• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт будівлі Красносільського ЗЗСО І-ІІІ ст. по вул. Центральній, 24 в с. Красносілля Вараського району Рівненської області ( заміна вікон та зовнішніх дверей)»

• Фінансування закупівлі здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. • Мова: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. • Місцезнаходження замовника: 34332, Рівненська обл., Володимирецький район, село Красносілля, вулиця Центральна, будинок 24 • Категорія замовника: п. 3 ч. 4 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі»

Завершена

1 790 571.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 952.85 UAH
Період оскарження: 30.11.2021 14:52 - 12.12.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на дискримінаційні вимоги, що містяться в Тендерній документації

Номер: befa80a749024fe4aa262702628223a8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-30-004057-b.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги, що містяться в Тендерній документації
Скарга:
Красносільський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Володимирецької селищної ради (надалі – Замовник) 30.11.2021 року було оголошено закупівлю на «Капітальний ремонт будівлі Красносільського ЗЗСО І-ІІІ ст. по вул. Центральній, 24 в с. Красносілля Вараського району Рівненської області (заміна вікон та зовнішніх дверей)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-30-004057-b). Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій 16-12-2021, 18:00 год. Очікувана вартість закупівлі – 1 790 571,20 грн. Керуючись частиною вісім статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - надалі Закон, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕВРОДИЗАЙН» (далі – ТОВ «ЕВРОДИЗАЙН», Учасник, Скаржник) реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВ «ЕВРОДИЗАЙН» виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ТОВ «ЕВРОДИЗАЙН» на участь в цій закупівлі, а саме: 1. Відповідно до п. 5.5.3. ч. 5 Розділу V Тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу: 5.5.3. На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 13000,00 гривень (тринадцять тисяч гривень) без ПДВ, на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник-переможець має право ознайомитись з даним договором. Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, протягом 5 робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для нас , як для Учасника, у зв’язку з тим, що ми не маємо та не повинні мати жодного стосунку до оплати послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). По-перше, умовами технічного завдання, опублікованого в тендерній документації, не встановлено необхідність виконавцю робіт/надавачу послуг надавати юридичні послуги з консультування. Відповідно між виконавцем з Замовником не будуть встановлені жодні правочини, які передбачають оплату юридичних послуг з консультування. По-друге, якщо Замовником у розумінні Закону передбачено придбання послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг, така закупівля має здійснюватись відповідно до річного плану згідно вимог Закону, шляхом наступного оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, або із застосуванням однієї із процедур, передбачених статтею 13 Закону, керуючись вартісними межами, визначеними Законом. Згідно частини 2 статті 44 Закону за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог цього Закону, та укладення договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України. Крім того, згідно ст.. 636 Цивільного кодексу України договором на користь третьої особи є договір, в якому боржник зобов’язаний виконати свій обов’язок на користь третьої особи, яка встановлена або не встановлена у договорі. Зазначений договір на придбання послуг Консультанта торгів (укладений між Замовником і Консультантом) в такій формі є по суті нікчемним правочином, так як третьою особою в ньому виступає потенційний Учасник-переможець процедури закупівлі, але обов’язок не виконується боржником за договором на його користь, а навпаки - обов’язок може бути покладено на Учасника-переможця процедури закупівлі. Формулюванням п. 5.5.3 ч. 5 Розділу V дійсно встановлено, що Учасник не зобов’язаний приймати витрати на оплату послуг Консультанта торгів, а лише щодо нього можуть покладатись відповідні витрати. При цьому зважаючи на можливі перешкоди під час прийняття виконаних робіт/наданих послуг дане положення має імовірність стати обов’язковим до виконання. Також, у зв’язку з встановленим не чітким формулюванням на певного Учасника-переможця дані витрати можуть покладатися на іншого ні, що є дискримінаційним адже встановлюючи дану вимогу, потенційні учасники при розрахунку своєї цінової пропозиції можуть як включати так і не включати дані витрати, що ставить їх у не рівне положення та може призвести до того, що Ми, як потенційний учасник даної закупівлі, програємо закупівлю через те, що хтось врахував дані витрати, а хтось ні. Враховуючи вищенаведене, дана вимога порушує права учасників, нас в тому числі, крім того дані витрати перед третіми особами, пов’язані з консультаційними послугами, не відносяться до предмета закупівлі, у зв’язку з чим їх оплата учасниками Процедури закупівлі не може бути включена до Документації. Для уникнення можливого порушення принципів максимальної економії, ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до п. 5.5.3. ч. 5 Розділу V, виключивши його з вимог Тендерної документації. 2. Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації Замовник встановив наступну вимогу: Учасник, в період уточнень/звернення за роз’ясненнями повинен обов’язково оглянути об’єкт Замовника, ознайомитись із документацією на об’єкті та на підтвердження цього надати в складі своєї пропозиції «Акт обстеження об’єкту» або Довідку огляду об’єкта (складену в довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника. Обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперових актів чи довідок У відповідності до частини 3 статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (частина 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право на конфіденційність інформації, також відповідні вимоги несуть у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єкту» за підписом Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акт обстеження об’єкту» є такими, що суперечать вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, що в подальшому може стати з не залежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку, засвідчену підписом особи замовника, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, нас у тому числі. Ми, як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, бажаємо взяти в ній участь, проте, з незалежних від нас причин, нашу пропозицію зможуть відхилити у разі подання акту обстеження не підписаного зі сторони Замовника, що є дискримінацією по відношенню до нас та інших суб'єктів господарювання. Для уникнення можливого порушення принципів здійснення публічних закупівель, а саме: ефективності та прозорості, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням просимо внести зміни до Додатку 2 до тендерної документації, виключивши дану вимогу з Тендерної документації. Дискримінаційні умови, що містяться в умовах тендерної документації, порушують права та законні інтереси ТОВ «ЕВРОДИЗАЙН», як учасника ринку, Учасника відповідної процедури та як потенційного претендента на укладання договору з Замовником у майбутньому. Крім того, ми є реальними учасником ринку відповідних робіт, проте через порушення Замовником частини 1 статті 5 та інших положень Закону України «Про публічні закупівлі» Ми, не можемо прийняти участь у закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Просимо внести зміни до п. 5.5.3. ч. 5 Розділу V тендерної документації, виключивши даний пункт з вимог тендерної документації 3. Просимо внести зміни до Додатку 2 до тендерної документації, виключивши вимогу - в період уточнень/звернення за роз’ясненнями повинен обов’язково оглянути об’єкт Замовника, ознайомитись із документацією на об’єкті та на підтвердження цього надати в складі своєї пропозиції «Акт обстеження об’єкту» або Довідку огляду об’єкта (складену в довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.12.2021 18:34
Автор: ТОВ Евродизайн, Селедець Олег Володимирович +380334449171 missgorunolya@gmail.com
Вимога
Відхилено

Вимога стосовно акту огляду

Номер: 396df872d2404bddbb35b77074f2b0c5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-30-004057-b.a1
Назва: Вимога стосовно акту огляду
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Ви встановили дискримінаційну вимогу, а саме: Учасник, в період уточнень/звернення за роз’ясненнями повинен обов’язково оглянути об’єкт Замовника, ознайомитись із документацією на об’єкті та на підтвердження цього надати в складі своєї пропозиції «Акт обстеження об’єкту» або Довідку огляду об’єкта (складену в довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника. Обстеження об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперових актів чи довідок У відповідності до частини 3 статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник здійснює процедури закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій (частина 1 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі»). Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право на конфіденційність інформації, також відповідні вимоги несуть у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати «Акт обстеження об’єктів» за підписом Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання «Акт обстеження об’єктів» є такими, що суперечать вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, що в подальшому може стати з не залежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку, засвідчену підписом особи замовника, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Просимо Вас, виключити дану дискримінаційну вимогу з Тендерної документації. Просимо Вас, також ознайомитися з рішеннями АМКУ де було встановлено, що вимоги надання акту огляду є дискримінаційним: - UA-2021-11-01-012788-a - UA-2021-08-31-003018-a - UA-2021-06-04-005601-b А також, рішення АМКУ щодо акту огляду в період уточнень - UA-2021-02-04-002552-c - UA-2020-08-13-003569-c У разі залишення даної дискримінаційної вимоги в Тендерній документації будемо змушені звертатися до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу Вимогу надаємо грунтовні пояснення. Замовник керується вимогами та нормами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон). Згідно ст. 5 Закону, закупівля «код ДК 021-2015 – 45000000-7: Будівельні роботи та поточний ремонт» «Капітальний ремонт будівлі Красносільського ЗЗСО І-ІІІ ст. по вул. Центральній, 24 в с. Красносілля Вараського району Рівненської області ( заміна вікон та зовнішніх дверей)» здійснюється виключно за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Тендерна документація підготовлена відповідно до норм Закону, з урахуванням забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції та розвитку добросовісної конкуренції. Ч. 3 ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Додатком 2 до ТД (Технічне завдання) Замовником встановлено вимогу «Учасник, в період уточнень/звернення за роз’ясненнями повинен обов’язково оглянути об’єкт Замовника, ознайомитись із документацією на об’єкті та на підтвердження цього надати в складі своєї пропозиції «Акт обстеження об’єкту» або Довідку огляду об’єкта (складену в довільній формі), підписаний уповноваженими особами Учасника та Замовника». Вказаний документ та період обумовлений тим, що саме в період уточнень Учасники можуть звертатись до Замовника за роз’ясненням змісту тендерної документації. Крім того, Замовником встановлено дану вимогу з метою більш детального ознайомлення потенційного учасника з обсягом робіт, а також обґрунтована обмеженими часовими рамками стосовно виконання робіт, які необхідно буде виконати за результатами проведених торгів та якісного їх виконання. Окрім того Замовник не вважає, що вказаною вимогою порушує принципи проведення закупівель передбачених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», так як в даному випадку при зазначені даної вимоги кожен потенційний Учасник може звернутися за актом обстеження до замовника, а замовник зобов’язаний ознайомити з обсягом виконання робіт та підписати за результатом акт обстеження об’єкту. Дана вимога не дискримінує скаржника, так як вона однакова для всіх. Тому, враховуючи вищевикладене Замовник не вбачає підстав для внесення змін до тендерної документації. Дякуємо за взаєморозуміння!
Статус вимоги: Відхилено