-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонтування і технічного обслуговування високоточного обладнання
Завершена
500 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 007.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 007.00 UAH
Період оскарження:
05.01.2022 14:56 - 17.01.2022 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на рішення (протокол №25 від 26.01.2022 року)
Номер:
caf47c2fa4af4b2dafa0d3e4a395df01
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-01-05-003495-c.a1
Назва:
Скарга на рішення (протокол №25 від 26.01.2022 року)
Скарга:
До: Антимонопольного комітету України
вул. Митрополита В. Липківського, 45,
м. Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: Державне підприємство
«Вінницький науково-виробничий центр
стандартизації, метрології та сертифікації»
21011, вул. Ватутіна, 23/2,
Вінниця, Вінницька обл.,
код ЄДРПОУ 04725929
номер телефону: (0432) 27-17-62
факс: (0432) 27-84-37
адреса електронної пошти: sertdept@sertifcentr.vn.ua
Замовник: Комунальне некомерційне підприємство
"Територіальне медичне об’єднання
"Вінницький обласний центр
екстреної медичної допомоги та
медицини катастроф Вінницької
обласної Ради"
код ЄДРПОУ 36364624
21018, Вінницька обл., місто Вінниця,
вул. Пирогова, буд. 46-А
Ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-05-003495-c
СКАРГА
Комунальне некомерційне підприємство "Територіальне медичне об’єднання "Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради" (далі - Замовник) проводить закупівлю UA-2022-01-05-003495-c.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 24 січня 2022 року.
За результатами аукціону переможцем визначено Приватне підприємство "Науково-виробничий центр оцінки відповідності "ЮГ" (далі по тексту – Переможець, ПП «НВЦ ОВ «ЮГ»), протокол уповноваженої особи № 25 від 26.01.2022 року (додається).
Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону України “Про публічні закупівлі”, - скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ДП «ВІННИЦЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» (далі по тексту – Скаржник) вважає протокол №25 від 26.01.2022 року таким, що суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступне:
1. Перможець не надав в складі своєї пропозиції документи, інформацію та матеріали, які за своїм змістом відповідають вимогам тендерної документації Замовника;
2. Переможцем не надано належного обґрунтування аномально низької ціни, запропонованої під час проведення аукціону.
Щодо першого пункту.
Завантажені Переможцем документи, у складі тендерної пропозиції, не відповідають за своїм змістом тендерній документації Замовника, зокрема:
- документ «Аналогічний Акт Договір Відгук Амосова», відгук роздрукований не на бланку підприємства, не містить вихідного номеру та дати створення, дата аналогічного договору різниться з датою Договору, яка зазначена у відгуці. Так відгук містить посилання на договір від 28 квітня 2021 року №122, а додано копію договору від 28.05.2021 р.. Вказане свідчить про можливу підробку документа Переможцем, оскільки є очевидним, що Державна установа “Національний інститут серцево-судинної хірургії ім. М.М. Амосова НАМН України” як видавник такого документу мав би дотриматись вимог ДСТУ 4163:2020 "Державна уніфікована система документації. Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів";
- документ «Аналогічний Акт Договір Відгук Миколаїв», акт виконаних робіт не затверджений печаткою керівника установи, що ставить під сумнів дійсність прийняття виконаних метрологічних робіт. Крім того, предметом завантаженого договору є послуги по коду ДК 021:2015 50410000-2, натомість аналогічним, згідно тендерної документації є договір за кодом послуг ДК 021:2015 50430000-8; Таким чином, ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» не виконано вимоги щодо надання в складі своєї пропозиції документів, інформації та матеріалів, які за своїм змістом відповідають вимогам тендерної документації Замовника
- Переможцем не завантажено в складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують відсутність підстав для відхилення учасника згідно ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». По п.8 та п.13 ч.1 ст.17 Закону Замовником у тендерній документації зазначено, що інформація перевіряється самостійно, проте не вказано, що учаснику не потрібно подавати підтверджуючі документи, як це вказано по інших пунктах зазначеної статті Закону. По п.10 ч.1 ст.17 Переможцем взагалі не надано жодної інформації.
Щодо другого пункту.
Переможцем не надано належного обґрунтування аномально низької ціни згідно ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» виходячи з наступного.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Згідно ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо, зокрема, учасник процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону.
Так, з аналізу наведених норм вбачається, що фактично за змістом, обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції є інструментом протидії ціновому демпінгу, що дає можливості (право) замовнику відхилити тендерну пропозицію, якщо обґрунтування такої ціни учасником є недостатнім.
Також в обґрунтовані аномально низької ціни вказано, що ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» має сприятливі умови для надання послуг, оскільки послуги надаються в межах одного населеного пункту.
Згідно тендерної документації послуги повинні надаватися не у межах одного населеного пункту, як про це зазначає Переможець, а у 8-ми населених пунктах Вінницької області.
ПП «НВЦ ОВ «ЮГ», згідно поданих установчих документів зареєстровано в м. Татарбунари, Одеської області. Яким чином виконання значного трудомісткого обсягу послуг в межах 8-ми населених пунктів Вінницької області є сприятливою умовою для надання послуг є незрозумілим.
Більше того, сама лише віддаленість від місця провадження господарської діяльності до населеного пункту де має бути надано найбільший обсяг послуг з повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (м. Вінниця) становить близько 580 км. (м. Вінниця, Вінницька обл.-м. Татарбунари, Одеська обл.) є очевидно несприятливою умовою.
Щодо соціальної відповідальності, соціальних знижок та встановлення негативного досвіду співпраці, щодо інших суб’єктів господарювання, твердження Переможця є відвертою брехнею та взагалі не мають жодного відношення до обґрунтування аномально низької ціни, згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім того, аналогічна закупівля проводилась Замовником в 2021 році (ID: UA-2021-09-23-001246-b), у ній також приймав участь ПП «НВЦ ОВ «ЮГ», однак остаточна цінова пропозиція учасника склала 349 тисяч гривень за виконання аналогічного обсягу робіт. Однак зважаючи на значне зростання вартості енергоносіїв, паливо-мастильних матеріалів та мінімального розміру оплати праці в 2022 році, цінова пропозиція ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» містить очевидні ознаки цінового демпінгу та свідчить про очевидну неможливість виконання такого обсягу робіт за ціновою пропозицією, що в 5.3 рази є нижче за цінову пропозицію цього учасника під час минулої закупівлі.
Механізм сплати підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами - підприємцями робіт, послуг зазначених у статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», та визначення їх вартості, а саме проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації визначається Порядком проведення оплати робіт з проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та визначення вартості таких робіт, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 р. № 865.
У відповідності до п. 3 даного Порядку вартість робіт визначається без урахування податку на додану вартість, що нараховується згідно із законодавством. Зазначена вартість розраховується підприємством-виконавцем на підставі норм часу на їх виконання та вартості розрахункової калькуляційної одиниці часу - одного людино-дня (людино-години) за формулою:
Вмр = Нч х Воч,
де Вмр - вартість робіт, гривень;
Нч - норма часу на виконання робіт, людино-днів (людино-годин);
Воч - вартість розрахункової калькуляційної одиниці часу, гривень за один людино-день (людино-годину).
Норми часу (людино-години) на виконання робіт з повірки засобів вимірювальної техніки встановлюються Наказом Мінекономрозвитку №1719 від 21.12.2015 року «Про затвердження Норм часу, необхідного для проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації»
Зважаючи на викладене, при розрахунку вартості робіт, послуг з повірки ЗВТ Переможець мав застосувати вказану формулу, а при наданні обґрунтування аномально низької ціни мав навести розрахунок вартості та вказати її складові. Однак Переможцем не було надано належного розрахунку вартості послуг у розмірі 64 999,00 грн. з ПДВ, з урахуванням вимог Порядку та Наказу.
Переможцем закупівлі не надано жодних об’єктивних доводів, які б свідчили про фактичну можливість виконувати послуги по запропонованій ціні.
Таким чином, заявлену аномально низьку ціну не можна вважати належним чином обґрунтованою, як того вимагає Закону України «Про публічні закупівлі».
Більше того, вказана ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» ціна є об'єктивно нижчою за собівартість виконання такого обсягу робіт, що ставить під сумнів реальність можливості провести роботи з повірки ЗВТ, а як наслідок неналежне виконання умов договору може створити у регіоні загрозливу ситуацію з експлуатацією критично важливого медичного обладнання, що не пройшло повірку законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.
Підсумовуючи вищенаведене, обґрунтування ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» аномально низької ціни за своєю правовою природою є таким, що фактично та юридично відсутнє, оскільки воно не містить вмотивованого та належного пояснення аномально низької ціни тендерної пропозиції, щодо цін або вартості відповідних робіт, чому Замовник не придав значення та не проаналізував можливість такого учасника виконати зобов`язання належним чином, враховуючи аномальну низьку ціну.
Окрім того, слід звернути увагу, що в завантаженому ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» 25 січня 2022 об 11:51 файлі “Обгрунтування.PDF” останнім зазначено наступне: “Нам відомо про негативний досвід роботи Комунального некомерційного підприємства “Територіальне медичне об'єднання “Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради” з ДП “Вінницястандартметрологія” через відмову останніх від виконання договору із цього самого предмету закупівлі, проте запевняємо, що ПП “НВЦ “ЮГ” дорожить своєю репутацією і запропонована ціна не вплине на якість наданих послуг, всі умови договору будуть виконані”.
Зазначення даної інформація у обґрунтуванні аномально низької ціни, очевидно не має відношення до інформації, що має бути зазначена відповідно до ч. 14 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», не відповідає дійсності та може свідчити про узгодженність дій Замовника та ПП «НВЦ ОВ «ЮГ».
Враховуючи вищевикладене, прийняте рішення Замовника оформлене протоколом №25 від 26.01.2022 року, порушує право ДП “Вінницястандартметрологія” на чесні та прозорі торги, які відбуваються із дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель у т.ч. принципів здійснення закупівель, оскільки ДП “Вінницястандартметрологія” є учасником даної закупівлі, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про антимонопольний комітет України», -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, ідентифікатор UA-2022-01-05-003495-c.
3. Зобов’язати Замовника скасувати протокол №25 від 26.01.2022 року про визнання переможцем ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» у закупівлі UA-2022-01-05-003495-c.
Додатки:
1. Протокол № 25 від 26.01.2022 року про визнання переможцем ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» (pdf).
2. Обґрунтування аномально низької ціни ПП «НВЦ ОВ «ЮГ» (pdf).
3. Текст скарги в форматі, доступному для копіювання.
4. Документ «Аналогічний Акт Договір Відгук Амосова» (pdf).
5. Документ «Аналогічний Акт Договір Відгук Миколаїв» (pdf).
Генеральний директор
ДП «Вінницястандартметрологія» Андрій АСТАХОВ
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол № 25 від 26.01.2022 Переможець ПП Юг (1).pdf 01.02.2022 10:19
- Обгрунтування.pdf 01.02.2022 10:20
- Аналогічний Акт Договір Відгук Миколаїв Копія.pdf 01.02.2022 10:20
- Аналогічний Акт Договір Відгук Амосова Копія.pdf 01.02.2022 10:20
- Текст скарги для копіювання.doc 01.02.2022 10:20
- Скарга.pdf 01.02.2022 10:24
- Платіжне доручення №254.pdf 01.02.2022 14:32
- Підтвердження оплати.pdf 01.02.2022 14:37
- Скарга.pdf.asice 01.02.2022 14:56
- Скарга з електронним підписом.p7s 01.02.2022 15:09
- Рішення від 03.02.2022 № 2205.pdf 04.02.2022 09:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.02.2022 № 3011.pdf 15.02.2022 13:58
- Рішення від 14.02.2022 № 3011.pdf 17.02.2022 13:58
- Інформація щодо проведення процедури.pdf 07.02.2022 10:39
- Звіт про виконання договору про закупівлю.pdf 07.02.2022 10:39
- Відповідь на скаргу Послуги з ремонтування і техн.обсл.висок.обладн..docx 07.02.2022 10:39
- договір 328 від 2.11.21 .pdf 07.02.2022 10:39
- Про невиконання договору (1).pdf 07.02.2022 10:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.02.2022 13:49
Дата розгляду скарги:
14.02.2022 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.02.2022 09:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.02.2022 13:59