-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Відновлення дамби на р.Дністер в с.Дубівці Галицького району Івано-Франківської області, пошкодженої стихією 12-24 червня 2020 року. Капітальний ремонт.»
Місце виконання робіт: дамба на р.Дністер в с.Дубівці Галицького району Івано-Франківської області
Завершена
4 261 664.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 21 308.32 UAH
мін. крок: 0.5% або 21 308.32 UAH
Період оскарження:
29.10.2021 17:19 - 15.11.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Сертифікат ДАБІ
Номер:
27b86b95764a40eabb9d4f96d17ef8d0
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-10-29-002355-b.b1
Назва:
Сертифікат ДАБІ
Вимога:
Добрий день! Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги встановлені в ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно в додатку №1 до розділу 3 (останній абзац) тендерної документації замовник вимагає копії сертифікатів введення в експлуатацію об’єкта, виданого органом державного архітектурно-будівельного контролю, що відповідають поданим аналогічним договорам. Дана вимога по відношенню до учасників в частині надання відповідного сертифікату є дискримінаційною, оскільки прерогатива отримання даного сертифіката (згідно ст.24 Постанови КМУ №681 від 23.06.2021р.) належить замовнику будівництва, а виконавець робіт не пливає на отримання замовником будівництва даного сертифікату. Зважаючи на викладене та враховуючи Закон України «Про публічні закупівлі», зокрема ст.5 п.1 (підпункт 4) тендерна документація не повинна містити дискримінаційні вимоги для учасників. Враховуючи вищевказане, і зважаючи на те, що отримання даного сертифікату доступне тільки замовнику будівництва просимо прибрати в тендерній документації дану вимогу, в іншому випадку тендерний комітет буде нести відповідальність згідно чинного законодавства в разі залишення даної норми без змін.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.11.2021 11:29
Вирішення:
Прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкту здійснюється у порядку, визначеному діючим законодавством, а саме: відповідно пункту 3 «Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів» затвердженого Постановою КМУ від 13.04.2011 № 641 (зі змінами та доповненнями) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акту готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката.
На об’єкті повинні бути виконані всі передбачені проектною документацією згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами роботи
Для отримання сертифіката замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття в експлуатацію об’єкта та видачу сертифіката, до якої додається акт готовності об’єкта до експлуатації та документ або інформація (реквізити платежу) про внесення плати.
При цьому зазначаємо, що акт готовності об’єкта до експлуатації, повинен бути підписаний генпроектувальною та генпідрядною організаціями, субпідрядними організаціями, що здійснювали будівництво, замовником, страховою компанією (у разі, коли об’єкт застрахований)
Орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає подані замовником заяву, акт готовності об’єкта до експлуатації та вчиняє дії у межах законодавства щодо з’ясування питання достовірності відомостей у поданих документах, відповідності об’єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, стандартів і правил на основі чек-листа за результатами виїзного огляду об’єкта будівництва на місцевості з фотофіксацією об’єкта під час прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, який виготовляється з використанням Реєстру будівельної діяльності.
Під час такого огляду посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю з’ясовує наявність виконавчої документації в обсязі, передбаченому державними будівельними нормами, та матеріалів технічної інвентаризації згідно з чек-листом за результатами виїзного огляду об’єкта будівництва на місцевості з фотофіксацією об’єкта під час прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта, а також здійснює фото- та відеофіксацію.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю приймає рішення про видачу сертифіката або про відмову в його видачі.
Підставами для відмови у видачі сертифіката є:
неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу сертифіката;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
невідповідність об’єкта проектній документації на будівництво такого об’єкта та/або вимогам будівельних норм, стандартів і правил, зокрема щодо доступності об’єкта для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
невиконання вимог, передбачених Законом України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”, щодо оснащення будівлі вузлами обліку відповідних комунальних послуг.
Отже, попри те, що заява про видачу сертифіката подається замовником чи його уповноваженою особою, отримання відповідного документа напряму залежить від якості виконання робіт підрядником, адже перевіряється відповідність об’єкта проектній документації, вимогам будівельних норм, стандартів і правил. Це означає, що лише при відсутності зауважень до об’єкта, відповідний сертифікат буде видано, що свідчитиме про належну якість та добропорядність в тому числі і підрядника та про завершеність об’єкта.
Даний сертифікат можливо знайти у реєстрі ДАБІ. Попри наявність реєстру, у який повинні вноситись відповідні відомості, зазначена вимога встановлена, оскільки в реєстрах ДАБІ важко знайти необхідний дозвіл через недосконалість системи пошуку, відтак Замовником вимагається надання такого документу. Відповідно до роз’яснень Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства виданого 16.01.2020 року опубліковано перелік реєстрів доступ до яких є вільним, серед зазначеного реєстру ДАБІ немає. Після зазначеної дати відомості про відкриті реєстри даних не публікувались. Відтак скаржник не довів, яким чином подання зазначеного документу обмежує участь в закупівлі.
Враховуючи, що ст.16 Закону надає право Замовнику встановлювати кваліфікаційний критерій «Наявність досвіду виконання аналогічних договорів», замовник діє виключно у межах Закону, встановлюючи вимогу про підтвердження виконання аналогічного договору зокрема сертифікатом про введення об’єкта в експлуатацію, що є логічним завершальним етапом будь-якого об’єкта будівництва.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.11.2021 15:14