• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги їдалень(аутсорсинг)

Закупівля здійснюється на очікувану потребу до кінця 2022 року, відповідно після укладення договору про закупівлю обсяги закупівлі можуть бути зменшені з урахуванням фактичного обсягу закупівлі (чоловіко/днів) та розміру фінансування

Завершена

3 702 840.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 514.20 UAH
Період оскарження: 31.12.2021 12:22 - 11.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

дискримінаційні вимоги

Номер: 9aed04e092504decba0b0bbc381e4e63
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-31-003379-c.a1
Назва: дискримінаційні вимоги
Скарга:
Вих.№ 11/01/22-1 від 11.01.2022 р. Ангнмонопо.іьніїй комітет України Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель як Орган оскарження Адреса: 03035, Україна, л/. Київ. вуї. Наси.ія Липківського, буд. 45 Замовник: Комунальний заклад ’’Зеленопільський психоневрологічний інтернат Дніпропетровської обласної ради" КодЄДРПОУ 0318X317 Адреса: 53041, Україна, Дніпропетровська обл., Криворізький район, село Зелене Поле, вулиця Південна. 46А Електронна пошта: Телефон: +380973797122, +380564947415 Суб *скт оскарження/Скаржник: Фізична особа-підприємець Коновалова Світлана Петрівна Код РНОКПП 2227606823 Адреса: 50096, Україна, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Ватугіна, будинок 43/9, квартира 16 Електронна пошта: konovalova_cp@ukr.net Телефон: +380970619218 Ідентифікатор закупівлі: UA-2O21-12-31-OO3379-C Предмет закупівлі: Послуги їдалень (аутсорсинг) (Код ДК 021:2015 - 55510000-8 - Послуги їдалень) СКАРГА щодо усунення дискримінаційних та протизаконних вимог і внесення змін до тендерної документації Замовника 31.12.2021 року Комунальним закладом "Зеленопільський психоневрологічний інтернат Дніпропетровської обласної ради" (далі також - Замовник) була оголошена процедура відкритих торгів https:,7prozorro.gov.ua/'tcnder/UA-2021 -12-31 -003379-е за ідентифікатором UA-2O21-12-31- 003379-е. предмет: послуги їдалень (аутсорсинг) (код ДК 021:2015 - 55510000-8 - Послуги їдалень) (далі також Процедура закупівлі) на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» №922-Vl 11 від 25.12.2015 року (далі також - Закон №922-VII І). Ознайомившись та опрацювавши положення тендерної документації на Процедуру •закупівлі, затвердженої Рішенням тендерного комітету Комунального закладу "Зеленопільський психоневрологічний інтернат Дніпропетровської обласної ради" від 31.12.2021 року (далі також Тендерна документація), виявлено ряд грубих порушень приписів Закону України «Про публічні закупівлі» (далі також - Закон) та інших законодавчих та нормативно-правових актів України. Відповідно до законодавства України, скарга до Органу оскарження може бути подана особою, яка вважає, що її право чи законний інтерес порушено внаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника. Відповідно до абзацу першого статті 8 Закону, Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації. При цьому, суб’єктом подання скарги не обов’язково є особа, яка подала тендерну пропозицію і тим самим набула статуту учасника процедури закупівлі. Так. Фізична особа- підприємець Коновалова Світлана Петрівна (далі також - Суб’єкт подання скарги, Скаржник, ФОП Коновалова С.П.) є потенційним учасником, який ознайомився через систему електронних закупівель з інформацію про відповідну закупівлю, проте ще не подав тендерну пропозицію, але маг намір, можливість та спроможність виконати відповідну закупівлю. Тобто, у розумінні Конституції України, Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів України, направлення скарги до Органу оскарження можливе у випадках, коли суб’єкі оскарження вбачає порушення своїх прав чи законних інтересів в рішеннях, діях чи бездіяльності замовника, які суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Суб'єкт оскарження, незважаючи на спроможність прийняти участь у відповідній Процедурі закупівлі не має можливості подати пропозицію, з огляду на дискримінаційні вимоїн тендерної документації встановлені Замовником. Вважаємо, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, є такими, що порушують законодавство України, частину 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію га призводять до дискримінації учасників, як такі, що не відповідають статгі 5 та частині 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягають скасуванню з зазначених нижче у цін Скарзі підстав, як таких, що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», з огляду на наступне: 1. Щодо відсутності у тендерній документації інформації про кінцевий строк подання т ендерн их про по з и цій Відповідно до пункту 1.1. Розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації: «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається системою автоматично (дивись на сайті)...». Скріншот (Натяг) з тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2021-і2-31-0033 79-е IV. Подання та розкриття тендерної пропозиції 1 Кінцевий строк подання тендерної пропозиції 1.1. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначається системою автоматично (дивись на сайті). Отримана тендерна пропозиція автоматично вноситься до реєстру. Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення у-часнику про отримання ного пропозиції із зазначенням дати та часу. Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали. В той же час. пунктом 14 частини 2 статті 22 Закону №922-VIll передбачено, шо у тендерній документації зазначаються такі відомості: кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Отже, тендерна документація не містить інформацію про кінцевий сірок подання тендерних пропозицій. За таких умов, тендерна документація не узгоджується із законодавством, що є дискримінаційним по відношенню до учасників процедури закупівлі, зокрема. Скаржника. Дана позиція підтверджується сталою практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: Рішення №14419-р/пк-нз від 25.06.2021 та інші. 2 Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: вказати у тендерній документації інформацію про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. 2. Щодо критеріїв оцінки тендерних пропозицій Згідно з пунктом 1.2. Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації: «Замовником встановлені наступні критерії оцінки тендерних пропозицій та їх питома вага, оцінена у відсотках: «ціна» -70 «досвід виконання аналогічних договорів» - 15 «наявність працівників відповідної кваліфікації» 10 «гарантійні зобов’язання» 5 Тендерна пропозиція, подана учасником, оцінюється за приведеною ціною, яка автоматично розраховується системою електронних закупівель на момент подання пропозиції учасником за математичною формулою: РР = Р / (1 + (Fl + F2 +... + Fn / PV). де: РР - приведена ціна; Р - ціна; FІ... Fn - питома вага інших критеріїв оцінки, запропонованих учасником; PV - питома вага критерію "ціна"... ... Критерій «Досвід виконання аналогічних договорів». Принцип, за яким оцінюється критерій: строк виконання аналогічних договорів (в роках) Питома вага критерія: 15 % Опції: 1 - більше 5-х років оцінюється в 15 % 2 від 1 до 5 років оцінюється в 5 % 3 - менше 1 року оцінюється в оцінюється в 0 %. Критерій «Наявність працівників відповідної кваліфікації». Принцип, за яким оцінюється критерій: укомплектованість штату працівниками з фаховою освітою; наявність в штаті завідуючого виробництвом з фаховою освітою і досвідом роботи; наявність сертифікатів на систему управління якістю та безпеки. Питома вага критерія: 10 % Опції: 1 - Штат укомплектований працівниками; виробництво очолює керівник з фаховою освітою щодо технології, організації громадського харчування, в якого наявний досвід роботи; учасник пройшов сертифікацію і має документи (сертифікати) на систему управління якістю, безпеки - оцінюється в 10 %. 2 - Штат укомплектований працівниками; виробництво очолює керівник з фаховою освітою щодо технології, організації громадського харчування, в якого наявний досвід роботи, - оцінюється в 5 % . 3 Штат укомплекгований необхідними працівниками в 0 %. Критерій «Гарантійні зобов'язання» Принцип, за яким оцінюється критерій: наявність'відсутність у учасника матеріально - технічної бази, що гарантує безперебійне надання послуг в складних умовах (неможливість приготування страв за місцем замовника через відсутність енергопостачання, стихійні події та інші непередбачувані ситуації). Питома вага критерія: 5 % Опції: 1 - Наявна матеріально - технічна база (виробнича база, спеціалізований автотранспорт), яка дозволяє надавати послуги в складних умовах (в г.ч. в разі неможливості приготування страв за місцем замовника через відключення електропостачання. виникнення стихійних подій, інших надзвичайних ситуацій) - оцінюється в 5 %. З 2 - Наявна матеріально - технічна база, яка дозволяє надавати послуги на умовах аутсорсинга - оцінюється в 0 %. Учасник документально підтверджує обрану питому вагу кожного з нецінових критеріїв. Щодо критерію «Досвід виконання аналогічних договорів» - необхідно надати довідку довільної форми із зазначенням виконаних аналогічних договорів: найменування контрагента, № договору, дата укладення, сума, предмет, контакти контрагента (посада, адреса, телефон), та сканкопії самих договорів. Щодо критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації» - довідкою довільної форми із зазначенням: ПІБ технолога/ завідуючого виробництвом; найменування, реквізити документа про фахову освіту; загальний досвід роботи. Також надається скан-копія оригіналу диплома про освіту та витягу з трудової книжки за період роботи у сфері громадського харчування. Наявність сертифікатів па систему управління якістю та безпеки підтверджується скан-копіями оригіналів відповідних сертифікатів. Щодо критерію «Гарантійні зобов’язання» - довідкою в довільній формі з переліком наявної матеріально - технічної бази (виробнича база, спеціалізований автотранспорт), яка дозволяє надавати послуги в складних умовах, та коротким описом способу надання послуг в складних умовах, що унеможливлюють надання послуг на умовах аутсорсиша...». Скріншот (Витяг} з тендерноїдокументації у процедурі закупівлі UA-2Q2J-J2-31-003379-е 1.2. Замовником встановлені наступні критерії оцінки тендерних пропозицій та їх питома вага, оцінена у відсотках: «ціна» - 70 «досвід виконання аналогічних договорів» - 15 «наявність працівників відповідної кваліфікації» - 10 «гарантійні зобов'язання» — 5 Тендерна пропозиція, подана учасником, оцінюється за приведеною ціною, яка автоматично розраховується системою електронних закупівель на момент подання пропозиції учасником за математичною формулою: РР = Р/(1 +(F1 + F2+...+Fn РУ),де: РР - приведена ціна: Р - ціна: Fl.. Fn - питома вага інших критеріїв оцінки, запропонованих учасником, PV - питома вага критерію "ціна”. Учасник при подачі цінової пропозиції заповнює відповідні форми в системі та завантажує скан - копії документів, які підтверджують дані внесені учасником відносно нецінових критеріїв. Всі показники, а також приведена ціна розраховуються системою автоматично. Після врахування иіни пропозиції та ваги нецінових критеріїв системою буде автоматично вирахувана "приведена ціна" пропозиції кожного з учасників. Оцінка Відповідно до пункту 1.12 Розділу ПІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Тендерна пропозиція і перелік документів, який зазначений в цій Документації, подаються в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається:... інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям...». ДодаткоїМ 2 до тендерної документації передбачено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника, а саме: 4 - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору; - наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Замовником у тендерній документації встановлена подвійна кваліфікація учасників за такими кваліфікаційними критеріями як наявність працівників, наявність матеріально- технічної бази та наявність досвіду виконання аналогічного договору. За таких умов. Тендерна документація не узгоджується із законодавством, що є дискримінаційним по відношенню до учасників процедури закупівлі, зокрема. Скаржника. Окрім цього, застосовувати нецінові критерії (приведену ціну) можна лише, якщо закупівля мас складний характер та немає постійно діючого ринку. До таких критеріїв можна віднести, наприклад: умови оплати; строк виконання; гарантійне обслуговування; експлуатаційні виграти тощо. Дана правова позиція викладена в постановах Верховного Cy/ty’j справі №904/1143/19 від 28.04.2020 тау справі №640/16054/19 від 03.06.2020. Беручи до уваги ге, що предмет закупівлі (Послуги їдалень (аутсорсинг) (код ДК 021:2015 - 55510000-8) не має складний характер та має постійний конкурентний ринок, застосування будь- яких нецінових критеріїв оцінки - є протиправним. Також, відповідно до частини 3 статті 29 Закону №922-VllI: «Критеріями оцінки є: 1) ціна; або 2) вартість життєвого циклу; або 3) ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів, застосування заходів охорони навколишнього середовища та/або соціального захисту, які пов’язані із предметом закупівлі». Згідно з частиною 4 статті 29 Закону №922-VIII: «У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу до цього критерію крім ціни товару (роботи, послуги) може включатися один або декілька витрат замовника протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), а саме витрати, пов’язані з: 1) використанням товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), зокрема споживання енергії та інших ресурсів; 2) технічним обслуговуванням; 3) збором та утилізацією товару ( товарів); 4) впливом зовнішніх екологічних чинників протягом життєвого циклу товару (товарів), роботи (робіт) або послуги (послуг), у разі якщо їхня грошова вартість може бути визначена, зокрема вплив викидів парникових газів, інших забруднюючих речовин та інші витрати, пов’язані із зменшенням впливу на навколишнє середовище (довкілля). У разі застосування критерію оцінки вартості життєвого циклу, всі його складові не повинні містити вимог. що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Отже, Законом №922-VIII передбачений вичерпний перелік критеріїв оцінки. Встановлення таких критеріїв як наявність працівників, наявність матеріально-технічної бази та наявність досвіду виконання аналогічного договору не передбачено статтю 29 Закону №922-VIII. Дана позиція підтверджується практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема: Рішення №11589-р/пк-пз від 11.06.2020, №11908-р/пк-пз від 16.06.2020 та інші. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону №922-Vlll, якими передбачена нсдискримінація учасників, а також права та охоронювані законом інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації 5 учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені час і иною першою стані 5 Закону №922-VIII. Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації: виключити нецінові критерії оцінки тендерних пропозицій. 3. Щодо договорів про вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції, дератизації укладені на ім 'я учасника процедури закупівлі та дійсні на дату подання тендерної пропозиції Відповідно до пункту 1.12 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Тендерна пропозиція і перелік документів, який зазначений в цій Документації, подаються в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається:... інформація та документи, іцо підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям...». Згідно з пунктом 1 Додатку 2 до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям повинен подати: «...Договора про вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції, дератизації укладені на ім'я учасника процедури закупівлі та дійсні на дату подання тендерної пропозиції...». Скріншот (Витяг) з тендерної'документаціїу процедурі закупівлі 17А-202І-І2-31-003379-С Додаток 2 ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА Кваліфікаційні критерії Документи. які повинен подати учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям 1 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази - Довідка в довільній формі, шодо наявності у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, достатнього для виконання умов договору про закупівлю із надання послуг шодо предмету закупівлі Наявність обладнання та матеріально- встановленого. ціар .ЛРЩ[еніаш.до. складські приміщення для зберігання.продуктів .харчування, та наступного надання послуг харчування; придатних, для екещуатаціи^ Ж09.ів..,.Лія..-ДР.ст:авкц. продуктів харчування, вагового обладнання - рішення про реєстрацію потужностей з виробництва та або обігу харчових продуктів. видане на їм я учасника (на складське приміщення) - Сертифікат на систему управління якістю продукції. ISO 9001:2015, виданий на ім’я учасника процедури закупівлі, дійсний на дату подання тендерної пропозиції та сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ISO 22000:2019, виданий на ім'я учасника процедури закупівлі, дійсний на дату’ подання тендерної пропозиції. - Договора про вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції, дератизації укладені на ім’я учасника процедури закупівлі та дійсні на дату подання тендерної пропозиції. Зазначені вимоги € такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника як потенційного учасника, оскільки виконати вищезазначені вимоги можуть лише ті учасники, які мають окремі договори про вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції, дератизації укладені на ім’я учасника процедури закупівлі та дійсні на дату подання тендерної пропозиції. 6 Необхідно відмітити, що наявність укладених договорів на ім'я учасника ніяким чином не впливають на якість надання послуг учасником. Так само якісно надати послуги їдалень (аутсорсинг), що є предметом цієї Процедури закупівлі можуть і учасники, у яких відсутні окремі договори про вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції* дератизації укладені на ім'я учасника процедури закупівлі, але в яких послуги з вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції, дератизації надаються на підставі інших документів. У Скаржника наявний дійсний договір оренди нежитлового приміщення №2/о/2020 від 26 листопада 2020 року, згідно пункту 6.2.3. якого, Орендодавець забезпечує постачання холодної проточної води, вивіз ТПВ (тверді побутові відходи), дератизацію, дезінфекцію та дезінсекцію приміщення (договір надається). Скріншот (Витяг) s Договору оренди нежитлового приміщення Лг9 2/о/2020 від 26 листопада 2020 року 6. Права та обов'язки сторін. 6.1. Обов'язки Орендаря: 6.1.1. Використовувати об'єкт оренди за його цільовим призначенням у відповідності з п. 2 даного договору оренди приміщення. 6.1.2. Своєчасно здійснювати орендні платежі. 6.1.3. Самостійно і за власний рахунок здійснювати поточний ремонт об'єкта оренди, протягом строку оренди. 6.1.4. Нести всі витрати з експлуатації об’єкта оренди. 6.1.5. Утримувати об'єкт оренди, у повній справності. 6.2. Права Орендодавця: 6.2.1. «Орендодавець* має право 1 (один) раз на квартал здійснювати перевірку порядку використання Орендарем об’єкта оренди згідно з умовами цього Договору. 6.2.2 Забезпечити дотримання вимог санітарного законодавства (користування санвузлом .мнйкоющушевою кабінкою та підсобними приміщеннями з роздягальною) та за вимогою орендаря надати чинні: акт санітарно*епідеміологічногообстеження,експлуатаційний дозвіл,рішення про державну реєстрацію потужностей на діючий об’єкт та ін.. 6.2.3 Орендодавець забезпечує постачання холодної проточної води , вивіз ТПВ .дератизацію.дезінфекцію та дезінсекцію приміщення Таким чином, з нежитлового приміщення Скаржника здійснюється вивезення сміття (ТПВ), дезінфекція, дезінсекція, дератизація, що і вимагається Замовником у тендерній документації, проте Скаржник не має укладених на своє ім’я окремих договорів щодо надання цих послуг. Відповідно до статті 18 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 №1645-111: «Юридичні особи незалежно від форм власності та громадяни забезпечують проведення профілактичних дезінфекційних заходів у жилих, виробничих та інших приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи надані в користування, здійснюють інші заходи з метою недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях (будівлях) і на земельних ділянках». Тож, .мстою здійснення дезінфекційних заходів (дезінфекція, дезінсекція, дератизація) є недопущення розмноження гризунів і комах у приміщеннях, що, в свою чергу, і реалізовується положеннями договору оренди нежитлового приміщення №2/о/2020 від 26 листопада 2020 року. Крім того дана вимога є необгрунтованою, оскільки є незрозумілим, яким чином наявність окремих договорів про вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції, дератизації укладені на ім’я учасника процедури закупівлі впливає на зміст тендерної пропозиції та якість наданих послуг. Таким чином, зазначена вище вимога тендерної документації дискримінує скаржника. Дії Замовника в чашині встановлення у Тендерній документації наведених вище умов порушують вимоги ч.4 статті 5. ч.2 ст. 16 та ч.4 статті 22 Закону №922-VIII. якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недпекримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. 7 Враховуючи викладене, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: виключити вимогу про надання договорів про вивезення сміття, дезінфекції, дезінсекції, дератизації укладених на ім’я учасника процедури закупівлі. 4. Щодо встановлення вимоги про наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю для фізичних осіб-нідпршмців. Відповідно до пункту 1.12 Розділу ПІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «Тендерна пропозиція і перелік документів, який зазначений в пій Документації, подаються в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається:... інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям...». Додатком 2 до тендерної документації передбачено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника, а саме: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Скріншот (Натяг) з тендерної документації у процедурі закупівлі VA-2021-12-31-003379-с - —Т — -*Г- "Т” 4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю - Баланс та звіт про фінансові результати (для юридичних осіб) або фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва» (для суб’єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб та юридичних осіб - суб’єктів малого підприємництва) за останній звітний період учасника та річна звітність. Баланс та звіти надаються в складі тендерної пропозиції з відміткою про одержання (штампом, квитанцією, шо підтверджує подання звітності в електронній формі) того органу, в який подається звітність. Якщо учасник процедури закупівлі фізична особа-підприємепь, то у складі тендерної пропозиції подається податкова декларація платника єдиного податку фізичної особн- підприсмця за останній звітний період за формою, шо передбачена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 Ns 578 та документ., що підтверджує прийняття звітності уповноваженим органом. Фінансова спроможність визначається відповідно до поданої декларації за колонкою 8 (код рядка ‘ Загальна сума доходу за звітній (податковий) період (сума значень рядків 01 - 02 03 - 04 - 05 -»• 06 + 07)’ який має дути у розмірі не менше 100% очікуваної вартості предмету закупівлі. Однак, встановлення такого кваліфікаційного критерію як наявність фінансової спроможності для учасників процедури закупівлі - фізичних осіб-підприємців, які перебувають на спрощеній системі оподаткування (зокрема. Скаржника), у зазначений у Тендерній документації спосіб є незаконним та необгрунтованим. Так, відповідно до частини другої статті 16 Закону №922-VIII «замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: ...4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Визначення поняття «фінансова звітність» наведено у Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV, згідно із статтею 1 якого: «фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства». Натомість, визначення поняття «податкова декларація» наведене у пункті 46.1 статті 46 Податкового кодексу України: «податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подасться платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошовою зобов'язання, у X тому числі податкового зобов’язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов’язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску». Згідно із пунктом 46.2 статті 46 Податкового кодексу України «Платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог статті 137 цього Кодексу. Платники податку на прибуток, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зобов'язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають разом з податковою декларацією за відповідний податковий (звіз пий) період звіз про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором...». Таким чином, чинне законодавство розрізняє поняття «фінансова звігність» і «податкова декларація», зокрема, «податкова декларація платника єдиного податку». Л тому вимагати від фізичних осіб підприємців, у тому числі віл Скаржника, подання податкової декларації платника єдиного податку фізичної особи-підпрнємця за останній звітний період за формою, що передбачена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 57Х та документ, що підтверджує прийняття звітності уповноваженим органом, є протиправним, таким, що не відповідає частині другій статті 16 Закону №922-VIll. 11е може бути аргументом на користь можливості встановити вимогу щодо підтвердження фінансової спроможності податковою декларацією платника єдиного податку норма частини третьої статті 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-X1V: «суб’єкти підприємницької діяльності, яким відповідно до законодавства надано дозвіл на ведення спрощеного обліку доходів і витрат, ведуть бухгалтерський облік і подають фінансову звітність у порядку, встановленому законодавством про спрощену систему обліку і звітності», оскільки фінансова звітність і податкова декларація є відмінними, не тотожними поняттями. Крім тою. Скаржник не отримував спеціального дозволу на ведення спрощеного обліку доходів і витрат, а чинне законодавство України не визначає наказ Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (яким власне затверджена форми податкової декларації платника единого податку) в якості «законодавства про спрощену систему обліку та звітності». У зв’язку із незаконністю встановлювати вимогу підтвердження фінансової спроможності податковою декларацією також є незаконним передбачати обмеження щодо загальної суми доходу за звітний (податковий) період (сума значень рядків 01 + 02 + 03 + 04 + 05 + 06 + 07)”, який має бути у розмірі не менше 100% очікуваної вартості предмету закупівлі. Термін для подання податкової декларації за 2021 рік Скаржником як платником єдиного податку другої групи ще не закінчився, тому Скаржник річну декларацію (за 2021 рік) ще не подавав. Але за попередніми розрахунками, сума значень рядків 01 4-02 + 03 4 04 4- 05 -4- 06 < 07 становить меншу за 100% очікуваної вартості предмету закупівлі суму, встановлену Замовником Закупівлі (3 702 840,00 грн.). Крім того, за даними податкової декларації за звітний (податковий) період 2020 року Загальна сума доходу за звітній (податковий) період (сума значень рядків 01 • 02 + 03 + 04 4- 05 • 06 + 07) становить 334 226.90 грн.. а за податковою декларацією за три квартали 2021 року - 2 958 658,03 ірн. Тому зазначене у Тендерній документації обмеження на мінімальний розмір річного доходу учасника фізичної особи підприємця та його підтвердження податковою декларацією позбавляє Скаржника прийняти участь у Закупівлі. 9 Разом з тим. Скаржник звертає увагу Органу оскарження на відсутність у Тендерній документації обмежень відносно підтвердження показників фінансової спроможності учасниками - юридичними особами. Тобто Замовник, з одного боку, передбачив протиправну та дискримінаційну вимогу до фізичних осіб - підприємців в частині підтвердження фінансової спроможності податковою декларацією (не фінансовою звітністю) з мінімальним обсягом доходу, а з іншого взагалі не передбачив вимоги до підтвердження мінімального обсягу річного доходу (виручки) за фінансовою звітністю юридичних осіб. У такий спосіб Замовник штучно створює антиконкуренті переваги для можливості прийняти участь юридичним особам, нехтуючи правом фізичних осіб - підприємців, у тому числі. Скаржника, на належну участь у Закупівлі, порушуючи принципи здійснення закупівель, передбачені статтею 5 Закону №922-VIII. зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників. недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Отже, приймаючи до уваги те, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на можливість прийняти участь у Процедурі закупівлі і стати переможцем Процедури закупівлі, на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, призводять до порушення прав та охоронювапих законом інтересів Скаржника Фізичної оеоби-підприсмця Коноваловой’ Світлани Петрівни, керуючись статтями 40 та 55 Конституції України, статтями 5. 12. 18, 22. 23, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОШУ: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушень порядку проведення Процедури закупівлі: 3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, усунути дискримінаційні умови Тендерної документації, дискримінаційні вимоги до учасників (потенційних учасників) Процедури закупівлі, зокрема. Скаржника, наведені у цій Скарзі. 4. Повернути Суб’єкту оскарження (Скаржнику) плату за подання Скарги. ДОДАТКИ ДО СКАРГИ (перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронювапих законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов'язані з ного участю в процедурі закупівлі): 1. Скріншоти (Витяги) з тендерної документації у процедурі закупівлі UA-2021 -12-31- 003379-е; 2. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14419-р/нк- пз від 25.06.2021; 3. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітет)' України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11589-р/пк- пз від 11.06.2020; 4. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітет)' України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11908-р/пк- пз від 16.06.2020; 5. Постанова Верховного Суду у справі №904/1143/19 від 28.04.2020; 6. Постанова Верховного Суду у справі №640/16054/19 від 03.06.2020; 7. Договір оренди нежитлового приміщення № 2/о/2020 від 26 листопада 2020 року; 8. Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2000 № 1645-ПІ. 9. Податкова декларація платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця (Фізична особа-підприємець Коновалова Світлана Петрівна) за 2020 рік разом із Квитанцією Державної податкової служби України. 10 10. Податкова декларація платника єдиного податку фізичної особи підприємця (Фізична особа-підприємець Коновалова Світлана Петрівна) за три квартали (9 місяців) 202] року разом із Квитанцією Державної податкової служби України. 11. Витяг №14385 з реєстру платників единого податку (Фізична особа-підприємець Коновалова Світлана Петрівна), сформований 16.12.2021. 12. Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV. 13. Витяг з Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI. Фізична особа-підприємець Коновалова Світлана Петрівна
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.01.2022 16:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.01.2022 15:39
Дата виконання рішення Замовником: 31.01.2022 13:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Уповноваженою особою Замовника прийняте рішення про виконання Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України по скарзі фізичної особи - підприємця Коновалової Світлани Петрівни від 11 січня 2022 року № UA-2021-12-31-003379-c.a1 та внести відповідні зміни до тендерної документації та викласти останню в новій редакції з урахуванням внесених змін
Автор: ФОП Коновалова Світлана Петрівна, Коновалова Світлана Петрівна +380970619218 konovalova_cp@ukr.net