-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Газоаналізатор (Алкотестер) Алкофор 507 або еквівалент (за кодом ДК 021:2015 – 38430000- 8 — Детектори та аналізатори).
Докладніше в Оголошенні. Головне Управління Національної поліції в Запорізькій області, 69057, Україна , Запорізька обл., Запоріжжя, вул. Олександра Матросова, 29, Код ЄДРПОУ: 40108688. Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Завершена
50 752.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 253.76 UAH
мін. крок: 0.5% або 253.76 UAH
Період оскарження:
23.11.2021 14:47 - 29.11.2021 16:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо скасування процедури закпівлі
Номер:
075d15f4145e443c9eee5b8b06e4b700
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.c9
Назва:
Вимога щодо скасування процедури закпівлі
Вимога:
Шановний Замовник! В оголошенні про спрощену закупівлю та проекті договору замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі, а саме: «Якість Товару, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним характеристикам (Додаток 2), вимогам нормативно-технічної документації, ДСТУ що діють на території України. Якість товару має відповідати сертифікатам відповідності та паспортам виробника чинному законодавству України, в тому числі, державним стандартам України технічним та/або іншим умовам, які пред’являються до Товару даного виду та підтверджуються відповідними документами» (п.5.1 п.5 проекту договору). Предмет закупівлі буде використовуватися поліцейськими на місці зупинки транспортного засобу для огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного сп’яніння. На території України діє європейський стандарт EN 15964:2011, що прийнято як національний нормативний документ, гармонізований з європейськими та міжнародними нормативними документами, методом перекладу наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1494 від 30.12.2014 за позначенням ДСТУ 15964:2014 «Пристрої неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань – Вперше», який наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» №404 від 08.11.2018 «Про прийняття та скасування національних нормативних документів» прийнято як ДСТУ EN 15964:2018 (EN 15964:2011, IDT) «Прилади неоднаразового використання для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування - на заміну ДСТУ EN 15964:2014» з наданням чинності з 01.01.2020. Відповідно до розділу 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» ДСТУ EN 15964 - стандарт поширюється на прилади для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі, які вимірюють концентрацію алкоголю, що міститься у пробі видихуваного повітря, і призначені для використання під час попереднього огляду або контролювання, та «Прилади призначені для застосовування в діяльності правоохоронних органів». Головне управління Національної поліції в Запорізькій області як замовник є правоохоронним органом. У ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для виявлення алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування (EN 15964:2011, IDT)» зазначено: «7.7.3 Кліматичні завади. 7.7.3.1 Холод. Це випробування виконують відповідно до EN 60068 2 1 (Випробовування A: холод) за таких умов: - температура: мінус 20 °С; - тривалість: 6 год. Прилади випробовують у вимкненому стані. Умови в камері повинні бути такі, щоб під час випробовування не було конденсації. Після випробування прилад витримують за температури 20 °C протягом щонайменше 1 год, після чого виконують вимірювання. 7.7.3.2 Сухе тепло. Це випробування виконують відповідно до EN 60068 2 2 (Випробовування B: Сухе тепло) за таких умов: - температура: + 70°С; - тривалість: 6 год. Прилади випробовують у вимкненому стані. Умови в камері повинні бути такі, щоб під час випробовування не було конденсації. Після випробування прилад витримують за температури 20°C протягом щонайменше 1 год, після чого виконують вимірювання» Вищезазначеним ДСТУ EN 15964 встановлено, що нижня температура зберігання предмета закупівлі повинна бути не вище, ніж мінус 20°С, а верхня не нижча +70°С. Використання професійних спеціальних технічних засобів відбувається в умовах широкого перепаду температур при роботі та при зберіганні, вібрації, ударів, вологості у тому числі від дощем та снігом, зазначені засоби повинні бути надійними, мати високі метрологічні характеристики. Враховуючи викладене, керуючись ч.ч.3, 7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищезазначене порушення шляхом внесення змін до вимог предмета закупівлі, а саме доповнити Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі такою вимогою: • нижня температура зберігання предмета закупівлі повинна бути не гірше (не вище), ніж мінус 20°С, • верхня температура зберігання предмета закупівлі повинна бути не гірше (не нижча) ніж +70°С. Відсутність Вимоги щодо температури зберігання приладів, що відповідає Європейським, українським стандартам та діючому законодавству (зокрема, Наказ №2775 від 28.12.2012р. Мінекономрозвитку), буде порушувати права та інтереси громадян. Вимагаємо Замовника відмінити спрощену закупівлю з вищенаведених підстав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 45 29.11.2021 17:38
Дата подачі:
29.11.2021 15:59
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: на вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94.
Стосовно стандарту ДСТУ EN 15964: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 17:38
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо скасування процедури закупівлі
Номер:
0654680808c144b6a17cb10ca180ac75
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.c8
Назва:
Вимога щодо скасування процедури закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначається, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Ознайомившись з тендерною документацією, хочемо зазначити, що замовником у тендерній документації не зазначена важлива технічна характеристика «температура зберігання» предмета закупівлі, яка суттєво впливає на його якісні, експлуатаційні та інші властивості, а також строк служби, тощо. Без цієї технічної характеристики не можливе використання предмета закупівлі. «Температура зберігання» предмета закупівлі обов’язково зазначається у документах, етикетках тощо, відповідно до Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №94 від 13.01.2016. Враховуючи викладене, вимагаємо усунути вищезазначене порушення шляхом внесення зміни до вимог предмета закупівлі, а саме доповнити оголошення про проведення спрощеної закупівлі такою технічною характеристикою, як «Температура зберігання предмета закупівлі». Відсутність Вимоги щодо температури зберігання приладів буде порушувати права та інтереси громадян. Вимагаємо Замовника відмінити спрощену закупівлю з вищенаведених підстав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 45 29.11.2021 17:37
Дата подачі:
29.11.2021 15:55
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: вимога щодо «Температури зберігання» не визначена жодним нормативно-правовим документом.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 17:37
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо скасування процедури закпівлі
Номер:
066110edb1ae44babaea8da876376568
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.c7
Назва:
Вимога щодо скасування процедури закпівлі
Вимога:
Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вимогу, що предмет закупівлі (алкотестер Алкофор 507 або еквівалент) повинен мати вбудовану пам’ять 500 останніх тестів, а також повинен надавати можливіcть зберігати тести на карті пам’яті типу SD: «Пам'ять: 500 останніх тестів. Тести можна зберігати на карту пам'яти типу SD».
Карта пам’яті типу SD - це з’ємна карта, яка встановлюється у прилад та виймається з приладу, може бути вставлена в інший прилад або в зовнішній пристрій з функцією зчитування-запису, перепрограмована, загублена, зламана, пошкоджена, тощо.
Зазначена вимога щодо можливості предмету закупівлі мати з’ємну карту пам’яті типу SD не гарантує надійне зберігання та захист інформації про результати тестів, надає можливість фальсифікувати та знищити результати тестів.
Вимагаючи саме такі технічні характеристики предмета закупівлі (алкотестера АлкоФор 507) з боку Замовника проігноровані важливі питання щодо надійності збереження, достовірності даних та захисту інформації.
Нагадуємо, що через зберігання даних на з’ємних картах пам’яті пристрої відеофіксації «Візир» кілька років назад мали серйозні зауваження від юристів та врешті решт були визнані незаконними для використання у підрозділах поліції.
Вимога щодо зберігання тестів на карті памяті SD буде порушувати права та інтереси громадян. Вимагаємо Замовника відмінити спрощену закупівлю з вищенаведених підстав.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 45 29.11.2021 17:36
Дата подачі:
29.11.2021 15:51
Вирішення:
Шановний учаснику, у відповідь на Ваше питання повідомляємо, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначена інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Таким чином, вимоги до предмета закупівлі зазначені в Тендерній документації.
Вимога щодо “використання” або “не використання” додаткової карти для збереження тестів не визначена жодним нормативно-правовим документом.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 17:36
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА про відміну спрощеної закупівлі
Номер:
b6f6262c4213452a836ed99de7ad33a2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.a6
Назва:
ВИМОГА про відміну спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник!
В оголошенні про спрощену закупівлю та проекті договору замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі, а саме: «Якість Товару, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним характеристикам (Додаток 2), вимогам нормативно-технічної документації, ДСТУ що діють на території України. Якість товару має відповідати сертифікатам відповідності та паспортам виробника чинному законодавству України, в тому числі, державним стандартам України технічним та/або іншим умовам, які пред’являються до Товару даного виду та підтверджуються відповідними документами» (п. 5.1 п.5 проекту договору).
Предмет закупівлі буде використовуватися поліцейськими на місці зупинки транспортного засобу для огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного сп’яніння.
На території України діє європейський стандарт EN 15964:2011, що прийнято як національний нормативний документ, гармонізований з європейськими та міжнародними нормативними документами, методом перекладу наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1494 від 30.12.2014 за позначенням ДСТУ 15964:2014 «Пристрої неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань – Вперше», який наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» №404 від 08.11.2018 «Про прийняття та скасування національних нормативних документів» прийнято як ДСТУ EN 15964:2018 (EN 15964:2011, IDT) «Прилади неодноразового використання для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування - на заміну ДСТУ EN 15964:2014» з наданням чинності з 01.01.2020.
Відповідно до розділу 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» ДСТУ EN 15964 - стандарт поширюється на прилади для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі, які вимірюють концентрацію алкоголю, що міститься у пробі видихуваного повітря, і призначені для використання під час попереднього огляду або контролювання та «Прилади призначені для застосовування в діяльності правоохоронних органів».
Головне управління Національної поліції в Запорізькій області як замовник є правоохоронним органом.
В Україні взимку температура довкілля сягає значень нижчих, ніж -10°С. Таким чином, прилад Алкофор 507 при температурах нижчих, ніж -10°С, вийде з ладу і не зможе здійснити потрібну діагностику, що ніяк не задовольнить Замовника в період експлуатації приладу. Також, у ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для виявлення алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування (EN 15964:2011, IDT)» зазначено: «7.7.3 Кліматичні завади. 7.7.3.1 Холод. Це випробування виконують відповідно до EN 60068 2 1 (Випробовування A: холод) за таких умов: - температура: мінус 20 °С; - тривалість: 6 год. Прилади випробовують у вимкненому стані. Умови в камері повинні бути такі, щоб під час випробовування не було конденсації. Після випробування прилад витримують за температури 20 °C протягом щонайменше 1 год, після чого виконують вимірювання. 7.7.3.2 Сухе тепло. Це випробування виконують відповідно до EN 60068 2 2 (Випробовування B: Сухе тепло) за таких умов: - температура: + 70°С; - тривалість: 6 год. Прилади випробовують у вимкненому стані. Умови в камері повинні бути такі, щоб під час випробовування не було конденсації. Після випробування прилад витримують за температури 20°C протягом щонайменше 1 год, після чого виконують вимірювання».
Прилади будуть використовуватися поліцейськими за різних погодних умов та наявності пилу, тому предмет закупівлі повинен бути захищеним від пилу та бризок (що відповідає ступеню захисту IP54).
Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить вимогу, що предмет закупівлі (алкотестер Алкофор 507 або еквівалент) повинен мати вбудовану пам’ять 500 останніх тестів, а також повинен надавати можливіcть зберігати тести на карті пам’яті типу SD: «Пам'ять: 500 останніх тестів. Тести можна зберігати на карту пам'яти типу SD».
Карта пам’яті типу SD - це з’ємна карта, яка встановлюється у прилад та виймається з приладу, може бути вставлена в інший прилад або в зовнішній пристрій з функцією зчитування-запису, перепрограмована, загублена, зламана, пошкоджена, тощо.
Зазначена вимога щодо можливості предмету закупівлі мати з’ємну карту пам’яті типу SD не гарантує надійне зберігання та захист інформації про результати тестів, надає можливість фальсифікувати та знищити результати тестів.
Вимагаючи саме такі технічні характеристики предмета закупівлі (алкотестера АлкоФор 507) з боку Замовника проігноровані важливі питання щодо надійності збереження, достовірності даних та захисту інформації.
Нагадуємо, що через зберігання даних на з’ємних картах пам’яті пристрої відеофіксації «Візир» кілька років назад мали серйозні зауваження від юристів та врешті решт були визнані незаконними для використання у підрозділах поліції.
Процедуру та порядок проведення огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (далі – стан сп’яніння), та оформлення результатів такого огляду, встановлено Інструкцією про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженою спільним наказом МОЗ України та МВС України №1452/735 від 09.11.2015 (далі - Інструкція), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1413/27858, Порядком направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду (далі - Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1103 від 17.02.2008, та статтею 266 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).
Відповідно до загальних положень Інструкції огляд на стан сп’яніння проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (п.6 розділу I Інструкції). Норма п.6 розділу I Інструкції кореспондує п.3 Порядку, який зокрема передбачає, що огляд проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ і Держспоживстандартом.
Відповідно до ст.15 ГКУ встановлено, що у сфері господарювання застосовуються технічні регламенти, стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови.
Станом на сьогодні в Україні діють наступні технічні регламенти в сфері в сфері медичних виробів:
- Технічний регламент щодо медичних виробів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 (далі - Регламент №753);
- Технічний регламент щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №754 від 02.10.2013;
- Технічний регламент щодо активних медичних виробів, які імплантують, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №755 від 02.10.2013.
За цими технічними регламентами введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів дозволяється тільки в разі, коли вони повністю відповідають вимогам цих технічних регламентів (п.9. Регламенту №753).
Дія Регламенту №753 поширюється на медичні вироби та допоміжні засоби до них, яким є предмет закупівлі.
Порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них, затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України №122 від 10.02.2017, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.03.2017 за №317/30185.
Вищезазначений Порядок встановлює процедуру формування та ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг (далі - Реєстр осіб), форми повідомлень, перелік відомостей, які зберігаються в цьому Реєстрі, та режим доступу до нього.
Відомості щодо медичних виробів, що пройшли в органі з оцінки відповідності процедуру оцінки відповідності вимогам Регламенту №753, містяться в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, що розміщений на офіційному сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі - Держлікслужба), доступ до якого є відкритим і загальнодоступним.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 №124-VIII (далі – Закон 124) цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров’я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману.
Вимоги до предмету закупівлі не відповідають технічним характеристикам, передбаченим ДСТУ EN 15964:2018 (EN 15964:2011, IDT) «Прилади неодноразового використання для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування»; вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013; мають вразливість щодо збереження даних; не мають необхідного ступеня захисту від пилу та бризок, тощо, тому, враховуючи викладене, керуючись ч.17 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо відмінити спрощену закупівлю з вищенаведених підстав.
У випадку, якщо Замовник закупить предмет закупівлі з хибними технічними та загальними вимогами, то це може вважатися як нецільове використання бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2021-11-28 ГУНП Запорізької обл - Алкофор 507 - 4 шт - Вимога 6 - щодо відміни спрощеної закупівлі.pdf 28.11.2021 19:39
- Протокол 44 29.11.2021 15:20
Дата подачі:
28.11.2021 19:39
Вирішення:
Шановний учасник, у відповідь на Ваше питання повідомляємо, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Вимоги до предмета закупівлі зазначені в Тендерній документації.
Відповідно до ч. 5 ст. 14 Закону України Про публічні закупівлі, оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У чинному законодавстві України не передбачено процедури (порядку) видачі Міністерством охорони здоров’я України «дозволу» на використання/застосування певного засобів вимірювальної техніки або інших спеціальних технічних засобів.
Враховуючи зазначене, Міністерством охорони здоров’я України не формувався перелік засобів вимірювальної техніки або інших спеціальних технічних засобів дозволених до застосування для встановлення ознак сп’яніння у водіїв.
Міністерство економіки України, яке відповідно до Положення про Міністерство економіки України, затверджене Постановою Кабінету міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459, є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері технічного регулювання, стандартизації, метрології та метрологічної діяльності, зазначає, що на вимірювачів вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94.
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України зазначає що, на сьогодні відсутній, затверджений Мінекономрозвитку, перелік спеціальних технічних засобів, дозволених Держспоживстандартом (правонаступником функцій якого є Мінекономрозвитку) до застосування поліцейськими для проведення огляду на стан сп’яніння водіїв на місці зупинки транспортного засобу.
Також зазначаємо що на вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94.
Стосовно стандарту ДСТУ EN 15964: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 15:21
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Номер:
909e987aa8e44854aa10d5dafc7b8f40
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.a5
Назва:
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник!
В оголошенні про спрощену закупівлю та проекті договору замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі, а саме: «Якість Товару, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним характеристикам (Додаток 2), вимогам нормативно-технічної документації, ДСТУ що діють на території України. Якість товару має відповідати сертифікатам відповідності та паспортам виробника чинному законодавству України, в тому числі, державним стандартам України технічним та/або іншим умовам, які пред’являються до Товару даного виду та підтверджуються відповідними документами» (п.5.1 п.5 проекту договору).
Предмет закупівлі буде використовуватися поліцейськими на місці зупинки транспортного засобу для огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного сп’яніння.
На території України діє європейський стандарт EN 15964:2011, що прийнято як національний нормативний документ, гармонізований з європейськими та міжнародними нормативними документами, методом перекладу наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1494 від 30.12.2014 за позначенням ДСТУ 15964:2014 «Пристрої неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань – Вперше», який наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» №404 від 08.11.2018 «Про прийняття та скасування національних нормативних документів» прийнято як ДСТУ EN 15964:2018 (EN 15964:2011, IDT) «Прилади неоднаразового використання для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування - на заміну ДСТУ EN 15964:2014» з наданням чинності з 01.01.2020.
Відповідно до розділу 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» ДСТУ EN 15964 - стандарт поширюється на прилади для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі, які вимірюють концентрацію алкоголю, що міститься у пробі видихуваного повітря, і призначені для використання під час попереднього огляду або контролювання, та «Прилади призначені для застосовування в діяльності правоохоронних органів».
Головне управління Національної поліції в Запорізькій області як замовник є правоохоронним органом.
У ДСТУ EN 15964:2018 «Прилади неодноразового використання для виявлення алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування (EN 15964:2011, IDT)» зазначено: «7.7.3 Кліматичні завади. 7.7.3.1 Холод. Це випробування виконують відповідно до EN 60068 2 1 (Випробовування A: холод) за таких умов: - температура: мінус 20 °С; - тривалість: 6 год. Прилади випробовують у вимкненому стані. Умови в камері повинні бути такі, щоб під час випробовування не було конденсації. Після випробування прилад витримують за температури 20 °C протягом щонайменше 1 год, після чого виконують вимірювання. 7.7.3.2 Сухе тепло. Це випробування виконують відповідно до EN 60068 2 2 (Випробовування B: Сухе тепло) за таких умов: - температура: + 70°С; - тривалість: 6 год. Прилади випробовують у вимкненому стані. Умови в камері повинні бути такі, щоб під час випробовування не було конденсації. Після випробування прилад витримують за температури 20°C протягом щонайменше 1 год, після чого виконують вимірювання»
Вищезазначеним ДСТУ EN 15964 встановлено, що нижня температура зберігання предмета закупівлі повинна бути не вище, ніж мінус 20°С, а верхня не нижча +70°С.
Використання професійних спеціальних технічних засобів відбувається в умовах широкого перепаду температур при роботі та при зберіганні, вібрації, ударів, вологості у тому числі від дощем та снігом, зазначені засоби повинні бути надійними, мати високі метрологічні характеристики.
Враховуючи викладене, керуючись ч.ч.3, 7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути вищезазначене порушення шляхом внесення змін до вимог предмета закупівлі, а саме доповнити Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі такою вимогою:
• нижня температура зберігання предмета закупівлі повинна бути не гірше (не вище), ніж мінус 20°С,
• верхня температура зберігання предмета закупівлі повинна бути не гірше (не нижча) ніж +70°С.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2021-11-28 ГУНП Запорізької обл - Алкофор 507 - 4 шт - Вимога 5 - щодо температури.pdf 28.11.2021 18:43
- Протокол 44 29.11.2021 15:19
Дата подачі:
28.11.2021 18:43
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: на вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94.
Стосовно стандарту ДСТУ EN 15964: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 15:19
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Номер:
ae88ee5cacc748b484749ac08953a55c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.a4
Назва:
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник!
Предмет закупівлі буде використовуватися поліцейськими на місці зупинки транспортного засобу для огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного сп’яніння.
Враховуючи те, що прилади будуть використовуватися поліцейськими за різних погодних умов та наявності пилу, керуючись ч.ч.3, 7 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагаємо усунути порушення шляхом внесення змін до вимог предмета закупівлі, а саме доповнити Додаток 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі такою вимогою:
• предмет закупівлі повинен бути захищеним від пилу та бризок (що відповідає ступеню захисту IP54).
Пов'язані документи:
Учасник
- 2021-11-28 ГУНП Запорізької обл - Алкофор 507 - 4 шт - Вимога 4 - щодо внесення пилу та бризок.pdf 28.11.2021 18:39
- Протокол 44 29.11.2021 15:17
Дата подачі:
28.11.2021 18:39
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: вимога щодо «Ступеню захисту» не визначена жодним нормативно-правовим документом.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 15:19
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:
cbdc7982b921494b82726f1f6b850297
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.a3
Назва:
ВИМОГА щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник!
Ознайомившись з тендерною документацією та проектом договору, хочемо зазначити, що замовником у п.5.1 п.5 проекту договору до оголошення встановлено вимоги до предмету закупівлі, а саме: «Якість Товару, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним характеристикам (Додаток 2), вимогам нормативно-технічної документації, ДСТУ що діють на території України.
Якість товару має відповідати сертифікатам відповідності та паспортам виробника чинному законодавству України, в тому числі, державним стандартам України технічним та/або іншим умовам, які пред’являються до Товару даного виду та підтверджуються відповідними документами».
26.11.2021 о 14:26:47 учасник через електронну систему просив Замовника уточнити «якому ДСТУ, що діє на території України, повинен відповідати предмет закупівлі, та яким документом це повинно підтверджуватися (сертифікат, тощо)», проте по суті питання замовником відповіді не надано.
На території України діє європейський стандарт EN 15964:2011, що прийнято як національний нормативний документ, гармонізований з європейськими та міжнародними нормативними документами, методом перекладу наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №1494 від 30.12.2014 за позначенням ДСТУ 15964:2014 «Пристрої неодноразового використання для контролю видихуваного повітря. Вимоги та методи випробувань – Вперше», який наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» №404 від 08.11.2018 «Про прийняття та скасування національних нормативних документів» прийнято як ДСТУ EN 15964:2018 (EN 15964:2011, IDT) «Прилади неоднаразового використання для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування - на заміну ДСТУ EN 15964:2014» з наданням чинності з 01.01.2020.
Відповідно до розділу 1 «СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ» ДСТУ EN 15964 - стандарт поширюється на прилади для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі, які вимірюють концентрацію алкоголю, що міститься у пробі видихуваного повітря, і призначені для використання під час попереднього огляду або контролювання та «Прилади призначені для застосовування в діяльності правоохоронних органів».
Головне управління Національної поліції в Запорізькій області як замовник є правоохоронним органом.
Враховуючи викладене, вимагаємо усунути вищезазначене порушення шляхом внесення зміни до вимог предмета закупівлі, а саме доповнити оголошення про проведення спрощеної закупівлі наступною вимогою:
• Предмет закупівлі повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 15964:2018 (EN 15964:2011, IDT) «Прилади неоднаразового використання для виявляння алкоголю у видихуваному повітрі. Вимоги та методи випробування».
Пов'язані документи:
Учасник
- 2021-11-28 ГУНП Запорізької обл - Алкофор 507 - 4 шт - Вимога 3 - щодо внесення ДСТУ EN 15964.pdf 28.11.2021 18:34
- Протокол 29.11.2021 15:16
Дата подачі:
28.11.2021 18:34
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: на вимірювачі вмісту алкоголю в крові та повітрі, що видихається, поширюється дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою КМУ від 13 січня 2016 року № 94.
Стосовно стандарту ДСТУ EN 15964: національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 15:17
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Номер:
7328736ffe68492fac48a9bb905f9702
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.a2
Назва:
ВИМОГА щодо внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник!
В оголошенні про спрощену закупівлю та проекті договору замовником встановлені вимоги до предмету закупівлі, а саме: «Якість Товару, що поставляється, повинна відповідати стандартам, технічним характеристикам (Додаток 2), вимогам нормативно-технічної документації, ДСТУ що діють на території України. Якість товару має відповідати сертифікатам відповідності та паспортам виробника чинному законодавству України, в тому числі, державним стандартам України технічним та/або іншим умовам, які пред’являються до Товару даного виду та підтверджуються відповідними документами» (п.5.1 п.5 проекту договору).
Предмет закупівлі буде використовуватися поліцейськими на місці зупинки транспортного засобу для огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного сп’яніння.
Процедуру та порядок проведення огляду водіїв транспортних засобів на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції (далі – стан сп’яніння), та оформлення результатів такого огляду, встановлено Інструкцією про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, затвердженою спільним наказом МОЗ України та МВС України №1452/735 від 09.11.2015 (далі - Інструкція), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1413/27858, Порядком направлення водіїв транспортних засобів для проведення огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, і проведення такого огляду (далі - Порядок), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1103 від 17.02.2008, та статтею 266 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).
Відповідно до загальних положень Інструкції огляд на стан сп’яніння проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом (п.6 розділу I Інструкції). Норма п.6 розділу I Інструкції кореспондує п.3 Порядку, який зокрема передбачає, що огляд проводиться поліцейським на місці зупинки транспортного засобу з використанням спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ і Держспоживстандартом.
Згідно з п.1 розділу II Інструкції за наявності ознак, передбачених п.3 розділу І цієї Інструкції, поліцейський проводить огляд на стан сп’яніння за допомогою спеціальних технічних засобів, дозволених до застосування МОЗ та Держспоживстандартом.
Відповідно до п.3 розділу II Інструкції поліцейськими використовуються спеціальні технічні засоби, які мають, зокрема, сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Пунктом 5 розділу II Інструкції встановлено, що перед проведенням огляду на стан сп’яніння поліцейський інформує особу, яка підлягає огляду на стан сп’яніння, про порядок застосування спеціального технічного засобу та на її вимогу надає сертифікат відповідності та свідоцтво про повірку робочого засобу вимірювальної техніки.
Відповідно до ст.266 КУпАП огляд особи на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують її увагу та швидкість реакції, проведений з порушенням вимог цієї статті, вважається недійсним.
Відповідно до ст.15 ГКУ встановлено, що у сфері господарювання застосовуються технічні регламенти, стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови.
Сертифікати відповідності надають органи з оцінки відповідності на підставі проведених випробувань відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
За нормами п.3 ч.2 і 3 ст.22 та ч.1 і 3 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII у тендерній документації зазначаються такі відомості інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами.
Станом на сьогодні в Україні діють наступні технічні регламенти в сфері в сфері медичних виробів:
- Технічний регламент щодо медичних виробів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 (далі - Регламент №753);
- Технічний регламент щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №754 від 02.10.2013;
- Технічний регламент щодо активних медичних виробів, які імплантують, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №755 від 02.10.2013.
За цими технічними регламентами введення в обіг та/або в експлуатацію медичних виробів дозволяється тільки в разі, коли вони повністю відповідають вимогам цих технічних регламентів (п.9. Регламенту №753).
Дія Регламенту №753 поширюється на медичні вироби та допоміжні засоби до них, яким є предмет закупівлі.
Порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них, затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України №122 від 10.02.2017, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.03.2017 за №317/30185.
Вищезазначений Порядок встановлює процедуру формування та ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг (далі - Реєстр осіб), форми повідомлень, перелік відомостей, які зберігаються в цьому Реєстрі, та режим доступу до нього.
Відомості щодо медичних виробів, що пройшли в органі з оцінки відповідності процедуру оцінки відповідності вимогам Регламенту №753, містяться в Реєстрі осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, що розміщений на офіційному сайті Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі - Держлікслужба), доступ до якого є відкритим і загальнодоступним.
Відповідно до ст.9 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 №124-VIII (далі – Закон 124) цілями прийняття технічних регламентів є захист життя та здоров’я людей, тварин і рослин, охорона довкілля та природних ресурсів, забезпечення енергоефективності, захист майна, забезпечення національної безпеки та запобігання підприємницькій практиці, що вводить споживача (користувача) в оману.
Враховуючи викладене, вимагаємо усунути вищезазначене порушення шляхом внесення зміни до вимог предмета закупівлі, а саме доповнити оголошення про проведення спрощеної закупівлі наступними вимогами:
• Предмет закупівлі повинен відповідати вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, затверджених постановою КМУ №753 від 02 жовтня 2013 року.
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- Протокол 44 29.11.2021 15:14
Дата подачі:
28.11.2021 18:27
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі зазначена інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 15:15
Вимога
Залишено без розгляду
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Номер:
5bc2b9a31a2444558063388947492a70
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-23-002552-c.c1
Назва:
ВИМОГА щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Шановний Замовник!
Відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначається, зокрема, інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі.
Ознайомившись з тендерною документацією, хочемо зазначити, що замовником у тендерній документації не зазначена важлива технічна характеристика «температура зберігання» предмета закупівлі, яка суттєво впливає на його якісні, експлуатаційні та інші властивості, а також строк служби, тощо. Без цієї технічної характеристики не можливе використання предмета закупівлі.
«Температура зберігання» предмета закупівлі обов’язково зазначається у документах, етикетках тощо, відповідно до Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №94 від 13.01.2016.
Враховуючи викладене, вимагаємо усунути вищезазначене порушення шляхом внесення зміни до вимог предмета закупівлі, а саме доповнити оголошення про проведення спрощеної закупівлі такою технічною характеристикою, як «Температура зберігання предмета закупівлі», інакше порушуватимуться права інших учасників закупівлі, які бажають запропонувати еквівалент.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 44 29.11.2021 15:13
Дата подачі:
26.11.2021 20:48
Вирішення:
Шановний учаснику! Дякуємо Вам за Ваше звернення та повідомляємо про наступне: вимога щодо «Температури зберігання» не визначена жодним нормативно-правовим документом.
Враховуючи наведене, Ваша вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.11.2021 15:15