• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з технічного обслуговування та надання каналів зв’язку устаткування системи відеоспостереження проекту "Безпечне місто Маріуполь"

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 18.01.2022 17:13 - 31.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про усунення дискримінаційних вимог

Номер: 42aaa70df1ac4b228c256958aa6a647c
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-18-002014-b.a1
Назва: Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику, вимагаємо усунути дискримінаційні вимоги, що містяться в Тендерній документації. Вивчивши тендерну документацію, нами було виявлено ряд дискримінаційних вимог, які обмежують нашу участь в закупівлі та участь більшість компаній, що можуть надати висококваліфіковані послуги, що є предметом закупівлі. Зазначені нижче вимоги порушують основні принципи публічних закупівель передбачені ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі". 1) Так, пунктом 1 Таблиці 1 Додатку 2 встановлено вимоги до документів, що надаються для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, а саме: протокол(-и) перевірки та випробування електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг, з додаванням бирок електроінструменту, та протокол(-и) випробування на діелектричну міцність вимірювальних приладів учасника, що будуть використовуватися при наданні послуг, з додаванням бирок вимірювальних приладів. Вимога надання таких протоколів не зумовлена технічними вимогами до предмету закупівлі, не має жодного обгрунтування та обмежує коло потенційних учасників. 2) На підтвердження наявності технологій Замовником вимагається надати сертифікат на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014 щодо ремонту та технічного обслуговування системи відеоспостереження, виданий органом сертифікації. Така вимога є дискримінаційною та необгрунтованою, адже в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг АМКУ в своїй практиці зазначає, що надання сертифікатів міжнародних стандартів у складі Пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому і вимога щодо його надання є неправомірною. 3) Така ж дискримінаційна вимога і щодо надання сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України; - сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України, тим більше, що в пункті 20 Тендерної документації зазначено, надані у складі тендерної пропозиції сертифікати ISO повинні містити печатку органу сертифікації, а у разі наявності вимоги щодо акредитації органу сертифікації Національним агентством з акредитації України – відповідний національний знак акредитації у поєднанні з знаком всесвітньої мережі органів з акредитації та інших організацій, залучених до діяльності з оцінки відповідності. На підтвердження того, що орган сертифікації дійсно акредитований Національним агентством з акредитації України надати атестат про акредитацію органу сертифікації в НААУ. Згідно статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» одним з основних принципів діяльності з акредитації є її добровільність. Тож органи з оцінки відповідності не мають обов’язку проходити акредитацію Національного агентства з акредитації України. Тим більше, що наявність такої акредитації ніяким чином не впливає на надання послуг, що є предметом закупівлі, і встановлення такої вимоги порушує принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них. 4) Замовником в пунктах 13,14 та 15 Таблиці 2 Додатку 2 встановлено вимогу надання у вигляді документального підтвердження наявного договору утилізації з підприємством, яке має ліцензію Міністерства екології і природних ресурсів на операції поводження з небезпечними відходами або офіційним сервісним центром виробника, що забезпечує ці вимоги та документальне підтвердження впровадження і функціювання на підприємстві/організації Учасника системи менеджменту безпеки ланцюга постачань для вчасного завезення обладнання та матеріалів, які потрібні для ремонту та технічного обслуговування системи відеоспостереження, яка встановлена на об’єкті (копія чинного сертифікату ISO 28000:2007 щодо обслуговування систем безпеки, виданий органом сертифікації Учаснику), системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці (копія чинного сертифікату ISO 45001:2018 щодо обслуговування систем безпеки, виданий органом сертифікації Учаснику). Ці документи не є обов’язковими для здійсненя господарської діяльності для надання послуг з технічного обслуговування та надання каналів зв’язку устаткування системи відеоспостереження. Тим паче технічним завданням не передбачено ніякої утилізації, предметом закупівлі є послуги!! Не зрозуміло яким чином наявність у Учасника всіх зазначених дискримінаційних вимогах документів може вплинути на надання послуг, що є предметом закупівлі. Нами вбачається намір Замовника штучно обмежити коло учасників встановлюючи такі дискримінаційні вимоги. Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, усунути всі вищезазанчені дискримінаційні та антиконкурентні вимоги тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Вимоги тендерної документації сформовані у відповідності з вимогами чинного законодавства України, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» зі змінами, Цивільного та Господарського кодексів України та інших нормативно – правових актів чинного законодавства України. Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. 1. Вимога щодо надання протоколу(-ів) перевірки та випробування електроінструменту, що буде використовуватися при наданні послуг, з додаванням бирок електроінструменту, та протоколу(-ів) випробування на діелектричну міцність вимірювальних приладів учасника, що будуть використовуватися при наданні послуг, з додаванням бирок вимірювальних приладів зумовлена саме технічним завданням. Послуги з технічного обслуговування та надання каналів зв’язку устаткування системи відеоспостереження включають в себе: перевірку напруги живлення, тестування параметрів роботи MicroSD, перевірка технічного стану акумуляторів, перевірка ресурсу акумуляторних батарей ДБЖ. Окрім того, усунення несправностей, які виникають у процесі роботи системи, вимагають демонтажу та монтажу обладнання, пошук пошкоджень та відновлення кабельних ліній, у т.ч. живлення. Саме для надання цих послуг необхідні електроінструменти та вимірювальні прилади і, відповідно, їх перевірка та випробування. 2. Щодо підтвердження наявності технологій сертифікатом на систему менеджменту соціальної відповідальності SA 8000:2014 щодо ремонту і технічного обслуговування системи відеоспостереження, виданим органом сертифікації, сертифікатом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України та сертифікатом ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий органом сертифікації акредитованим Національним Агентством з акредитації України повідомляємо наступне. Відповідно до Закону України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій», технологія – результат науково – технічної діяльності, сукупність систематизованих наукових знань, технічних, організаційних та інших рішень про перелік, строк, порядок та послідовність виконання операцій, процесу виробництва та/або реалізації і зберігання продукції, надання послуг. Документом, який підтверджує застосування певної технології, може бути сертифікат, свідоцтво, патент, договір між власником певної технології, а також тим, хто може її використовувати. Із вищенаведеного поняття можна зробити висновок, що наявність «Системи менеджменту соціальної відповідальності», «Системи управління якістю» та «Системи екологічного управління» може бути підтвердженням наявності певної технології, адже вони містять сукупність систематизованих наукових знань, технічних, організаційних та інших рішень про перелік, строк, порядок та послідовність виконання операцій, процесу виробництва та/або реалізації і зберігання продукції, надання послуг. 3. Сертифікат ISO 9001 - це документ, який видається компаніям по всьому світу після успішного проходження процедури оцінки відповідності за стандартом ISO 9001 «Системи менеджменту якості. Вимоги». Цей документ містить вимоги до систем управління якістю. Він може бути впроваджений в будь-якій компанії, незалежно від її особливостей, пов'язаних з розміром, країною, де вона працює, галузі. Сертифікат ISO 14001 - це офіційний документ міжнародного рівня, який видається для підтвердження якості та надійності діючої на підприємстві системи екологічного менеджменту. Сертифікат ISO 14001 засвідчує відповідність роботи підприємства вимогам і нормам, встановленим в законодавчому порядку. Тобто, зазначені документи є загальновизнаними та такими, що можуть бути отримані будь-якою компанією, за умови дотримання ними певних засад в галузі якості, управлінні документацією, процесами, коригувальними діями тощо. Основним функціонуючим органом у Системі сертифікації УкрСЕПРО є органи із сертифікації продукції (послуг), які проводять сертифікацію продукції, процесів, послуг, видають сертифікати і ліцензії на застосування знаків відповідності, здійснюють усі дії, що пов'язані з оцінкою відповідності та сертифікацією продукції у галузі їх акредитації, мають право призупиняти або анулювати дію виданих документів. Вони надають також й інформаційні послуги. Основні правила організації, напрями діяльності, вимоги до органу із сертифікації продукції та порядок його акредитації визначені у ДСТУ 3411:2004. Акредитація органів з оцінки відповідності проводиться Національним органом з акредитації згідно з Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» відповідно до вимог міжнародних та європейських стандартів з акредитації. Відповідно до статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі – Закон), акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності. За даними статті 5 Закону, діяльність з акредитації базується на таких основних принципах: - забезпечення рівності прав, законних інтересів усіх заінтересованих сторін; - загальнодоступності та неупередженості проведення робіт з акредитації; - прозорості діяльності з акредитації; - професійної компетентності виконавців робіт; - добровільності акредитації; - забезпечення участі органів виконавчої влади та громадських організацій на паритетній основі; - застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації; - дотримання суспільних інтересів; - конфіденційності інформації, отриманої в процесі акредитації. Статтею 11 Закону визначено порядок проведення акредитації. Основними етапами здійснення акредитації є: - подання заявки органом з оцінки відповідності (заявником) на акредитацію чи розширення сфери його акредитації; - надання заявником інформації та документації, необхідної для акредитації; - призначення групи аудиторів з акредитації; - складання програми робіт з акредитації та інформування про це заявника; - проведення аналізу наданої інформації та документації; - проведення оцінки заявника на місці; - аналіз зібраних матеріалів і складання акта оцінки з рекомендаціями щодо акредитації заявника (розширення сфери його акредитації) або відмови в акредитації заявника (відмови в розширенні сфери його акредитації); - прийняття рішення про акредитацію заявника (розширення сфери його акредитації) або про відмову в акредитації заявника (відмову в розширенні сфери його акредитації). Національний орган України з акредитації на підставі заявки органу з оцінки відповідності оцінює компетентність цього органу для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності. Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п'ять років. Опис та правила застосування національного знака акредитації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку. У разі прийняття рішення про відмову в акредитації чи відмову в розширенні сфери акредитації заявникові видається (надсилається) письмове повідомлення про таку відмову, в якому зазначаються її підстави. Національний орган України з акредитації проводить моніторинг шляхом здійснення нагляду, повторних, позачергових та інших оцінок акредитованих органів. Якщо національний орган України з акредитації встановлює, що акредитований орган з оцінки відповідності втратив компетентність для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності або вчинив грубе порушення своїх обов'язків, національний орган України з акредитації вживає всіх належних заходів до обмеження сфери акредитації, тимчасового зупинення дії або скасування атестата про акредитацію. Таким чином, наявні правові підстави для акредитації органів сертифікації Національним агентством з акредитації України. Дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями Антимонопольного комітету України, а саме: п. 4 рішення № 15516-р/пк-пз від 08.07.2021 року, п. 2 рішення № 10631-р/пк-пз від 14.05.2021 року та п. 3 рішення № 9632-р/пк-пз від 30.04.2021 року. 4. Щодо договору утилізації небезпечних відходів повідомляємо наступне. Відповідно до статті 1 Закону України «Про відходи» небезпечні відходи - відходи, що мають такі фізичні, хімічні, біологічні чи інші небезпечні властивості, які створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища і здоров'я людини та які потребують спеціальних методів і засобів поводження з ними. Поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення. Згідно з даними статті 17 Закону України «Про відходи» суб’єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов’язані мати ліцензії на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами і/або дозвіл на транскордонне перевезення небезпечних відходів. Послуги щодо утилізації небезпечних відходів може надавати тільки організація, яка має ліцензію на здійснення операцій щодо поводження з ними, то відповідно суб’єкти господарської діяльності повинні укладати договори саме з такими організаціями відповідно до статті 17 Закону України «Про відходи». Щодо сертифікату ISO 28000:2007 «Система менеджменту безпеки ланцюга постачання» сприяє зміцненню рівня безпеки всього ланцюга постачання вантажів, транспортних засобів та об’єктів транспортної інфраструктури від можливих загроз розкрадань, контрабанди, тероризму. Переваги, які отримує підприємство після сертифікації за стандартом ISO 28000:2007: - лояльність та довіра з боку ділових партнерів та клієнтів з послуг перевезення вантажів, товарів; - зростання лояльності із боку наглядових органів; - підвищення інвестиційної привабливості підприємства. Сертифікат ISO 28000:2007 надає можливість демонструвати зацікавленим сторонам (клієнтам, діловим партнерам, органам нагляду) офіційне підтвердження високого рівня безпеки всіх етапів процесу перевезень повністю уникнувши можливих порушень – завдання шкоди вантажу, розкрадання товару. Сертифікат ISO 45001 – це міжнародний стандарт охорони здоров’я та безпеки праці, дотримання якого допомагає зменшити рівень професійної захворюваності та кількості випадків, що призводять до виробничих травм. Стандарт являє собою основу для підвищення безпеки, зменшення ризиків на робочому місці та підтримання здоров’я персоналу під час виконання робіт. Використання ISO 45001 дозволяє організації активно підвищувати свої показники з охорони праці та статистику щодо професійних захворювань. Наявність всіх вищезазначених сертифікатів є необхідною, оскільки дає можливість Замовнику отримати дійсно якісні послуги та сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності надавати послуги, які задовольняють вимоги Замовника та є предметом закупівлі, а також свідчить про відповідність організації вимогам стандартів на міжнародному рівні. Більш того, отримати дані сертифікати може будь – яка організація незалежно від організаційної форми, розміру, форми власності, що працює у відповідності до цих стандартів. Зважаючи на все вищевикладене, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено