• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали)

Завершена

1 660 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 300.00 UAH
Період оскарження: 24.12.2021 12:22 - 06.01.2022 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо "Гарантійного листа виробника"

Номер: a8980058b5344fbfa90b34d2aed02a02
Ідентифікатор запиту: UA-2021-12-24-008466-c.c1
Назва: Вимога щодо "Гарантійного листа виробника"
Вимога:
Повідомляємо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України “Про публічні закупівлі” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 45, ст.289 ){Із змінами, внесеними згідно з Кодексом № 396-IX від 19.12.2019 (далі – Закон). В тендерній документації Замовником встановлено наступні вимоги до учасників: Оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією пропозицією учасника торгів. Звертаємо Вашу увагу , що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018: • не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Виходячи з викладеного вище, повідомляємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція яка не має повного еквіваленту .Вимога є дискримінаційною.кількість та характеристики товару для забезпечення поставок гарантується за тендерним договором. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом виключення умови про надання учасником у складі пропозиції авторизаційного листа від виробника або його офіційного представництва, також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 5 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 4 статті 5 Закону (Замовник не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників), частини 4 статті 22 (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників) та спільного листа МЕРТ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018. . Наголошуємо Вам,що Замовник в разі необхідності впевнитись у "добросовісності" та "надійності" Постачальника може передбачити законні вимоги, наприклад гарантії забезпечення тендерної пропозиції та/або забезпечення виконання договору про закупівлю (у формі безвідкличної банківської гарантії Постачальника на користь Замовника). Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: 1. Привести тендерну документацію до норми , відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме виключити вищезазначену вимогу МТВ. В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМК з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення відгуку на порталі DOZORRO задля моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами Просимо зробити зміни згідно діючого Законодавства.
Вирішення: Відповідь на вимогу. ДК 021:2015 33140000-3 Медичні матеріали (Медичні матеріали) Тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства "Криворізький міський клінічний пологовий будинок №1" Криворізької міської ради розглянув Вашу вимогу та повідомляє, що тендерна документація складалася з урахуванням вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема частини 3 цієї статті, а саме: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.». Вказана вимога тендерної документації не є дискримінаційною, оскільки кожен учасник, який є офіційним дилером, дистриб’ютором, повинен мати підтвердження своїх можливостей від виробника на поставку продукції, яку він представляє. Окрім цього, дана вимога передусім зумовлена уникненням ситуації пов’язаної із закупівлею фальсифікатів та неякісних медичних матеріалів, які вкрай необхідні для надання якісної медичної допомоги, а також забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідних товарів учасником торгів. Надання гарантійного листа від виробника або представника, дилера, дистриб’ютора, уповноваженого на це виробником є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником не отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. При цьому, у разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником або представником, дилером, дистриб’ютором, уповноваженим на це виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Небажання потенційних учасників надати гарантійні листи щодо забезпечення постачання товару відповідної якості та в необхідній кількості може свідчити про бажання потенційного учасника поставити товар сумнівної якості, чи поставити товар частково, умисно надавши занижені ціни для перемоги в процедурі закупівлі та плануючи в подальшому умисно не виконувати зобов’язання по ним, чи виконати їх частково забезпечивши власні комерційні інтереси. Згідно з ч. 2 ст.20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, чинне законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, їх представників, чи будь-яких інших учасників ринку. Таким чином виробники (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представники уповноважені на це виробником можуть мати велику кількість зв’язків з іншими суб'єктами господарювання і кожному з них гарантувати постачання товарів за будь-якими угодами в межах чинного законодавства. У Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» зазначено наступне: «В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати вираз "або еквівалент".». Еквівалентом є продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками. В розумінні здійснення закупівель еквівалентом є товари, роботи, послуги будь-якої торгівельної марки, фірми та інше, з аналогічними технічними специфікаціями. Відповідно до розділу 1 статті 1 пункту 31 Закону, тендерна документація, технічні характеристики та вимоги до предмету закупівлі розробляються та затверджуються Замовником. При цьому при визначені характеристик предмета закупівлі було дотримано всі норми Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами). У зв’язку з вищевикладеним, ми не вбачаємо факту порушення норм чинного законодавства в тендерній документації та запрошуємо усіх бажаючих прийняти участь в процедурі закупівлі за рівними для всіх учасників вимогами.
Статус вимоги: Відхилено