• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

45310000-3 Електромонтажні роботи (Капітальний ремонт «Монтаж системи адресної пожежної сигналізації та системи мовленнєвого оповіщення про пожежу будівлі гуртожитку (інвентарний номер 310300054) ХДМА за адресою: просп. Ушакова, 42, м. Херсон»)

Торги не відбулися

151 348.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 513.00 UAH
Період оскарження: 08.02.2022 16:55 - 23.05.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга в АМКУ

Номер: 378551e9fad847d0b52ec5d48b5d2316
Ідентифікатор запиту: UA-2022-02-08-015676-b.c1
Назва: Скарга в АМКУ
Скарга:
Вих № 2 від 18 лютого 2022 року До Антимонопольного комітету України Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» Місцезнаходження: 01054, м. Київ, вул. Дмитрівська, 18/24, офіс 5 тел. +38 (095) 099-38-51 код ЄДРПОУ 44050710 e-mail: garant_sm@ukr.net Замовник: Херсонська державна морська академія код ЄДРПОУ 35219930 Місцезнаходження: 73000, м. Херсон, просп. Ушакова, 20 тел. +380660254498 e-mail: xdma_tender@ukr.net Інформація про закупівлю: ID: 3698f872c50a43e69c142941ecc1d36c Закупівля: UA-2022-02-08-015676-b Скарга на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника – Херсонської державної морської академії по процедурі закупівлі «45310000-3 Електромонтажні роботи (Капітальний ремонт «Монтаж системи адресної пожежної сигналізації та системи мовленнєвого оповіщення про пожежу будівлі гуртожитку (інвентарний номер 310300054) ХДМА за адресою: просп. Ушакова, 42, м. Херсон»)» Херсонською державною морською академією 08.02.2022 року була оголошена закупівля робіт «45310000-3 Електромонтажні роботи (Капітальний ремонт «Монтаж системи адресної пожежної сигналізації та системи мовленнєвого оповіщення про пожежу будівлі гуртожитку (інвентарний номер 310300054) ХДМА за адресою: просп. Ушакова, 42, м. Херсон»)» (ідентифікатор закупівлі UA-2022-02-08-015676-b). Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 24.02.2022 00:01. Очікувана вартість закупівлі становить 151 348,00 грн. Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Ретельно ознайомившись з умовами тендерної документації, Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» (далі – ТОВ «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ») виявило умови, що обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації Учасників, що в свою чергу обмежує право ТОВ «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» прийняти участь в цій закупівлі, а саме: 1. В підпункті 12 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено: «Суттєвими помилками є: - порушення вимог щодо подання оригіналів/нотаріально посвідчених копій та/або копій документів (в тому числі засвідчення копій неналежним чином тощо); Допущення суттєвих помилок може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.». Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, оскільки суперечить вимогам чинного законодавства України і не дає можливість сформувати тендерну пропозицію з наданням тільки сканованих копій оригіналів документів. Відповідно до пункту 8 ПЕРЕЛІКУ формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 р. за № 715/34998 зазначено, що подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа. Встановивши таку вимогу, Замовник порушує право Учасників на подання документу не в тому вигляді який вимагається тендерною документацією, що ніяким чином не впливає на тендерну пропозицію в цілому і є формальною помилкою. Як доказ, надаємо посилання на Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0715-20#Text Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дану вимогу з тендерної документації. 2. В пункті 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено: «Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна тверда) Учасника повинна бути розрахована відповідно до державного стандарту України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 ,,Правила визначення вартості будівництва” (далі - ДСТУ).» Дана вимога є дискримінаційною для нас, як для Учасника, оскільки державний стандарт України ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» втратив чинність, а також вимогами самої тендерної документації встановлені вимоги щодо формування кошторисної документації згідно з вимогами Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». В пункті 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вказано: «Договірна ціна (стартова сума аукціону) складається згідно з вимогами Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». До договірної ціни надаються розрахунки, які є її складовими, відповідно до п.5, розділу VI тендерної документації» та в пункті 5 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації вказано: «Договірна ціна має бути складена відповідно до вимог Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». Таким чином, дана вимога не дає Учасникам правильно сформувати кошторисну документацію і може в подальшому стати підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Як доказ надаємо посилання на вимоги чинного законодавства України: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id, https://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/pricing/koshtorysni-normy-ukrayiny/nakazy-pro-zatverdzhennya-koshtorysnyh-norm-ukrayiny/nakaz-minregionu-vid-01-11-2021-№-281-pro-zatverdzhennya-koshtorysnyh-norm, https://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2021/11/derzhavni-standarty-shho-vtratyly-chynnist.pdf. Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти дану вимогу в новій редакції: «Ціна тендерної пропозиції (договірна ціна тверда) Учасника повинна бути розрахована відповідно до вимог Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». 3. В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації встановлено: «Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов'язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (пункт 6 ч. 1 ст. 17 Закону)». Дана вимога є для нас, як для учасника, дискримінаційною, оскільки ця підстава суперечить вимогам чинного законодавства і може спричинити до відхилення нашої пропозиції. Відповідно до пункту 6 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі в разі, якщо: службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Дана підстава, яку необхідно підтвердити переможцю, суперечить чинному законодавству і переможець не зможе її підтвердити, оскільки поняття «кримінальне правопорушення» має більш ширше значення, ніж поняття «злочин». Доказ – пункт 6 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Просимо внести зміни до даної вимоги тендерної документації та викласти її в новій редакції, яка відповідає чинному законодавству: «Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.» 4. В пункті 10 Додатку 5 до тендерної документації вимагається: «Копія свідоцтва про технічну компетентність електровимірювальної лабораторії, який підтверджує наявність у Учасника електротехнічної лабораторії для проведення замірів стану ізоляції, кабелів, підключеного до обладнання заземлення, та галузь технічної компетентності на проведення вимірювань». Дана вимога є для нас, як для Учасника, дискримінаційною, оскільки ми маємо свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, яке засвідчує, що за результатами аудиту стан системи вимірювань вимірювальної електротехнічної лабораторії ТОВ «ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ» відповідає вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюванням. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання» разом зі сферою об’єктів та процесів системи вимірювань. Електротехнічну лабораторію ми беремо в оренду у ТОВ «ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ» на підставі договору оренди обладнання № 56 від 08.02.2022 року. До кінця 2015 року підтвердження незалежної та технічної компетентності вимірювальної лабораторії проводилося через процедуру атестації, за результатами якої оформлювалося свідоцтво про атестацію на проведення вимірювань разом з галуззю атестації. До 01.01.2016 атестація вимірювальних лабораторій регламентувалася статтями 10, 22, 24, 37, 38 Закону України «Про метрологію і метрологічну діяльність». Організація і порядок проведення атестації в державній метрологічній системі були встановлені «Правилами уповноваження і атестації в державній метрологічній системі», затвердженими наказом Держспоживстандарту України від 29 березня 2005 року № 71 і зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 13 квітня 2005 року за № 392/10672 (далі – Правила). Правила припинили свою чинність 01.01.2016 року. Підставою для даного рішення було затвердження Наказу від 23.09.2015 № 1192 «Про затвердження критеріїв, яким повинні відповідати наукові метрологічні центри, державні підприємства, які належать до сфери управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та провадять метрологічну діяльність, та повірочні лабораторії, які уповноважуються або уповноважені на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації». З 01 січня 2016 року набула чинності нова редакція Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», яка передбачає регламентацію на законодавчому рівні повноважень центральних органів виконавчої влади, інших державних органів уповноважувати на проведення певних вимірювань, не пов’язаних з оцінкою відповідності продукції, процесів та послуг у сфері законодавчо регульованої метрології. Різні метрологічні центри відповідно до розроблених програм і методик продовжують займатися перевіркою компетентності лабораторій на добровільних засадах. У зв’язку з тим, що на сьогоднішній день відсутній єдиний законодавчо визначений порядок сертифікації лабораторій, лабораторії отримують різні документи для засвідчення технічної компетентності електровимірювальних лабораторій (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат визнання вимірювальних можливостей, атестат про акредитацію, рішення про визнання вимірювальних можливостей, свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, тощо). Таким чином, свідоцтво про технічну компетентність електровимірювальної лабораторії та свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 є ідентичними документами, які підтверджують технічну компетенцію електротехнічної лабораторії. Крім того, ні свідоцтво про технічну компетентність електровимірювальної лабораторії, ні свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 не є єдиними документами, що підтверджують технічну компетенцію електротехнічної лабораторії, і їх можна замінити іншими тотожними документами, наприклад, сертифікатом визнання вимірювальних можливостей. Як доказ надаємо договір оренди обладнання № 56 від 08.02.2022 року, укладений з ТОВ «ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ» щодо оренди цілісного програмно-апаратного комплексу обладнання електротехнічної вимірювальної лабораторії та свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 № 06-046/2020 від 10.07.2020 року. Просимо внести зміни до тендерної документації та викласти дану вимогу в новій редакції: «Копія свідоцтва про технічну компетентність електровимірювальної лабораторії, або копія свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, або копія сертифікату визнання вимірювальних можливостей, або атестат про акредитацію, який підтверджує наявність у Учасника електротехнічної лабораторії для проведення замірів стану ізоляції, кабелів, підключеного до обладнання заземлення, та галузь технічної компетентності на проведення вимірювань». 5. В пункті 14 Додатку 5 до тендерної документації вимагається: «Учасник повинен надати документальне підтвердження щодо проходження навчання працівника (працівників) для монтажу протипожежного обладнання «Омега», «Тірас», «Варта» та «Веллез» системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу від його виробників (або представництва або філії – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яке використовується згідно проекту.» Дана вимога є для нас, як для Учасника торгів, дискримінаційною, оскільки значно обмежує кількість потенційних Учасників процедури закупівлі. В нас наявні працівники, Попов Костянтин Олегович – електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, який отримав свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації № 8-22-2 від 13.01.2022 року, видане МПП «БУДКВАЛІФКАДРИ», Ляшенко Руслан Миколайович – електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, який отримав свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації № 8-22-1 від 13.01.2022 року, видане МПП «БУДКВАЛІФКАДРИ» та Литвин Володимир Ярославович – налагоджувальник контрольно – вимірювальних приладів та автоматики, який отримав свідоцтво про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, реєстраційний № 17-2022 1, видане Товариство з обмеженою відповідальністю «Учбовий комбінат «Славутич». Отже, з огляду на вказане вбачається, що працівниками ТОВ «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» отримані всі необхідні навчання та допуски для виконання робіт відповідно до умов цієї закупівлі. Також повідомляємо, що оскільки Замовником зазначена вимога надати документальне підтвердження щодо проходження навчання для монтажу протипожежного обладнання «Омега», «Тірас», «Варта» та «Веллез» від виробників (або представництва або філії виробника), які не є закладами освіти, а є заводами - виробниками обладнання, тому вони не мають повноважень навчати і здійснювати навчання та підготовку відповідних кваліфікаційних кадрів. На сайтах ТОВ «Проект АО» (виробник протипожежного обладнання «Омега») https://proektao.com.ua/p_omega.html, Тірас https://tiras.ua, Варта http://varta.com та «Веллез» https://www.vellez.ua немає інформації про проведення навчання монтажу, зазначення часу та місця проведення навчання монтажу, ціна і тд. Так як наші працівники відмовляються проходити навчання на даних заводах так як вони не є навчальними закладами, в зв’язку з чим ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, тому дана вимога є дискримінаційною. Як доказ надаємо, кваліфікаційні документи працівників, які пройшли необхідні навчання. Просимо внести зміни до тендерної документації та видалити дану вимогу. Дискримінаційні вимоги, які містяться в тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» як Учасника даної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Проте, через порушення Замовником частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», ТОВ «ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ» не може прийняти участь у даній закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України та виключити дискримінаційні вимоги. Додатки: 1. Договір оренди обладнання № 56 від 08.02.2022 року, укладений з ТОВ «ЕНЕРГОЕКСПЛУАТАЦІЯ» щодо оренди цілісного програмно-апаратного комплексу обладнання електротехнічної вимірювальної лабораторії. 2. Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 № 06-046/2020 від 10.07.2020 року. 3. Свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації № 8-22-2 від 13.01.2022 року, видане МПП «БУДКВАЛІФКАДРИ», свідоцтво про присвоєння (підвищення) робітничої кваліфікації № 8-22-1 від 13.01.2022 року, видане МПП «БУДКВАЛІФКАДРИ» та свідоцтво про присвоєння кваліфікаційного рівня з робітничих професій, реєстраційний № 17-2022 1, видане Товариство з обмеженою відповідальністю «Учбовий комбінат «Славутич»
Дата розгляду скарги: 03.03.2022 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2022 17:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.05.2022 13:27
Дата виконання рішення Замовником: 18.05.2022 11:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №4468-р/пк-пз від 06.05.2022 задоволено (Протокол №1 від 18.05.2022р)
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАРАНТ СПЕЦМОНТАЖ", Литвин Володимир 380950993851 garant_sm@ukr.net