• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт будівель медичного закладу з утепленням стін, покрівлі, заміною покриття, заміною системи опалення за адресою м. Суми, вул. М. Вовчок,2 (проведення робіт по утепленню та заміні покрівлі чотирьохповерхової будівлі хірургічного корпусу)

Завершена

3 691 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 500.00 UAH
Період оскарження: 05.11.2021 15:45 - 28.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо відвідування об'єкту

Номер: 63adff77b3d447708e68d516be4905ff
Ідентифікатор запиту: UA-2021-11-05-002417-a.c1
Назва: Щодо відвідування об'єкту
Вимога:
Згідно п.1.3. та п.6.2.розділу ІІІ тендерної документації: "1.3. Довідку про обов’язкове відвідування об’єкту з проведенням фізичних обмірів. Зазначене відвідування об’єкта Замовника з проведенням фізичних обмірів здійснюється Учасником торгів до аукціону з метою особистого пересвідчення учасника в обсягах та складності виконання робіт за присутності головного інженера КНП «КЛ Святого Пантелеймона» СМР." "6.2. ... Витрати на відвідування будівельного майданчику несе Учасник із власних коштів що не підлягають компенсації та не можуть бути предметом оскарження. Контактна особа для уточнення технічних умов закупівлі та відвідування будівельного майданчику – головний інженер, Валькова Яна, тел. 0668099555." Ця вимога суперечить нормам Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: Згідно частини першої статті 5 Закону України Про публічні закупівлі одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому оголошення про проведення закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина 5 статті 14 Закону України Про публічні закупівлі). Крім того, огляд (відвідування) об`єкту учасника з замовником до аукціону, порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту (довідки) огляду (відвідування), що надає можливість Уповноваженій особі замовника зловживати правом, а саме, за власним бажанням ставити чи відмовитись проставляти письмову відмітку на актах (довідках) учасників. Відповідно до частини 2 статті 3 Закону замовники здійснюють закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій (частина 1 статті 12 Закону). Крім того, факт відсутності учасника на об`єкті до аукціону, не має жодної підстави, визначеної частиною 13 статті 14 Закону, для відхилення його пропозиції. З огляду судових рішень та рішень колегії АМКУ огляд (відвідування) об’єкту в тендерній документації Замовника– це вимога необґрунтована та така, що суперечить вимогам Закону «Про публічні закупівлі» (Рішення Суду по справі № 903/432/21 від 07 вересня 2021 року, Рішення Колегії АМКУ № 21047-р/пк-пз від 15.09.2021). Крім того, згідно проекту договору (додаток 1 до тендерної документації ): "9.1. Забезпечення робіт проектною документацією здійснює Замовник, який передає Підряднику його примірник проектної документації." Тобто проектно-кошторисна документація пройшла експертизу, має експертний висновок та затверджена замовником. Тому при розрахунку своєї пропозиції учасник не може брати до розрахунку фізичні обміри, проведені при відвідуванні об'єкту, а розраховує свою пропозицію згідно дефектного акту (затвердженого в проєктній документації) (додаток 2 до тендерної документації), п.1.7 та п.6.2 розділу ІІІ тендерної документації, а саме: "6.2. Роботи та матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам ДСТУ, ДБН та іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проєктній документації та умовам Договору." Згідно з вище наданою інформацією учасникам не має сенсу для відвідування об'єкту, тому що фактичні заміри учасники не зможуть внести в свою цінову пропозицію і не зможуть змінити технічні умови закупівлі, затверджені проектною документацією. Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути вимогу відвідування об'єкту шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині та залишаємо за собою право звернення до АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Таким чином Замовник, вважає за доцільне включити саме такі вимоги до тендерної документації. Разом з тим, Законом, не встановлено норм відповідно до яких, Замовнику необхідно доводити Учаснику, доцільність тієї чи іншої вимоги. Також учасникам не надано право рекомендувати чи диктувати умови закупівлі. Дані вимоги не являються дискримінаційними в розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено