• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Підготовчі, земельні, будівельні, монтажні/демонтажні, роботи (ДК 021:2015 45220000-7 Інженерні та будівельні роботи)

Завершена

24 026 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 120 130.00 UAH
Період оскарження: 29.11.2021 18:06 - 11.12.2021 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА на рішення тендерного комітету Замовника щодо неправомірного визначення переможцем Учасника

Номер: dcd0374736354d01a223a60f42765e88
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-29-015070-c.c3
Назва: СКАРГА на рішення тендерного комітету Замовника щодо неправомірного визначення переможцем Учасника
Скарга:
Неправомірне визначення переможцем Учасника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.01.2022 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.12.2021 16:29
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 13.01.2022 13:56
Автор: ТОВ "БК КБР", БК КБР +380688575134 kbrbk@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Вимога про усунення порушень

Номер: f3555235a18d42c6a239491afe5069dc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-29-015070-c.c2
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Шановна Уповноважена особа Національного комплексу «Експоцентр України»! Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №3 від 15 грудня 2021 року, Вами було прийнято рішення, щодо визначення переможцем відкритих торгів учасника закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТІС-КОНСТРАКШН» згідно з предметом закупівлі: Підготовчі, земельні, будівельні, монтажні/демонтажні, роботи (ДК 021:2015 45220000-7 Інженерні та будівельні роботи) та ухвалено рішення про намір укласти договір про закупівлю. Однак, тендерна пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТІС-КОНСТРАКШН», містить перелік невідповідностей щодо опублікованої замовником Тендерної документації, які унеможливлюють прийняття Вами, як уповноваженої особи, вищезазначеного рішення. Перелік невідповідностей наступний: 1) Пунктом 3.2. Розділу 3 Тендерної документації, були наведені вимоги щодо оформлення забезпечення тендерної пропозиції. Відповідний пункт містить наступне твердження «У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП.». Учасником у складі своєї пропозиції, Учасником було надано архів під назвою «27352 ТОВ Альтіс-Констракшн p7s», в якому у свою чергу містить файл «Гарантія 27352.pdf». Відповідний файл є ЕЛЕКТРОННОЮ БАНКІВСЬКОЮ ГАРАНТІЄЮ №27352/ЮГ-21 від 14.12.2021 р. Однак, зміст відповідного документу не містить у собі інформацію, щодо посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП». Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника. 2) Пунктом 3.6. Розділу 3 Тендерної документації, передбачено надання у складі пропозиції «Окрім цього, учасники надають інформаційну довідку в довільній формі про якість матеріалів, що будуть застосовуватись при виконанні робіт (зносостійкість, термін служби, екологічна чистота). У даній інформаційній довідці необхідно зазначити, що якість матеріалів, виробів і конструкцій, що будуть застосовані в процесі будівництва, відповідатиме вимогам відповідних діючих норм і стандартів та проектній документації.» Учасником у складі пропозиції надано файл «18.Інші документи та інформація.pdf», у складі якому міститься «Довідка щодо якості матеріалів, що будуть застосовуватися при виконанні робіт» вих.№13/12-41 від 13.12.2021 р. Відповідна довідка, яка надана Учасником, не містить інформації, щодо якості матеріалів, що будуть застосовуватися при виконання робіт, а саме зносостійкість, термін служби, екологічна чистота. Таким чином, відповідна довідка надана не у повному обсязі та не містить інформації, вимоги до якої були неведені у Тендерній документації. Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника. 3) Додатком №9 до Тендерної документації, були наведені «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» та надані замовником «Відомості обсягів робіт» та «Відомості ресурсів». Учасником у складі своє пропозиції надано файл «48ДЦ.pdf», якій містить у свою чергу, розрахунок вартості відповідних будівельних робіт. У складі файлу наявна «Підсумкова відомість ресурсів» (шифр 48_ДЦ_ИВР). Однак, наданий Учасником розрахунок містить невідповідності (відсутні деякі будівельні машини і механізми, невідповідність маш. год, тощо) з інформацією, яка надана Замовником у Додатку №9. Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника. 4) Пунктом 3.6. Розділу 3 Тендерної документації, передбачено надання у складі пропозиції «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг з організації будівництва) відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015.». Замовником було чітко встановлено, що Сертифікат на систему управління ДСТУ ISO 9001:2015, має містити інформацію, щодо виконання будівельних робіт , а саме в частині «надання послуг з організації будівництва». Учасником у складі пропозиції надано файл «7. Сертифікати ISO.pdf», у складі якого міститься сертифікат №UA.QM.8O107.173.01-21 від «22» червня 2021 р. на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Однак сфера сертифікації вищезазначеного сертифікату не містить інформації, щодо «надання послуг з організації будівництва», яке чітко вимагалося замовником у тендерній документації. Таким чином, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Отже в уповноваженої особи Замовника, наявні підстави щодо відхилення тендерної пропозиції Учасника, відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи із загального становища, спираючись на сукупність усіх раніше вищеперерахованих і згаданих фактів, вимагаємо, самостійно перевірити виявлені факти та усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Нагадуємо, що статтею 44 Закону України «Про публічні закупівлі», встановлена відповідальністю за порушення вимог цього Закону. У іншому випадку, наше підприємство має бути змушено звернутися за захистом своїх законних прав та інтересів до органу оскарження та оскаржити відповідне рішення уповноваженої особи у встановленому законом порядку.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник, дякуємо за Ваше звернення! Надаємо відповідь щодо вимоги UA-2021-11-29-015070-c.c2 Тендерною документацією п.3.2. Розділу 3 встановлено вимоги відносно оформлення забезпечення тендерної пропозиції у виді банківської гарантії : «Тендерна пропозиція учасника обов'язково супроводжується документом, що підтверджує надання забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути подане у виді банківської гарантії в електронному форматі з накладенням кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП), уповноваженої особи банка-гаранта. У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП. При цьому, зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав КЕП. Основні вимоги до банківської гарантії: безвідклична, безумовна, згідно з якими первинне зобов'язання несе банк, форма та зміст банківської гарантії оформлюються відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Банківська гарантія повинна свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь замовника суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, зазначених у тендерній документації, а також містити строк її дії, назву предмета закупівлі, назву учасника та його код за ЄДРПОУ. Звертаємо вашу увагу, що в Тендерній в тендерній документації, щодо забезпечення тендерної пропозиції передбачено, окрім іншого зазначено, що зміст банківської гарантії оформлюються відповідно до Положення,про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в,національній та іноземних валютах, затвердженим Постановою, Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. Крім того, основні вимоги щодо структури та змісту тендерної гарантії зазначаються у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». Ці Вимоги визначають обов'язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками (далі - гарант). Терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5) та відповідно до частини першої статті 547 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) правочин, щодо забезпечення виконання зобов’язання, у письмовій формі. Згідно з частиною першою статті 207 ЦКУ правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований, зокрема в одному або кількох документах, крім того, правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо воля сторін виражена за допомогою електронного засобу зв’язку. Учасник процедури закупівлі надав забезпечення тендерної пропозиції, відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення, у формі: електронної банківської гарантії у вигляді електронного документа, скріпленого КЕП (кваліфікованим електронним підписом) банка-гаранта. Файл з КЕП (створено програмним комплексом, файл у форматі .p7s) при завантаженні документ доступний для перегляду та перевірки Замовником, шляхом завантаження у відповідний програмний комплекс, у якому підпис накладений. У тексті (або колонтитулах ) банківської гарантії, вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено КЕП. При цьому зазначений у тексті банківської гарантії підписант співпадає з підписантом, який наклав КЕП. Подання, отримання банківської гарантії здійснено відповідно до положень Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Зміст банківської гарантії відповідає вимогам «Положення про порядок здійснення банками операції за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженим Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639. (вимога тендерної документації). Відповідно до абз. 18 п.26 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» реквізити гарантії банку, наданої як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" та відповідають вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. Відповідно будь-які зауваження щодо недодержання банками гарантами даної вимоги є необґрунтованими. Щодо відповіді на ваше запитання хочемо зазначити наступне, дійсно Пунктом 3.6. Розділу 3 Тендерної документації, передбачено надання у складі пропозиції «Окрім цього, учасники надають інформаційну довідку в довільній формі про якість матеріалів, що будуть застосовуватись при виконанні робіт (зносостійкість, термін служби, екологічна чистота). У даній інформаційній довідці необхідно зазначити, що якість матеріалів, виробів і конструкцій, що будуть застосовані в процесі будівництва, відповідатиме вимогам відповідних діючих норм і стандартів та проектній документації.» Учасником у складі пропозиції надано файл «18.Інші документи та інформація.pdf», у складі якому міститься «Довідка щодо якості матеріалів, що будуть застосовуватися при виконанні робіт» вих.№13/12-41 від 13.12.2021 р.. Згідно вашої вимоги про усунення порушень: « Відповідна довідка, яка надана Учасником, не містить інформації, щодо якості матеріалів, що будуть застосовуватися при виконання робіт, а саме зносостійкість, термін служби, екологічна чистота. Таким чином, відповідна довідка надана не у повному обсязі та не містить інформації, вимоги до якої були наведені у Тендерній документації.». Якість - об'єктивна і загальна характеристика об'єктів, що виявляється в сукупності їх властивостей. Якість продукції - сукупність властивостей продукції, що обумовлюють її здатність задовольняти певні потреби споживача. Пунктом 1та п.2, ст.. 11, ЗУ «Про будівельні норми» визначено, що застосування будівельних норм або їх окремих положень є обов’язковим для всіх суб’єктів містобудування, а сфера застосування будівельних норм визначається у кожному нормативному акті з урахуванням особливостей об’єкта нормування. Будівельні норми встановлюють обов’язкові вимоги до об’єкта нормування, що застосовуються при плануванні і забудові територій, проектуванні і будівництві. Будівельні норми мають містити положення щодо забезпечення виконання основних вимог до споруд та дотримання функціональних параметрів об’єкта нормування під час його експлуатації. В таблиці пп. 7.1, п.7 ДСТУ Б А.3.1-13:2010 «Номенклатура показників якості будівельної продукції. Основні положення», визначено основні показники якості, які можуть вимагатись в залежності від забезпечення виконання основних вимог до споруд та дотримання функціональних параметрів об’єкта нормування під час його експлуатації. Як приклад ; для будівельної продукції з вимогами показників конструктивності – геометричні, розміри, форма, склад, структура, шорсткість поверхонь, заводська готовність, для будівельної продукції з вимогами показників призначення – густина, пористість, щільність, порожнистість, водопоглинання, вологість, гігроскопічність, паро проникність, набухання, теплопровідність, температурні деформації, міцність, твердість, пластичність, крихкість та інші з 41 зазначених показників. В абз. 1, п. 3, ст.. 23 ЗУ « Про публічні закупівлі» зазначено, що у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Круглі дужки, в письмовому мовленні, використовуються як пунктуаційний знак для пояснень та уточнень, в даному випадку пояснень. Відповідно будь-які зауваження щодо недодержання Учасником умов тендерної документації, викладені в обґрунтуванні даної вимоги, є необґрунтованими. Додатком №9 до Тендерної документації, наведені «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» та надані замовником «Відомості обсягів робіт» та «Відомості ресурсів». Учасником у складі своє пропозиції надано файл «48ДЦ^Ь», якій містить у свою чергу, розрахунок вартості відповідних будівельних робіт. У складі файлу наявна «Підсумкова відомість ресурсів» (шифр 48_ДЦ_ИВР). Надана Учасником пропозиція містить розрахунок у відповідності до інформацією, яка надана у Додатку №9 та існуючої ситуації розміщення будівельного майданчика на частині території НК «Експоцентр України, коли роботи виконуються з обмеженням в використанні механізмів, що не повинно перешкоджати діяльності Замовника. Пунктом 5.9 «Настанови з визначення вартості будівництва» передбачено, що при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин (ускладнені умови виконання робіт через обмеженість території будівельного майданчика, неможливість розміщення підйомних механізмів тощо) будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньо будівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт. У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами. Пунктом 3.6. Розділу 3 Тендерної документації, передбачено надання у складі пропозиції «З метою підтвердження відповідності якості робіт Учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат на систему управління якістю Учасника ДСТУ ISO 9001:2015 який підтверджує, що система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт (надання послуг з організації будівництва) відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015.» ДСТУ ISO 9001:2015, це прийнятий національний стандарт України, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності в 2015 році, що являє собою переклад ISO 9001:2015 Quality management systems — Requirements (Системи управління якістю. Вимоги). Вимоги, зазначені в стандарті, відповідають чинному законодавству України. В загальному положення вказано ціль даного стандарту, а це запровадити систему управління якістю — стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. У цьому стандарті використано процесний підхід, елементами якого є цикл «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) («Плануй-Виконуй-Перевіряй-Дій») та ризик-орієнтоване мислення. Процесний підхід дає змогу організації планувати свої процеси та їхні взаємодії. Наказом № 454 від 30.11.18 року «Про прийняття та відновлення дії національних стандартів», Державним Підприємством «Український Науково-Дослідний і Навчальний Центр Проблем Стандартизації, Сертифікації та Якості» був прийнятий та згідно наказу, набрав чинності національний стандарт «ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги», гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами системи ISO 9001, що в 2018 році пройшла поліпшення та оновлення з присвоєнням абревіатури ISO 9001:2018. Сфера сертифікації визначається переліком робіт та послуг, визначених кодами, згідно Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016: 2010. В класифікаторі відсутня продукція та послуга - « надання послуг з організації будівництва», даний вираз був використаний, як пояснення, уточнення, щодо сфери сертифікації – роботи з будівництва, стосовно предмету закупки та взятий по тексту в дужки, приводиться після наведення основної вимоги «система управління якістю Учасника стосовно виконання будівельних робіт». Круглі дужки, в письмовому мовленні, використовуються як пунктуаційний знак для пояснень та уточнень, в даному випадку пояснень. Учасником у складі пропозиції надано файл «7. Сертифікати ISO.pdf», у складі якого міститься сертифікат №UA.QM.8O107.173.01-21 від «22» червня 2021 р. на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), який чинний на даний час та в сфері сертифікації зазначено перелік робіт в галузі будівництва. Відповідно будь-які зауваження щодо недодержання Учасником вимоги тендерної документації є необґрунтованими.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога про усунення порушень

Номер: 68aa939c0c794ebdbdd30b482e7a0771
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-29-015070-c.c1
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Наявність підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АЛЬТІС-КОНСТРАКШН»
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Не додано файли до вимоги
Дата скасування: 17.12.2021 14:40