконання робіт (будівельних, електромонтажних тощо) та закупівлю обладнання (дорожніх контролерів, комплектів апаратури GPRS-зв’язку та ін.).
3. Внести відповідні зміни до тендерної документації до закупівлі «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві (ДК 021:2015: (45310000-3) – Електромонтажні роботи)», ID закупівлі UA-2022-02-10-002079-c.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про усунення дискримінаційних умов ТД 18.02.2022 13:18
Дата подачі:
18.02.2022 13:18
Вирішення:
Шановний потенційний учаснику!
На виконання Програми економічного і соціального розвитку м. Миколаєва на 2021 рік, затвердженої рішенням міської ради від 24.12.2020 № 2/8 було розпочато складання технічного завдання на проектування автоматизованої системи управління дорожнім рухом у м. Миколаєві (АСУДР).
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» одним з основних етапів здійснення будівництва об’єкта є розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи.
Згідно із ч.1 ст. 877 Цивільного кодексу України Підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт.
Пунктом 9 наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів» за № 45 від 16.05.2011 передбачено, що проектна документація, у складі якої відповідно до завдання на проектування можуть бути передбачені черги та пускові комплекси, розробляється на об'єкт будівництва в цілому. Проектна документація стадії «Проект» або «Робочий проект» може розроблятись на окрему чергу та бути затвердженою у встановленому порядку, якщо зазначене передбачено завданням на проектування та знайшло відображення у схваленій у встановленому порядку попередній стадії проектування: техніко-економічне обґрунтування, техніко-економічний розрахунок або «Ескізний проект». Проектні рішення щодо можливості автономного функціонування черг та пускових комплексів мають бути відображені у всіх розділах проектної документації.
Пунктом 1.3. пояснювальної записки, що входить до складу проектно-кошторисної документації з будівництва АСУДР у м. Миколаєві визначено, що проектом передбачено виконання робіт в одну чергу.
Відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за №708 від 15.04.2020 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» за об’єктами будівництва.
Згідно із п. 39 ч.1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відтак, враховуючи наявність цілісної проектно-кошторисної документації, що не містить поділу на черги або етапи та проходження державної експертизи, поділ закупівлі на лоти в даному випадку є не можливим.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога усунути дискримінаційні вимоги шляхом поділення закупівлі на окремі лоти
Номер:
1af70ff34cd84f1ca31e64350c705427
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-10-002079-c.b1
Назва:
Вимога усунути дискримінаційні вимоги шляхом поділення закупівлі на окремі лоти
Вимога:
В ідентифікаторі закупівлі UA-2022-02-10-002079-c в якості назви вказано:
«Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві».
В опублікованій Замовником частині проектної документації наведені деякі загальні функції автоматизованої системи керування дорожнім рухом (АСКДР - скорочена назва згідно з ДСТУ 4158-2003), дано перелік світлофорних об’єктів, на яких проводяться електромонтажні та пусконалагоджувальні роботи, вказано (п.1.3), що проектом передбачено виконання робіт в одну чергу без розподілу на пускові комплекси, наведені основні вимоги з безпекових питань. Проте в тендерній документації про АСКДР немає жодної згадки за винятком назви.
Не додала ясності щодо обговорення невідповідностей закупівлі і така відповідь Замовника щодо пусконалагоджувальних робіт: «повідомляємо, що під пусконалагоджувальними роботами системи програмної або логічної операції управління з кількістю вхідних сигналів до 2 розуміється налаштування у веб інтерфейсі системи ДК з комплектом апаратури радіозв’язку GPRS для роботи на об’єкті ВДМ у складі радіофікованої АСУДР. Учасники надають обладнання з відкритими протоколами. Замовник повинен мати можливість самостійно підключити його до АСУДР». Тобто так треба розуміти Замовника, що за розділ «пусконалагоджувальні роботи» відповідальними є спеціалісти Замовника. Навіщо ж тоді з цей пункт внесений в тендерну документацію?
Також ці роз’яснення повинні були бути відображеними в змінах до тендерної документації, там же повинні були бути чіткі вимоги щодо обладнання, яке повинен представити учасник і яке воно повинно мати відношення до складу якої саме АСКДР.
Нагадуємо, що згідно з ДСТУ 4158-2003 та ДСТУ 4157-2003 АСКДР повинна включати в собі центральний пункт керування (ЦПК) та периферійні пристрої: дорожні контролери, детектори транспорту, детектори стану навколишнього середовища та інші допоміжні технічні засоби. Для взаємодії ЦПК та ДК якраз і може бути застосований зв’язок з застосуванням комплекту GPRS-зв’язку.
Треба нагадати Замовнику, що впровадження АСКДР є дуже відповідальним етапом в налагодженні дорожнього руху на вулично - дорожній мережі (ВДМ) міст. Таке впровадження повинно дозволити створення умов для збільшення пропускної здатності ВДМ, підвищення рівня безпеки руху, освоєння користування обладнанням АСКДР спеціалістами організацій, які відповідають за регулювання дорожнього руху в місті.
Саме з цих причин в ДСТУ 4158 в розділі 6.5 наведені вимоги щодо приймання в експлуатацію АСКДР. Однією з головних вимог є необхідність проведення дослідної експлуатації на протязі 3 – 6 місяців, під час якої виявляються та виправляються всі можливі її недоліки.
В вихідній тендерній документації вказані роботи по демонтажу та монтажу обладнання (дорожніх контролерів, масою від 0.15 до 0.2т), передбачені роботи з 23 модулями зв'язку з апаратурою передачі даних та 23 системами програмної або логічної операції управління з кількістю вхідних сигналів до 2. Окремою статтею виділена закупівля 23 дорожніх контролерів КОМКОН КДК-24-02 з комплектом апаратури GPRS-зв’язку до кожного з них. Загальна вихідна вартість закупівлі складає 3 206 400.00 грн, кошторисна заробітна плата на виконання всіх робіт-10630.00 грн.
Таким чином з тендерної документації витікає, що головна частина кошторису відноситься до закупівлі дорожніх контролерів, а вартість проведення пусконалагоджувальних та електромонтажних робіт не добігає навіть одного відсотка від вартості об’ємів закупівлі. Незважаючи на це, Замовник суттєво скоротив кількість можливих учасників закупівлі, бо згідно з тендерними вимогами потенційний учасник повинен бути відповідальним виробником сучасних контролерів та одночасно повинен мати ліцензію та дозволи на проведення електромонтажних та будівельних робіт. Таким чином Замовник встановив явну дискримінаційну вимогу до більшості потенційних учасників закупівель - виробників дорожніх контролерів та АСКДР.
Тому ми вимагаємо провести ці закупівлі з розділенням на лоти, в яких будуть визначені окремо будівельні (електромонтажні), пусконалагоджувальні роботи, а поставка дорожніх контролерів з засобами GPRS зв’язку виділена в окремий лот. При цьому в лотах в явному вигляді повинні бути сформульовані такі вимоги:
• Назва та тип АСКДР, периферійними засобами до якої повинні бути ДК, які передбачаються до закупівлі, основні вимоги до АСКДР;
• Основні вимоги до ДК;
• Опублікований відкритий протокол обміну інформацією між ДК та ЦПК АСКДР;
• Наявність сертифікатів відповідності на програмно апаратні засоби АСКДР та ДК;
Примітка. Відповідно до правил закупівлі в системі Прозоро та рекомендаціям АМКУ не передбачено надання Замовнику зразків продукції Учасником для проведення будь – яких випробувань в рамках закупівель. За бажанням Замовника демонстрація роботи ДК в АСКДР може бути включена як пункт до проекту договору в тендерній документації.
На основі вищезгаданого не маємо можливості погодитись с Замовником, що до документації ДАНОЇ тендерної закупівлі не можна «оперувати голослівними виразами на кшталт «порушення законодавства України щодо відкритості торгів та створення дискримінаційних вимог щодо більшості можливих учасників закупівлі».
На підставі вищезгаданого, користуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», маємо повідомити, що надані вимоги Закупівлі порушують права нашого підприємства, яке є розробником АСКДР для міст України: Харкова, Сум, Чернігова, Одеси, Вінниці, Хмельницького, Івано-Франківська та ще 10 міст. Також наше підприємство є одним з найбільших виробників дорожніх контролерів «КОМКОН КДК», яких на світлофорних об’єктах України працює понад три тисячі.
Ми вважаємо, що наведені вимоги у даній тендерній закупівлі допускають різноманітні тлумачення, мають дискримінаційний характер до потенційних Учасників закупівлі і тому мають бути змінені.
Керуючись державними стандартами ДСТУ 4158-2003 та ДСТУ 4157-2003, а також Законом України «Про публічні закупівлі»,
ВИМАГАЄМО:
1. Прийняти вимогу до розгляду.
2. Усунути дискримінаційні вимоги шляхом поділення закупівлі на окремі лоти – виконання робіт (будівельних, електромонтажних тощо) та закупівлю обладнання (дорожніх контролерів, комплектів апаратури GPRS-зв’язку та ін.).
3. Внести відповідні зміни до тендерної документації до закупівлі «Нове будівництво радіофікованої АСУДР (світлофорні об’єкти) в м. Миколаєві (ДК 021:2015: (45310000-3) – Електромонтажні роботи)», ID закупівлі UA-2022-02-10-002079-c.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.02.2022 13:15
Опис причини скасування:
не завантажився документ
Дата скасування:
18.02.2022 13:17