-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Ремонт систем одоризації газу на ГРС УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" (Будівництво заводів / установок, гірничодобувних і переробних об’єктів та об’єктів нафтогазової інфраструктури)
Ремонт систем одоризації газу на ГРС УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ"
Торги не відбулися
71 284 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 356 424.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 356 424.00 UAH
Період оскарження:
18.08.2017 08:59 - 02.09.2017 00:00
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
8acf44fd6ea04f158407ad654adc995d
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-08-18-000041-c.b1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
ВИМОГА
Стосовно пп. 4.7, 4.8, 4.10, 4.19 в Розд.5 «Вимоги до автоматичного комплексу одоризації газу» в Додатку І «ТЕХНІНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ»
За статистикою проведення конкурсних торгів структурними підрозділами ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» в системі держаних закупівель «PROZORO» ми можемо спостерігати наступну картину. Давній постачальник продукції ПрАТ «Факел» раптово перестав приймати участь в тендерних закупівлях, а передав право на продаж всієї номенклатури продукції фірмам-посередникам: ТОВ «ІНОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЙ» та ТОВ «ЄВРАЗ ГРУП», які до цього часу не мали досвіду поставки та подальшого обслуговування обладнання, що ідентифікується як об’єкт підвищеної небезпеки (ОПН). Використовуючи особисті зв’язки з Замовником, ці фірми-посередники почали організовувати появу в тендерних документаціях технічних вимог, які виписані під конкретного учасника, а саме ПрАТ «Факел». Важливо, що такі вимоги не впливають на надійність роботи обладнання, але ведуть до його подорожчання, а найголовніше -- вони порушують чесну конкуренцію та надають неправомірну перевагу окремим учасникам, що прямо протирічить ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Спочатку такі технічні вимоги намагалися протягнути в тендері UA-2017-06-08-000542-c Ремонт систем одоризації газу на ГРС УМГ "ХАРКІВТРАНСГАЗ". Але в цьому випадку Замовник не піддався на провокацію і рішуче відкинув неправомірні пропозиції (Додаток: Відповідь УМГ ХАРКІВТРАНСГАЗ на спробу внести неправомірні зміни).
Цитата з сайта DOZORRO (https://dozorro.org/tender/UA-2017-06-08-000542-c#tender):
1. Пропозиція: Використання графічного РКІ з можливістю відображення діаграм та візуалізації технологічного процесу.
Відповідь УМГ «ХАРКІВТРАНСГАЗ»: Не регламентується чинними нормативними документами в Україні. Внесення змін може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Відповідно до п.3 статті 22 розділу ІV ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація містить достатню інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Внесення змін до технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі вважаємо недоцільним.
2. Пропозиція: Використання промислового ПЛК з можливістю його вільного придбання на території України.
Відповідь УМГ «ХАРКІВТРАНСГАЗ»: Зміна може призвести до дискримінації учасників. Не вимагається чинними нормативними документами в Україні. Може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Не впливає на надійність роботи АОУ. Відповідно до п.3 статті 22 розділу ІV ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація містить достатню інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Внесення змін до технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі вважаємо недоцільним.
В другий раз ці самі пропозиції недобросовісний учасник зміг протягнути в останній момент за допомогою змін, які вніс Замовник (УМГ «КИЇВТРАНСГАЗ») в тендерну документацію UA-2017-05-18-001738-b Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (Підігрівачі газу). Наразі за скаргою учасника очікується рішення АМКУ щодо приведення процедури закупівлі у відповідність з нормами Закону України «Про публічні закупівлі».
В третій раз, враховуючи раніше невдалі спроби раптових змін та наполегливих пропозицій, окремі неправомірні технічні вимоги з’явились в тендерній документації Ремонт систем одоризації газу на ГРС УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" (Будівництво заводів / установок, гірничодобувних і переробних об’єктів та об’єктів нафтогазової інфраструктури)
(UA-2017-08-18-000041-c) вже на початку.
Важливо ще раз зазначити, що вимоги до автоматичного комплексу одоризації газу, які описані в Додатку 1 тендерної документації 4.7, 4.8, 4.10, 4.19 не регламентуються чинними нормативними документами в Україні, є індивідуальними характеристиками кожного виробника і не впливають на надійність роботи автоматичного блоку керування.
Особливо це стосується п. 4.7 про обов’язкове використання програмованого логічного контролера (ПЛК), а значить заборону використання спеціалізованого програмованого логічного контролера.
Крім того, всі виробники даної продукції на стадіях розробки та серійного виробництва керувались затвердженими головним інженером ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» документами: «Технічне завдання» та «Програма та методика проведення приймальних випробувань». Продукція, яка серійно випускається згідно цих документів є легітимною для всіх підрозділів ПАТ «УКРТРАНСГАЗ», і не може бути дискваліфікована на підставі окремих дискримінаційних пунктів технічних вимог.
Слід також зазначити, що на протязі 2015-2017 років автоматичні комплекси одоризації газу постачалися згідно затверджених технічних параметрів. Додаткових вимог щодо змін параметрів ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» не надавав.
Висновки:
Передбачені Замовником технічні вимоги:
- 4.7 «щодо використання виключно програмованого логічного контролера (ПЛК)» - унеможливлюють використання спеціалізованих програмованих контролерів, що порушує добросовісну конкуренція серед учасників, неправомірно обмежує технічні характеристики обладнання на користь одного учасника ринку та є дискримінаційним по відношенню до інших, не вимагається чинними нормативними документами в Україні. Може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Не впливає на надійність роботи автоматичного блоку керування.
- 4.8 «щодо забезпечення модульної структури блоку управління» - не впливає на якісні характеристики предмета закупівлі, не регламентуються чинними нормативними документами в Україні, є індивідуальними характеристиками кожного виробника і не впливають на надійність роботи автоматичного блоку керування;
- 4.10 «щодо мови програмування» - не впливає на якісні характеристики предмета закупівлі, не регламентуються чинними нормативними документами в Україні, є індивідуальними характеристиками кожного виробника і не впливають на надійність роботи автоматичного блоку керування;
- 4.19 «використання графічного РКІ» - не регламентується чинними нормативними документами в Україні. Внесення змін може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Не впливає на надійність роботи автоматичного блоку керування.
Вимога:
Керуючись Ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо вилучити з тендерної документації в Додатку 1 «ТЕХНІНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» технічні вимоги 4.7, 4.8, 4.10, 4.19 , як такі, що неправомірно обмежують технічні характеристики обладнання на користь одного учасника ринку та є дискримінаційними по відношенню до інших.
У разі не надання належної відповіді в встановлений термін Учасник залишає за собою право звернутися зі скаргою до АМКУ.
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА 21.08.2017 16:56
- Відповідь УМГ ХАРКІВТРАНСГАЗ на спробу внести неправомірні технічні вимоги 21.08.2017 16:56
Дата подачі:
21.08.2017 16:57
Вирішення:
Вимоги викладені в п.п. 4.7, 4.8, 4.10, 4.19 Додатку I-а «ТЕХНІНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» обумовлені технічними вимогами підприємства, тому вважаємо недоцільним внесення змін до вищеказаних пунктів цього Додатку.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Розгляд припинено
СКАРГА
Номер:
829da30f73f842839ca8f5a5605e2fbc
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-08-18-000041-c.c2
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Постійно діючій адміністративній колегії Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
СКАРГА
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації
Найменування суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Термокомплекс»
Адреса: 08500, Київська обл., м. Фастів, вул. Гусєва, 27а
E-mail: sh@termocomplex.com.ua
тел. (04565) 6-61-97 тел/факс (04565) 6-67-20, сайт: www.agaz.com.ua
Директор: Шутка Ярослав Степанович, тел. (04565) 5-35-19
Код ЄДРПОУ: 31399548
Найменування Замовника: ПАТ „УКРТРАНСГАЗ” Філія „Управління магістральних газопроводів „ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ”
Адреса: 18023, м. Черкаси, вул. Сумгаїтська, 3
Відповідальна особа за процедуру: Журавель Ольга Олексіївна тел. (0472) 39-14-61
E-mail: zhuravel-oa@utg.ua
Код ЄДРПОУ: 04694614
Відомості про процедуру закупівлі:
Назва процедури закупівлі: Відкриті торги
Назва предмету закупівлі: Ремонт систем одоризації газу на ГРС УМГ "ЧЕРКАСИТРАНСГАЗ" (Будівництво заводів / установок, гірничодобувних і переробних об’єктів та об’єктів нафтогазової інфраструктури)
Номер закупівлі: UA-2017-08-18-000041-c
ID: 7e5d9fc0601a43a68715539ca746e8ea
Обґрунтування Скарги:
21 серпня на веб-порталі публічних торгів системи «PROZORO» номер закупівлі UA-2017-08-18-000041-c Замовнику була оприлюднена вимога вилучити з Додатку І «ТЕХНІНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» тендерної документації пп. 4.7, 4.8, 4.19 (Додаток1), як такі, що неправомірно обмежують технічні характеристики обладнання на користь одного учасника ринку та є дискримінаційними по відношенню до інших . Скаржник при цьому навів детальне обґрунтування своєї позиції. Через сім днів від Замовника надійшла дуже коротка відповідь, в якої були відсутні будь-які аргументи та пояснення по сутті питання. Цитата: «Вимоги викладені в п.п. 4.7, 4.8, 4.19 Додатку I-а «ТЕХНІНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» обумовлені технічними вимогами підприємства, тому вважаємо недоцільним внесення змін до вищевказаних пунктів цього Додатку.»
Склалася парадоксальна ситуація. Технічні вимоги виписані таким чином, що з двох виробників систем одоризації газу, які офіційно пройшли приймальні випробування і мають затвердженні керівництвом ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» документи, що дозволяють постачання обладнання в газотранспортну систему України – один виробник має право брати участь в тендері, а другий – ні.
При цьому, важливо зазначити, що вимоги до автоматичного комплексу одоризації газу, які описані в Додатку І тендерної документації 4.7, 4.8, 4.19 не регламентуються чинними нормативними документами в Україні, є індивідуальними характеристиками кожного виробника і не впливають на надійність роботи автоматичного блоку керування.
Особливо це стосується п. 4.7 про обов’язкове використання програмованого логічного контролера (ПЛК), а значить заборону використання спеціалізованого програмованого логічного контролера.
Це добре розуміють в іншому підрозділі ПАТ «УКРТРАНСГАЗ», а саме в УМГ «ХАРКІВТРАНСГАЗ». Вони рішуче відкинули спроби «невідомого» учасника протягнути в тендері UA-2017-06-08-000542-c Ремонт систем одоризації газу на ГРС УМГ "ХАРКІВТРАНСГАЗ" такі само технічні вимоги (Додаток2).
Цитуємо відповідь УМГ "ХАРКІВТРАНСГАЗ" (https://dozorro.org/tender/UA-2017-06-08-000542-c#tender):
1. Пропозиція: Використання графічного РКІ з можливістю відображення діаграм та візуалізації технологічного процесу.
Відповідь УМГ «ХАРКІВТРАНСГАЗ»: Не регламентується чинними нормативними документами в Україні. Внесення змін може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Відповідно до п.3 статті 22 розділу ІV ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація містить достатню інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Внесення змін до технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі вважаємо недоцільним.
2. Пропозиція: Використання промислового ПЛК з можливістю його вільного придбання на території України.
Відповідь УМГ «ХАРКІВТРАНСГАЗ»: Зміна може призвести до дискримінації учасників. Не вимагається чинними нормативними документами в Україні. Може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Не впливає на надійність роботи АОУ. Відповідно до п.3 статті 22 розділу ІV ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація містить достатню інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Внесення змін до технічних вимог та якісних характеристик предмета закупівлі вважаємо недоцільним.
Така відповідь цілком зрозуміла. Всі виробники даної продукції на стадіях розробки та серійного виробництва керувались затвердженими головним інженером ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» документами: «Технічне завдання» та «Програма та методика проведення приймальних випробувань». Продукція, яка серійно випускається згідно цих документів є легітимною для всіх підрозділів ПАТ «УКРТРАНСГАЗ», і не може бути дискваліфікована на підставі окремих дискримінаційних пунктів технічних вимог.
Мета конкурсних торгів – є закупівля державою легітимної продукції за найменшою ціною. В даному випадку завдяки неправомірним технічним вимогам ми бачимо спробу порушити добросовісну конкуренцію між виробниками, що неминуче приведе до збільшення витрат бюджетних коштів.
Підсумовуючи вищесказане, наголошуємо, що передбачені Замовником технічні вимоги:
- 4.7 «щодо використання виключно програмованого логічного контролера (ПЛК)» - унеможливлюють використання спеціалізованих програмованих контролерів, що порушує добросовісну конкуренція серед учасників, неправомірно обмежує технічні характеристики обладнання на користь одного учасника ринку та є дискримінаційним по відношенню до інших, не вимагається чинними нормативними документами в Україні. Може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Не впливає на надійність роботи автоматичного блоку керування;
- 4.8 «щодо забезпечення модульної структури блоку управління» - не впливає на якісні характеристики предмета закупівлі, не регламентуються чинними нормативними документами в Україні, є індивідуальними характеристиками кожного виробника і не впливають на надійність роботи автоматичного блоку керування, порушує добросовісну конкуренція серед учасників;
- 4.19 «використання графічного РКІ» - не регламентується чинними нормативними документами в Україні. Внесення змін може призвести до збільшення вартості предмету закупівлі. Не впливає на надійність роботи автоматичного блоку керування, порушує добросовісну конкуренція серед учасників;
Встановивши зазначені вище технічні вимоги в тендерній документації, Замовник тим самим порушує принципи здійснення закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства.
Додатки:
1. Додаток1 (п.п. 4.7, 4.8, 4.19 Додатку I-а «ТЕХНІНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ»)
2. Додаток2 (Відповідь УМГ ХАРКІВТРАНСГАЗ на спробу ввести неправомірні зміни в ТД)
3. Скан-копія платіжного доручення (Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету);
З повагою
Директор ТОВ «Термокопмлекс» _____________ Я.С. Шутка
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 01.09.2017 11:41
- Додаток1 01.09.2017 11:41
- Додаток2 01.09.2017 11:41
- Скан-копія платіжного доручення 01.09.2017 11:41
- Додатковы документи 21.09.2017 20:20
- рішення від 05.09.2017 № 6107+лист Замовнику.PDF 05.09.2017 19:14
- лист Замовнику UA-2017-08-18-000041-c.pdf 21.09.2017 16:02
- Інформація про резулютивну частину рішення від 22.09.2017 № 6638.pdf 25.09.2017 12:38
- Рішення від 22.09.2017 № 6638.pdf 27.09.2017 15:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2017 11:41
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.09.2017 15:54
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
27.09.2017 15:54