-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Страхові послуги (послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку працівників закладів загальної середньої освіти)
Завершена
7 318 056.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 36 590.28 UAH
мін. крок: 0.5% або 36 590.28 UAH
Період оскарження:
30.11.2021 15:52 - 01.02.2022 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника
Номер:
a37980766ace4b06b5915aaf91d71b4b
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-30-009269-c.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника
Скарга:
СКАРГА
відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у Процедурі закупівлі, оголошеній ДЕПАРТАМЕНТОМ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ. Предметом закупівлі є: ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги (послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку працівників закладів загальної середньої освіти). Оголошення проведення відкритих торгів розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-30-009269-с.
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації (нова редакція 3), затвердженої уповноваженою особою Замовника Гомзяковою Н.О. від 28.01.2022р. (далі – Тендерна документація), вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», а саме:
1. У пункті 5 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник встановив, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку на фірмовому бланку про наявність страхових платежів по добровільному медичному страхуванню за 2020 рік, в розмірі не менше 100 000 тис. грн.
Вважаємо, що вказана вимога Замовника щодо наявності в учасників Процедури закупівлі показника страхових платежів за добровільним медичним страхуванням у розмірі не менше 100 000 тис. гривень (100 млн. гривень) за рік - є дискримінаційною, оскільки не ґрунтується на положеннях жодних Законів та нормативно-правових актів, які регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасного випадку, а також не підтверджується жодними розрахунками Замовника.
2. Крім того, у пункті 5 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник встановив, що Учасник у складі тендерної документації повинен надати довідку на фірмовому бланку, що містить інформацію про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів, який повністю відповідає вимозі: сторонами визначена ціна договору, що повинна складати не менш ніж 50 відсотків від очікуваної вартості предмета закупівлі (тобто понад 3,659 млн. гривень). На підтвердження виконання аналогічних договорів Учасник має подати не менше двох копій повністю виконаних аналогічних договорів.
Вважаємо вказану вимогу Замовника дискримінаційною, оскільки встановлення певних параметрів стосовно аналогічного договору на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору суперечить статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), згідно з якою визначальною характеристикою наявності необхідного досвіду виконання аналогічного договору є не вартість такого договору, а має бути саме предмет таких договорів, який є аналогічним до предмету цієї закупівлі.
Також звертаємо увагу, що Замовник ні чим не обґрунтував та не надав жодних розрахунків, чому, на його думку, належним підтвердженням досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі є саме копії не одного договору, а кількох (не менше ніж двох) повністю виконаних аналогічних договорів, які відповідають вказаним Замовником параметрам.
Отже, ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» стверджує, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників Процедури закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом закупівлі, взяти участь у конкурсі.
Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону, якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 30 жовтня 2018 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № РА/2021-06, виданим Рейтинговим агентством «Експерт-рейтинг». Строк дії вказаного свідоцтва - до 28 березня 2022 року (додається до скарги).
Дотримання ПрАТ СК "ІнтерЕкспрес" вимог платоспроможності страховика, в тому числі обов'язкових фінансових нормативів, встановлених законодавством, також підтверджує Національний банк України у своєму листі від 14.01.2022р. №21-0007/3621 (додається до скарги).
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з пункту 5 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації такі вимоги:
1) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку на фірмовому бланку про наявність страхових платежів по добровільному медичному страхуванню за 2020 рік, в розмірі не менше 100 000 тис. грн;
2) Учасник у складі тендерної документації повинен надати довідку на фірмовому бланку, що містить інформацію про наявність в Учасника досвіду виконання аналогічних договорів, який повністю відповідає вимозі: сторонами визначена ціна договору, що повинна складати не менш ніж 50 відсотків від очікуваної вартості предмета закупівлі. На підтвердження виконання аналогічних договорів Учасник має подати не менше двох копій повністю виконаних аналогічних договорів.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, на сайті https://prozorro/gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-30-009269-с).
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у закупівлі.
До скарги додаються документи в електронній формі (у вигляді файлів формату pdf.), що підтверджують неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника.
Відповідно до вимог «Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020р. № 292, Суб’єкт оскарження зазначає реквізити рахунка, на який буде повернута плата за скаргу у випадках, визначених законом та зазначеним Порядком:
Одержувач: ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес»
IBAN UA693138490000026505000015504
АКБ «ІНДУСТРІАЛБАНК»
Код ЄДРПОУ 33097568
Додатки:
1. Тендерна документація (нова редакція 3), затверджена уповноваженою особою Замовника Гомзяковою Н.О. від 28.01.2022р.
2. Свідоцтво № РА/2021-06 про присвоєння кредитного рейтингу (рейтингу фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою на рівні uaAA.
3. Лист Національного банку України від 14.01.2022р. № 21-0007/3621.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 31.01.2022.pdf 31.01.2022 16:52
- 3621.pdf 31.01.2022 16:52
- 3621.pdf.p7s 31.01.2022 16:52
- Тендерна документація нова редакція 3.doc 31.01.2022 16:52
- Рейтинг иаАА до 2022.03.28.pdf 31.01.2022 16:52
- Рішення від 03.02.2022 №2221.pdf 03.02.2022 17:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.01.2022 16:59
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.02.2022 17:42
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника
Номер:
89e0fc43df8749f2bb58891ec0b7be25
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-30-009269-c.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги Замовника в Тендерній документації, які порушують права та законні інтереси Скаржника
Скарга:
СКАРГА
відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати
Приватне акціонерне товариство «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» (далі – ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» або Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній ДЕПАРТАМЕНТОМ ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ. Предметом закупівлі є: ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги (послуги з добровільного медичного страхування та страхування від нещасного випадку працівників закладів загальної середньої освіти). Оголошення проведення відкритих торгів розміщено на вебпорталі Уповноваженого органу за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-30-009269-c.
Ознайомившись зі змістом Тендерної документації (нова редакція 2), затвердженої уповноваженою особою Замовника Гомзяковою Н.О. від 03.12.2021р. (далі – Тендерна документація), вбачаємо, що Замовник встановив умови, які суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, а також порушують права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес».
Так, у пункті 5 розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації Замовник встановив, що Учасник повинен надати витяг з ЄДР де зазначена інформація про наявність в Учасника відокремленого підрозділу в м. Дніпрі.
Вважаємо вказану вимогу Замовника дискримінаційною, оскільки обов’язкова наявність в учасника відокремленого підрозділу в м. Дніпрі не передбачена законодавством України та жодним чином не впливає на якість надання Учасником послуг із добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасного випадку. Також вважаємо, що для обов’язкової наявності у страховика відокремленого підрозділу в місті Дніпрі для надання Замовнику страховиком послуг із добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасного випадку немає жодних обґрунтувань та встановлених вимог уповноваженого органу, що здійснює регулювання та нагляд за страховою діяльністю.
Звертаємо увагу що страхові випадки за добровільним медичним страхуванням та добровільним страхуванням від нещасного випадку супроводжуються в ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» цілодобовою асистанською службою (з безкоштовним телефонним зв’язком), яка здійснює організацію надання медичної допомоги застрахованим особам на всій території України, в тому числі й на території міста Дніпра та Дніпропетровської області. Крім цього, зазначаємо, що ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» здійснює страхові виплати на банківські рахунки медичних закладів та аптек, а також безпосередньо застрахованим особам на підставі надісланих ними заяв та медичних документів шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, або для отримання в касі банківської установи за вибором отримувачів коштів.
На підставі вищезазначеного, вважаємо вимогу Замовника про обов’язкову наявність в учасника відокремленого підрозділу в м. Дніпрі незаконною та необґрунтованою, а також такою, що створює дискримінацію для ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції з підстав невідповідності кваліфікаційним умовам, зазначеним у Тендерній документації.
Наголошуємо, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо обов’язкової наявності в учасника відокремленого підрозділу в м. Дніпрі не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори добровільного медичного страхування та добровільного страхування від нещасного випадку.
Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі.
Враховуючи викладене, Суб’єкт оскарження вважає, що встановлюючи наведені вимоги у Тендерній документації, Замовник порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), якою передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи
Діяльність ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» відповідає чинному законодавству, яке регулює діяльність у сфері страхування в Україні, зокрема Законам України «Про страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до «Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядку їх підтвердження», затвердженими Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262. ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 30 жовтня 2018 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № РА/2021-06, виданим Рейтинговим агентством «Експерт-рейтинг». Строк дії вказаного свідоцтва - до 28 березня 2022 року (додається до скарги).
Дотримання ПрАТ СК "ІнтерЕкспрес" вимог платоспроможності страховика, в тому числі обов'язкових фінансових нормативів, встановлених законодавством, також підтверджує Національний банк України у своєму листі від 10.12.2021р. №21-0009/117830 (додається до скарги).
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі. Разом з тим, Замовник вчиняє дії щодо необґрунтованого обмеження кількості учасників торгів з метою надання переваги окремим потенційним учасникам закупівлі, чим порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення Процедури закупівлі, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. В результаті таких дій Замовника порушуються права та законні інтереси ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону, вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Суб’єкт оскарження вимагає зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації з метою приведення її у відповідність із вимогами Закону, а саме: виключити з Тендерної документації вимоги щодо обов’язкового надання учасником витягу з ЄДР де зазначена інформація про наявність в учасника відокремленого підрозділу в м. Дніпрі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, на сайті https://prozorro/gov.ua (пряме посилання на дану закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-30-009269-c).
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження.
Задоволення зазначених вимог створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес», зокрема його право на участь у Процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у Процедурі закупівлі.
До скарги додаються документи в електронній формі (у вигляді файлів формату pdf.), що підтверджують неправомірність рішень, дій або бездіяльності Замовника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 15.12.2021 12:25
- 117830.pdf.p7s 15.12.2021 12:25
- ТД.zip 15.12.2021 12:25
- Рейтинг иаАА до 2022.03.28.pdf 15.12.2021 12:25
- 117830.pdf 15.12.2021 12:25
- рішення від 17.12.2021 № 27819.pdf 17.12.2021 17:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.12.2021 № 28445.pdf 29.12.2021 15:13
- рішення від 28.12.2021 № 28445.pdf 30.12.2021 12:25
- Пояснення щодо скарги СЗШ.doc 22.12.2021 19:33
- Пояснення щодо скарги СЗШ (3).pdf 22.12.2021 19:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.12.2021 12:46
Дата розгляду скарги:
28.12.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.12.2021 17:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.12.2021 12:25
Дата виконання рішення Замовником:
28.01.2022 12:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ від 28.12.2021 № 28445 шляхом внесення змін до тендерної документації