-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція будівлі та прилеглої території КНП «Смілянська міська лікарня» СМР за адресою: вул. Героїв Холодноярців, 82, м. Сміла, Черкаської області
Обсяг виконання робіт – згідно додатку 2 до тендерної документації; згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" цього оголошення та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації
Завершена
20 675 235.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 124 051.41 UAH
мін. крок: 0.6% або 124 051.41 UAH
Період оскарження:
11.11.2021 16:55 - 26.11.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
На кваліфікацію
Номер:
588b031290fc4b25ae60fa514f59513f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-11-015933-a.a2
Назва:
На кваліфікацію
Вимога:
Вимога щодо скасування рішення про відхилення пропозиції ТОв "СК РЕСТАЛ"
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету №106 від 07 грудня 2021 року тендерну пропозицію ТОВ «СК РЕСТАЛ» було відхилено з підстави, що передбачена згідно п.2 ч.1 ст.31 Закону (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації), та додатково з підстави, що передбачена згідно п.1 ч.1 ст.31 Закону (учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам учасника до законодавства, а саме:
- У складі тендерної пропозиції учасником надано проект календарного графіку виконання робіт, згідно якого передбачається виконання окремих розділів будівельних робіт в тому числі протягом грудня 2021 р.- лютого 2022 року. Також у складі тендерної пропозиції учасником надано розрахунок договірної ціни (у складі файлу «Кошторис.pdf»), згідно якого вбачається, що учасником у вартості такої договірної ціни не враховано кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період, та за умови, що такі роботи плануються до виконання учасником у вказаний період згідно наданого календарного графіку. Таким чином, в цій частині розрахунок договірної ціни учасника не відповідає п. 5.21. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», а так само тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
- У складі тендерної пропозиції учасника надано проект договору підряду, згідно п.15.2 якого передбачено «15.2.Після отримання документів, передбачених п.15.1. цього Договору Замовник перевіряє такі документи і в разі відсутності зауважень підписує їх. Після підписання документів Замовник зобов’язаний оплатити виконані роботи не пізніше ніж протягом 10 (десяти) днів з дати складення Сторонами вказаних документів», отже в цій частині проект договору підряду складений не у відповідності з вимогами умов закупівлі.
ТОВ «СК РЕСТАЛ» не погоджується з рішенням Замовника та вважає його незаконним з наступних причин:
1) Відповідно до п.5.21 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва»
« у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) враховуються кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період, якщо таке планується. Зазначені кошти визначаються тільки на обсяг робіт, виконання яких планується у зимовий період»
та до абз.3 п.5.25 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва»
«У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) розрахунок коштів на подорожчання будівельних робіт, виконуваних у зимовий період, може здійснюватися також на підставі об’єкта-аналога власного банку даних учасника процедури закупівлі (підрядної організації)».
Варто зазначити, що у тендерній документації немає чіткої вказівки на те, що у випадку виконання робіт у зимовий період потрібно врахувати кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період.
Тому з метою уникнення незаконної перевитрати бюджетних коштів та на підставі досвіду виконання аналогічних об’єктів ТОВ «СК РЕСТАЛ» в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) кошти на виконання будівельних робіт у зимовий період не враховані.
Таким чином, в цій частині розрахунок договірної ціни учасника відповідає п. 5.21. та 5.25. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», а так само тендерна пропозиція відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
2) Згідно умов закупівлі, в п. 15.2 проекту договору передбачене – «після підписання документів Замовник зобов’язаний оплатити виконані роботи не пізніше ніж ____ днів з дати складення Сторонами вказаних документів»; та оголошенням про проведення процедури закупівлі « Після підписання документів Замовник зобов’язаний оплатити виконані роботи не пізніше ніж протягом 7 робочих днів з дати складення Сторонами вказаних документів; інші умови оплати – згідно додатку 1 до тендерної документації.»
Згідно абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно п.1.9. розділу 3 «ІНША ІНФОРМАЦІЯ» тендерної документації учасник надає у складі тендерної пропозиції проект договору, складений учасником у відповідності до додатку 1 цієї тендерної документації та заповнений учасником з урахуванням умов закупівлі (в тому числі з реквізитами сторін).
У складі тендерної пропозиції учасника, ТОВ «СК Рестал» надано проект договору підряду, в якому вказано «Після підписання документів Замовник зобов’язаний оплатити виконані роботи не пізніше ніж протягом 10 (десяти) днів з дати складення Сторонами вказаних документів».
Вважаємо, що учасник процедури закупівлі, у відповідності до умов закупівлі врахував вказаний вище пункт договору. Договір, складений учасником закупівлі, містить умову та строк оплати за виконані роботи. Крім того, збільшений строк оплати, передбачений в варіанті учасника процедури закупівлі, покращує умови оплати саме Замовника процедури закупівлі, тому враховує умови тендерної документації.
Згідно ст. 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації.
При, цьому, Тендерний комітет, в протоколі засідання №106 від 07.12.2021р не вказує, що саме порушив учасник. Наведені Тендерним комітетом статі Закону – п.2 ч.1 ст. 31, п.1 ч.1 ст.31, ст. 22, ч.4 ст. 41 – не передбачають вимоги заповнювати проект договору ідентично умовам тендерної документації, при подачі тендерної пропозиції.
Вважаємо, що Замовник недосконало вивчив надані документи, чинні будівельні норми та завчасно зробив висновки про невідповідність тендерної пропозиції.
А також, що відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «СК РЕСТАЛ», як найбільш економічно вигідну, Замовник порушив право Учасника на всебічний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій.
Вищенаведене свідчить про дискримінацію та можливу упередженість Замовника по відношенню до ТОВ «СК РЕСТАЛ».
В разі відсутності відповіді на дану Вимогу протягом 2-х робочих днів, ми будемо змушені звернутися до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель за захистом своїх прав.
Додатково повідомляємо, що у разі задоволення скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, суди задовольняють позовні вимоги та покладають відшкодування понесених збитків, у зв’язку із поданням скарги на Замовника.
Враховуючи вище викладене просимо переглянути Протокол від 07.12.2021 № 106 про відхилення пропозиції ТОВ «СК РЕСТАЛ», відмінити рішення про відхилення та визнати переможцем закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 10.12.2021 15:32
Дата подачі:
10.12.2021 15:32
Вирішення:
Замовником розглянуто Ваше звернення, та щодо викладених в ньому обставин встановлено наступне.
1. Згідно п. 1.1. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі - Настанова) останні визначають основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво). При цьому Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти).
Згідно п. 3.1.1. розділу 2 «ВІДОМОСТІ ЗГІДНО СТ. 22 ЗАКОНУ» тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасники надають в тому числі Розрахунок договірної ціни (з урахуванням положень Настанови) згідно вартості тендерної пропозиції учасника, визначеної останнім при поданні такої пропозиції через електронну систему закупівель, а також підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни (у формі, що передбачена згідно п. 1.3. вказаного розділу), в тому числі: локальні кошториси згідно всього обсягу робіт, що визначені цією тендерною документацією; підсумкова відомість ресурсів; всі інші розрахунки витрат, вартість яких враховано у складі договірної ціни, при цьому всі зазначені в цьому пункті розрахунки повинні бути виконані з урахуванням положень Настанови. При цьому, згідно п. 3.3. вказаного розділу тендерної документації вартість робіт, що виконуватимуться учасником, повинна бути розрахована з урахуванням вимог Настанови та додатку 2 тендерної документації, а так само їх якість та матеріальні ресурси, що використовуватимуться для їх виконання, повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, проектній документації.
Таким чином в даному випадку при виконанні розрахунків договірної ціни, що передбачені тендерною документацією, положення Настанови застосовуються учасником в цілому, а не вибірково за власним розсудом учасника. В той же час норма п. 5.21. Настанов не носить диспозитивного характеру, тобто не встановлює можливих варіантів вибору підрядником включення або не включення до вартості договірної ціни коштів на виконання будівельних робіт у зимовий період, а так само з даного питання замовником враховано ту обставину, що згідно календарного графіку виконання робіт, що наданий Вами у складі тендерної пропозиції та як обов’язковий документ згідно додатку 1 до тендерної документації в редакції від 22.11.2021р., планується виконання робіт в тому числі у зимовий період. Таким чином в цій частині замовник керувався положеннями тендерної документації, що складена у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та діючих будівельних норм, зокрема Настанов як обов’язкового документу нормативного характеру, згідно якого визначається вартість будівництва.
2. Згідно ч. 2 ст. 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити в тому числі інформацію про умови оплати. Згідно умов оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2021-11-11-015933-a оплата виконаних робiт проводиться у безготівковій формі поетапно промiжними платежами в мiру виконання робiт. Розрахунки проводяться Замовником на підставі підписаних актів приймання виконаних будівельних робіт за формою КБ-2в і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за формою КБ-3, згідно фактично виконаних робіт. Замовник має право перерахувати Підряднику аванс, розмір якого не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт Після отримання зазначених документів Замовник перевiряє такі документи i в разi вiдсутностi зауважень пiдписує їх. Пiсля пiдписання документiв Замовник зобов’язаний оплатити виконанi роботи не пізніше ніж протягом 7 робочих днів з дати складення Сторонами вказаних документів.
Згідно п. 1.9. розділу 3 «ІНША ІНФОРМАЦІЯ» тендерної документації учасник надає у складі тендерної пропозиції проект договору, складений учасником у відповідності до додатку 1 цієї тендерної документації та заповнений учасником з урахуванням умов закупівлі (в тому числі з реквізитами сторін).
В той же час згідно ч. 4 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Таким чином тендерною документацією не передбачено будь-яких винятків в частині можливості не заповнення учасником проекту договору, що надається таким учасником у складі тендерної пропозиції, та зміст якого визначається відповідно до умов закупівлі, які в свою чергу передбачені як згідно тендерної документації так і умов оголошення про проведення відкритих торгів.
В цілому повідомляємо, що замовник не несе відповідальності за недотримання учасником умов тендерної документації в частині оформлення та подання документів тендерної пропозиції, при цьому подана учасником тендерна пропозиція повинна у всіх відношеннях відповідати вимогам тендерної документації та за винятком випадків, що передбачені згідно ч. 11 ст. 26 Закону.
З урахуванням зазначеного та обставин, що викладені згідно змісту рішення тендерного комітету від 07.12.2021р., у замовника відсутні підстави для скасування прийнятого рішення та в частині відхилення Вашої тендерної пропозиції.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
db68b9218c9d4244b68460fb562aeea5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-11-11-015933-a.a1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до статті 16 Закону замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Згідно пункту 2.2. розділу 2 Тендерної документації, замовником даної закупівлі виставлено наступну вимргу, що «Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати у складі тендерної пропозиції всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: копії документів, що згідно чинного законодавства підтверджують отримання вищої освіти та здобуття відповідної кваліфікації у сфері будівництва виконавцем робіт, головним інженером, інформація про наявність яких в учасника зазначається останнім у складі тендерної пропозиції згідно п. п. 2 п. 2.1. цього розділу, а так само керівником учасника".
Зважаючи на те, що жодними нормами чинного законодавства України не передбачено обов’язковість наявності у керівника юридичної особи приватного права, вищої освіти та здобуття будь-якого кваліфікаційного рівня. Вважаємо вимогу замовника в частині надання «копії документів, що підтверджують отримання вищої освіти та здобуття відповідної кваліфікації, саме керівником учасника» дискримінаційною, яка звужує коло потенційних учасників та призводить до обмеження між ними конкуренції, що в свою чергу порушує їхні права на участь у даній закупівлі.
Керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 5 Закону та з зметою дотриманням законодавства в цілому просимо внести зміни до тендерної документації та вимагаємо прибрати вимогу замовника в частині надання «копії документів, що підтверджують отримання вищої освіти та здобуття відповідної кваліфікації, саме керівником учасника».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.11.2021 22:34
Вирішення:
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. При цьому згідно п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Таким чином, замовник самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника тому чи іншому кваліфікаційному критерію. Та у будь-якому випадку з дотриманням принципів публічних закупівель. Слід зазначити, що вимогою тендерної документації в частині підтвердження учасником отримання вищої освіти та здобуття відповідної кваліфікації у сфері будівництва керівником учасника не встановлено обмежень щодо відповідного рівня вищої освіти такого керівника (бакалавр, магістр, тощо), а так само не обмежено наявність вищої освіти згідно чітко визначеної сфери будівництва. В той же час в Україні діє Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників - Випуск 64 "Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи", що затверджений наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 13.10.1999р. N 249 в редакції від 29.12.2017р., який містить типові кваліфікаційні характеристики в тому числі для керівників будівельних робіт та/або будівельних підприємств вищої освіти за відповідним видом підготовки у сфері будівництва (наприклад згідно розділів директор з капітального будівництва, начальник (керівник) організації (будівельної, монтажної, ремонтно-будівельної, тощо). Додатково повідомляємо, що Вами документально не підтверджено та не обґрунтовано неможливість виконання вказаної вимоги тендерної документації, та з урахуванням зазначеного у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено