• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (Забезпечення організації безкоштовним харчуванням учнів (вихованців) у Загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району міста Києва) DК 021:2015-55320000-9 "Catering services» (Provide the organization with a free food of pupils (pupils) in General educational establishments of Sviatoshynskyi district of Kyiv)

Торги не відбулися

63 513 450.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 78 010.35 UAH
Період оскарження: 05.01.2022 09:49 - 11.02.2022 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Оскарження дискримінаційних вимог

Номер: 46c4dc9be21d4455970107f8e342e411
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-05-000502-c.b3
Назва: Оскарження дискримінаційних вимог
Скарга:
На офіційному сайті www.zakupki.prom.ua 05 січня 2022р. було опубліковано оголошення про проведення процедури закупівлі відкритих торгів з публікацією англійською мовою ДК 021:2015 - 55320000-9 «Послуги з організації харчування» (Забезпечення організації безкоштовним харчуванням учнів (вихованців) у Загальноосвітніх навчальних закладах Святошинського району міста Києва) номер ідентифікатора закупівлі: UA-2022-01-05-000502-c на очікувану вартість 63 513 450,00 грн. без ПДВ. Замовником закупівлі виступає Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник). До оголошення про заявлену процедуру закупівлю було додано в електронному вигляді Тендерну документацію на закупівлю послуг Код ДК 021:2015 - 55510000-8 Послуги їдалень (аутсорсинг) (надалі – Тендерна документація) 24 січня 2022 року, були оприлюднені зміни до тендерної докумепнтації. Товариство з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» бажає прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі, однак після ознайомлення зі змістом тендерної документації та їх змін, були виявлені, зазначені нижче вимоги, які не відповідають вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі», та є дискримінаційними. По-перше, пунктом 1 розділу 3 тендерної документації передбачено, що Учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати «з метою підтвердження запровадження Учасником процедури закупівлі розробки, впровадження та застосування Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблену та затверджену Програму-передумову системи НАССР (Учасники надають скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію». Така вимога Замовника - є дискримінаційною для інших учасників. Ми писали на майданчику вимогу, про виключення дискримінаційних умов, однак Замовник не задовільнив нашу вимогу. Вважаємо, що наведена вище умова в тендерній документації обмежує участь у Процедурі закупівлі лише тими суб’єктами господарювання, які вже мають документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблену та затверджену Програму-передумову системи НАССР (скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, які передбачені в додатку № 1 до тендерної документації. У скаржника маються в наявності документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблені та затверджені Програми-передумов системи НАССР для закладів загальної середньої освіти, де скаржник здійснює свою діяльність (заклади, в яких скаржник забезпечує гарячим харчуванням учнів) додаються, але ж Замовник обмежує участь у процедурі закупівлі зазначивши вище вказану вимогу, яка позбавляє наше товариство прийняти участь у зазначеній процедурі закупівлі. Крім цього, відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»: - пункт 1 статті 21 - оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках; - пункт 55 статті 1 - оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. На виконання Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператором ринку харчових продуктів ТОВ «Контракт Продрезерв 5» створена група НАССР, розроблена, впроваджена на підставі наказу від 09.08.2021 року № 35 і діє система НАССР на усіх потужностях (заклади громадського харчування) де Скаржник здійснює свою діяльність. Вищезазначене свідчить про те, що розробити та затвердити Програми-передумов системи НАССР для закладів загальної середньої освіти, можливо там де підприємство здійснює свою діяльність (заклади, в яких підприємство забезпечує гарячим харчуванням учнів), а в закладах, де скаржник не здійснює свою діяльність, запровадити систему НАССР не можливо. У якості документального підтвердження/доказів, що підтверджують наявність у Товариства з обмеженою відповідальністю «Контракт Продрезерв 5» порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушені наші права та законні інтереси, пов’язані з участю у зазначеній процедурі закупівлі, додаємо до цієї скарги перелік документів (доказів), а саме, скан-копії титульних сторінок програми-передумов системи НАССР для закладів загальної середньої освіти Печерського району м. Києва. Таким чином, Замовник торгів Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації порушив ч.4 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також, порушили принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 вказаного Закону, а саме – не дискримінація учасників та рівне ставлення до них, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Тендерна документація Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації не відповідає вимогам пункту 3 ст.16. та ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та фактично порушує наші інтереси, щодо можливості вільної участі у процедурі закупівлі, а також, встановлює дискримінаційні вимоги. Виходячи з описаного, встановлення зазначених вимог в Тендерній документації є дискримінаційним до потенційних учасників торгів, та може свідчити про те, що Тендерна документація складена під заздалегідь обраного конкретного учасника, який вже має документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблену та затверджену Програму-передумову системи НАССР (скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, які передбачені в додатку № 1 до тендерної документації. Це обмежує коло потенційних учасників лише тими, в яких вже мається така програма-передумов. Такі вимоги навмисно звужують вільну можливість будь-якого з учасників прийняти участь у цій процедурі закупівлі. В ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга може бути залишена без розгляду На виконання ч. 1 ст. 18 Закону, скарга ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Контракт Продрезерв 5» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування». Скарга подана з дотриманням строку, встановленого електронною системою закупівель. Скаржник виконав усі вимоги, необхідні для прийняття даної скарги до розгляду. На підставі положень статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Управління освіти Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації внести зміни до тендерної документації та викласти в наступній редакції: «з метою підтвердження запровадження Учасником процедури закупівлі розробки, впровадження та застосування Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблену та затверджену Програму-передумову системи НАССР (Учасники надають скан-копії оригіналу титульної сторінки на заклади загальної середньої освіти) на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію».
Дата розгляду скарги: 14.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.02.2022 17:04
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.02.2022 16:05
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.02.2022 16:05
Автор: ТОВ "КОНТРАКТ ПРОДРЕЗЕРВ 5", Ганна Авілко +380676344888 kontraktprodrezerv5@i.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Виключення дискримінаційних вимог

Номер: 800c5d6b659443a3b4efb69b18ed9535
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-05-000502-c.b2
Назва: Виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»: - пункт 1 статті 21 - оператори ринку розробляють, запроваджують та використовують постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках; - пункт 55 статті 1 - оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Вищезазначене свідчить про те, що відповідно до законодавства заклади освіти: - Не є операторами ринку харчових продуктів. - Учасник не провадить діяльність на потужностях, на яких здійснюється виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів. - Не зобов’язані розробляти, запроваджувати, використовувати постійно діючі процедури, які базуються на принципах системи НАССР. Таким чином, просимо виключити дискримінаційну умову із ТД, стосовно надання учасником скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію. В противному випадку, ми вимушені будемо звернутися зі скаргою за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Основною задачею Замовника при проведенні тендера також є забезпечення безперебійного харчування школярів. Здійснення діяльності з організації харчування без впровадження НАССР не можливо. Відповідно до підпункту 1 пункту 1 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» в Україні набули чинності норми, що передбачають впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР): з 09.2019 р. – на малих потужностях. Програма-передумова є невід'ємною частиною впровадження системи НАССР – це основні умови та види діяльності, які є необхідними для підтримання гігієнічних умов на всіх етапах ланцюга виготовлення харчових продуктів; Відповідно до статті 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» у разі невиконання обов’язку щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, на оператора ринку буде накладено штраф у розмірі: на юридичних осіб – 30 мінімальних заробітних плат (у 2022 році це 195 000 грн.); на фізичних осіб–підприємців – 15 мінімальних заробітних плат (у 2022 році це 97 500 грн.). Отже, відповідно до українського законодавства, якщо оператор ринку несерйозно поставився до вимоги впровадження HACCP, його чекають штрафні санкції та є загроза зупинення роботи потужності. Таким чином ця вимога є обов’язковою для надання послуг з організації харчування школярів.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.01.2022 15:51
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційні вимоги

Номер: a7d8377b285045d1a56bd61f44667367
Ідентифікатор запиту: UA-2022-01-05-000502-c.b1
Назва: дискримінаційні вимоги
Вимога:
Згідно п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації Учасник повинен надати документи відповідності міжнародним стандартам якості харчування HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point), а саме: розроблену та затверджену Програму-передумову системи НАССР (Учасники надають скан-копії оригіналу титульної сторінки на кожен окремий заклад загальної середньої освіти, відповідно до лоту, де учасник подає свою пропозицію). Дану вимогу неможливо виконати з наступних підстав: Згідно Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів (крім матеріалів, що контактують з харчовими продуктами), і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Учасник не має доступу до приміщень та обладнання, яке належить Замовнику, а тому виконати цю вимогу неможливо до моменту укладення договору. Цю вимогу може виконати лише той Учасник, що вже надавав послуги на даному обладнанні та в цих приміщеннях, що належать замовнику. Таким чином ця вимога є дискримінаційною по відношенню до інших учасників. З огляду на вищезазначене просимо виключити дану вимогу з Тендерної документації на закупівлю.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Основною задачею Замовника при проведенні тендера також є забезпечення безперебійного харчування школярів. Здійснення діяльності з організації харчування без впровадження НАССР не можливо. Відповідно до підпункту 1 пункту 1 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів» в Україні набули чинності норми, що передбачають впровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР): з 09.2019 р. – на малих потужностях. Програма-передумова є невід'ємною частиною впровадження системи НАССР – це основні умови та види діяльності, які є необхідними для підтримання гігієнічних умов на всіх етапах ланцюга виготовлення харчових продуктів; Отже Ваша Вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 28.01.2022 15:50