• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 (CPV) –30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина). Персональний комп’ютер з монітором, клавіатурою та маніпулятором.

Місце знаходження замовника: 79014 м. Львів, вул. Личаківська 128; категорія замовника: п.1 ч.1 ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі" (орган державної влади). Вид закупівлі: спрощена закупівля.

Торги не відбулися

199 990.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.95 UAH
Період оскарження: 23.11.2021 11:26 - 29.11.2021 15:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі

Номер: 3abee2293b37416ba934e8df1785bd48
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-23-001243-c.b2
Назва: Щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі
Вимога:
Пунктом 7.3. розділу "7. Результати спрощеної закупівлі та укладання договору про закупівлю" Оголошення про проведення спрощеної закупівлі "ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина). Персональний комп’ютер з монітором, клавіатурою та маніпулятором" (далі - Оголошення) передбачено надання учасником в складі пропозиції документу для задоволення наступної умови Замовника: "На підтвердження наявності фінансової спроможності виконати умови договору необхідно підтвердити розмір статутного капіталу учасників у розмірі, не менше ніж очікувана вартість закупівлі або надати довідку з банку про наявність зазначених коштів на рахунку (довідка повинна бути датована не пізніше 5 днів від кінцевого строку подання пропозицій". Однак не зрозуміло, навіщо Замовник таку вимогу "сховав" у розділі "7. Результати спрощеної закупівлі та укладання договору про закупівлю". Крім того, частиною 2 статті 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) ЗАКОНОТВОРЦЕМ чітко встановлено, що фінансова спроможність підтверджується ФІНАНСОВОЮ ЗВІТНІСТЮ. У відповідності до Закону України "Про бухгалтерській облік" довідка із банку про наявність коштів на рахунку не відноситься до фінансової звітності!!! Крім того, у відповідності до статті 60 Закону України " Про банки і банківську діяльність" інформація про фінансовий стан (наявність коштів на рахунку) учасника є є банківською таємницеюі не підлягає розголошенню третім особам!!!! ТЄ числена практика розглянутих Антимонопольним комітетом України скарг від учасників, де встановлено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, в тому числі про наявність у учасника на банківському рахунку суми не менше ніж очікувана вартість закупівлі. Крім того, наявність у учасника на банківському рахунку суми не менше ніж очікувана вартість закупівлі жодним чином не підтвердить фінансову спроможність учасника, тому що учасник візьме довідку в банку про наявність коштів на рахунку, а наступний день витратить усі кошти. Незрозуміло навіщо Замовник встановив умову в пункті 7.3. розділу "7. Результати спрощеної закупівлі та укладання договору про закупівлю" Оголошення, яка суперечить принципам держаних закупівель, встановлених в ч.1, 4 статті 5 Закону. а саме: " недискримінація учасників та рівне ставлення до них" та " Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників". Також чинним законодавством України НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО, що Замовник може вказувати учасникам, якій розмір уставного капіталу повинен бути у учасників АБО. що у учасників повинні бути кошти на час подання пропозицій у сумі не менше ніж очікувана вартість закупівлі!!! Кожне підприємство веде господарську діяльність та жодне законодавство України не зобов'язує мати на рахунку будь яку суму, яка повинна не менше ніж очікувана вартість закупівлі!!! Підприємство сьогодні платить кошти на закупівлю товару по договірним зобов'язанням, комунальні послуги, а потім через тиждень або два тижні отримує кошти на рахунок!!! ТІльки фінансова звітність за останній звітній період, на підставі закону України "Про бухгалтерській облік", зможе підтвердити фінансову спроможність учасника та буде не дискримінаційною вимогою замовника у відповідності до статті 16 Закону. На підставі вищевикладеного, просимо виключити дискримінаційні вимоги із Оголошення, шляхом виключення із пункту 7.3. розділу "7. Результати спрощеної закупівлі та укладання договору про закупівлю" Оголошення умов в наступній редакції: "На підтвердження наявності фінансової спроможності виконати умови договору необхідно підтвердити розмір статутного капіталу учасників у розмірі, не менше ніж очікувана вартість закупівлі або надати довідку з банку про наявність зазначених коштів на рахунку (довідка повинна бути датована не пізніше 5 днів від кінцевого строку подання пропозицій)".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику, розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне. Статутний капітал – це сума внесків засновників підприємства, яка виступає як мінімальна вартість активів підприємства і гарантія інтересів кредиторів цього підприємства, організаційно-правова форма капіталу, величина якого визначається в розмірах, визначених установчими документами відповідно до чинного законодавства. Це, також, сукупність в грошовому виражені внесків (часток, акцій за номінальною вартістю) засновників (учасників) в майно при створені підприємства для забезпечення його статутної діяльності. Статутний капітал є майновою основою діяльності підприємства, він визначає частку кожного учасника в управлінні підприємством і гарантує дотримання інтересів його кредиторів. Наявність статутного капіталу є невід’ємною умовою функціонування господарських товариств. Під час створення підприємства капітал інвестується у придбання майна (матеріальних цінностей, основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів), які в сукупності становлення статутний капітал. Відповідно до Цивільного кодексу України Статутний капітал утворюється з вартості вкладів акціонерів, внесених внаслідок придбання ними акцій. Статутний капітал товариства визначає мінімальний розмір майна товариства, який гарантує інтереси його кредиторів. Фінансова звітність — це бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства. Мета, склад і принципи підготовки фінансової звітності та вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності». Фінансова звітність складається з балансу (форма № 1)", звіту про фінансові результати (форма № 2)" звіту про рух грошових коштів (форма № 3)" і звіту про власний капітал (форма № 4)". Відповідно, Баланс — це звіт про фінансовий стан підприємства, який відображує на певну дату його активи, зобов'язання і ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ підприємства. Баланс складається із двох частин: активу і пасиву. В активі показують ресурси, використання яких, як очікується, сприятимуть отриманню економічних вигод у майбутньому, — основні засоби, виробничі запаси, готова продукція, гроші тощо. В пасиві показують власний капітал та зобов’язання. Замовником встановлено кваліфікаційний критерій, наявність фінансової спроможності, зокрема наявності статутного капіталу в розмірі не менше 100 % від вартості закупівлі, який відображається також у фінансовій звітності підприємства. Таким чином, в оголошення про передбачено саме наявність статутного капіталу, який є складовою фінансової звітності підприємства, для забезпечення фінансової спроможності та гарантій Замовника, як можливого кредитора. Також, звертаємо Вашу увагу що, в оголошенні Замовник не звертається до банківської установи Учасника із вимогою надати інформацію про стан рахунку Учасника, а встановлює вимогу надання документів про стан рахунку безпосередньо від Учасника процедури закупівлі, як єдиного розпорядника такої інформації, що в свою чергу не порушує норми Цивільного та Господарського кодексів України, Закону України «Про банки і банківську діяльність» в частині розкриття банківської таємниці. Повідомляємо, що ст. 16 Кваліфікаційні критерії не застосовується до даної закупівлі, так як кваліфікаційні критерії застосовуються до процедур закупівель ( відкритих торгів, конкурентного діалогу, переговорних процедур), а вищевказана закупівля є спрощеною і, відповідно до Закону, регулюється нормами 13 та 14 статей. Разом з тим, відповідно до ч.3 ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі Замовник може зазначати іншу інформацію. Отже, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 29.11.2021 14:41
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 2a78b65cb40d41b7a70c4019e860f4ea
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-23-001243-c.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
На вимогу надати авторизаційний лист (лист від виробника/договір з виробником), повідомляємо наступне. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Окремо звертаємо увагу на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Також, предмет закупівлі за законодавством України, не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та відносно нього не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Норми ГКУ, Закону України «Про підприємництво», Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми інших Законів України, що регулюють господарську діяльність підприємницва не містять положення стосовно того, що оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткованням і програмним забезпеченням може здійнюватися лише з дозволу виробника товару, або його офіційного представника в країні та при пред’явленні «листа від виробника». Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. 12 листопада 2019 року президент України Володимир Зеленський підписав закон №202-ІХ , про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів. через митний кордон України, який має на меті наблизити митне законодавство України до стандартів та практики Європейського Союзу. Це є одним з обов’язків України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС. За даним Законом в нашій країні законодавчо визнається міжнародний принцип вичерпання прав, якого де-факто дотримувалися і до введення даного закону, і який означає, що правом на реалізацію продуктів має будь-хто, хто офіційно придбав легальний товар. Цим Законом підтверджується можливість ввезення оригінальної продукції і товарів офіційної торгової марки на територію держави не лише самим виробником, або його офіційним дистриб'ютором, а будь ким, хто здійснює легальне ввезення товару в країну. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Відповідність продукції технічним вимогам Замовника підтверджується посиланням з сайту виробника про технічні характеристики продукції, та технічною пропозицією з вказаними технічними параметрами продукції, які збігаються з умовами ТД (що додається), відповідність запропонованої продукції вимогам діючих нормативних документів, стандартів, підтверджується висновком ДСЕЕ про відповідність вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки із зазначенням у ньому відповідності нормам безпеки. Копії цих документів, чинних на момент подачі пропозиції додаються. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо виключити зазначену дискримінаційну вимогу Щодо легальної та ліцензійної операційної системи WINDOWS, варто зауважити, що компанія Microsoft розробила спеціальні наклейки, які клеяться на сам ПК або ноутбук і позначають, що на ньому встановлена офіційна копія Windows. Таку наклейку практично неможливо підробити - у неї є багато захисних елементів, а також на самій етикетці міститься значна кількість розпізнавальних знаків (голографічне зображення, голографічний мікротекст і оптично-змінну фарбу). На самому сертифікаті присутній серійний код і ключ продукту. Просимо ознайомитися з практикою Замовників. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-01-26-006781-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-30-003331-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-29-005631-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-05-26-003460-a
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику, Ваша вимога розглянута та за результатами її розгляду повідомляємо наступне. Лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системі Прозоро - є документальним підтвердженням щодо надання учасником гарантій поставки товару відповідно до вимог закупівлі, надання листа від виробника запропонованого товару, або його офіційного представника на території України свідчить про партнерський статус учасника та є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, або до його офіційного представника/дистриб’ютора, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. Зазначена вимога сформована з метою визначення найбільш надійного постачальника, який поставить якісний товар та забезпечить його подальше гарантійне обслуговування. Цим Замовник не порушує принципів здійснення закупівель, а саме - недискримінації учасників. Також, при встановленні даної вимоги Замовником було враховано рекомендації зазначені у листі-роз’ясненні Міністерства освіти і науки України та Міністерство цифрової трансформації України. Наявність листа-підтвердження від виробника чи офіційного дистриб’ютора - основа інституту підтвердження сталих комерційних відносин між суб’єктами господарювання, що звісно свідчить не тільки про можливість учасника закупівлі забезпечити замовника товаром належної якості (оригінальним товаром), а й про можливість поставки товару в належному очікуваному об'ємі та у відповідні строки. На думку Замовника, надання листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора чи виробника учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником, не був отриманий злочинним шляхом, не є фальсифікованим та легально завезений на територію України (через офіційні канали постачання). Також, звертаємо Вашу увагу, що дана вимога є альтернативною, що виключає її дискримінаційний характер, оскільки встановлює можливість отримання відповідного листа не лише від виробника, а й від офіційного дистриб’ютора. Виробники, їх представництва та дистриб’ютори не обмежують видачу листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію. Крім того, додатково, звертаємо Вашу увагу на рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018; №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018., від 13.08.2020 № 15536, № 11423-р/пк-пз від 10.06.2020, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-15-003206-c, а також у рішенні № №14805-р/пк-пз від 16.10.2019, у рішенні від 13.08.2020 № 15536. ), які не визнають дискримінаційною вимогу на отримання листа від виробника/офіційного представника/дистриб’ютора. Зважаючи на викладене вище, у Замовника відсутні правові підстави вважати зазначену вимогу порушенням принципів здійснення закупівель, а отже відсутні підстави для її задоволення. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.11.2021 12:45