• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги їдалень (послуги з організації харчування) (55510000-8 ДК 021:2015)

Торги не відбулися

2 577 188.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 25 771.88 UAH
Період оскарження: 29.11.2021 09:53 - 11.12.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

порушення законодавства під час вибору переможця аукціону

Номер: 69175e9660f341a3b35444ccd7a723a9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-29-001503-c.a2
Назва: порушення законодавства під час вибору переможця аукціону
Вимога:
кваліфікований підпис на не захищеному носії
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розгянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне. Порядок проведення відкритих торгів, вимоги до тендерної документації визначені Законом України «Про публічні закупівлі». Відповідно до цього нормативно-правового акту тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тобто, умови та порядок надання документів Учасниками визначається вимогами тендерної документації. В нашому випадку тендерною документацією Замовника визначено порядок подання тендерних пропозицій в частині необхідності накладення електронного цифрового підпису. Відповідно до п. 1 Розділу 3 Тендерної документації створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено шляхом накладення на документи тендерної документації кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються змістом цієї документації. (у разі якщо учасником через електронну систему закупівель надано у складі тендерної пропозиції документи (матеріали та інформація) у формі електронного документа із накладанням кваліфікованого електронного підпису - вимога засвідчувати такі документи (матеріали та інформацію), печаткою та підписом уповноваженої особи не застосовується.). Як бачиом, дане положення стосується випадків, коли тендерна пропозиція подається не особисто Учасником, а його уповноваженою особою. Таким випадками є, коли тендерна пропозиція подається юридичною особою, або коли від імені фізичної особи (фізічної особи-підприємця) діє інша особа на підставі довіреності. В нашому випадку Учасником торгів є фізична особа-підприємець Сухопяткін Артем Володимирович, який діє особисто, без будь-яких представників. Тому вимога щодо накладання електронного підпису на захищеному типі носія уповноваженої особи учасника процедури закупівлі не може бути застосовано до вказаного Учасника. В своїй діяльності Замовник керується в першу чергу Законом України “Про публічні закупівлі”, нормами інших законів то нормативно-правових актів. Лист Міністерства цифрової трансформації України за своєю правовою природою носить рекомендаційний характер та не є джерелом права. Враховуючи вище викладене, вважаємо Вашу вимогою необгрунтованою та такою, яка не відповідає нормам діючого законодавства.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника

Номер: f030130bb6994fac8bb21d869b06634e
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-29-001503-c.c1
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Дошкільним навчальним закладом №143 «Чайка» м.Миколаєва (надалі Замовник) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор UA-2021-11-29-001503-c. Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ДМСЗ» (надалі Скаржник) виявило бажання взяти участь у відкритих торгах та згідно тендерній документації подало тендерну пропозицію: Предмет закупівлі Код ДК 021:2015 код 55510000-8, Послуги їдалень (послуги з організації харчування). 23.12.2021р. за результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником обрано переможцем Фізична особа-підприємець Сухопяткін Артем Володимирович (РНО КПП 3194517016), про що 23.12.2021р. електронним листом було повідомлено Скаржника ТОВ «Торговий дім «ДМСЗ». Скаржник ТОВ «Торговий дім «ДМСЗ» не може погодитись з прийнятим Замовником рішенням та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав. З метою проведення торгів Замовником Дошкільний навчальний заклад №143 «Чайка» м.Миколаїв на електронному майданчику було розміщено тендерну документацію для процедури-відкриті торги на закупівлю, яка затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 7-2021 від 29.11.2021р.) В зазначеній тендерній документації викладено перелік документів, які учасники повинні були надати для участі у тендері та вимоги до цієї документації. Фізична особа-підприємець Сухопяткін Артем Володимирович (РНО КПП 3194517016) не дотрималась вимог тендерної документації затвердженої Замовником і не надала всіх необхідних документів, подання яких Замовником визнано обов’язковим. 1. Наказом Міністерства охорони здоров’я України №150 від 21.02.2013р. затверджено Інструкцію, яка визначає порядок заповнення форми первинної облікової документації «Особиста медична книжка» № 1-ОМК (далі - форма № 1-ОМК) (надалі за текстом Інструкція №150) В порушення вимог зазначеної інструкції, а саме п.4.1 Інструкції №150, якою передбачено, що у пункті 1 зазначається повне найменування суб’єкта господарювання, де працює оглянута особа, учасником надано копії медичних книжок, в яких всупереч вимогам законодавства не зазначено повне найменування суб’єкта господарювання. 2. Відповідно до вимог п.4.2 Інструкції №150, у пункті 2 Особистої медичної книжки вписуються назва професії та характер виконуваних робіт відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2001 року № 559 «Про затвердження переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов'язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок». Учасником надано копії медичних книжок працівників, в яких всупереч вимогам законодавства не зазначено професії особи, якій видано трудову книжку. Крім того Особиста медична книжка працівника Рубцова П.О., має виправлення дати медогляду, що може свідчити про підробку документу та його недійсність, а тому не може бути взагалі прийнята до уваги при розгляді документів учасника. 3. Відповідно до вимог Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати листи-гарантії про відсутність підстав визначених у ч.2 ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» у вигляді окремого документу за кожною гарантією. В порушення зазначеної вимоги учасником не надано листи–гарантії у вигляді окремого документу по кожному виду гарантії. Вказане є порушення вимог тендерної документації та є підставою для відхилення тендерної пропозиції. 4. Відповідно до ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладення на документи тендерної документації кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються змістом цієї документації. Учасником на документи подані у складі тендерної пропозиції здійснено накладення електронного підпису, тип носія особистого ключа – незахищений, що є порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника. 5. Відповідно до п.1 додатку 1 тендерної документації учасник у складі тендерної документації повинен надати документи, що підтверджують наявність у учасника виробничих та/або складських приміщень, які будуть задіяні у виробництві та/або зберіганні продуктів харчування при постачанні предмету закупівлі в радіусі 50 км. від місця надання послуг, що є предметом закупівлі (договір купівлі-продужу/оренди/ інший договір або свідоцтво про право власності або документ з державного рєстру речових прав на нерухоме майно) Учасником надано у складі документів тендерної пропозиції надано договір на оренду складського приміщення №01-СН від 01.09.2021р термін дії до 01.09.2022р. Зазначений договір не є достатнім підтвердженням наявності у учасника фактичного користування орендованим майном, оскільки умовами договору, а саме: пунктом 3 «Порядок передачі приміщення в оренду» передбачено, що передача приміщення здійснюється за актом приймання-передач. Отже доказом фактичної наявності у учасника орендованого майна є акт приймання-передачі. Більш того зазначений акт є невід’ємною частиною договору оренди складського приміщення №01-СН від 01.09.2021р., відповідно повинен бути наданий у складі тендерної документації. Акт приймання-передачі складського приміщення від Орендодавці до орендаря згідно договору оренди складського приміщення №01-СН від 01.09.2021р., учасником у складі тендерної документації не було надано. 6. Відповідно до п.1.4 додатку 1 тендерної документації учасник у складі тендерної документації повинен надати договір про надання учаснику послуг (виконання робіт) з дезінфекції, дезінсекції та дератизації автотранспорту та складських приміщень, а також акт приймання-передачі відповідних послуг. Обробка автотранспорту та приміщень має бути виконана протягом місяця до дати подання тендерної документації. Учасником не надано документів, які підтверджують факт здійснення на проведення дезінфекції та дезінсекції складських приміщень. 7. Відповідно до ч.16. ст.29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Уповноваженою особою Дошкільного навчального закладу №143, було прийнято рішення оформлене протоколом № 1-12-2021 від 20.12.2021р., про відхилення учасника ТОВ «Торговий дім «ДМСЗ» по причині не відповідності документації кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Проте зазначене рішення Замовником прийняте з порушенням вимог закону, оскільки Замовник у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» повинен надавати учаснику можливість усунути невідповідності. Це не право, а безпосередній обов’язок – уважно та ретельно перевіряти ТП і у випадку виявлення невідповідностей надавати учаснику час на їхнє усунення. В супереч вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник позбавив ТОВ «Торговий дім «ДМСЗ» передбаченої Законом можливості усунення невідповідностей в документах що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та незаконно визнав переможцем торгів Фізичну особуа-підприємця Сухопяткіна Артема Володимировича. Враховуючи вищевикладене, вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель визначені ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Приймаючи до уваги все вищезазначене та у відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», ст.7 Закону України «Про антимонопольний комітет України»; П Р О С И М О: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2.Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Код ДК 021:2015 код 55510000-8, Послуги їдалень (послуги з організації харчування). 3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визнання переможцем Фізична особа-підприємець Сухопяткін Артем Володимирович (РНО КПП 3194517016) викладене протоколі уповноваженої особи №4-12-2021р від 23.12.2021 4. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ДМСЗ» код ЄДРПОУ 34807883 викладене у протоколі засідання тендерного комітету №1-12-2021р від 20.12.2021р. 5. Зобов’язати Замовника визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «ДМСЗ» код ЄДРПОУ 34807883 переможцем тендеру на закупівлю Код ДК 021:2015 код 55510000-8, Послуги їдалень (послуги з організації харчування) Додаток: 1. Протокол засідання тендерного комітету №1-12-2021 від 20.12.2021р. 2. Протокол засідання тендерного комітету №4-12-2021 від 23.12.2021 р.
Дата розгляду скарги: 14.01.2022 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.12.2021 14:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.01.2022 13:32
Дата виконання рішення Замовником: 25.01.2022 16:16
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення № 4-12-2021 від 23.12.2021 р. про визначення ФОП Сухопяткін Артем Володимирович переможцем процедури закупівлі Скасувати рішення № 1-12-2021 від 20.12.2021 р. про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Торговий Дім «ДМСЗ» Надати Учаснику ТОВ «Торговий Дім «ДМСЗ» (01042, Україна, місто Київ, вул. Чигорина, 49, кв. 44, код ЄДРПОУ — 34807883) можливість протягом 24 годин з моменту розміщення в електронній системі закупівель даного повідомлення усунути виявлені недоліки шляхом надання сканкопій
Автор: ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДМСЗ", Руслана Барановська +380980503803 tenders.dmsz@gmail.com