• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

послуги з улаштування системи автоматичної пожежної сигналізації та системи передавання тривожних сповіщень в будівлі Тернопільського фахового коледжу харчових технологій і торгівлі по пр. Степана Бандери,73 в м. Тернополі

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Усі інші документи можуть бути підготовлені українською та/або російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, учасник надає переклад цього документу. Якщо учасник торгів є нерезидентом України, він може подавати свою тендерну пропозицію англійською мовою з обов’язковим перекладом українською мовою. Код послуги визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі: 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації

Завершена

313 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.3% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 27.10.2021 13:51 - 14.11.2021 00:00
Вимога
Відхилено

дискримінація учасників

Номер: 0ad6a962207842fb8b6f4f605694fa2b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-10-27-006406-a.a1
Назва: дискримінація учасників
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати такі документи як сертифікат відповідності діяльності учасника вимогам ДСТУ ISO 16732:2018 «Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення» (ISO 16732-1:2012, IDT), сертифікат SA 8000-2014 «Соціальна відповідальність», сертифікат ISO/IEC 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» та/або ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги».Щодо вищезазначених сертифікатів варто зазначити, що законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Перелiк товару який пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї визначений в Перелiку продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi (далi - Перелiк), який затверджено наказом Державного комiтету України з питань технiчного регулювання та споживчої полiтики вiд 01.02.2005 №28. Наказ втратив чиннiсть (пiдстава - Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгівлi України вiд 26.01.2018 №93, зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 16 лютого 2018р. за № 194/31646). В результатi аналiзу Перелiку встановлено, що послуги і продукцiя, яка є предметом закупiвлi, не входить в Перелiк та не пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства України. Тому сертифiкати вiдповiдностi вiд органу обов'язкової сертифiкацiї не надаютъся. Крім цього, з 16.03.2018 р. набрав чинності наказ Мінекономрозвитку України від 26.01.2018 р. №93, яким з метою приведення нормативно - правових актів у відповідність із законодавством визнано такими, що втратив чинність зокрема наказ № 28. У зв’язку з втратою чинності з 01.01.18 Декрету Кабінетів Міністрів України від 10.05.93 № 46 - 93 “ Про стандартизацію і сертифікацію”, державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.18 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів в державній системі сертифікації. Вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів порушує гарантований ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принцип недискримінації учасників. Зокрема, вищезазначене підтверджує і практика АМКУ, а саме: • рішення № 241-р/пк-ск від 26.02.2014 (http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=102688&schema=main); • рішення 303-р/пк-ск від 19.02.2016 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d6915c7d4b28.pdf); • рішення 457-р/пк-ск від 03.04.2015 (https://amcu.gov.ua/storage/app/sites/1/imported_content/5d691458baae7.pdf); • рішенням 17230-р/пк-пз від 14.09.2020 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-08-21-001496-c). Аналогічні висновки містить і судова практика. Крім цього, надання цих документів у складі пропозиції жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому вимога щодо їх надання є неправомірною. Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтверджуючих документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. Для прикладу у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 23932:2018 зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, як мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші ВИМОГИ». Тобто, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ'ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи зміненім правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб'єкта господарювання зокрема, й в такий спосіб - як створення перешкоди для прийняття, участі у закупівлі (тобто дискримінації). ПРИ ЦЬОМУ, ЩОДО НАДАННЯ СЕРТИФІКАТУ ЩОДО ІНЖИНІРИНГУ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ, ТО УМОВАМИ ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО НАДАННЯ ІНЖИНІРИНГОВИХ ПОСЛУГ. Крім цього, сертифікат ISO/IEC 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» та/або ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» ВЗАГАЛІ СТОСУЄТЬСЯ ЛИШЕ БАНКІВСЬКОЇ СФЕРИ, як це можна побачити в описі сфери застосування даних сертифікатів і що підтверджується рішенням АМКУ №4063-р/пк-пз від 03.03.2021 у процедурі закупівлі UA-2021-02-05-012171-a. З огляду на це, вимоги щодо вищезазначених сертифікатів спрямовані на свідоме штучне звуження кола учасників, які зможуть взяти участь у процедурі закупівлі, що свідчить про корупційну складову та грубо порушує принцип максимальної економії при здійсненні закупівлі. Крім цього, зазначені вимоги грубо порушують норму ч.6 ст.23 Закону України "Про публічні закупівлі". Тому доцільним є виключення із умов ТД вимоги щодо надання вищезазначених сертифікатів або доповнення ТД умовами, відповідно до яких у разі відсутності вищезазначених сертифікатів в учасника, ним подається довідка, у якій зазначаються причини відсутності цього сертифікату . З огляду на вищезазначене, вимагаємо внесення відповідних змін до тендерної документації. В іншому випадку ми будемо змушені звернутися до АМКУ для вирішення даного питання.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Послуги, які є предметом закупівлі мають надаватися в приміщеннях, де одночасно перебуває велика кількість людей – студентів, викладачів, відвідувачів. Замовник має на меті здійснити закупівлю послуг у суб’єкта господарювання, який надає такі послуги якісно та у встановлені терміни. У зв'язку з тим, що Замовник у своєму штаті не має працівників, які мають необхідні знання в системі пожежної сигналізації та суміжнихсистемах, а також, з метою отримання якісних послуг, висунута вимога щодо надання сертифікатів відповідності. Відповідно до п. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. У зв’язку з цим, Замовник вимагає від Учасників надання сертифікатів відповідності, котрі підтверджують відповідність учасника та наданих ним послуг вимогам міжнародних стандартів. Наявність у підприємства сертифікатів свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативно - правової документації, а не містить жодних дискримінаційних елементів. Послуги щодо встановлення пожежної сигналізації (виконання робіт на висоті, використання електроінструментів, тощо) мають надаватися в закладах освіти, де одночасно перебуває велика кількість длюдей. У зв'язку з цим, дотримання професійної безпеки під час надання даних послуг для нас, як для Замовника,є вкрай важливим. Саме тому, Замовник, з метою вжиття додаткових заходів для забезпечення максимальної безпеки під час надання послуг, в складі тендерної документації вимагає від учасників (потенційних виконавців послуг) надання відповідних сертифікатів. Всі зазначені сертифікати має можливість отримати будь-який суб'єкт господарювання у разі необхідності. Замовник має на меті здійснити закупівлю послуг у тих Учасників, які у своїй діяльності керуються нормами та стандартами, що створюють безпечні і здорові умов праці, не завдають шкоди навколишньому середовищу, розробляють заходи щодо протидії корупції, використовують засоби захисту інформаційної безпеки на підприємстві тощо. Така спрямованість Учасників, дає впевненість Замовнику у тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, враховуючи новітні технології, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості та безпечності своїх послуг. В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію. У зв'язку з чим, будь-який учасник має можливість здійснити сертифікацію власних процесів організації системи. Умова щодо надання сертифікатів жодним чином не порушує права та законні інтереси потенційних Учасників. Аналогічної позиції і Орган оскарження за схожих обставин при оскарженні учасниками вимог тендерної документації в частині підтвердження учасниками відповідності вимогам різних по сфері контролю ISO, в тому числі SA 8000-2014 «Соціальна відповідальність», сертифікат ISO/IEC 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» та/або ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги». Нижче надаємо аналогічні рішення АМКУ. Зокрема АМКУ своїм рішенням №21479 -р/пк-пз від 21.09.2021 відмовив у задоволенні скарги ТОВ "ВУГІЛЛЯ-МИКОЛАЇВ" (надалі – Скаржник) вих. № 1/27-08 від 27.08.2021 року (номер скарги UA-2021-08-13-002486-b.a4 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне марки ДГ 13-100, вугілля кам’яне марки ГЖ 20-40)» (ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-17-009449-a) Відділу освіти Чорнобаївської селищної ради. Далі цитата із висновку Органу оскарження: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині..» Також АМКУ своїм рішенням від 26.01.2021 року № 1317-р/пк-пз відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛІПРОМ СЕРВІС" від №30/12-1 від 30.12.2020 року (номер скарги UA-2020-12-23-004045-a.c1 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне марок АМ, АС, ДГ)» (номер закупівлі UA-2020-12-23-004045-a) (надалі – Процедура закупівлі) Відділом освіти виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради з аналогічного питання. Далі цитата із висновку Органу оскарження: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.» Аналогічної позиції і Орган оскарження, який своїм рішенням від 18.09.2019 року №13208 відмовив у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЧЕРНІГІВГАЗ ЗБУТ" від 27.08.2019р. №14704-Сл-24028-0819 (номер скарги UA-2019-08-15-000763-a.a6 в ЦБД системі електронних торгів «Prozorro» за адресою www.prozorro.gov.ua) (надалі – Скарга) щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі відкриті торги за предметом – «ДК 021:2015, код 09120000-6 - Газове паливо (Природний газ)» (номер закупівлі UA-2019-08-15-000763-a)) (надалі – Процедура закупівлі) Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області з аналогічного питання. З огляду на вказане у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено