-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з охорони будівлі (вул. Соборності,36, вул. Соборності,40, пров.Ломаний, 36)
Завершена
2 600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 000.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2021 15:50 - 19.12.2021 00:00
Вимога
Відхилено
прибрати всі дискримінаціні вимоги для учасників, які зазанчені в додатку №1 тендерної документації
Номер:
e2897f1a3f034c1287edf164a297c26f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-12-07-014048-c.b1
Назва:
прибрати всі дискримінаціні вимоги для учасників, які зазанчені в додатку №1 тендерної документації
Вимога:
10.12.2021 року вих. №01
м. Полтава
Уповноваженій особі/голові тендерного комітету
Виконавчому комітету Полтавської міської ради
Виконавчим комітетом Полтавської міської ради було оголошено тендер на закупівлю охоронних послуг та надана документація якою біло визначено певні дискримінаційні положення, а саме:. Відповідно до статті 5 Закону України "Про охоронну діяльність" видами охоронних послуг : • охорона майна громадян • майна юридичних осіб • охорона фізичних осіб Згідно статті 9 Закону України «Про охоронну діяльність» Суб'єкт охоронної діяльності не зобов'язаний, а має право: 1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України; 2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти; 3) використовувати в охоронній діяльності службових собак; 4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення; 5) використовувати транспорт реагування; 6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони; 7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.
1.1. Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи та завіряється печаткою підприємства*, про наявність в учасника відповідної матеріально-технічної бази із зазначенням права користування кожного окремого рухомого та нерухомого об’єкту матеріально технічної бази, яке буде використовуватись при виконанні зобов’язань за результатом укладеного договору. У довідці повинно бути зазначено інформацію про наявність власного пульту централізованого спостереження із коротким описом технічних характеристик, моделі(ей) та серійних номерів обладнання, яке є невід’ємними складовими пульту та інших об’єктів (крім живих тварин), які будуть використовуватись учасником в ході виконання зобов’язань за умовами договору (у тому числі при веденні господарської діяльності)., 1.3. Учасник повинен підтвердити наявність мобільних нарядів охорони (груп швидкого реагування) в м. Полтава для забезпечення виїздів на об’єкт Замовника в термін до 5 хвилин при виникненні термінової необхідності (за викликом Замовника або з поста охорони)., Тендерною документацією передбачено п.1.4. Додатком 1 на підтвердження наявності спеціалізованого транспорту, яким буде здійснюватись швидке реагування (збір та перевезення охоронців учасника до місця події) необхідно надати документи, які підтверджують наявність в Учасника автотранспорту, який повинен відповідати вимогам Закону України «Про охоронну діяльність» (не менше п’яти одиниць), а саме копії технічних паспортів з відміткою «спеціальний транспорт» та копії дозволів МВС на встановлення та використання на транспорті реагування спеціальних світлових сигнальних пристроїв.,1.7 Працівники груп швидкого реагування повинні бути озброєні пристроями для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії. Надати копії наказів про закріплення зброї за цими працівниками (не менш ніж 20 осіб)., 2.2. Наявність в штаті підприємства диспетчерів пульту централізованої охорони (не менше 4 працівників). Для підтвердження надати копії трудових книжок/накази про призначення на посаду.
Наказом МВС України від 18.04.2013 № 375 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 16 травня 2013 р. за № 746/23278) та «Порядку обліку та видачі дозволів на встановлення та використання спеціальних світлових сигнальних пристроїв автожовтого (оранжевого) кольору на транспортних засобах реагування суб’єктів охоронної діяльності», затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.08.2016 № 771. В оголошенні про проведення закупівлі замовник чітко зазначає конкретну назву предмета закупівлі - Послуги з охорони об’єктів ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги»., а не охоронні послуги з використанням пункту централізованого спостереження. Пунктом 19 Ліцензійних Умов провадження охоронної діяльності передбачено, у разі використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження він забезпечує: наявність транспорту реагування диспетчерів пульту централізованої охорони Ч. 4 ст. 22 Закону України « Про публічні закупівлі» заборонено встановлювати у Тендерній документації вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З огляду на вище викладене, просимо внести зміни до тендерної
1.5). Згідно Вашої тендерної документації повинен: мати кімнату зберігання зброї. Кімната для зберігання зброї повинна бути розташована у м. Полтаві (у відповідності до Наказу МВС від 21.08.98 № 622). Надати копію відповідного дозволу органу МВС України на кімнату зберігання зброї. Підставою для цієї вимоги Ви вважаєте нормативний акт, а тобто:
1) Наказ № 622 від 21.08.1998: також не зрозуміло навіщо Ви його сюди вписали: преамбула цього Наказу звучить: Відповідно до Закону України "Про міліцію", постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 1992 р. № 576 "Про затвердження Положення про дозвільну систему", Положення про Міністерство внутрішніх справ України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 383, Постанови Верховної Ради України від 17 червня 1992 р. "Про право власності на окремі види майна" із доповненнями до неї від 22 квітня 1993 р. та 24 січня 1995 р., а також у зв'язку з прийняттям інших нормативних актів по лінії служби дозвільної системи, НАКАЗУЮ....." тобто цей НАКАЗ регламентує діяльність по обігу зброї ЛИШЕ державні органи та зброю, хоча і созвучну зі зброєю, яку можливо придбати приватним охоронним підприємствам, але зовсім не ту. (наприклад у травматичної, пневматичної та вогнепальної чи нарізної зброї дозвільна система залежить від марки зброї).
- ЗУ "Про охоронну діяльність" : згідно нього зазначено, що охоронне підприємство може використовувати Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони* і пояснення: *Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності. А особливо важливими об’єктами права державної власності є об'єкти, згідно Постанови 421 від 19.06.2013, нажаль це не Ваш об'єкт.
До того ж не зрозуміла фраза "Ця вимога обумовлена тим, що об’єкт знаходяться у з центральній частині міста Полтава, а Замовник не маєте статусу стратегічного об'єкту. На підстави вищезгаданого, як Ми бачимо, згідно характеристик Вашого об'єкту зброя у даній закупівлі зовсім не потрібна. Тому не зрозуміло, навіщо Ви знову обмежуєте коло учасників. Якщо Ви бажаєте щоб охоронне підприємство мало зброю, будь-ласка, але наявність зброї повинна бути зазначена з позиції закону, а не з позиції перелічення наказу, який знаємо. Ми вимагаємо видали посилання на не потрібні накази, та видали з оголошення вимогу щодо: мати кімнату зберігання зброї. Кімната для зберігання зброї повинна бути розташована у м. Полтаві (у відповідності до Наказу МВС від 21.08.98 № 622). Надати копію відповідного дозволу органу МВС України на кімнату зберігання зброї
1.6. додатку №1 до тендерної документації щодо наявності не менш ніж 4-х персональних супутникових GPS трекерів з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників (із зазначенням їх моделей, кодів IMEI, коротким описом технічних характеристик, надати фото зазначених пристроїв). «Умови та формат надання документального підтвердження пунктом п.1.6. «Кваліфікаційних критеріїв до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» значиться наступна вимога: «1.6. – наявності не менш ніж 4-х персональних супутникових GPS трекерів з функцією «тривожна кнопка» та можливістю моніторингу шляхів пересування охоронників (із зазначенням їх моделей, кодів ІМЕІ, коротким описом технічних характеристик). Також Учасник повинен надати фото зазначених пристроїв».
Вимога до п.1.6. додатку №1 до тендерної документації: по-перше: в ст. 17 Законом України " Про публічні Закупівлі" (надалі-Закон), не встановлено жодної обов’язкової чи будь-якої вимоги до учасників закупівлі, яка б вказувала на обов’язкову наявність у учасника персональних супутникових GPS трекерів з функцією «тривожна кнопка». По-друге: Чому Замовник вказує саме наявність персональних супутникових GPS трекерів, а не еквівалент та чому саме GPS трекери, а не еквівалент? Вимагаємо прибрати дискримінуючи вимоги, які перешкоджають брати участь у закупівлі постачальникам, які зможуть поставити аналогічний за своїми якостями послуги за кодом ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги.
п. 2.1. додатку №1 до тендерної документації: довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіряється печаткою підприємства*, що містить інформацію про персонал із зазначенням осіб (П.І.П., посади, рівень освіти, досвід роботи), які безпосередньо будуть залучені до виконання зобов’язань договору, вкладеному за результатами процедури закупівлі. Крім осіб із числа персоналу, які будуть залучені до виконання зобов’язань за договором учасник повинен зазначити інформацію про не менше ніж 20-ти охоронників, яких учасник планує залучати до виконання умов договору безпосередньо на постах та для посилення постів охорони в разі виникнення нештатних ситуацій). Згідно Наявність в штаті підприємства електромонтерів. Для підтвердження надати копії трудових книжок/накази про призначення на посаду. 2.4. Копії свідоцтв про присвоєння робітничої кваліфікації за професією «охоронник», не нижче 3-го розряду на працівників (охоронників). Згідно ЗУ Про охоронну діяльність та згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги, що не передбачає вищезазначених вимоги. ВИМАГАЄМО ПРИБРАТИ ДИСКРИМІНУЮЧУ ВИМОГУ ДЛЯ УЧАСНИКІВ ЗАКУПІВЛІ.
2.3. Копії медичних довідок про стан здоров’я охоронників, інформація про яких надається за вимогою п.2.1., в тому числі в спеціальних медичних (наркологічних та психіатричних) закладах дійсних на кінцеву дату подання тендерних пропозицій. 2.5. Документ з Міністерства внутрішніх справ України на кожного працівника зазначеного в довідці пункту 2.1. цього Розділу, який підтверджує, що такі особи не мають непогашеної чи не знятої судимості за скоєння умисних злочинів.
- ЗУ Про охоронну діяльність розділом III КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУБ'ЄКТІВ ОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕРЕДБАЧЕНО, ЩО СУБ’ЄКТ ОХОРОННОЇ ДІЯЛЬНОСТІ САМОСТІЙНО ПЕРЕВІРЯЄ ДАННІ ДОВІДКИ ПРИ ПРИЙОМІ НА РОБОТУ. ДО ТОГО ВСІ ВИЩЕ ЗАЗНАЧЕНІ ДОКУМЕНТИ ПІСТЯТЬ ПЕРСОНАЛЬНІ ДАННІ ТА ЛІКАРСКІ ТАЄМНИЦІ В нормативно-правових актах, у яких зазначаються відомості, що становлять лікарську таємницю, відсутнє чітке визначення цього терміна. Відповідно до ст. 40 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров’я «лікарську таємницю» можливо розуміти інформацію, яка стала відома медичні працівники й інші особи, яким у зв’язку з виконанням професійних або службових обов'язків стало відомо про хворобу, медичне обстеження, огляд і результати, інтимну й сімейну сторони життя громадянина, не мають права розголошувати ці відомості. Згідно з ст. 286 Цивільного кодексу України «лікарську таємницю» можливо розуміти як:
таємницю про стан здоров'я особи; факт звернення за медичною допомогою; діагноз;
інші відомості, одержані при медичному обстеженні особи. Забороняється вимагати та подавати за місцем роботи або навчання інформацію про діагноз та методи лікування фізичної особи. Замовник не має права ВИМАГАЬТИ вище зазначені документи. Вимагаємо ВИМАГАЄМО ПРИБРАТИ ДИСКРИМІНУЮЧУ ВИМОГУ ДЛЯ УЧАСНИКІВ ЗАКУПІВЛІ.
2.6. Копії свідоцтв про присвоєння робітничої кваліфікації електромонтер охоронно-пожежної сигналізації не нижче 3-го розряду для працівників , які будуть задіяні до виконання робіт з технічного обслуговування пристроїв охоронної сигналізації. 2.7. Копії посвідчень працівників з електробезпеки до 1000в., які будуть задіяні до виконання робіт з технічного обслуговування пристроїв охоронної сигналізації. 2.8. Копії посвідчень працівників про проходження спеціального навчання з «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів», які будуть задіяні до виконання робіт з технічного обслуговування пристроїв охоронної сигналізації
- згідно ЗУ Про охоронну діяльність та згідно Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності не передбачено жодним пунктом, що охоронна фірма повинна обов’язково мати кваліфікації електромонтер охоронно-пожежної сигналізації не нижче 3-го розряду та працівників з електробезпеки до 1000в., які будуть задіяні до виконання робіт з технічного обслуговування пристроїв охоронної сигналізації. Доцільно вважати, що виконавчий комітет Полтавської міської ради оголосив закупівлю за кодом ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги, що не передбачає технічне обслуговування пристроїв охоронної сигналізації. ВИМАГАЄМО ПРИБРАТИ ДИСКРИМІНУЮЧУ ВИМОГУ ДЛЯ УЧАСНИКІВ ЗАКУПІВЛІ.
Підтвердженням відповідної кваліфікації відповідно до ч.1 ст.11 Закону України "Про охоронну діяльність": Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом господарювання та подали документи. Окрім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року №960 затверджені Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, які визначають організаційні та кваліфікаційні вимоги провадження охоронної діяльності.
Пунктом 17 Кадрові вимоги Ліцензійних умов визначено, що Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом господарювання.
Відповідно до п.15 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. №960: "Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Мінпраці від 29 грудня 2004 р. №336 Про затвердження Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Кваліфікаційні вимоги для охоронника 3 розряду: 3-й розряд (**) Повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта або повна загальна середня освіта, професійна підготовка на виробництві. Підвищення кваліфікації та стаж роботи за професією охоронника 2 розряду - не менше 1 року. Або стаж роботи за професією (службовою діяльністю), пов’язаною із захистом громадського порядку, боротьбою із злочинністю, охороною об’єктів та майна - не менше 3-х років. Окрім того, відповідно до ст.43 Конституції України передбачає, що кожен має право на працю, що включає в себе можливість заробляти на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. З урахуванням додатку №1 до тендерної вимоги додатку не відповідають ні одному із вищезазначених нормативно-правових актів, які є спеціальними актами, які регулюють вимоги до охоронців та до охоронної фірми за кодом ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги за яким виконавчий комітет Полтавської міської ради об’явив закупівлю послуги.
Ч. 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (далі — дискримінаційні вимоги або дискримінаційні умови). Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно‑правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію.
Вищезазначені вимоги можна віднести до дискримінаційних — тому, що вони тягнуть за собою негативні наслідки та зумовлені такими умовами, які обмежують конкуренцію та дискримінують інших учасників. Тобто Ви замовник встановили такі вимоги до учасника торгів або, які є надмірними та занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю за кодом ДК 021:2015 79710000-4 – Охоронні послуги. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Вами, як Замовником (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у відкритих торгах.
З повагою, генеральний директор БПФ "Кольчуга-КІДІС" Ірина ПРИЛІПКО
Пов'язані документи:
Учасник
- Дискримінаційні вимоги 10.12.2021 15:59
- відповідь.pdf 15.12.2021 14:32
Дата подачі:
10.12.2021 15:59
Вирішення:
Мною розглянута вимога про усунення порушень у тендерній документації по закупівлі “Послуги з охорони будівлі (вул. Соборності,36, вул. Соборності,40, пров.Ломаний, 36)”.
Уважно вивчивши вимогу замовник торгів встановила:
Так, у п.1.1 вимоги вказано, що Виконавчий комітет Полтавської міської ради проводить закупівлю ДК 021:2015 79710000-4 «Охоронні послуги», а не охоронні послуги з використанням пункту централізованого спостереження. Звертаємо Вашу увагу на те, що послуги з фізичної охорони надаються м. Полтава, вул. Соборності, 36. Також за цією адресою знаходяться об’єкти, які охороняються засобами технічної охорони та 2 тривожні кнопки.
За адресами: м. Полтава, вул. Соборності, 40 та пров. Ломаний, 36 — знаходяться об’єкти, які охороняються виключно засобами технічної охорони.
Тобто, всі Ваші вимоги щодо нарядів реагування, наявності пункту централізованого спостереження — є безпідставними.
Стосовно вимоги щодо кімнати для зберігання пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії та наказу МВС України №622 від 21.08.98р. Зазначений наказ затверджує “Інструкцію про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів”. У зазначеній інструкції детально роз'яснено порядок придбання підприємствами пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, обладнання кімнат для зберігання таких пристроїв та порядок їх використання (р.11 Інструкції).
Вами також вільно трактовано Постанову КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97. У постанові вказано - “Виключно суб’єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо важливих об’єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого спостереження”. Наші об’єкти дійсно не відносяться до “особливо важливих об’єктів права державної власності”. Але, у технічному завдання вказано, що послуги з охорони об’єктів Соборності, 36, вул. Соборності, 40 та пров. Ломаний, 36 надаються з використанням ПЦН та транспорту реагування.
Стосовно персональних GPS-трекерів. Зазначений пристрій надає можливість контролювати маршрут переміщення охоронників та у разі спрацювання “тривожної кнопки” негайно надати йому допомогу. Ви маєте можливість запропонувати GPS-трекер будь якої конструкції, марки, тощо. Але він повинен відповідати вимогам - контроль маршруту охоронника та функцією “тривожної кнопки”.
Стосовно кадрового забезпечення учасника торгів. Надання документів на охоронників (не менш ніж 20 осіб) підтверджує, що підприємство має кадровий потенціал, який офіційно оформлений і відповідає вимогам Ліцензійних умов. Незрозуміло, які лікарські таємниці викладені у сертифікатах про проходження профілактичного психіатричного та наркологічного огляду? Вони лише підтверджують відповідність особи Ліцензійним вимогам.
Наявність свідоцтв 3-го кваліфікаційного розряду у охоронників свідчить про те, що працівники пройшли відповідну підготовку у навчальних закладах та на постійній основі працюють на підприємстві, що у свою чергу підтверджує наявність кваліфікованого персоналу на підприємстві. Це також стосується і електромонтерів. Наявність підготовлених електромонтерів на підприємстві свідчить про те, що неполадки у роботі технічних засобів охорони будуть виявлені та усунуті у найкоротшій термін.
Надання копій трудових книжок на диспетчерів підтверджує наявність власного ПЦН у компанії-учасника.
Згідно з частиною 2 статті 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Водночас, частиною 3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Неспроможність учасника подати документи, що відповідають вимогам Замовника відноситься до його ризиків, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги ».Прийняти рішення про відхилення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено