• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 55520000-1 – Кейтерингові послуги (ДК 021:2015 – 55523100-3 – Послуги з організації шкільного харчування (послуги з організації харчування учнів пільгових категорій, учнів 1-4 класів, учнів табору з денним перебуванням закладів загальної середньої освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області)

головний розпорядник - Управління освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області

Завершена

11 495 369.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 57 476.85 UAH
Період оскарження: 25.12.2021 00:30 - 17.02.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником

дискримінація

Номер: 476b38b9decd468888a81db7cc0149d0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-25-000009-a.a1
Назва: дискримінація
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації Управлінням освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом ДК 021:2015 – 55520000-1 – Кейтерингові послуги (ДК 021:2015 – 55523100-3 – Послуги з організації шкільного харчування (послуги з організації харчування учнів пільгових категорій, учнів 1-4 класів, учнів табору з денним перебуванням закладів загальної середньої освіти Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області) за ідентифікатором закупівлі UA-2021-12-25-000009-a (далі – Закупівля). Ознайомившись з тендерною документацією Закупівлі, нами, ТОВ "ДАЙМОН СТРОЙ" (далі – Скаржник), як потенційним учасником Закупівлі, було виявлено дискримінаційні та неправомірні вимоги, які полягають в наступному: 1. Згідно Додатку 3 Тендерної документації, Учасник в складі своєї тендерної пропозиції надає графік постачання готових страв, який складений згідно Додатку № 3.1 до документації, підписаний Учасником, затверджений Управлінням освіти Фонтанської сільської ради та директором відповідного закладу загальної середньої освіти та підписаний директором(-ами) відповідних закладу(-ів) освіти. Відповідно до п.1 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій/пропозицій без зазначення найменувань учасників та інформації про Учасника. Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Вважаємо таку вимогу незаконною та дискримінаційною, оскільки, виконавши учасниками таку вимогу, виявиться коло потенційних учасників та їх імена до початку аукціону. З незалежних від учасника підстав представники Замовника можуть не підписати зазначений "графік постачання готових страв, який складений згідно Додатку № 3.1 до документації, підписаний Учасником, затверджений Управлінням освіти Фонтанської сільської ради та директором відповідного закладу загальної середньої освіти та підписаний директором(-ами) відповідних закладу(-ів) освіти", що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть зустрітись з представниками замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції графік постачання готових страв, підписаний представником Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, також, Замовнику будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі, що суперечить принципам здійснення процедур закупівель та створює передумови для зловживань з боку Замовника. 2. Згідно цього ж Додатку 3 Тендерної документації Учасник у своїй тендерній пропозиції повинен надати зразок примірного чотирьохтижневого меню, погодженого з територіальним органом Держпродспоживслужби та директорами навчальних закладів. Відповідно до п.1 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій/пропозицій без зазначення найменувань учасників та інформації про Учасника. Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Вважаємо таку вимогу незаконною, оскільки, виконавши учасниками таку вимогу, виявиться коло потенційних учасників та їх імена до початку аукціону. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які зможуть зустрітись з представниками замовника та на підтвердження цього надати в складі тендерної пропозиції «зразок примірного чотирьохтижневого меню, погодженого з територіальним органом Держпродспоживслужби та директорами навчальних закладів», підписаний представником Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, також, Замовнику будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі, що суперечить принципам здійснення процедур закупівель та створює передумови для зловживань з боку Замовника. 3. Згідно Додатку 3.3 Тендерної документації Замовником встановлені вимоги щодо надання «унікальних документів», які (виходячи із практики проведення тендерних процедур за ДК 021:2015 – 55520000-1 – Кейтерингові послуги) не вимагаються жодним тендерним комітетом в Україні і є «ноу-хау» тендерного комітету Фонтанської сільської ради, а саме: «19. Оригінал дійсного сертифіката «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) виданий(і) органом із сертифікації акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я Учасника. 20. Оригінал затвердженої учасником процедури, що дозволяє впливати на керування або зниження ризиків, які розглядаються у сфері повноважень «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT). 21. Документи, що підтверджують проведення робіт зі зниження ризиків, які розглядаються у сфері повноважень «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці» ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).» Вважаємо таку вимогу Замовника необгрунтованою та дискримінаційною з декількох причин: По-перше: Відповідно до п. 11 ст.26 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).» Стандарт (ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT)) установлює вимоги до системи управління охороною здоров’я і безпекою праці (OЗіБП), а також містить настанови щодо їх застосування, щоб дати змогу організації створити безпечні та здорові умови праці на робочому місці, запобігаючи травмам і погіршенню стану здоров’я, що пов’язані з виробництвом, та активно вдосконалюючи свої показники діяльності у сфері OЗіБП. В Основному Законі — Конституції України (ст. 43) зазначено: "Кожен має право на належні, безпечні й здорові умови праці..» Зазначені права реалізуються шляхом виконання вимог, викладених у ЗУ "Про охорону праці", Тобто ЗУ «Про охорону праці» є визначальним щодо «системи правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.» Даний Закон не встановлює обов’язків «всіх юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю» щодо впровадження даного стандарту на підприємствах. Тобто запровадження цієї системи є добровільним рішенням підприємства. По-друге. Вартість отримання такого сертифіката може становити 30 000 грн та більше. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який може бути необов’язковим у його сфері діяльності. Також оформлення таких документів відбувається протягом 60-90 днів, що підтверджується листом органу сертифікації. Тому, прийняти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які заздалегідь отримали такі документи, що призводить до звуження кола потенційних учасників. При цьому перелік ISO стандартів налічує більше ніж 16 000 одиниць та отримати всі сертифікати нереально. 4. Згідно Додатку 3.3 Тендерної документації Замовником встановлені вимоги щодо надання наступного документу: «18. протокол (свідоцтво) наданий службою екологічного контролю про атестацію автомобільного транспорту (власного або орендованого Учасником ) відповідно ДСТУ 4277:2004 або ДСТУ 4276:2004.» Вважаємо таку вимогу Замовника необгрунтованою та дискримінаційною з наступних підстав: Відповідно до п. 11 ст.26 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).» Основним документом щодо екологічної безпеки в України є ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» якій не містить обов’язковості «атестації автомобільного транспорту». ДСТУ 4277:2004 або ДСТУ 4276:2004 не передбачає атестації автомобільного транспорту. Крім того відповідно до ПКМУ від 19 квітня 2017 р. № 275 Про затвердження Положення про Державну екологічну інспекцію України: «Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.» За п. 4 ПОЛОЖЕННЯ про Державну екологічну інспекцію України «відповідно до покладених на неї завдань» не здійснює атестацію автомобільного транспорту для виконання вимог тендерної документації. Дана вимога замовника звужує коло потенційних учасників. Документація містить вимоги що порушують права окремих потенційних учасників даної процедури та порушують один із основних принципів ЗУ «Про публічні закупівлі» - недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Отже, зазначені вище вимоги тендерної документації порушують права окремих потенційних учасників даної процедури, зокрема і права ТОВ "ДАЙМОН СТРОЙ", є дискримінаційними та такими, що порушують вимоги Закону, зокрема частину четверту статті 5: «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників»; частину четверту статті 22: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», а також основоположні принципи здійснення публічних закупівель, які відображені у статті 5, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ТОВ "ДАЙМОН СТРОЙ" до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні та такі, що не відповідають Закону вимоги, описані у тексті скарги, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а також привести умови тендерної документації у відповідність до Закону; Додатки: 1. Тендерна документація 2. ДСТУ 4277:2004 та ДСТУ 4276:2004 3. Лист органу сертифікації 4. Звернення до органу сертифікації
Дата розгляду скарги: 03.02.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.01.2022 14:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.02.2022 09:23
Дата виконання рішення Замовником: 09.02.2022 14:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Доброго дня! Замовником усунено дискримінаційні та такі, що не відповідають Закону вимоги, описані у тексті скарги, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а також приведені умови тендерної документації у відповідність до Закону.
Автор: ТОВ "ДАЙМОН СТРОЙ", Темченко Наталя Вікторівна +380666656860 temchenko.nata1975@gmail.com