-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Телевізори PHILIPS 43PUS7556/12 та PHILIPS 65PUS7956/12
Завершена
49 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 490.00 UAH
мін. крок: 1% або 490.00 UAH
Період оскарження:
12.11.2021 10:26 - 18.11.2021 10:31
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога!
Номер:
f6a19cb3b70e443cb796080e9979db6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-12-003435-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога!
Вимога:
Шановний замовник!
У додатку 2, пункті 3, а саме:
3. До ціни товару включаються всі види платежів, зборів та податків, витрати, пов'язані з поставкою цього товару (зокрема, послуги з маркування, пакування, транспортування, розвантажувально-навантажувальні роботи тощо).
Доставка товару проводиться транспортом Учасника-переможця та за його рахунок.
Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Стаття 19. Конституції України проголошує: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Пункт 11.ст 26 Закону України «Про публічні закупівлі», стверджує: документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб -підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. У ст. 15 Закону України № 2210-III «Про захист економічної конкуренції», — Редакції від 13.02.2020 року зазначено: не передбачені законами України заборони та обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів, … …визначаються антиконкурентними узгодженими діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, згідно п.3. ч. 2 Ст 6. антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються: розподілу ринків чи джерел постачання за колом продавців, що відповідно Ст 50. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Нинішні умови закупівлі є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо доставки товару транспортом Учасника-переможця, значно звужує коло потенційних Учасників лише тими що розташовуються м. Чернігів. Відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах, спрощеної процедури виробників, посередників, фізичних-осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами Замовник зобов’язаний забезпечити вільний доступ потенційних учасників до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціоні. Таким чином ви дискримінуєте учасників та виключаєте можливість реальної конкуренції, штучно обмежуєте коло потенційних учасників. Встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. Усунення дискримінаційної вимоги сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів, тож просимо Замовника внести зміни до тендерної документації і викласти вимогу в новій редакції!
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь 15.11.2021 16:34
Дата подачі:
12.11.2021 17:58
Вирішення:
Шановний Учасник !
Пунктом 3 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі по предмету закупівлі: Телевізори PHILIPS 43PUS7556/12 та PHILIPS 65PUS7956/12 (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-11-12-003435-a) Замовником встановлено технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі у тому числі – «Доставка товару проводиться транспортом Учасника-переможця та за його рахунок».
Дана вимога не порушує пункт 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки в документах, які повинен подати Учасник у складі тендерної пропозиції відсутня вимога надавати Учасником будь-які документи, які свідчать про належність права власності та / або користування транспортного засобу за Учасником, який має проводити доставку товару.
Крім того, Замовником в Додатку № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, надано право Учаснику надати лист-роз’яснення довільної форми, в якому він зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ії роз'яснення/нь державних органів.
Вважаємо, що дана вимога також жодним чином не містить вимог, що обмежує конкуренцію та призводить до дискриминації Учасників, за будь якою ознакою (у тому числі територіальною). Проведення доставки товару транспортом Учасника-переможця не обмежує його у праві, у тому числі укладання правочину з іншими логістичними компаніями (Нова Пошта, Укрпошта, тощо), послугами якими Учасник- переможець має право скористатись.
Встановлення Замовником вимог щодо достави товару за рахунок Учасника (його власним або іншим транспортом) становила і становить на меті виключно максимальну економію коштів та зменшення витрат на закупівлю товару, що є одним із принципів здійснення публічних закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дякуємо за запитання!
З повагою, уповноважена особа.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
15.11.2021 16:35