-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 45312310-3 Встановлення обладнання для захисту від блискавок (Влаштування системи блискавкозахисту на об’єкті: Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Самбірська центральна лікарня» корпус 1)
ДК 021:2015: 45312310-3 Встановлення обладнання для захисту від блискавок (Влаштування системи блискавкозахисту на об’єкті: Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Самбірська центральна лікарня» корпус 1)
Торги відмінено
199 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 999.50 UAH
Період оскарження:
03.02.2022 18:02 - 09.02.2022 17:56
Вимога
Без відповіді
Вимога щодо усунення порушення (повторна)
Номер:
9e7ee6eb66f943ea84752149a35b708b
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-03-014130-b.a2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення (повторна)
Вимога:
Учасник отримав Вашу відповідь на вимогу щодо усунення порушень під час проведення спрощених закупівель.
Оскільки Ви не надали конкретних відповідей на поставлені в вимозі питання щодо порушень положень законодавства в сфері публічних закупівель та щодо Вашої дискримінаційної політики, то ми не задоволені такою відповіддю.
Тому, звертаємося повторно з вимогою усунути зазначені порушення.
Зокрема:
- Щодо Ваших посилань на ч.3 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі», що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися окрім обов’язкової інша інформація, яка допоможе ефективніше провести закупівлю в результаті якої вдасться отримати якісно виконані робот – слід зазначити, що ця «інша інформація» не повинна порушувати конкуренції та призводити до дискримінації учасників. Про це чітко і однозначно вказується в ч.5 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі».
- В своїй вимозі ми обгрунтовано і з посиланням на норми права довели незаконність і дискримінаційність умов п.п.4.1, 12-16 додатку 1 до Вашого оголошення. Натомість у відповіді Ви без жодних посилань на законодавство і будь-якої аргументації стверджуєте, що не допускаєте жодних дискримінаційних умов.
- У відповіді на вимогу Ви зазначаєте, що «згідно рішенням суду даний об’єкт має бути виконаний в найкоротші терміни». При цьому Ви не зазначаєте реквізитів ані цього судового рішення, ані справи, в якій воно ухвалювалося. Крім того, якщо у Вас є така крайня необхідність у швидкому виконанні робіт, то незрозумілим є, чому в умовах оголошення (зокрема, в п.5 та в полях електронного майданчика) Ви ставите крайній строк виконання робіт 31.12.2022р., а не ранішу дату.
- Щодо вимоги до учасників надати довідку/лист від територіального органу ДСНС, який повинен містити дату та номер реєстрації, назву учасника, назву об’єкта, до участі якого, буде включено в комісію представників територіального органу ДСНС), виданого не раніше дня оприлюднення закупівлі, Ви дослівно зазначаєте, що дана вимога не обмежує коло потенційних учасників та не носить дискримінаційного характеру, оскільки «ці повноваження делегуються будь якому учаснику». Щодо останньої фрази (Вашої цитати) виникає питання не тільки у її законності, але і граматичній правильності її формулювання.
ЯКІ ПОВНОВАЖЕННЯ? КОМУ? ДЕЛЕГУЮТЬСЯ?
В своїй вимозі ми чітко і з посиланням на законодавство довели, що представники ДСНС в силу своїх посадових обов’язків зобов’язані перевіряти наявність і утримання в стані готовності автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення та систем протипожежного захисту на об’єктах, які підлягають обладнанню такими системами. Це здійснюється без будь-яких делегувань чи додаткових дій учасників закупівель, а в силу закону.
- Щодо вимог надати сертифікати ISO, ми в своїй вимозі з посиланням на законодавство та рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, доказали незаконність включення таких вимог до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Ви ж без жодної аргументації вказуєте, що такі вимоги законні. Крім того, слід додатково зазначити, що згідно чинних документів Міжнародного форуму з акредитації (IAF) та Національного агентства з акредитації України (НААУ) по стандарту ISO/PAS 45005:2020 не проводиться акредитація сертифікаційних органів на проведення такої сертифікації. Вимоги до підприємств та організацій в період пандемії COVID-19 регламентуються Постановами Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства охорони здоров’я України та не містять вимог застосування ISO/PAS 45005:2020 та сертифікації. Згаданий в п.13 Додатку 1 до тендерних вимог ВСА 45005:2020 не є офіційним документом. Таким чином, вимоги, вказані в п.13 Додатку 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (Технічне завдання) містять дискримінаційні умови.
- Щодо Ваших покликань на те, що Вами були включені такі умови з метою уникнення укладення договору з недобросовісними підрядниками і забезпечення ефективності закупівлі, то тут слід зазначити, що в Законі України «Про публічні закупівлі» передбачено достатньо важелів та інструментів для замовника, щоб провести ефективно закупівлю та закупити якісні товари, роботи, послуги, і при цьому не порушувати основних принципів закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників.
Тому, просимо ПОВТОРНО усунути порушення під час проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення змін до додатку 1 до оголошення в частині виключення незаконних та дискримінаційних вимог, а саме:
1. Виключити вимогу до учасників надати лист від товаровиробника (а саме ТзОВ «ФС Блискавкозахист») про постачання такого обладнання в терміновому порядку та без авансових платежів (п.4.1.)
2. Виключити вимогу надати
- сертифікат, виданий Учаснику, на «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно електромонтажних робіт - ДСТУ ISO/IEC 9001:2015 та підтверджуючі документи про акредитацію органу сертифікації (п.12).
- чинний Міжнародний сертифікат ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги до безпечної роботи під час пандемії COVID – 19 та копію звіту проведеного аудиту щодо оцінки системи управління до ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 (п.13).
3. Виключити вимогу надати документ, що виданий територіальним відділенням Держпраці або Фонду соціального страхування або іншого компетентного органу про наявність (з зазначенням кількості та характеру) або відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом періоду 2021 року (п.14).
4. Виключити вимогу надати довідку/лист від територіального органу ДСНС, який повинен містити дату та номер реєстрації, назву учасника, назву об’єкта, до участі якого, буде включено в комісію представників територіального органу ДСНС), виданого не раніше дня оприлюднення закупівлі (п.15).
5. Виключити вимогу надати Сертифікати про проходження навчання щодо розрахунку систем блискавкозахисту на всіх працівників вказаних у довідці (п.16).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.02.2022 17:53
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
9ab403922f3847f5ba06e1bf3397bfd6
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-02-03-014130-b.a1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення
Вимога:
І. Пунктом 4.1 додатку 1 до оголошення передбачено вимогу до учасників надати лист від товаровиробника (а саме ТзОВ «ФС Блискавкозахист») про постачання такого обладнання в терміновому порядку та без авансових платежів.
Вважаємо таку вимогу незаконною та дискримінаційною з наступних підстав:
Згідно положень ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких наступні:
П.1) добросовісна конкуренція серед учасників;
П.4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
П.6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Встановленням вимоги використовувати при виконанні робіт (наданні послуг) обладнання конкретного виробника Замовник порушує основні принципи здійснення закупівель, а саме:
- Порушує вимоги щодо забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників, оскільки Замовник не обгрунтовує необхідності використовувати обладнання саме ТзОВ «ФС Блискавкозахист» і не доводить, що обладнання саме цього виробника є найкращим. Натомість в Україні продається продукція для блискавкозахисту та заземлення інших товаровиробників, як вітчизняних, так і іноземних, якість якої нічим не поступається тій, що вимагається Замовником.
- Дискримінує інших учасників оскільки учасники, які використовують обладнання інших виробників, незаконно позбавляються можливості перемогти у закупівлі.
- Замовник такою вимогою підштовхує до думки, що ним вчиняються корупційні і антиконкурентні дії – шляхом змови з конкретним підрядником (виконавцем) і встановленням в оголошенні таких вимог до учасників, які може виконати тільки цей конкретний підрядник (виконавець).
Крім того, Замовник такими вимогами порушує ряд інших законодавчих норм.
Зокрема, відповідно до положень ч.4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно норми ч.4 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В оголошенні Замовник відступив від цих вимог.
Неправомірність вимог замовників щодо встановлення для учасників обов’язку надавати товари конкретного товаровиробника підтверджується і практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Зокрема:
- п.5 рішення № 9948-р/пк-пз від 26.09.2018р. у закупівлі № UA-2018-08-29-001127-c.
- п.1 рішення № 4277-р/пк-пз від 30.06.2017р. у закупівлі № UA-2017-05-30-001353-b.
ІІ. Пунктами 12, 13 додатку 1 до оголошення передбачено вимогу до учасників надати:
- сертифікат, виданий Учаснику, на «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно електромонтажних робіт - ДСТУ ISO/IEC 9001:2015 та підтверджуючі документи про акредитацію органу сертифікації
- чинний Міжнародний сертифікат ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги до безпечної роботи під час пандемії COVID – 19 та копію звіту проведеного аудиту щодо оцінки системи управління до ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020.
Така вимога є дискримінаційною, оскільки обмежує коло учасників лише тими, які отримали такі сертифікати.
Згідно положень ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Чинним законодавством України не передбачено обов’язкової сертифікації, оскільки Наказом Мінекономіки від 26.01.2018 № 93 скасовано ряд нормативно-правових актів, що стосуються сертифікації, в тому числі і Наказ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ від 01.02.2005 № 28 «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні».
Подібні висновки робить і Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в:
- п.1 рішення № 11323 -р/пк-пз від 24.05.2021р. у закупівлі № UA-2021-04-29-001781-a.
- рішенні № 9206 - р/пк-пз від 27.04.2021р. у закупівлі № UA-2021-04-01-002563-c.
ІІІ. Замовником в п.14 додатку 1 до оголошення встановлено вимогу до учасників надати документ, що виданий територіальним відділенням Держпраці або Фонду соціального страхування або іншого компетентного органу про наявність (з зазначенням кількості та характеру) або відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом періоду 2021 року.
При цьому Замовник покликається на положення Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” та Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17 квітня 2019 р. № 337.
Проаналізувавши зазначені нормативно-правові акти, а також інші акти законодавства України (наприклад, Закон України «Про охорону праці»), можна дійти висновку, що жоден з них не встановлює обов’язку для учасників закупівель отримувати в Держпраці або Фонді соціального страхування або іншому компетентному органі певні документи про наявність (з зазначенням кількості та характеру) або відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника.
Таким чином, Замовник вчергове встановлює дискримінаційну вимогу в оголошенні спрощеної закупівлі.
Згідно положень ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
ІV. Замовником в п.15 додатку 1 до оголошення встановлено вимогу до учасників надати довідку/лист від територіального органу ДСНС, який повинен містити дату та номер реєстрації, назву учасника, назву об’єкта, до участі якого, буде включено в комісію представників територіального органу ДСНС), виданого не раніше дня оприлюднення закупівлі.
Замовник посилається, як на обгрунтування включення до умов оголошення такої вимоги, на пп. 46 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052.
Проте, якщо ознайомитися з цим підпунктом, то в ньому дослівно прописано, що «ДСНС відповідно до покладених на неї завдань: перевіряє наявність і утримання в стані готовності автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення в разі їх виникнення та систем протипожежного захисту на об’єктах, які підлягають обладнанню такими системами».
В цьому пункті жодним словом не обумовлено обов’язок суб’єктів господарювання (потенційних учасників закупівель) отримувати документи від ДСНС щодо включення його представників до комісії з перевірки наявності і утримання в стані готовності систем протипожежного захисту. Оскільки ДСНС зобов’язаний це робити без жодних додаткових дій учасника.
Ніде ані в Постанові Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 р. № 1052 «Про затвердження Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій», ані в будь-якому іншому законодавчому акті, не передбачено такого обов’язку.
Відповідно, така вимога Замовника є дискримінаційною. Згідно положень ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
V. Замовником в п.16 додатку 1 до оголошення встановлено вимогу до учасників надати Сертифікати про проходження навчання щодо розрахунку систем блискавкозахисту на всіх працівників вказаних у довідці.
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною і протиправною.
Якщо проаналізувати положення Кодексу цивільного захисту населення, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого Постановою КМУ від 26 червня 2013 р. № 444, та інших нормативно-правових документів, то в жодному з них не встановлено вимоги для суб’єктів господарювання проходити навчання щодо розрахунку систем блискавкозахисту для своїх працівників.
А отже, така вимога є дискримінаційною і згідно положень ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасники не зобов’язані надавати такого документа.
З урахуванням всього вищенаведеного, керуючись положеннями ч.7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Вас, як Замовника, усунути порушення під час проведення спрощеної закупівлі шляхом внесення змін до додатку 1 до оголошення в частині виключення незаконних та дискримінаційних вимог, а саме:
1. Виключити вимогу до учасників надати лист від товаровиробника (а саме ТзОВ «ФС Блискавкозахист») про постачання такого обладнання в терміновому порядку та без авансових платежів (п.4.1.)
2. Виключити вимогу надати
- сертифікат, виданий Учаснику, на «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно електромонтажних робіт - ДСТУ ISO/IEC 9001:2015 та підтверджуючі документи про акредитацію органу сертифікації (п.12).
- чинний Міжнародний сертифікат ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги до безпечної роботи під час пандемії COVID – 19 та копію звіту проведеного аудиту щодо оцінки системи управління до ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 (п.13).
3. Виключити вимогу надати документ, що виданий територіальним відділенням Держпраці або Фонду соціального страхування або іншого компетентного органу про наявність (з зазначенням кількості та характеру) або відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника протягом періоду 2021 року (п.14).
4. Виключити вимогу надати довідку/лист від територіального органу ДСНС, який повинен містити дату та номер реєстрації, назву учасника, назву об’єкта, до участі якого, буде включено в комісію представників територіального органу ДСНС), виданого не раніше дня оприлюднення закупівлі (п.15).
5. Виключити вимогу надати Сертифікати про проходження навчання щодо розрахунку систем блискавкозахисту на всіх працівників вказаних у довідці (п.16).
В разі невиконання зазначених вимог, ми будемо змушені:
- звернутися за захистом своїх порушених прав в суд;
- звернутися в правоохоронні органи із заявою про вчинення корупційних правопорушень посадовими особами Замовника;
- залучити громадськість (громадські організації) для висвітлення дискримінаційної політики Замовника при проведенні публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.02.2022 14:06
Вирішення:
Доброго дня! Повідомляємо Вас, що відповідно до ч.3 ст.14 ЗУ «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися окрім обов’язкової інша інформація, яка допоможе ефективніше провести закупівлю в результаті якої вдасться отримати якісно виконані роботи. Тобто вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до оголошення (документації) спрощеної закупівлі. Дана вимога жодним чином не обмежує коло потенційних учасників та не носить дискримінаційного характеру. Дана вимога не може вважатись незаконною. Згідно рішенням суду даний об’єкт має бути виконаний в найкоротші терміни, тому для підтвердження оперативного виконання послуг Замовник встановлює вимогу про надання підтвердження оперативного постачання обладнання, оскільки на етапі вивчення потенційного контрагенту замовник вважає важливим оцінити ризики та передбачити можливі шляхи зменшення їх впливу у подальшій роботі. Однак, в разі, якщо учасник відповідно до норм чинного Законодавства не зобов’язаний згідно з законодавством складати, якийсь з вказаних документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів. Повідомляємо Вас, що предметом закупівлі виступає послуга з «Влаштування системи блискавкозахисту на об’єкті: Комунальне некомерційне підприємство Самбірської міської ради «Самбірська центральна лікарня» корпус 1», а не продаж товару. Відповідно, дані роботи/послуги мають виконуватись в суровому дотримані затвердженої проектно - кошторисної документації. Встановленням вимоги використовувати при виконанні робіт (наданні послуг) обладнання конкретного виробника Замовник не порушує основні принципи здійснення закупівель. Щодо вимоги вимогу до учасників надати довідку/лист від територіального органу ДСНС, який повинен містити дату та номер реєстрації, назву учасника, назву об’єкта, до участі якого, буде включено в комісію представників територіального органу ДСНС), виданого не раніше дня оприлюднення закупівлі. Дана вимога жодним чином не обмежує коло потенційних учасників та не носить дискримінаційного характеру, так як, ці повноваження делегуються будь якому учаснику. Поряд з тим повідомляємо, що залучення представників ДСНС відбувається на виконання тих норм на які є посилання в тендерній документації, а оцінка відповідності буде проводитись у відповідності до норм чинного Законодавства України. Вимога надати Сертифікати про проходження навчання щодо розрахунку систем блискавкозахисту на всіх працівників вказаних у довідці та надати: - сертифікат, виданий Учаснику, на «Системи управління якістю. Вимоги» стосовно електромонтажних робіт - ДСТУ ISO/IEC 9001:2015 та підтверджуючі документи про акредитацію органу сертифікації - чинний Міжнародний сертифікат ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги до безпечної роботи під час пандемії COVID – 19 та копію звіту проведеного аудиту щодо оцінки системи управління до ISO/PAS 45005:2020 на відповідність вимогам ВСА 45005:2020, зазначена вимога не дискримінує учасників, а вимагається для можливості надання більш якісних послуг із сторони учасника. Ми в жодному разі не маємо наміру дискримінувати учасників, і однаково реагуємо на запити усіх потенційних учасників. Метою замовника є ефективне проведення закупівлі в результаті якої вдасться отримати якісно виконані роботи.
А також візьміть до уваги, в разі, якщо учасник відповідно до норм чинного Законодавства не зобов’язаний згідно з законодавством складати, якийсь з вказаних документів, такий учасник надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вище зазначених документів, все це береться до уваги при кваліфікації для забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників і недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Замовнику законодавство надає можливість окрім обов’язкових документів , ще вимагати додаткових, щоб знизити ризики підписання договорів з недобросовісними підрядниками, метою є ефективне проведення закупівлі в результаті якої вдасться отримати якісно виконані роботи на об’єкті, оскільки це медичний заклад вразі виконання неякісної роботи це буде мати негативні наслідки не тільки для підприємства, а також для простих громадян кому надаються послуги.
Статус вимоги:
Не задоволено
Задовільнена:
Ні