-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт по монтажу системи автоматичної пожежної сигналізації будівлі учбового корпусу літ «Б», за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Балківська, 54 (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
760 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 800.00 UAH
Період оскарження:
11.11.2021 18:16 - 17.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
354d3c18483b4c6a92db6e440b57ec41
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-11-017051-a.a1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовник. Вами передбачена Вимога: «Акт обстеження об’єкту». Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Тим більше, дана вимога є недопустимою, адже поширення СOVID-19, тільки посилює можливість зловживанням даною Вимогою, адже Замовник зможе не підписувати акт, посилаючись на виникнення обставин які спричиненні вірусним захворюванням, наприклад: відсутність на робочому місці уповноваженої особи, не функціонування об'єкту і т.д.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550; 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264; 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669; 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз. Виходячи із вищесказаного вимагаємо скасувати дану вимогу. В разі не внесення Замовником змін в тендерну документацію, ми вимушені будемо звернутись зі скаргою в АМКУ та Державну аудиторську службу України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.11.2021 15:03
Вирішення:
Шановний (-а) учаснику! За результатами розгляду Вашої Вимоги повідомляємо про наступне: Перш за все звертаємо Вашу увагу, що під час складання умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовник керується вимогами статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) зокрема: в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі; 4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) умови оплати; 7) очікувана вартість предмета закупівлі; 8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель); 9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю); 10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв; 11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати); 12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати); 13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Звертаємо Вашу увагу, що зміст оголошення про проведення спрощеної закупівлі на закупівлю робіт: Капітальний ремонт по монтажу системи автоматичної пожежної сигналізації будівлі учбового корпусу літ «Б», за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Балківська, 54 (ДК 021:2015: 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи) відповідає вимогам статті 14 Закону у повному обсязі. Користуючись своїм правом згідно положень частини третьої статті 14 Закону замовником торгів було включено додаткову інформацію та вимоги в тому числі надання у складі пропозиції акту обстеження об’єкту, на якому необхідно виконувати роботи (у довільній формі), що підтверджує те, що Учасник здійснив попередній виїзд для обстеження на об’єкт Замовника з метою запобігання суперечностей під час проведення та завершення ремонтних робіт.
Довідково повідомляємо, що рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель приймаються у відповідності до кожної скарги окремо та формулювання вимог тендерної документації вцілому, розгляд яких відбувається під час проведення процедур закупівель згідно частини першої статті 13 Закону та не застосовується під час проведення спрощених процедур закупівель. Слід зазначити, що законодавством України у сфері закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги оголошення стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі та є доступними до виконання у повному обсязі. Замовник повідомляє, що під час проведення процедури закупівлі Замовник керується в першу чергу положеннями ст. 5 Закону, у тому числі під час встановлення умов оголошення відповідно до положень ст. 14 Закону. Враховуючи вищезазначене, замовник торгів повідомляє про відсутність підстав для задоволення Вашої вимоги, оскільки за її змістом не підтверджено та не аргументовано неможливість виконання учасниками зазначеної умови оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що створює порушення прав учасників процедури закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено